din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2970 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale

OUG 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale

  Publicat: 07 Jan 2011       84409 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Ordonanta de urgenta nr. 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 891 din 30/12/2010


Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
Act de procedura emis de catre instanta de judecata dupamefectuarea unei licitatii publice, prin care bunul imobil ce a format obiectul executarii silite
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Act adoptat de organele de stat,
La un an dupa Tratatul de la Nisa si adoptarea Declaratiei de la Nisa , care face apel la continuarea reformei institutionale si dupa Conferinta Interguvernamentala 2000, Consiliul European, reunit la Laeken , a adoptat la 15 decembrie 2001 Declaratia privind Viitorul Uniunii Europene sau Declaratia de la Laeken , prin care se angajeaza constuiasca o Uniune mai democratica, mai transparenta si mai eficienta.
Orice informatii privind o persoana fizica identificata sau identificabila (�persoana vizata�);
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Structura functionala care actioneaza in regim de putere publica si/sau presteaza servicii publice si care este finantata din venituri bugetare si/sau din venituri proprii, in conditiile legii finantelor publice.
Suma care trebuie inscrisa intr-una din rubricile unui cont pentru a egaliza debitul cu creditul acestui cont;
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Sunt instrumentele negociabile emise in forma materiala sau evidentiate prin inscrieri in cont, care confera detinatorilor lor drepturi patrimoniale asupra emitentului - drepturi de proprietate sau drepturi de creanta asupra acestuia - conform legii si in conditiile specifice de emisiune a acestora.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Act de procedura emis de catre instanta de judecata dupamefectuarea unei licitatii publice, prin care bunul imobil ce a format obiectul executarii silite
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act adoptat de organele de stat,
Depunerea declaratiilor
Art. 29619. - (1) Persoanele fizice si juridice prevazute la art. 2963 lit. e), la care isi desfasoara activitatea sau se afla in concediu medical persoanele prevazute la art. 2963 lit. a) si b), si entitatile prevazute la art. 2963 lit. f) si g) sunt obligate sa depuna lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza contributiile, Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.
(2) In situatia persoanelor prevazute la art. 2963 lit. c), declararea contributiilor individuale de asigurari sociale se face de catre platitorul de venit, care in acest caz este asimilat angajatorului, prin depunerea declaratiei prevazute la alin. (1), pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-au platit veniturile.
(3) Platitorii de venit nu au obligatia depunerii declaratiei in cazul persoanelor pentru care, potrivit prevederilor art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010, cu modificarile ulterioare, nu exista obligatia declararii, calcularii, retinerii si platii contributiilor individuale de asigurari pentru somaj si de asigurari sociale, corespunzatoare veniturilor profesionale platite acestor persoane .
(4) Declaratia prevazuta la alin. (1) se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania.
(5) Prin exceptie de la prevederile alin. (4), pana la data de 1 iulie 2011, declaratia prevazuta la alin. (1) se poate depune la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic.
(6) Raspunderea in gestionarea informatiilor din declaratia prevazuta la alin. (1), modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare, precum si conditiile de acreditare a oficiilor prevazute la alin. (5) se aproba prin hotarare a Guvernului, care se va supune spre aprobare Guvernului pana la data de 31 decembrie 2010.
(7) Evidenta obligatiilor de plata a contributiilor sociale datorate de angajatori si asimilatii acestora se tine pe baza codului de identificare fiscala, iar cea privind contributiile sociale individuale, pe baza codului numeric personal.
(8) Declaratia prevazuta la alin. (1) va cuprinde cel putin:
a) codul numeric personal;
b) numele si prenumele;
c) date privind calitatea de asigurat;
d) date referitoare la raporturile de munca si activitatea desfasurata;
e) date privind conditiile de munca;
f) date privind venituri/indemnizatii/prestatii;
g) date de identificare a persoanei fizice sau juridice care depune declaratia .
(9) Datele cu caracter personal cuprinse in declaratia prevazuta la alin. (1) sunt prelucrate in conditiile prevazute de Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.
(10) Ministerul Administratiei si Internelor, prin structurile competente, furnizeaza gratuit date cu caracter personal necesare punerii in aplicare a prezentului titlu, actualizate, pentru cetatenii romani, cetatenii Uniunii Europene si ai statelor membre ale Spatiului Economic European, Elvetia si pentru strainii care au inregistrata rezidenta/sederea in Romania.
(11) Continutul, modalitatile si termenele de transmitere a informatiilor prevazute la alin. (9) se stabilesc prin protocoale incheiate intre beneficiarii acestora si Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date sau Oficiul Roman pentru Imigrari, dupa caz.
Prevederi speciale
Art. 29620. - (1) Persoanele fizice si juridice prevazute la art. 2963 lit. e) si g), precum si institutia publica prevazuta la art. 2963 lit. f) pct. 1 sunt obligate sa depuna la casele de asigurari de sanatate, pana la 15 februarie 2011, Declaratia-inventar privind contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate aflata in sold la 31 decembrie 2010 si neachitata pana la 31 ianuarie 2011, inclusiv accesoriile aferente, pe ani fiscali.
(2) Declaratia prevazuta la alin. (1) va cuprinde si soldul sumelor de recuperat de la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, pentru care au fost depuse cereri de restituire in termen, si care nu au fost restituite pana la 31 ianuarie 2011.
(3) Modelul si continutul declaratiei prevazute la alin. (1) vor fi aprobate prin ordin comun al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
(4) Dispozitiile prezentului titlu referitoare la contribuabilii prevazuti la art. 2963 lit. c) si obligatiile de plata a contributiilor individuale de asigurari pentru somaj si de asigurari sociale, corespunzatoare veniturilor profesionale, altele decat cele de natura salariala, platite acestor persoane, se completeaza cu prevederile art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010, cu modificarile ulterioare."
Art. II. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 431 din 28 iunie 2010, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul II va avea urmatorul cuprins:
"Art. II. - La calculul castigului net si al impozitului pe venit aferent in cazul transferului titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise, pentru anul 2010, se aplica urmatoarele reguli:
1. Pentru perioada 1 ianuarie 2010-30 iunie 2010 se determina castigul net/pierderea neta aferent/aferenta acestei perioade in functie de perioada de detinere si se asimileaza castigului net anual/pierderii nete anuale. Impozitul se determina prin aplicarea cotelor de impunere de 1% si, respectiv, 16% la castigul net aferent perioadei, asimilat castigului net anual.
2. Pierderea neta aferenta perioadei 1 ianuarie 2010-30 iunie 2010 asimilata pierderii nete anuale se compenseaza cu castigul net asimilat castigului net anual aferent perioadei 1 iulie 2010-31 decembrie 2010.
Daca in urma compensarii rezulta pierdere, aceasta se reporteaza numai asupra castigului net anual aferent anului 2011.
3. Pentru perioada 1 iulie 2010-31 decembrie 2010 se determina castigul net/pierderea neta aferent/aferenta acestei perioade si se asimileaza castigului net anual/pierderii nete anuale.
Impozitul aferent perioadei se determina prin aplicarea cotei de 16% la castigul net aferent perioadei, asimilat castigului net anual din care se deduce pierderea neta aferenta perioadei 1 ianuarie 2010-30 iunie 2010.
Pierderea neta aferenta perioadei 1 iulie 2010-31 decembrie 2010 se asimileaza pierderii nete anuale si se reporteaza potrivit prevederilor art. 801 alin. (2) si (3)."
2. Alineatele (13) si (27) ale articolului III vor avea urmatorul cuprins:
"(13) Platitorii de venit, in vederea declararii evidentei nominale a persoanelor care realizeaza venituri de natura profesionala, altele decat cele de natura salariala si a contributiilor individuale de asigurari sociale si asigurari pentru somaj corespunzatoare veniturilor respective, au obligatia de a depune lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-au platit veniturile de natura profesionala, declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale si evidenta nominala a persoanelor asigurate prevazuta la art. 29619 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
.................................................................................................
(27) Sumele reprezentand contributii achitate in plus fata de obligatia fiscala, cele platite ca urmare a unei erori de calcul, precum si cele platite ca urmare a aplicarii eronate a prevederilor legale se restituie sau se compenseaza, la cererea asiguratului, in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."
3. Sintagma "de 5 ori salariul mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat si aprobat prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat" din cuprinsul art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 431 din 28 iunie 2010, cu modificarile ulterioare, se inlocuieste cu sintagma "de 5 ori castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat si aprobat prin Legea bugetului asigurarilor sociale de stat".
Art. III. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 439 din 26 iunie 2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 13, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Taxele percepute pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc si a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, precum si taxa de acces prevazuta la alin. (4) constituie venit la bugetul de stat . Un procent de 5% din aceste taxe se aloca anual prin legea bugetului de stat, astfel: 1,5% la Fondul cinematografic si 3,5% pentru Programul National de Restaurare a Monumentelor Istorice. Sumele se vireaza lunar din buget la nivelul incasarilor."
2. La articolul 13, dupa alineatul (3) se introduc patru noi alineate, alineatele (4)-(7), cu urmatorul cuprins:
"(4) Organizatorii de jocuri de noroc caracteristice activitatii cazinourilor, permit accesul in locatiile autorizate numai pe baza unui bilet de intrare, valabil pentru 24 de ore in intervalul 8,00-8,00, pentru fiecare persoana, iar organizatorii de jocuri de noroc tip slot-machine incaseaza biletul de intrare numai de la jucatori.
(5) Pentru cazinouri, biletul de intrare se emite si se incaseaza la receptie pentru fiecare persoana care intra in cazinou, indiferent daca aceasta participa sau nu la jocurile de noroc.
(6) Persoanele carora li s-a eliberat bilet de intrare au obligatia sa-l pastreze, pe toata perioada cat se afla in incinta locatiei in care se elibereaza astfel de bilete.
(7) Biletele de intrare se vor emite in conditiile stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice."
3. La articolul 14, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Nivelul taxelor pentru eliberarea licentelor de organizare a jocurilor de noroc, a autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc si a taxei de acces prevazute la art. 13 alin. (4), precum si nivelul minim al capitalului social subscris si varsat de operatorii economici organizatori de jocuri de noroc sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta si pot fi modificate prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor Publice."
4. La articolul 14 alineatul (2), dupa litera c) se introduce o noua litera, litera d), cu urmatorul cuprins:
"d) sumele incasate de organizatorii de jocuri de noroc din taxa de acces prevazuta la art. 13 alin. (4) se vireaza in totalitate la bugetul de stat, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare, pentru luna anterioara."




Afişează OUG 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    OUG 117/2010    Codul fiscal    Codul fiscal 2011    Impozite 2011    Accize 2011    Codul fiscal modificat    Codul fiscal modificat 2011    Modificari codul fiscal 2011    Legea 571/2003

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro