din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3600 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 86/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010

OUG 86/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010

  Publicat: 18 Oct 2011       22213 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordonanta de urgenta 86/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010

Publicata in Monitorul Oficial nr. 729 din 17 octombrie 2011

Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Activitatea organizata sau autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii, dupa caz, a unui interes public.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Activitatea organizata sau autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii, dupa caz, a unui interes public.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Activitatea organizata sau autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii, dupa caz, a unui interes public.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Indicator care reflecta aportul valoric adus de o intreprindere prin activitatile sale asupra bunurilor cumparate.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act adoptat de organele de stat,


7. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 5
In sensul prezentei legi, parteneriatul public-privat se poate realiza prin urmatoarele tipuri de contracte:
a) contracte de lucrari;
b) contracte de bunuri;
c) contracte de servicii .``

8. Dupa articolul 5^1 se introduc cinci noi articole, articolele 5^2-5^6, cu urmatorul cuprins:
"Art. 5^2
(1) In ceea ce priveste gazele si energia termica, prezenta lege se aplica urmatoarelor activitati relevante:
a) punerea la dispozitie sau exploatarea de retele fixe destinate furnizarii de servicii publice in domeniul producerii, transportului sau distributiei de gaze sau energie termica;
b) alimentarea cu gaze sau energie termica a unor asemenea retele.
(2) Alimentarea cu gaze sau energie termica a retelelor care furnizeaza un serviciu public, de catre un partener public, nu se considera activitate relevanta in sensul alin. (1), in cazul in care sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) producerea de gaze sau energie termica de catre partenerul public este consecinta inevitabila a desfasurarii unei activitati, alta decat cele mentionate la alin. (1) sau (3) ori la art. 5^3-5^6;
b) alimentarea retelei publice este destinata doar exploatarii economice a unei asemenea productii si reprezinta maximum 20% din cifra de afaceri a entitatii, avand in vedere media ultimilor 3 ani, inclusiv anul curent.
(3) In ceea ce priveste energia electrica, prezenta lege se aplica urmatoarelor activitati relevante:
a) punerea la dispozitie sau exploatarea de retele fixe destinate furnizarii unui serviciu public in domeniul producerii, transportului sau distributiei energiei electrice;
b) alimentarii cu energie electrica a unor asemenea retele.
(4) Alimentarea cu energie electrica a retelelor care furnizeaza un serviciu public, de catre un partener public, nu se considera o activitate relevanta in sensul alin. (3), in cazul in care sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) producerea de energie electrica de catre partenerul public are loc deoarece consumul sau este necesar pentru desfasurarea unei activitati, alta decat cele mentionate la alin. (1)-(3) sau la art. 5^3-5^6;
b) alimentarea retelei publice depinde numai de consumul propriu al partenerului public si nu a depasit 30% din productia totala de energie a entitatii, avand in vedere media ultimilor 3 ani, inclusiv anul curent.

Art. 5^3
(1) Prezenta lege se aplica urmatoarelor activitati relevante:
a) punerea la dispozitie sau exploatarea de retele fixe destinate furnizarii unui serviciu public in domeniul producerii, transportului sau distributiei de apa potabila;
b) alimentarea cu apa potabila a unor asemenea retele.
(2) Prezenta lege se aplica si contractelor de parteneriat public-privat atribuite de parteneri publici care desfasoara o activitate mentionata la alin. (1) si care:
a) se refera la proiecte de inginerie hidraulica, irigatii sau drenare, cu conditia ca volumul de apa destinat aprovizionarii cu apa potabila sa reprezinte mai mult de 20% din volumul total de apa pus la dispozitie prin astfel de proiecte sau instalatii de irigare ori drenare;
b) au legatura cu evacuarea sau tratarea apelor uzate.
(3) Alimentarea cu apa potabila a retelelor care furnizeaza un serviciu public, de catre un partener public, nu se considera o activitate relevanta in sensul alin. (1), in cazul in care sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) producerea de apa potabila de catre partenerul public se efectueaza deoarece consumul sau este necesar pentru desfasurarea unei activitati, alta decat cele mentionate la art. 5^2-5^6;
b) alimentarea retelei publice depinde numai de consumul propriu al partenerului public si nu a depasit 30% din productia totala de apa potabila a partenerului public, avand in vedere media ultimilor 3 ani, inclusiv anul curent.

Art. 5^4
(1) Prezenta lege se aplica activitatilor relevante privind punerea la dispozitie sau exploatarea retelelor destinate sa furnizeze un serviciu public in domeniul transportului feroviar, prin sisteme automate, cu tramvai, troleibuz, autobuz ori prin cablu. In ceea ce priveste serviciile de transport, se considera ca o retea exista in cazul in care serviciul este oferit in conditii de functionare stabilite de o autoritate competenta, cum ar fi conditiile privind rutele ce urmeaza sa fie deservite, privind capacitatea de transport disponibila sau frecventa serviciului.
(2) Prestarea de servicii de transport efectuate cu autobuze nu este considerata activitate relevanta in cazul in care si alti investitori privati au dreptul sa presteze acelasi tip de servicii, in aceeasi zona geografica si in aceleasi conditii ca si partenerii publici.

Art. 5^5
(1) Prezenta lege se aplica activitatilor privind prestarea urmatoarelor servicii:
a) servicii postale, indiferent daca sunt sau nu rezervate in sensul prevederilor art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile postale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 642/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv serviciile constand in colectarea, sortarea, transportul si livrarea la destinatari a trimiterilor postale - corespondenta, carti, cataloage, ziare, periodice, colete postale continand bunuri cu sau fara valoare comerciala - indiferent de greutate;
b) servicii de gestiune a serviciilor de curierat, respectiv serviciile care preceda si urmeaza expedierii;
c) servicii cu valoare adaugata in legatura cu posta electronica si furnizate integral prin mijloace electronice, inclusiv transmiterea securizata prin mijloace electronice a documentelor codificate, servicii de gestiune a adreselor si transmiterea prin posta electronica recomandata;
d) servicii privind trimiterile postale neincluse la lit. a), cum ar fi publicitatea directa prin corespondenta, care nu poarta adresa;
e) servicii financiar-postale, de natura celor prevazute in categoria 6 din anexa nr. XVII A si la art. 24 lit. c) din Directiva 2004/17/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 31 martie 2004 de coordonare a procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii in sectoarele apei, energiei, transporturilor si serviciilor postale, si care includ, in principal, mandatele postale si transferurile pe baza de conturi curente postale;
f) servicii logistice, care combina livrarea si/sau depozitarea cu alte functiuni decat cele postale.
(2) Prestarea serviciilor prevazute la alin. (1) lit. b)-f) intra in categoria activitatilor relevante numai daca persoana in cauza presteaza si servicii postale in sensul prevederilor alin. (1) lit. a) si numai daca activitatea de servicii postale nu este direct expusa concurentei pe o piata la care accesul nu este restrictionat.
(3) In sensul prevederilor alin. (2), constatarea faptului ca o anumita activitate relevanta este sau nu expusa direct concurentei se stabileste de catre Comisia Europeana pe baza unei notificari/cereri formulate in acest sens de partenerul public interesat, care va cuprinde toate informatiile necesare pentru adoptarea unei decizii pertinente in legatura cu situatia existenta.
(4) Procedura specifica pentru elaborarea si transmiterea notificarii/cererii prevazute la alin. (3) se stabileste prin hotarare a Guvernului.




Afişează OUG 86/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Parteneriatul public-privat    Legea 178/2010    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    Monitorul Oficial al Romaniei    OUG 86/2011

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.