din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1924 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » Legea 302/2004 (Republicata 2011) privind cooperarea judiciara internationala in materie penala republicata 2011

Legea 302/2004 (Republicata 2011) privind cooperarea judiciara internationala in materie penala republicata 2011

  Publicat: 15 Jul 2011       100375 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciara internationala in materie penala (Republicata 2011)

Republicata in Monitorul Oficial nr. 377 din 31 mai 2011

Act normativ care cuprinde principiile si regulile referitoare la desfasurarea procesului penal.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(Issuer) Entitate legala care are capacitatea de a emite si de a distribui un instrument financiar transferabil.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Sunt persoanele complet straine de actul juridic, adica persoanele carora actul juridic nu le poate profita in nici un fel ori nu le poate indatora in nici un fel.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
(Issuer) Entitate legala care are capacitatea de a emite si de a distribui un instrument financiar transferabil.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Masuri prevazute de lege sau, dupa caz, dispuse de catre organele de urmarire penala ori instantele de judecata prin care titularul dreptului de proprietate este oprit sa mai faca acte de dispozitie materiala sau juridica in legatura cu bunurile
Oragn judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care executa atributiile ce revin acestui minister.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Hotarare prin care instanta rezolva unele probleme ridicate in cursul judecatii,
Masuri prevazute de lege sau, dupa caz, dispuse de catre organele de urmarire penala ori instantele de judecata prin care titularul dreptului de proprietate este oprit sa mai faca acte de dispozitie materiala sau juridica in legatura cu bunurile
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Sunt persoanele complet straine de actul juridic, adica persoanele carora actul juridic nu le poate profita in nici un fel ori nu le poate indatora in nici un fel.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Masuri prevazute de lege sau, dupa caz, dispuse de catre organele de urmarire penala ori instantele de judecata prin care titularul dreptului de proprietate este oprit sa mai faca acte de dispozitie materiala sau juridica in legatura cu bunurile
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
(Issuer) Entitate legala care are capacitatea de a emite si de a distribui un instrument financiar transferabil.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
(Issuer) Entitate legala care are capacitatea de a emite si de a distribui un instrument financiar transferabil.
Art. 1722 Cod civil - drept recunoscut unui creditor, decurgand din calitatea creantei sale de a fi preferat celorlalti creditori, chiar daca acestia sunt ipotecari
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Este fapta ce prezinta pericol social, care a fost savarsita cu vinovatie si este prevazuta de legea penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.

(4) Orice masura coercitiva suplimentara necesara pentru ducerea la indeplinire a ordinului de indisponibilizare este luata in conformitate cu dispozitiile corespunzatoare din Codul de procedura penala.

ARTICOLUL 226 - Masuri premergatoare
(1) Atunci cand o autoritate judiciara romana primeste un ordin de indisponibilizare, aceasta trebuie ca, in termen de 24 de ore de la data primirii, sa verifice daca ordinul este insotit de certificatul prevazut la art. 221 ori de oricare alt document echivalent, precum si de traducerea in limba romana.
(2) In cazul in care documentele prevazute la alin. (1) nu sunt traduse, autoritatea judiciara romana solicita autoritatii judiciare emitente remiterea traducerii intr-un termen de cel mult 3 zile.
Dupa primirea traducerii, autoritatea judiciara romana isi verifica competenta in termen de cel mult 24 de ore de la data primirii.
(3) Daca autoritatea judiciara romana apreciaza ca nu este competenta sa recunoasca si sa ia masurile necesare pentru executarea ordinului de indisponibilizare, trimite de indata, din oficiu, ordinul de indisponibilizare autoritatii judiciare romane competente sa il execute si informeaza despre aceasta autoritatea judiciara a statului emitent. In situatia in care ordinul de indisponibilizare nu contine suficiente informatii pentru determinarea competentei, autoritatea judiciara romana poate solicita autoritatii judiciare emitente transmiterea de informatii suplimentare, fixand in acest sens un termen de cel mult 3 zile.
(4) In faza de judecata, repartizarea cauzei se face in conformitate cu dispozitiile legale aplicabile in materie, termenul de judecata stabilit neputand fi mai mare de 5 zile.
(5) Procedura prevazuta la alin. (1)-
(3) are caracter confidential.

ARTICOLUL 227 - Recunoasterea si executarea in faza de urmarire penala
(1) In faza de urmarire penala, procurorul competent dispune prin ordonanta, in termen de cel mult 5 zile de la expirarea termenelor prevazute la art. 226.
(2) Impotriva ordonantei prin care procurorul a dispus recunoasterea ordinului de indisponibilizare poate face plangere orice persoana interesata, inclusiv tertii de buna-credinta, daca prin aceasta s-a adus o vatamare a intereselor sale legitime.
Plangerea se face in termen de 5 zile de la comunicarea copiei de pe ordonanta .
(3) Motivele de fond care au stat la baza emiterii ordinului de indisponibilizare nu pot face obiectul plangerii, acestea putand fi atacate numai in fata unei instante a statului emitent.
(4) Plangerea se adreseaza tribunalului in a carui circumscriptie teritoriala se afla parchetul din cadrul caruia face parte procurorul care a dispus recunoasterea ordinului de indisponibilizare . La judecarea plangerii prezenta procurorului este obligatorie.
(5) Dosarul va fi trimis de parchet tribunalului competent, in termen de doua zile de la primirea adresei prin care acesta este solicitat.
(6) Plangerea se solutioneaza in sedinta publica, in termen de 5 zile, prin incheiere definitiva. Introducerea plangerii nu suspenda ducerea la indeplinire a ordinului de indisponibilizare .
Instanta de judecata, solutionand plangerea, verifica ordonanta procurorului, pe baza materialului din dosarul cauzei si a oricaror inscrisuri prezentate, pronuntand una dintre urmatoarele solutii:
a) respinge plangerea ca tardiva sau ca inadmisibila, mentinand ordonanta atacata;
b) admite plangerea, desfiinteaza ordonanta atacata si dispune revocarea masurii indisponibilizarii.
(7) Ordinul de indisponibilizare se duce la indeplinire de catre procurorul care a dispus recunoasterea acestuia prin ordonanta .

ARTICOLUL 228 - Recunoasterea si executarea in faza de judecata
(1) Instanta de judecata solutioneaza cauza, prin incheiere, data in camera de consiliu, in complet format dintr-un singur judecator. Judecata se face de urgenta si cu precadere.
(2) Hotararea poate fi atacata cu recurs, in termen de 5 zile de la pronuntare ori de la comunicare, dupa caz, de catre orice persoana interesata, inclusiv tertii de buna-credinta, daca prin aceasta s-a adus o vatamare a intereselor sale legitime.
Dispozitiile art. 227 se aplica in mod corespunzator.
(3) Dosarul se trimite instantei de recurs in termen de 24 de ore de la declararea recursului. Recursul se solutioneaza in termen de 5 zile, de curtea de apel competenta, pe baza materialului din dosarul cauzei si a oricaror inscrisuri prezentate.
(4) Recursul nu suspenda executarea ordinului de indisponibilizare .
(5) Ordinul de indisponibilizare se executa de catre procurorul desemnat din cadrul parchetului de pe langa tribunalul competent.

ARTICOLUL 229 - Durata indisponibilizarii si regimul ulterior al bunului indisponibilizat
(1) Indisponibilizarea bunului este mentinuta pana la solutionarea definitiva a cererilor prevazute la art. 224 alin. (3).
(2) Cu toate acestea, autoritatea judiciara romana competenta poate ca, dupa consultarea autoritatii judiciare emitente, in conformitate cu legislatia si practica romane aplicabile in materie si in functie de imprejurarile cauzei, sa dispuna indisponibilizarea bunului pentru o perioada mai scurta.
(3) Daca autoritatea judiciara romana competenta intentioneaza sa revoce masura indisponibilizarii, aceasta va informa autoritatea judiciara emitenta, oferindu-i posibilitatea de a formula observatii. De asemenea, atunci cand autoritatea judiciara a statului emitent informeaza autoritatea romana de executare asupra revocarii ordinului de indisponibilizare, aceasta din urma are obligatia de a revoca masura in cel mai scurt timp posibil.
(4) Cererile prevazute la art. 224 alin. (3) se executa in conformitate cu normele aplicabile asistentei judiciare in materie penala si cu normele aplicabile cooperarii internationale in materie de confiscare.
(5) Cu toate acestea, prin derogare de la normele in materie de asistenta judiciara mentionate la alin. (4), autoritatea judiciara romana competenta nu poate refuza cererile mentionate la art. 224 alin. (3) lit.
a) invocand absenta dublei incriminari, daca aceste cereri vizeaza infractiunile prevazute la art. 223 alin. (1), iar pentru aceste infractiuni pedeapsa prevazuta de legea statului emitent este inchisoarea de cel putin 3 ani.

ARTICOLUL 230 - Motive de nerecunoastere sau de neexecutare
(1) In afara cazurilor mentionate la art. 223 alin.
(2) si (3), autoritatile judiciare romane competente nu pot refuza recunoasterea sau executarea ordinului de indisponibilizare decat daca:
a) certificatul prevazut la art. 221 nu este prezentat, este incomplet sau nu corespunde in mod clar ordinului de indisponibilizare;
b) legislatia romana prevede o imunitate sau un privilegiu care face imposibila executarea ordinului de indisponibilizare;
c) din informatiile furnizate in certificat rezulta imediat ca solutionarea unei cereri de asistenta judiciara avand ca obiect remiterea probelor sau confiscarea pentru infractiunea care face obiectul procesului penal ar contraveni principiului non bis in idem.
(2) In cazul mentionat la alin. (1) lit. a), autoritatea judiciara romana poate:
a) sa fixeze un termen de cel mult 3 zile pentru prezentarea, completarea ori corectarea certificatului;
b) sa accepte un document echivalent; sau
c) daca se considera suficient de edificata, sa nu mai apeleze in aceasta privinta la autoritatea judiciara emitenta.




Afişează Legea 302/2004 (Republicata 2011) privind cooperarea judiciara internationala in materie penala republicata 2011 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    Legea 302/2004    Cooperare judiciara    Extradare

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro