EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2970
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Fiscala
» OUG 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale
OUG 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale
Publicat: 07 Jan 2011
84409 citiri
Secţiunea:
Legislatie Fiscala
Ordonanta de urgenta nr. 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 891 din 30/12/2010
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
Act de procedura emis de catre instanta de judecata dupamefectuarea unei licitatii publice, prin care bunul imobil ce a format obiectul executarii silite
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Act adoptat de organele de stat,
La un an dupa Tratatul de la Nisa si adoptarea Declaratiei de la Nisa , care face apel la continuarea reformei institutionale si dupa Conferinta Interguvernamentala 2000, Consiliul European, reunit la Laeken , a adoptat la 15 decembrie 2001 Declaratia privind Viitorul Uniunii Europene sau Declaratia de la Laeken , prin care se angajeaza constuiasca o Uniune mai democratica, mai transparenta si mai eficienta.
Orice informatii privind o persoana fizica identificata sau identificabila (�persoana vizata�);
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Structura functionala care actioneaza in regim de putere publica si/sau presteaza servicii publice si care este finantata din venituri bugetare si/sau din venituri proprii, in conditiile legii finantelor publice.
Suma care trebuie inscrisa intr-una din rubricile unui cont pentru a egaliza debitul cu creditul acestui cont;
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Sunt instrumentele negociabile emise in forma materiala sau evidentiate prin inscrieri in cont, care confera detinatorilor lor drepturi patrimoniale asupra emitentului - drepturi de proprietate sau drepturi de creanta asupra acestuia - conform legii si in conditiile specifice de emisiune a acestora.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Act de procedura emis de catre instanta de judecata dupamefectuarea unei licitatii publice, prin care bunul imobil ce a format obiectul executarii silite
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act adoptat de organele de stat,
Depunerea declaratiilor
Art. 296
19
. - (1) Persoanele fizice si juridice prevazute la art. 296
3
lit. e), la care isi desfasoara activitatea sau se afla in
concediu
medical persoanele prevazute la art. 296
3
lit. a) si b), si entitatile prevazute la art. 296
3
lit. f) si g) sunt obligate sa depuna lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza contributiile, Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.
(2) In situatia persoanelor prevazute la art. 296
3
lit. c), declararea contributiilor individuale de asigurari sociale se face de catre platitorul de venit, care in acest caz este asimilat angajatorului, prin depunerea declaratiei prevazute la alin. (1), pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-au platit veniturile.
(3) Platitorii de venit nu au
obligatia
depunerii declaratiei in
cazul
persoanelor pentru care, potrivit prevederilor art. III din
Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 58/2010, cu modificarile ulterioare, nu exista
obligatia
declararii, calcularii, retinerii si platii contributiilor individuale de asigurari pentru somaj si de asigurari sociale, corespunzatoare veniturilor profesionale platite acestor
persoane
.
(4) Declaratia prevazuta la alin. (1) se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania.
(5) Prin exceptie de la prevederile alin. (4), pana la data de 1 iulie 2011, declaratia prevazuta la alin. (1) se poate depune la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic.
(6) Raspunderea in gestionarea informatiilor din declaratia prevazuta la alin. (1), modelul, continutul, modalitatea de
depunere
si de gestionare, precum si conditiile de
acreditare
a oficiilor prevazute la alin. (5) se aproba prin
hotarare
a Guvernului, care se va supune spre aprobare Guvernului pana la data de 31 decembrie 2010.
(7) Evidenta obligatiilor de plata a contributiilor sociale datorate de angajatori si asimilatii acestora se tine pe baza codului de identificare fiscala, iar cea privind contributiile sociale individuale, pe baza codului numeric personal.
(8) Declaratia prevazuta la alin. (1) va cuprinde cel putin:
a) codul numeric personal;
b) numele si prenumele;
c) date privind calitatea de asigurat;
d) date referitoare la raporturile de munca si activitatea desfasurata;
e) date privind conditiile de munca;
f) date privind venituri/indemnizatii/prestatii;
g) date de identificare a persoanei fizice sau juridice care depune
declaratia
.
(9) Datele cu caracter personal cuprinse in declaratia prevazuta la alin. (1) sunt prelucrate in conditiile prevazute de Legea nr. 677/2001
pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.
(10) Ministerul Administratiei si Internelor, prin structurile competente, furnizeaza gratuit
date cu caracter personal
necesare punerii in aplicare a prezentului titlu, actualizate, pentru cetatenii romani, cetatenii Uniunii Europene si ai statelor membre ale Spatiului Economic European, Elvetia si pentru strainii care au inregistrata rezidenta/sederea in Romania.
(11) Continutul, modalitatile si termenele de transmitere a informatiilor prevazute la alin. (9) se stabilesc prin protocoale incheiate intre beneficiarii acestora si Directia pentru
Evidenta
Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date sau Oficiul Roman pentru Imigrari, dupa caz.
Prevederi speciale
Art. 296
20
. - (1) Persoanele fizice si juridice prevazute la art. 296
3
lit. e) si g), precum si
institutia publica
prevazuta la art. 296
3
lit. f) pct. 1 sunt obligate sa depuna la casele de asigurari de sanatate, pana la 15 februarie 2011, Declaratia-inventar privind contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate aflata in
sold
la 31 decembrie 2010 si neachitata pana la 31 ianuarie 2011, inclusiv accesoriile aferente, pe ani fiscali.
(2) Declaratia prevazuta la alin. (1) va cuprinde si soldul sumelor de recuperat de la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, pentru care au fost depuse cereri de restituire in termen, si care nu au fost restituite pana la 31 ianuarie 2011.
(3) Modelul si continutul declaratiei prevazute la alin. (1) vor fi aprobate prin ordin comun al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
(4) Dispozitiile prezentului titlu referitoare la contribuabilii prevazuti la art. 296
3
lit. c) si obligatiile de plata a contributiilor individuale de asigurari pentru somaj si de asigurari sociale, corespunzatoare veniturilor profesionale, altele decat cele de natura salariala, platite acestor persoane, se completeaza cu prevederile art. III din
Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 58/2010, cu modificarile ulterioare."
Art. II.
-
Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale, publicata in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 431 din 28 iunie 2010, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1.
Articolul II va avea urmatorul cuprins:
"Art. II. - La calculul castigului net si al impozitului pe venit aferent in cazul transferului titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si
valorile mobiliare
in cazul societatilor inchise, pentru anul 2010, se aplica urmatoarele reguli:
1. Pentru perioada 1 ianuarie 2010-30 iunie 2010 se determina castigul net/pierderea neta aferent/aferenta acestei perioade in
functie
de perioada de detinere si se asimileaza castigului net anual/pierderii nete anuale. Impozitul se determina prin aplicarea cotelor de
impunere
de 1% si, respectiv, 16% la castigul net aferent perioadei, asimilat castigului net anual.
2. Pierderea neta aferenta perioadei 1 ianuarie 2010-30 iunie 2010 asimilata pierderii nete anuale se compenseaza cu castigul net asimilat castigului net anual aferent perioadei 1 iulie 2010-31 decembrie 2010.
Daca in urma compensarii rezulta pierdere, aceasta se reporteaza numai asupra castigului net anual aferent anului 2011.
3. Pentru perioada 1 iulie 2010-31 decembrie 2010 se determina castigul net/pierderea neta aferent/aferenta acestei perioade si se asimileaza castigului net anual/pierderii nete anuale.
Impozitul aferent perioadei se determina prin aplicarea cotei de 16% la castigul net aferent perioadei, asimilat castigului net anual din care se deduce pierderea neta aferenta perioadei 1 ianuarie 2010-30 iunie 2010.
Pierderea neta aferenta perioadei 1 iulie 2010-31 decembrie 2010 se asimileaza pierderii nete anuale si se reporteaza potrivit prevederilor art. 80
1
alin. (2) si (3)."
2.
Alineatele (13) si (27) ale articolului III vor avea urmatorul cuprins:
"(13) Platitorii de venit, in vederea declararii evidentei nominale a persoanelor care realizeaza venituri de natura profesionala, altele decat cele de natura salariala si a contributiilor individuale de asigurari sociale si asigurari pentru somaj corespunzatoare veniturilor respective, au
obligatia
de a depune lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-au platit veniturile de natura profesionala, declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale si evidenta nominala a persoanelor asigurate prevazuta la art. 296
19
din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
.................................................................................................
(27) Sumele reprezentand contributii achitate in plus fata de
obligatia
fiscala, cele platite ca urmare a unei erori de calcul, precum si cele platite ca urmare a aplicarii eronate a prevederilor legale se restituie sau se compenseaza, la cererea asiguratului, in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."
3.
Sintagma "de 5 ori salariul
mediu
brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat si aprobat prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat" din cuprinsul art. III din
Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale, publicata in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 431 din 28 iunie 2010, cu modificarile ulterioare, se inlocuieste cu sintagma "de 5 ori castigul salarial
mediu
brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat si aprobat prin Legea bugetului asigurarilor sociale de stat".
Art. III.
-
Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, publicata in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 439 din 26 iunie 2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1.
La articolul 13, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Taxele percepute pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc si a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, precum si taxa de acces prevazuta la alin. (4) constituie venit la bugetul de
stat
. Un procent de 5% din aceste taxe se aloca anual prin legea bugetului de stat, astfel: 1,5% la Fondul cinematografic si 3,5% pentru Programul National de Restaurare a Monumentelor Istorice. Sumele se vireaza lunar din
buget
la nivelul incasarilor."
2.
La articolul 13, dupa alineatul (3) se introduc patru noi alineate, alineatele (4)-(7), cu urmatorul cuprins:
"(4) Organizatorii de jocuri de noroc caracteristice activitatii cazinourilor, permit accesul in locatiile autorizate numai pe baza unui bilet de intrare, valabil pentru 24 de ore in intervalul 8,00-8,00, pentru fiecare persoana, iar organizatorii de jocuri de noroc tip slot-machine incaseaza biletul de intrare numai de la jucatori.
(5) Pentru cazinouri, biletul de intrare se emite si se incaseaza la receptie pentru fiecare persoana care intra in cazinou, indiferent daca aceasta participa sau nu la jocurile de noroc.
(6) Persoanele carora li s-a eliberat bilet de intrare au
obligatia
sa-l pastreze, pe toata perioada cat se afla in incinta locatiei in care se elibereaza astfel de bilete.
(7) Biletele de intrare se vor emite in conditiile stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice."
3.
La articolul 14, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Nivelul taxelor pentru eliberarea licentelor de organizare a jocurilor de noroc, a autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc si a taxei de acces prevazute la art. 13 alin. (4), precum si nivelul minim al capitalului social subscris si varsat de operatorii economici organizatori de jocuri de noroc sunt prevazute in
anexa
care face parte integranta din prezenta
ordonanta
de urgenta si pot fi modificate prin
hotarare
a Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor Publice."
4.
La articolul 14 alineatul (2), dupa litera c) se introduce o noua litera, litera d), cu urmatorul cuprins:
"d) sumele incasate de organizatorii de jocuri de noroc din taxa de acces prevazuta la art. 13 alin. (4) se vireaza in totalitate la bugetul de stat, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare, pentru luna anterioara."
Inapoi
1
2
...
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Inainte
Afişează
OUG 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
OUG 117/2010
Codul fiscal
Codul fiscal 2011
Impozite 2011
Accize 2011
Codul fiscal modificat
Codul fiscal modificat 2011
Modificari codul fiscal 2011
Legea 571/2003
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964