din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2999 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » HG 789/2011 privind aprobarea Metodologiei de evaluare in scopul clasificarii universitatilor si ierarhizarii programelor de studii

HG 789/2011 privind aprobarea Metodologiei de evaluare in scopul clasificarii universitatilor si ierarhizarii programelor de studii

  Publicat: 12 Aug 2011       19776 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
HG 789/2011 privind aprobarea Metodologiei de evaluare in scopul clasificarii universitatilor si ierarhizarii programelor de studii

Publicata in Monitorul Oficial nr. 569 din 10 august 2011

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Formarea profesionala continua este ulterioara formarii initiale
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

(1) Evaluarea primara se realizeaza prin desfasurarea urmatoarelor activitati:
a) constituirea de catre MECTS a unei baze de date cuprinzand datele si informatiile relevante, structurate pe criterii, standarde si indicatori, inclusiv prin rapoarte furnizate de universitatile supuse evaluarii;
b) verificarea datelor si informatiilor furnizate de universitati, cu respectarea prevederilor art. 192 alin. (1)a��(3) din Legea nr. 1/2011; aceasta verificare are caracter continuu, iar MECTS poate decide depunctarea universitatilor care au raportat date false;
c) prelucrarea datelor si informatiilor colectate, in conformitate cu aplicarea unor formule de calcul si statistice propuse de organismul de evaluare si aprobate prin ordin de catre ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.
(2) Rezultatele evaluarii primare se publica anual, pentru toate universitatile supuse evaluarii.

Art. 8
(1) Evaluarea institutionala se realizeaza prin desfasurarea urmatoarelor activitati:
a) asumarea de catre universitate a unei misiuni institutionale specifice de educatie universitara, cercetare stiintifica si/sau creatie artistica, care incadreaza universitatea in una dintre categoriile prevazute la art. 193 alin. (4) din Legea nr. 1/2011;
b) realizarea de catre universitate a unui raport sintetic de autoevaluare care analizeaza dimensiunile prevazute la alin. (4) si alin. (5) lit. b)a��m);
c) vizitarea universitatii de catre echipe de experti evaluatori, selectati de catre organismul de evaluare prevazut la art. 2 alin. (1), in vederea validarii sau invalidarii externe a indeplinirii misiunii institutionale asumate de universitati si a corespondentei acesteia cu rezultatele evaluarii primare si cu situatia reala a universitatii.
(2) Rezultatele evaluarii institutionale se publica, pentru fiecare universitate evaluata institutional, la finalizarea fiecarei evaluari institutionale a unei universitati.
(3) Echipele de experti evaluatori sunt constituite din persoane care indeplinesc criterii aprobate prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.
(4) Echipele de experti evaluatori viziteaza universitatile evaluate si identifica punctele tari si punctele slabe cu privire la diferitele dimensiuni ale activitatii universitatilor.
(5) Evaluarea institutionala are vedere cel putin urmatoarele aspecte:
a) criteriile, standardele si indicatorii pe baza carora se realizeaza evaluarea primara;
b) masura in care universitatea isi indeplineste misiunea si obiectivele organizationale asumate;
c) calitatea si rezultatele activitatii de predare/invatare si de cercetare;
d) calitatea resursei umane;
e) politicile referitoare la recrutarea, evaluarea si formarea personalului didactic si de cercetare:
(i) standardele universitatii pentru ocuparea posturilor didactice si de cercetare, stabilite potrivit art. 1 din Metodologia-cadru de concurs pentru ocuparea posturilor didactice si de cercetare vacante din invatamantul superior, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 457/2011;
(ii) masura in care sunt implicati experti externi in comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor, potrivit art. 23 din Metodologia-cadru de concurs pentru ocuparea posturilor didactice si de cercetare vacante din invatamantul superior, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 457/2011;
(iii) metodologia de evaluare periodica a personalului, masura in care sunt implicati experti externi in evaluarea periodica a personalului si standardele minime ale rezultatelor activitatilor didactice si de cercetare prevazute in contractele de munca ale personalului didactic si de cercetare, potrivit art. 303 din Legea nr. 1/2011;
(iv) procesele decizionale in urma carora se scot la concurs posturile didactice si de cercetare, conform art. 213, 295 si 301 din Legea nr. 1/2011;
(v) formarea profesionala continua a personalului, in special referitoare la competentele didactice;
f) strategia universitatii privitoare la asigurarea si cresterea calitatii activitatilor de predare si cercetare:
(i) existenta acestei strategii;
(ii) masura in care aceasta strategie este implementata si eficienta implementarii acesteia;
(iii) organizarea sistemului de asigurare a calitatii;
(iv) responsabilitatile structurilor universitatii si personalului pentru asigurarea calitatii;
(v) modalitatile de monitorizare si revizuire a sistemului de asigurare a calitatii;
g) sistemele de aprobare, monitorizare si evaluare periodica a programelor de studii si a continutului acestora:
(i) existenta unor proceduri interne de aprobare a programelor de studii de catre un organism care nu include personalul care preda in cadrul acestor programe;
(ii) evaluarea si monitorizarea periodica a programelor de studii de catre specialisti externi, reprezentanti ai angajatorilor, absolventilor, studentilor si de catre alte entitati relevante, organizata de catre universitate;
(iii) participarea studentilor in activitatile de asigurare a calitatii programelor de studii;
h) procedurile de evaluare si notare a studentilor;
i) alte modalitati prin care universitatea isi duce la indeplinire finalitatile asumate, respectiv:
(i) procesele decizionale si administrative;
(ii) alocarea resurselor;
(iii) structura interna;
j) resursele informationale disponibile pentru procesul de predare/invatare: biblioteci, acces online la reviste stiintifice, programe de tutorat;
k) infrastructura de cercetare/de creatie artistica in cazul universitatilor de arte;
l) sistemele informationale utilizate in administrarea universitatii, inclusiv in culegerea datelor si informatiilor utilizate in evaluarea primara;
m) strategia de dezvoltare organizationala.
(6) Procedura de realizare a evaluarii institutionale se propune de catre organismul de evaluare si se aproba prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Capitolul III - Evaluarea in scopul ierarhizarii programelor de studii universitare

Art. 9




Afişează HG 789/2011 privind aprobarea Metodologiei de evaluare in scopul clasificarii universitatilor si ierarhizarii programelor de studii pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    HG 789/2011    Legea educatiei    Noua lege a educatiei    Legea 1/2011    Master    Doctorat

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro