din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2229 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG nr. 5/2010, pentru infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Cetatenie

OUG nr. 5/2010, pentru infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Cetatenie

  Publicat: 11 Feb 2010       14964 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Ordonanta de urgenta nr. 5/2010, pentru infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Cetatenie

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 93 din 10/02/2010

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Legatura juridico-politica permanenta ce exista intre stat si cetatean se numeste cetatenie.In societatea noastra se discuta pe larg problema cetateniei.
In virtutea art. 17 TCE (versiunea consolidata), orice persoana avand nationalitatea unui stat membru al UE este, in acelasi timp, si cetatean al Uniunii Europene si se bucura de urmatoarele drepturi:
In virtutea art. 17 TCE (versiunea consolidata), orice persoana avand nationalitatea unui stat membru al UE este, in acelasi timp, si cetatean al Uniunii Europene si se bucura de urmatoarele drepturi:
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
In virtutea art. 17 TCE (versiunea consolidata), orice persoana avand nationalitatea unui stat membru al UE este, in acelasi timp, si cetatean al Uniunii Europene si se bucura de urmatoarele drepturi:
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Legatura juridico-politica permanenta ce exista intre stat si cetatean se numeste cetatenie.In societatea noastra se discuta pe larg problema cetateniei.
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
Legatura juridico-politica permanenta ce exista intre stat si cetatean se numeste cetatenie.In societatea noastra se discuta pe larg problema cetateniei.
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Legatura juridico-politica permanenta ce exista intre stat si cetatean se numeste cetatenie.In societatea noastra se discuta pe larg problema cetateniei.
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Legatura juridico-politica permanenta ce exista intre stat si cetatean se numeste cetatenie.In societatea noastra se discuta pe larg problema cetateniei.
Legatura juridico-politica permanenta ce exista intre stat si cetatean se numeste cetatenie.In societatea noastra se discuta pe larg problema cetateniei.
Dovada scrisa prin care
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
In virtutea art. 17 TCE (versiunea consolidata), orice persoana avand nationalitatea unui stat membru al UE este, in acelasi timp, si cetatean al Uniunii Europene si se bucura de urmatoarele drepturi:
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
In virtutea art. 17 TCE (versiunea consolidata), orice persoana avand nationalitatea unui stat membru al UE este, in acelasi timp, si cetatean al Uniunii Europene si se bucura de urmatoarele drepturi:
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Structura organizatorica in cadrul Ministerului Finantelor Publice, responsabila de certificarea sumelor cuprinse in declaratiile de cheltuieli transmise la Comisia Europeana
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Act adoptat de organele de stat,
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Structura organizatorica in cadrul Ministerului Finantelor Publice, responsabila de certificarea sumelor cuprinse in declaratiile de cheltuieli transmise la Comisia Europeana
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Modificare temporara a contractului de munca, prin trimiterea persoanei incadrate sa presteze munca la o alta unitate, intr-o perioada de pana la 6 luni,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

"Art. 13. - Comisia pentru cetatenie, denumita in continuare Comisia, entitate fara personalitate juridica din cadrul Autoritatii Nationale pentru Cetatenie, verifica indeplinirea conditiilor prevazute de lege pentru acordarea, redobandirea, retragerea sau renuntarea la cetatenia romana.

Comisia are un secretariat tehnic constituit in cadrul Autoritatii Nationale pentru Cetatenie .

Membrii Comisiei si presedintele acesteia se numesc prin ordin al ministrului justitiei, pentru un mandat de 2 ani, si pot fi revocati pe toata durata mandatului prin ordin al ministrului justitiei.

Comisia are activitate permanenta, este formata dintr-un presedinte si din 20 de membri, personal din cadrul Autoritatii Nationale pentru Cetatenie . Lucrarile Comisiei nu sunt publice, se desfasoara in prezenta a cel putin 5 membri si sunt prezidate de presedinte, iar in lipsa acestuia, de catre un membru desemnat de acesta.

Indeplinirea sau, dupa caz, neindeplinirea conditiilor prevazute de lege pentru acordarea ori redobandirea cetateniei romane se constata printr-un raport motivat, care se adopta de Comisie cu votul majoritatii celor prezenti. In caz de paritate, votul presedintelui Comisiei sau al inlocuitorului acestuia este decisiv."

5. La articolul 16, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 16. - In cazul in care nu sunt indeplinite conditiile cerute de lege pentru acordarea ori redobandirea cetateniei, precum si in cazul nepromovarii interviului prevazut la art. 14 alin. 6 ori al neprezentarii, in mod nejustificat, la sustinerea acestuia, Comisia, printr-un raport motivat, propune presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cetatenie respingerea cererii."

6. La articolul 17, alineatul 2 va avea urmatorul cuprins:

"Raportul, insotit de cererea de acordare ori de redobandire a cetateniei, va fi inaintat presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cetatenie ."

7. La articolul 18, alineatele 1, 2 si 3 vor avea urmatorul cuprins:

"Art. 18. - Presedintele Autoritatii Nationale pentru Cetatenie, constatand indeplinite conditiile prevazute de prezenta lege, emite ordinul de acordare sau de redobandire a cetateniei romane, dupa caz. Ordinul de acordare sau de redobandire a cetateniei romane se comunica solicitantului, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, de indata, de la data emiterii ordinului.

In cazul in care constata neindeplinirea conditiilor prevazute de lege, presedintele Autoritatii Nationale pentru Cetatenie respinge, prin ordin, cererea de acordare sau de redobandire a cetateniei.

Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cetatenie de acordare sau de redobandire a cetateniei romane, respectiv ordinul de respingere a cererii de acordare sau de redobandire a cetateniei romane se comunica, de indata, solicitantului, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire."

8. La articolul 19, alineatele 2, 3 si 4 vor avea urmatorul cuprins:

"In termen de 3 luni de la data comunicarii ordinului presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cetatenie de acordare sau redobandire a cetateniei romane, persoanele carora li s-a acordat sau care au redobandit cetatenia romana vor depune juramantul de credinta fata de Romania.

Juramantul de credinta se depune in sedinta solemna in fata ministrului justitiei si a presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cetatenie sau a unuia dintre cei 2 vicepresedinti ai autoritatii delegati in acest sens si are urmatorul continut:

i��Jur sa fiu devotat patriei si poporului roman, sa apar drepturile si interesele nationale, sa respect Constitutia si legile Romaniei.i��

Dupa depunerea juramantului, Comisia elibereaza certificatul de cetatenie romana, care va fi intocmit in doua exemplare, semnate de presedintele Autoritatii Nationale pentru Cetatenie, dintre care un exemplar va fi inmanat titularului. Ambele exemplare ale certificatului contin elemente de siguranta si au aplicate fotografii ale titularului."

9. La articolul 20, alineatele 2, 3 si 4 vor avea urmatorul cuprins:

"Constatarea incetarii efectelor ordinului de acordare sau de redobandire a cetateniei romane fata de persoanele care nu au depus juramantul in conditiile legii se face de catre presedintele Autoritatii Nationale pentru Cetatenie, la sesizarea directiei de specialitate din cadrul autoritatii, sau, dupa caz, de seful misiunii diplomatice ori al oficiului consular.

Persoana care decedeaza inaintea depunerii juramantului de credinta fata de Romania este recunoscuta ca fiind cetatean roman, la cererea succesorilor sai legali, de la data emiterii ordinului presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cetatenie de acordare sau de redobandire a cetateniei romane, urmand a fi eliberat certificatul de cetatenie de catre Comisie. Cererea poate fi depusa in termen de un an de la data decesului titularului cererii de acordare sau de redobandire a cetateniei romane.

Persoana care nu poate depune juramantul de credinta fata de Romania din cauza unui handicap permanent sau a unei boli cronice obtine cetatenia romana de la data emiterii ordinului presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cetatenie de acordare sau, dupa caz, de redobandire a cetateniei romane, pe baza cererii si a inscrisurilor medicale, transmise in acest sens, personal sau prin reprezentantul legal ori conventional cu mandat special, pana la data finalizarii procedurii de acordare sau, dupa caz, de redobandire a cetateniei. Cererea adresata Comisiei privind eliberarea certificatului de cetatenie poate fi formulata in termen de un an de la data luarii la cunostinta a termenului de depunere a juramantului de credinta. Nedepunerea cererii in termenul de un an atrage incetarea efectelor ordinului presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cetatenie de acordare sau de redobandire a cetateniei romane."

10. La articolul 30, alineatele 4, 5 si 8 vor avea urmatorul cuprins:

"Presedintele Autoritatii Nationale pentru Cetatenie dispune, prin ordin, aprobarea sau, dupa caz, respingerea cererii de renuntare la cetatenia romana, pe baza raportului Comisiei, prin care aceasta constata indeplinirea sau neindeplinirea conditiilor prevazute la art. 26.

Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cetatenie de aprobare sau, dupa caz, de respingere a cererii de renuntare la cetatenia romana se comunica solicitantului, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

..................................................................................................

Dovada renuntarii la cetatenia romana se face cu adeverinta eliberata de secretariatul Comisiei, pentru persoanele cu domiciliul in Romania, ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei, pentru persoanele cu domiciliul sau resedinta in strainatate, in baza ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cetatenie ."

11. La articolul 31, alineatele 4, 5, 6 si 8 vor avea urmatorul cuprins:

"In cazul in care constata indeplinirea sau, dupa caz, neindeplinirea conditiilor legale de retragere a cetateniei romane, Comisia va propune presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cetatenie, printr-un raport motivat, aprobarea retragerii cetateniei romane sau, dupa caz, respingerea sesizarii.

Presedintele Autoritatii Nationale pentru Cetatenie, constatand indeplinite conditiile prevazute de lege, emite ordinul de retragere a cetateniei romane, respectiv de respingere a sesizarii de retragere a cetateniei, in cazul in care constata neindeplinirea conditiilor prevazute de lege.

Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cetatenie de admitere sau de respingere a sesizarii de retragere a cetateniei se comunica persoanei in cauza, precum si persoanei care a facut sesizarea, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

...............................................................................................

Pierderea cetateniei romane prin retragere are loc la data emiterii ordinului presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cetatenie de aprobare a retragerii cetateniei romane."

Art. 15. - Articolul II din Legea nr. 354/2009 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2009 pentru modificarea si completarea Legii cetateniei romane nr. 21/1991, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 781 din 16 noiembrie 2009, se modifica dupa cum urmeaza:

"Art. II. - Incepand cu data de 1 ianuarie 2010, in vederea inregistrarii cererilor de redobandire sau acordare a cetateniei romane, formulate in temeiul dispozitiilor art. 101 din Legea cetateniei romane nr. 21/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se vor infiinta birouri teritoriale in subordinea Autoritatii Nationale pentru Cetatenie ."

Art. 16. - In anul 2010, paza sediilor Autoritatii, a bunurilor si a valorilor apartinand acestora, supravegherea accesului si mentinerea ordinii interioare necesare desfasurarii normale a activitatii in aceste sedii se asigura, in mod gratuit, de catre Jandarmeria Romana, prin structurile sale specializate.

Art. 17. - Cererile de acordare, redobandire, renuntare sau retragere a cetateniei romane aflate in curs de solutionare la Directia cetatenie din cadrul Ministerului Justitiei se transfera Autoritatii, iar solutionarea acestora se va realiza potrivit procedurii prevazute de Legea nr. 21/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost modificata prin prezenta ordonanta de urgenta .

Art. 18. - (1) Cheltuielile aferente personalului si posturilor preluate de Autoritate de la Ministerul Justitiei vor fi alocate din bugetul Ministerului Justitiei in bugetul Autoritatii.

(2) Pentru posturile preluate prin transfer potrivit art. 19 alin. (2), cheltuielile de personal aferente vor fi redistribuite pe baza de protocol incheiat intre Ministerul Administratiei si Internelor si, respectiv, Ministerul Afacerilor Externe cu Ministerul Justitiei, din bugetul acestora in bugetul Ministerului Justitiei, pentru Autoritate .

(3) Cheltuielile necesare pentru functionarea Autoritatii, altele decat cele prevazute la alin. (1) si (2), vor fi alocate din bugetul Ministerului Justitiei, in limita sumei de 766 mii lei. Echipamentele informatice, mobilierul, aparatura birotica, precum si alte active vor fi transferate, prin protocol de predare-preluare, din gestiunea Ministerului Justitiei in gestiunea Autoritatii.

(4) Cheltuielile care depasesc sumele alocate potrivit alin. (1)-(3) se vor asigura prin redistribuirea din bugetele altor ordonatori de credite bugetare sau din Fondul de rezerva bugetara, prin hotarare a Guvernului.

(5) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice ca, la propunerea ordonatorilor principali de credite bugetare, inclusiv pe baza protocoalelor prevazute la alin. (2), sa introduca modificarile corespunzatoare in volumul si in structura bugetelor acestora.

Art. 19. - (1) Prin reorganizarea Ministerului Justitiei si constituirea Autoritatii, personalul incadrat la Directia cetatenie din Ministerul Justitiei, precum si posturile aferente acestuia vor fi preluate de Autoritate .

(2) Posturile ramase vacante in urma aplicarii alin. (1) pot fi ocupate, prin transfer, de personal din cadrul Ministerului Justitiei, Ministerului Administratiei si Internelor si al Ministerului Afacerilor Externe, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

(3) Dupa aplicarea alin. (1) si (2), Ministerul Justitiei va organiza concurs, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, pentru ocuparea posturilor ramase vacante pentru anul 2010.

(4) Pana la operationalizarea Autoritatii, procedura de acordare, redobandire, retragere sau renuntare la cetatenie, precum si orice alte aspecte care decurg din functionarea Autoritatii vor fi asigurate prin Directia cetatenie si, dupa caz, prin alte directii de specialitate ale Ministerului Justitiei.

(5) In mod exceptional, atunci cand nu sunt ocupate potrivit alin. (1)-(3), posturile din cadrul Autoritatii pot fi ocupate si prin detasare de personal din cadrul Ministerului Justitiei, Ministerului Administratiei si Internelor si al Ministerului Afacerilor Externe.

Art. 20. - Guvernul va asigura, pe parcursul anului 2010, un nou sediu care sa permita desfasurarea activitatii Autoritatii, odata cu extinderea personalului potrivit art. 12 alin. (2).

Art. 21. - Legea cetateniei romane nr. 21/1991, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 98 din 6 martie 2000, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.





Afişează OUG nr. 5/2010, pentru infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Cetatenie pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 5/2010    Noutati legislative 2010    Monitorul Oficial 2010    Legea 21/1991    Autoritatea Nationala pentru Cetatenie    Cetatean roman    Cetatenie

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.