din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1966 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » HG nr. 110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor

HG nr. 110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor

  Publicat: 16 Mar 2009       15006 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


HG nr. 110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor.
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 127 / 2 martie 2009

Primirea unei sume de bani de la o persoana fizica sau juridica in numerar
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
A fost promulgat la 11.09.1865
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Distinct de TVA in toate statele exista taxe speciale de consumatie care "lovesc" numai anumite produse.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Latura a activitatii de comert exterior si cooperare internationala, care consta in totalitatea operatiilor de achizitionare,
Distinct de TVA in toate statele exista taxe speciale de consumatie care "lovesc" numai anumite produse.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Prevazuta in sectiunea XIII, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).

31. coopereaza, pe baza de reciprocitate, cu autoritatile vamale ale altor state, precum si cu organismele internationale de specialitate, in vederea prevenirii, cercetarii si combaterii fraudelor vamale;
32. organizeaza si executa controlul respectarii prevederilor legale privind supravegherea miscarii produselor accizabile pe teritoriul national;
33. propune masuri cu privire la imbunatatirea activitatii de colectare si incasare a accizelor si de intarire a capacitatii de control in inchiderea circuitelor miscarii produselor accizabile;
34. organizeaza si acorda asistenta de specialitate contribuabililor in domeniul miscarii produselor accizabile;
35. adopta masurile necesare pentru asigurarea aplicarii prevederilor Conventiei privind utilizarea tehnologiei informatiilor de catre serviciile vamale, incheiata la 26 iulie 1995, in temeiul art. K.3 din Tratatul privind Uniunea Europeana (JO C 316 din 27 noiembrie 1995, p. 34), si ale Conventiei cu privire la asistenta reciproca si cooperarea intre administratiile vamale, incheiata la 18 decembrie 1997, in temeiul art. K.3 din Tratatul privind Uniunea Europeana (JO C 24 din 23 ianuarie 1998, p. 2);
36. administreaza si gestioneaza, in cooperare cu autoritatile vamale ale statelor membre ale Uniunii Europene, aspectele vamale ce decurg din aplicarea aranjamentului administrativ privind sistemul cotelor tarifare comunitare;
37. Indeplineste atributiile legate de realizarea controalelor Fondului European de Garantare Agricola, delegate de Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, in calitate de organism responsabil in plan national de derularea si gestionarea fondurilor europene pentru agricultura;
38. efectueaza gestionarea riscurilor pe baza de surse si de strategii nationale si internationale;
39. raporteaza Comisiei Europene cazurile de frauda si neregularitati privind drepturile vamale mai mari de 10.000 euro;
40. Incaseaza si contabilizeaza resursele proprii traditionale (taxe vamale, contributii agricole, taxe antidumping) ale bugetului comunitar;
41. Intreprinde masurile speciale privind supravegherea productiei, importului si circulatiei produselor accizabile, conform prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
42. Indeplineste atributiile si sarcinile prevazute de lege in domeniul autorizarii, atestarii, avizarii persoanelor juridice si fizice care desfasoara activitati de productie, imbuteliere, ambalare, primire, detinere, depozitare si/sau expediere, comercializare, utilizare finala a produselor accizabile;
43. controleaza, in conditiile legii, mijloacele de transport incarcate sau susceptibile a fi incarcate cu produse accizabile aflate in miscare intracomunitara, verifica indeplinirea conditiilor legale cu privire la circulatia intracomunitara de produse accizabile, verifica, in conditiile legii, pe timp de zi si de noapte, cladiri, depozite, terenuri, sedii si alte obiective si poate preleva, in conditiile legii, probe pe care le analizeaza in laboratoarele proprii sau agreate, in vederea identificarii si expertizarii produselor accizabile;
44. constata si sanctioneaza faptele care constituie contraventii potrivit reglementarilor fiscale referitoare la regimul produselor accizabile si retine, in vederea confiscarii, marfurile care fac obiectul contraventiei, pentru care legea prevede o astfel de sanctiune;
45. efectueaza investigatii, supravegheri si verificari, potrivit reglementarilor legale in vigoare, in cazurile in care sunt semnalate situatii de incalcare a legislatiei fiscale privind accizele de catre persoane fizice si juridice;
46. efectueaza inspectia fiscala, in conditiile Codului de procedura fiscala, in domeniul produselor accizabile;
47. emite decizii de impunere in urma inspectiei fiscale, in conditiile Codului de procedura fiscala, in domeniul produselor accizabile;
48. asigura cooperarea administrativa in domeniul accizelor, in conformitate cu dispozitiile Regulamentului Consiliului (CE) nr. 2.073/2004 privind cooperarea administrativa in domeniul accizelor;
49. organizeaza si aplica masuri de supraveghere fiscala si efectueaza controlul respectarii prevederilor legale, nationale si comunitare, in cazul deplasarii pe teritoriul national a produselor accizabile; indeplineste atributiile prevazute de reglementarile fiscale privind procedura de gestionare a documentelor administrative de insotire, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv;
50. colaboreaza cu institutiile abilitate pentru transpunerea in practica a masurilor ce se impun in vederea indeplinirii atributiilor asumate prin Planul de actiune Schengen;
51. realizeaza, prin intermediul directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale, executarea silita a drepturilor de import sau de export, a altor taxe si impozite datorate statului, potrivit legii, in cadrul operatiunilor vamale, a accesoriilor aferente acestora, a amenzilor si a oricaror altor sume datorate bugetului general consolidat in temeiul unor titluri executorii, precum si, in cazurile prevazute de lege, a creantelor stabilite intr-un alt stat membru al Uniunii Europene, potrivit competentelor legale;
52. Indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile fiscale privind accizele
(2) Autoritatea Nationala a Vamilor indeplineste toate atributiile si are toate competentele conferite prin legi sau prin alte acte normative in vigoare.

Art. 5
(1) Autoritatea Nationala a Vamilor este condusa de un vicepresedinte al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu rang de subsecretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru. In subordinea vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor se organizeaza si functioneaza, potrivit legii, cabinetul demnitarului.
(2) Vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor reprezinta autoritatea vamala in raporturile cu autoritatile si institutiile publice, cu operatorii economici, cu celelalte persoane juridice si fizice, precum si cu orice alte organisme din tara sau din strainatate si raspunde in fata presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau a ministrului finantelor publice, dupa caz, pentru intreaga activitate a sistemului vamal.
(3) In exercitarea atributiilor sale, vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor emite, in conditiile legii, ordine cu caracter individual sau normativ si instructiuni de aplicare a reglementarilor vamale.
(4) Ordinele cu caracter normativ si instructiunile de aplicare a reglementarilor vamale se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(5) Vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor are calitatea de ordonator tertiar de credite si poate delega aceasta calitate altor persoane imputernicite in acest scop. Prin actul de delegare se precizeaza limitele si conditiile delegarii.

Art. 6
(1) Vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor poate delega unele competente ce ii revin in calitate de conducator al institutiei altor functionari publici de conducere din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor.
(2) In cazul in care, din motive intemeiate, vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor nu isi poate exercita atributiile prevazute in actele normative in vigoare, delegarea competentelor ca inlocuitor al acestuia se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la propunerea vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor.

Art. 7
(1) Structura organizatorica a Autoritatii Nationale a Vamilor este prevazuta in anexa nr. 2. Aparatul central si unitatile subordonate, respectiv directiile regionale pentru accize si operatiuni vamale, directiile judetene pentru accize si operatiuni vamale, birourile vamale de frontiera si de interior si punctele vamale, inclusiv serviciile, birourile si alte compartimente functionale organizate in directa subordine a vicepresedintelui, precum si numarul posturilor de conducere se stabilesc prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la propunerea vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, cu respectarea reglementarilor legale in vigoare.
(2) Directorii si directorii adjuncti din aparatul central al Autoritatii Nationale a Vamilor sunt numiti, in conditiile legii, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu avizul conform al ministrului finantelor publice.
(3) Sefii de servicii, sefii de birouri si ai altor compartimente functionale din aparatul central al Autoritatii Nationale a Vamilor sunt numiti prin ordin al vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, in conditiile legii, cu avizul conform al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(4) Personalul de executie din aparatul central al Autoritatii Nationale a Vamilor este numit prin ordin al vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, in conditiile legii.
(5) Numarul maxim de posturi pentru Autoritatea Nationala a Vamilor si unitatile subordonate acesteia este de 4.586, inclusiv postul de demnitar si cabinetul acestuia.
(6) Repartizarea numarului maxim de posturi pe aparatul central si pe unitatile subordonate Autoritatii Nationale a Vamilor se face prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la propunerea vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, cu incadrarea in numarul maxim de posturi aprobat pentru aceste unitati conform alin. (5).
(7) Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala poate redistribui prin ordin, intre aparatul central, directiile regionale pentru accize si operatiuni vamale, directiile judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale, birourile vamale si punctele vamale, posturile repartizate, la propunerea vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, cu incadrarea in numarul de posturi aprobat pentru aceste unitati conform alin. (6).
(8) Autoritatea Nationala a Vamilor are reprezentanti permanenti la Misiunea Romaniei pe langa Uniunea Europeana sau in cadrul altor organisme internationale care asigura legatura operativa pe probleme vamale. Desemnarea acestora se face prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la propunerea vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, cu incadrarea in numarul maxim de posturi aprobat.

Art. 8
(1) Structura organizatorica a directiilor, inclusiv serviciile, birourile si alte compartimente functionale organizate in directa subordine a vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, si numarul posturilor de conducere din cadrul aparatului central al Autoritatii Nationale a Vamilor, precum si structura organizatorica a directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale, a directiilor judetene pentru accize si operatiuni vamale si a birourilor vamale, unitati subordonate Autoritatii Nationale a Vamilor, se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la propunerea vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, cu respectarea reglementarilor legale in vigoare.
(2) Directorii executivi ai directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale si directorii executivi ai directiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale sunt numiti, in conditiile legii, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu avizul conform al ministrului finantelor publice.
(3) Directorii executivi adjuncti ai directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale, directorii executivi adjuncti ai directiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale, sefii de servicii, sefii de birouri si ai altor compartimente functionale din structura directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale si din structura directiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale sunt numiti prin ordin al vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, in conditiile legii, cu avizul conform al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(4) Vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor poate delega directorilor executivi ai directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale calitatea de ordonatori tertiari de credite atat pentru activitatea proprie, cat si pentru cea a directiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale si birourile vamale subordonate.




Afişează HG nr. 110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice