din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3518 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea 61/2011 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru lupta antifrauda

Legea 61/2011 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru lupta antifrauda

  Publicat: 13 May 2011       22584 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 61/2011 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru lupta antifrauda � DLAF

Publicata in Monitorul Oficial nr. 331 din 12 mai 2011

Desemneaza organul independent, din cadrul Comisiei Europene, care raspunde de combaterea fraudei impotriva bugetului Uniunii Europene.Abrevieri: OLAF
(Oficiul European de Lupta Contra Fraudei). De la 1 iunie 1999, Oficiul European de Lupta Contra Fraudei raspunde de combaterea fraudei impotriva bugetului Uniunii Europene.
Puterile publice existente in stat.
(co-finantare) Partea de finantare care trebuie asigurata de fiecare dintre partile implicate intr-un contract de finantare
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
(Oficiul European de Lupta Contra Fraudei). De la 1 iunie 1999, Oficiul European de Lupta Contra Fraudei raspunde de combaterea fraudei impotriva bugetului Uniunii Europene.
Mod de sesizare a organelor de urmarire penala, prevazut in sectiunea I, cap. IV, t. I, C. proc. pen., partea speciala.
A fost promulgat la 11.09.1865
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
(co-finantare) Partea de finantare care trebuie asigurata de fiecare dintre partile implicate intr-un contract de finantare
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

In aplicarea art. 2, Departamentul indeplineste urmatoarele functii:
a) functia de coordonare a luptei antifrauda, in scopul asigurarii unei protectii efective si echivalente a intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania;
b) functia de control, in scopul identificarii de nereguli, fraude si alte activitati ilicite ce aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania;
c) functia de reglementare, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ si institutional necesar pentru asigurarea protectiei intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania;
d) functia de reprezentare, prin care se asigura participarea Romaniei in cadrul comitetelor consultative, grupurilor de lucru si al retelelor de comunicare sau schimb de informatii, in materia protectiei intereselor financiare ale Uniunii Europene.

Art. 8
In realizarea functiilor sale, Departamentul indeplineste urmatoarele atributii principale:
a) asigura si faciliteaza cooperarea intre institutiile nationale implicate in protectia intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania, intre acestea si Oficiul European de Lupta Antifrauda a�� OLAF si autoritatile publice relevante din celelalte state membre ale Uniunii Europene sau din state beneficiare de asistenta financiara din partea Uniunii Europene;
b) efectueaza sau coordoneaza actiuni de control in vederea identificarii neregulilor, fraudelor si altor activitati ilicite in legatura cu gestionarea, obtinerea si utilizarea fondurilor europene si a celor de cofinantare aferente, precum si a oricaror altor fonduri ce intra in sfera intereselor financiare ale Uniunii Europene, inclusiv a imprumuturilor si garantiilor acordate de Banca Europeana de Investitii;
c) efectueaza sau coordoneaza actiuni de control in vederea identificarii neregulilor, fraudelor si altor activitati ilicite ce aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania prin diminuarea ilegala a resurselor proprii;
d) culege, analizeaza si prelucreaza date si efectueaza cercetari statistice in domeniul protectiei intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania;
e) initiaza sau avizeaza proiecte de acte normative privind protectia intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania;
f) elaboreaza si coordoneaza programe de perfectionare profesionala si instruire in domeniul luptei antifrauda;
g) solutioneaza cererile de asistenta administrativa, in calitate de unitate centrala, conform acordurilor de cooperare internationala, avand ca obiect protejarea intereselor financiare ale Uniunii Europene la care Romania este parte;
h) asigura, coordoneaza si monitorizeaza raportarea neregulilor intre institutiile nationale si Comisia Europeana in conformitate cu prevederile legislatiei europene.

Art. 9
(1) Departamentul primeste sesizarile Oficiului European de Lupta Antifrauda - OLAF sau ale altor surse ori se sesizeaza din oficiu cu privire la posibile nereguli, fraude sau alte activitati care aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania.
(2) Modul de solutionare a sesizarilor se aduce la cunostinta institutiei/persoanei care a formulat sesizarea .

Art. 10
(1) Departamentul are calitatea de organ de constatare, in sensul art. 214 din Codul de procedura penala, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, in privinta aspectelor de natura infractionala care aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania.
(2) Departamentul poate, la solicitarea procurorului, sa efectueze controale cu privire la respectarea dispozitiilor legale in materia protejarii intereselor financiare ale Uniunii Europene.

Art. 11
(1) In exercitarea functiei de control, Departamentul efectueaza investigatii administrative, controale la fata locului, analize si verificari documentare.
(2) In cadrul desfasurarii actiunilor de control, in sensul atributiilor prevazute la art. 8 lit. b) si c):
a) toate institutiile si autoritatile publice, operatorii economici cu capital de stat sau privat, orice alta entitate, precum si persoanele fizice sunt obligate sa permita reprezentantilor Departamentului accesul in sedii, pe terenuri, in mijloace de transport sau in alte spatii folosite in scopuri economice;
b) Departamentul solicita tuturor institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici cu capital de stat sau privat, oricaror altor entitati, precum si persoanelor fizice documentele si informatiile necesare intocmirii actului de control . In cazul existentei unei imposibilitati temporare motivate in furnizarea acestora, persoanele prevazute au obligatia ca in termen de 10 zile de la primirea solicitarii sa dea curs acesteia;
c) reprezentantii Departamentului procedeaza la luarea de declaratii de la orice persoana care poate furniza date si informatii cu privire la posibile nereguli, fraude sau alte activitati ce aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene.
(3) Departamentul intocmeste acte de control care pot constitui mijloace de proba, in conditiile Codului de procedura penala, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Actele de control intocmite de Departament nu sunt acte sau operatiuni administrative in sensul Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 12
(1) In scopul clarificarii unor aspecte ce fac obiectul unei actiuni de control, Departamentul poate solicita organelor de control financiar-fiscal, organelor de specialitate ale administratiei publice centrale sau institutiilor publice din subordinea Guvernului ori a ministerelor cu competente in materie de control administrativ specializat sa efectueze verificari si controale in domeniul lor de activitate .
(2) La intocmirea actului de control, Departamentul poate utiliza actele organelor si institutiilor prevazute la alin. (1).
(3) La cererea Departamentului, organele de politie, jandarmerie sau alti agenti ai fortei publice sunt obligati sa acorde sprijin echipei de control in exercitarea atributiilor ce ii revin.

Art. 13
(1) In cazul identificarii de nereguli privind obtinerea sau utilizarea fondurilor europene, precum si a fondurilor de cofinantare aferente, Departamentul transmite actul de control autoritatilor cu competente in gestionarea fondurilor pentru indeplinirea obligatiilor ce le revin in materia raportarii neregulilor si recuperarii financiare, conform legii.
(2) Autoritatile prevazute la alin. (1) au obligatia de a comunica, in termen de 60 de zile de la data primirii actului de control al Departamentului, masurile luate pentru remedierea aspectelor semnalate prin acesta, precum si actiunile intreprinse pentru recuperarea eventualelor prejudicii.

Art. 14
(1) In cazul identificarii de nereguli privind gestionarea fondurilor europene, Departamentul transmite actul de control ministerelor de resort in vederea luarii masurilor care se impun pentru remedierea deficientelor constatate si, dupa caz, pentru sanctionarea persoanelor responsabile, cu informarea primului-ministru.
(2) Ministerele de resort informeaza Departamentul, in termen de 60 de zile, cu privire la masurile luate pentru remedierea aspectelor semnalate prin actul de control si, dupa caz, la sanctiunile dispuse.

Art. 15
(1) In cazul identificarii de nereguli care au ca rezultat diminuarea ilegala a resurselor proprii, Departamentul transmite actul de control autoritatii responsabile pentru stabilirea si colectarea acestora.
(2) Autoritatile prevazute la alin. (1) informeaza Departamentul, in termen de 60 de zile, cu privire la masurile luate pentru remedierea aspectelor semnalate si, dupa caz, recuperarea sumelor datorate.




Afişează Legea 61/2011 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru lupta antifrauda pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    Legea 61/2011    OUG 49/2005    Departamentului pentru lupta antifrauda    DLAF    Oficiul European de Lupta Antifrauda    OLAF

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro