din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3907 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Ordinul MECTS nr. 5.346/2011 privind aprobarea Criteriilor generale de admitere in invatamantul postliceal

Ordinul MECTS nr. 5.346/2011 privind aprobarea Criteriilor generale de admitere in invatamantul postliceal

  Publicat: 18 Oct 2011       20955 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordinul Ministerului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 5.346/2011 privind aprobarea Criteriilor generale de admitere in invatamantul postliceal

Publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 715, din 10 octombrie 2011.

Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Formarea profesionala continua este ulterioara formarii initiale
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Forma a culpei, care consta in neprevederea rezultatului faptei pagubitoare de catre autorul ei,
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.

Art. 9. - In cazul in care numarul candidatilor inscrisi pentru o calificare profesionala este mai mic sau egal cu numarul de locuri, metodologia de admitere prevede criteriile minimale de admitere sau alte tipuri de probe, cum ar fi: prezentarea curriculumului vitae, sustinerea unui interviu, intocmirea unui dosar, recunoasterea concursului de admitere sustinut la o alta unitate de invatamant etc.

Art. 10. - (1) Pentru calificarile profesionale pentru care sunt necesare aptitudini specifice/aptitudini identificate de operatorul economic, metodologia de admitere elaborata de unitatea de invatamant cuprinde si posibilitatea organizarii unei probe de aptitudini, modalitatea de organizare a acesteia, tematica, criteriile de evaluare etc
(2) Proba de aptitudini este eliminatorie si se sustine inaintea desfasurarii probei scrise
(3) Proba de aptitudini se evalueaza cu calificativul ``Admis`` sau ``Respins``, acordat conform unor criterii specifice prevazute de metodologia de admitere
(4) Rezultatul la proba de aptitudini nu poate fi contestat.

Art. 11. - (1) Tematica pentru proba scrisa are in vedere evidentierea achizitiilor anterior dobandite, necesare finalizarii cu succes a invatamantului postliceal
(2) Tematica pentru proba scrisa si, dupa caz, tematica pentru proba de aptitudini sunt stabilite pe calificari profesionale de unitatea de invatamant, dupa consultarea operatorilor economici implicati in formarea profesionala .

Art. 12. - (1) In cazul organizarii probei scrise, membrii Comisiei de admitere elaboreaza cel putin 3 variante de subiecte, in ziua sustinerii probei
(2) Variantele de subiecte sunt secretizate, fiecare varianta se introduce intr-un plic, care se sigileaza si se semneaza de catre profesorii care au elaborat subiectele, aplicandu-se stampila unitatii de invatamant
(3) Subiectul de concurs si subiectul de rezerva sunt alese de

presedintele Comisiei de admitere, prin tragere la sorti, in plenul comisiei
(4) Comisia de admitere asigura confidentialitatea subiectelor din momentul extragerii variantei de subiecte pana la incheierea probei
(5) Dupa incheierea concursului, toate plicurile ce contin variantele subiectelor de concurs sunt pastrate de conducerea unitatii de invatamant in aceleasi conditii ca si lucrarile la probele scrise.

Art. 13. - Metodologia de admitere poate prevedea proceduri si criterii de admitere specifice, fara sustinerea probei scrise, pentru absolventii de liceu, filiera tehnologica, care au certificata o calificare profesionala din domeniul de pregatire din care face parte si calificarea profesionala pentru care solicita admiterea in invatamantul postliceal.

Art. 14. - Metodologia de admitere cuprinde prevederi obligatorii referitoare la componenta si atributiile Comisiei de admitere, inclusiv precizari legate de:
a) intocmirea proceselor-verbale corespunzatoare activitatilor principale desfasurate in cadrul comisiei, cum ar fi: rezultatul inscrierilor, deschiderea subiectelor de concurs, organizarea probelor de admitere, predarea-primirea lucrarilor scrise etc.;
b) obligatia membrilor acesteia de a semna un angajament cu privire la respectarea prevederilor metodologiei si a secretului cu privire la subiectele de examen;
c) obligatia membrilor acesteia de a semna o declaratie pe propria raspundere cu privire la inexistenta, printre candidati, a unor rude/afini pana la gradul IV, pentru a se evita conflictul de interese;
d) termenele de realizare a activitatilor corespunzatoare atributiilor, precum si responsabilii pentru: intocmirea si afisarea graficului de desfasurare a examenului de admitere, afisarea listelor cu candidatii inscrisi, afisarea anuntului privind posibilitatea recunoasterii si a transferului rezultatelor invatarii dobandite in timpul liceului de absolventii filierei tehnologice sau vocationale, afisarea rezultatelor probelor, afisarea rezultatelor finale, afisarea baremului de evaluare si notare corespunzator subiectului de concurs etc.;
e) norme de conduita a cadrelor didactice, membre ale comisiei, fata de candidati si colegi;
f) raspunderea disciplinara, administrativa sau penala privind conduita si faptele cu caracter infractional: conduita necorespunzatoare fata de candidati si colegi, neglijenta in indeplinirea atributiilor, nerespectarea instructiunilor metodologiei de admitere si a altor prevederi legale, favorizarea unor candidati prin furnizarea solutiilor subiectelor de examen, interventii pe lucrari sau inlocuirea lor, facilitarea unor actiuni sau intentii de frauda ale elevilor etc.;
g) procedura de sanctionare, conform prevederilor legale in vigoare.

Art. 15. - Metodologia de admitere cuprinde prevederi obligatorii referitoare la componenta si atributiile Comisiei de contestatii, la organizarea activitatii acesteia, inclusiv precizari legate de:
a) intocmirea proceselor-verbale corespunzatoare activitatilor principale desfasurate in cadrul comisiei, cum ar fi: rezultatul depunerii/inregistrarii contestatiilor, predarea-primirea lucrarilor scrise pentru reevaluare etc.;
b) constituirea comisiei, inclusiv aspecte legate de faptul ca se realizeaza cu cadre didactice evaluatori, altele decat cele care au evaluat si notat initial lucrarile candidatilor;
c) modalitatea de depunere a contestatiilor: termenul-limita pentru depunerea contestatiilor, dupa afisarea rezultatelor initiale, locul in care se depun;
d) sigilarea lucrarilor scrise ale caror note initiale au fost contestate;
e) modalitatea de stabilire a rezultatelor finale obtinute de candidatii care au depus contestatii: criterii de modificare/pastrare a notei initiale dupa contestatii;
f) termenul-limita si modul de comunicare a rezultatelor la contestatii si a ierarhiei finale.

CAPITOLUL IV
Dispozitii tranzitorii si finale


Art. 16. - Lucrarile scrise, borderourile de notare si celelalte documente intocmite de Comisia de admitere si de Comisia de contestatii se arhiveaza si se pastreaza in arhiva unitatii de invatamant pana la sfarsitul scolarizarii candidatilor admisi, conform prevederilor privind durata de scolarizare, iar cataloagele de examen se pastreaza permanent.

Art. 17. - Unitatea de invatamant care organizeaza invatamant postliceal poate stabili, prin metodologia de admitere, recunoasterea rezultatului concursului de admitere organizat de o alta unitate de invatamant pentru aceeasi calificare profesionala. In aceste cazuri, candidatii declarati admisi la o unitate de invatamant pot sa se inscrie, pentru frecventarea cursurilor, la o unitate de invatamant diferita de cea la care au sustinut admiterea.

Art. 18. - (1) Pentru ocuparea locurilor finantate de la buget, prin Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cheltuielile necesare organizarii concursului de admitere sunt asigurate de la bugetele locale ale unitatilor administrativ-teritoriale, din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat si din alte venituri ale bugetelor locale
(2) Taxa pentru examenul de admitere, pentru ocuparea locurilor cu taxa, se afiseaza odata cu planul de scolarizare si acopera cheltuielile de admitere.

Art. 19. - Absolventii invatamantului profesional si tehnic si absolventii invatamantului vocational admisi in invatamantul postliceal pot solicita transferul si recunoasterea rezultatelor invatarii dobandite in liceu, in vederea flexibilizarii parcursului de formare, in conformitate cu Regulamentul privind recunoasterea in invatamantul tertiar nonuniversitar a studiilor obtinute in cadrul invatamantului liceal - filiera tehnologica sau vocationala.




Afişează Ordinul MECTS nr. 5.346/2011 privind aprobarea Criteriilor generale de admitere in invatamantul postliceal pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Invatamanul postliceal    Registrul National al Calificarilor    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    Monitorul Oficial al Romaniei

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.