din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3506 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul MECTS nr. 5.346/2011 privind aprobarea Criteriilor generale de admitere in invatamantul postliceal

INTEGRAL: Ordinul MECTS nr. 5.346/2011 privind aprobarea Criteriilor generale de admitere in invatamantul postliceal


Ordinul Ministerului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 5.346/2011 privind aprobarea Criteriilor generale de admitere in invatamantul postliceal

Publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 715, din 10 octombrie 2011.


In conformitate cu Hotararea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, in temeiul art. 44 alin. (8) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aproba Criteriile generale de admitere in invatamantul postliceal, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii, Directia generala management, resurse umane si retea scolara, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor, relatia cu parlamentul si partenerii sociali, Directia generala economic, finante, resurse umane, Centrul National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic, inspectoratele scolare judetene si al municipiului Bucuresti, precum si unitatile de invatamant duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului, Daniel Petru Funeriu
Bucuresti, 7 septembrie 2011.
Nr. 5.346.
Anexe

Anexa Nr. 1

CRITERII generale de admitere in invatamantul postliceal


CAPITOLUL I
Dispozitii generale

Art. 1. - Prezentele criterii generale reglementeaza admiterea in invatamantul postliceal.

Art. 2. - (1) Fiecare unitate de invatamant care organizeaza invatamant postliceal elaboreaza o metodologie de admitere
(2) Admiterea in invatamantul postliceal se realizeaza cu respectarea prezentelor criterii generale si in conformitate cu metodologia de admitere
(3) Metodologia de admitere este elaborata de unitatea de invatamant, prin consultarea factorilor interesati, este aprobata de consiliul de administratie al unitatii de invatamant si este facuta publica pana la data de 30 mai, pentru admiterea in anul scolar urmator
(4) Tematica pentru concursul de admitere si bibliografia recomandata se elaboreaza de catre unitatea de invatamant
(5) Informarea publicului referitor la metodologia de admitere, la tematica pentru concursul de admitere si la bibliografia recomandata se realizeaza atat prin afisare la sediul unitatii de invatamant si al inspectoratului scolar judetean/al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti, cat si prin postarea pe site-ul scolii si/sau al inspectoratului scolar judetean/al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti.

Art. 3. - Admiterea in invatamantul postliceal se organizeaza numai pentru calificarile profesionale cuprinse in Registrul National al Calificarilor, stabilite de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului si aprobate prin hotarare a Guvernului.

Art. 4. - (1) La nivel judetean/al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti, cifra de scolarizare pentru invatamantul postliceal de stat se stabileste, pentru fiecare an scolar, pentru calificari profesionale care corespund domeniilor prioritare recomandate de documentele strategice: Planul regional de actiune pentru invatamant (PRAI) si Planul local de actiune pentru invatamant (PLAI)
(2) Proiectul anual al planului de scolarizare pentru invatamantul profesional si tehnic este avizat de Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social pentru formarea profesionala (CLDPS). CAPITOLUL II Inscrierea pentru admiterea in invatamantul postliceal

Art. 5. - (1) Au dreptul sa se inscrie pentru admiterea la scoala postliceala absolventii de liceu, cu sau fara diploma de bacalaureat
(2) Au dreptul sa se inscrie pentru admiterea la scoala de maistri absolventii de liceu, cu sau fara diploma de bacalaureat, care dovedesc la inceperea anului scolar ca au o vechime in productie de cel putin 3 ani in domeniul de pregatire din care face parte calificarea profesionala pe care doresc sa o dobandeasca
(3) Inscrierea candidatilor pentru admiterea in invatamantul postliceal (scoala postliceala si scoala de maistri) se face la secretariatul unitatii de invatamant, pe baza urmatoarelor documente:
a) cerere de inscriere;
b) certificat de nastere, carte de identitate si, in cazul schimbarii numelui, certificat de casatorie, in copii certificate ``conform cu originalul`` de catre un membru al comisiei de admitere;
c) diploma de bacalaureat sau adeverinta de absolvire a liceului, dupa caz;
d) foaie matricola pentru clasele a IX-a-a XII-a/a XIII-a;
e) adeverinta medicala eliberata de catre medicul de familie al candidatului, din care sa rezulte ca este sanatos clinic si apt pentru calificarea profesionala pe care doreste sa o dobandeasca. CAPITOLUL III Organizarea si desfasurarea concursului de admitere

Art. 6. - Pentru organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul postliceal, in fiecare unitate de invatamant se constituie, prin decizie a directorului unitatii de invatamant, Comisia de admitere si Comisia de contestatii, care isi desfasoara activitatea conform prevederilor metodologiei de admitere.

Art. 7. - Metodologia de admitere prevede probele de concurs, precizand modalitatile de admitere stabilite pentru fiecare dintre cazurile:
a) numarul candidatilor inscrisi pentru o calificare profesionala este mai mic sau egal cu numarul de locuri;
b) numarul de candidati inscrisi pentru o calificare profesionala depaseste numarul de locuri sau exista o cerere expresa privind modalitatea de admitere din partea solicitantului, persoana juridica, care finanteaza integral scolarizarea.

Art. 8. - (1) In cazul in care numarul de candidati inscrisi pentru o calificare profesionala depaseste numarul de locuri, metodologia de admitere prevede in mod obligatoriu o proba scrisa, durata acesteia, tematica si bibliografia recomandata
(2) In cazul in care exista o cerere expresa privind modalitatea de admitere din partea solicitantului, persoana juridica, care finanteaza integral scolarizarea, metodologia de admitere poate prevedea si alte probe decat cele obligatorii.

Art. 9. - In cazul in care numarul candidatilor inscrisi pentru o calificare profesionala este mai mic sau egal cu numarul de locuri, metodologia de admitere prevede criteriile minimale de admitere sau alte tipuri de probe, cum ar fi: prezentarea curriculumului vitae, sustinerea unui interviu, intocmirea unui dosar, recunoasterea concursului de admitere sustinut la o alta unitate de invatamant etc.

Art. 10. - (1) Pentru calificarile profesionale pentru care sunt necesare aptitudini specifice/aptitudini identificate de operatorul economic, metodologia de admitere elaborata de unitatea de invatamant cuprinde si posibilitatea organizarii unei probe de aptitudini, modalitatea de organizare a acesteia, tematica, criteriile de evaluare etc
(2) Proba de aptitudini este eliminatorie si se sustine inaintea desfasurarii probei scrise
(3) Proba de aptitudini se evalueaza cu calificativul ``Admis`` sau ``Respins``, acordat conform unor criterii specifice prevazute de metodologia de admitere
(4) Rezultatul la proba de aptitudini nu poate fi contestat.

Art. 11. - (1) Tematica pentru proba scrisa are in vedere evidentierea achizitiilor anterior dobandite, necesare finalizarii cu succes a invatamantului postliceal
(2) Tematica pentru proba scrisa si, dupa caz, tematica pentru proba de aptitudini sunt stabilite pe calificari profesionale de unitatea de invatamant, dupa consultarea operatorilor economici implicati in formarea profesionala.

Art. 12. - (1) In cazul organizarii probei scrise, membrii Comisiei de admitere elaboreaza cel putin 3 variante de subiecte, in ziua sustinerii probei
(2) Variantele de subiecte sunt secretizate, fiecare varianta se introduce intr-un plic, care se sigileaza si se semneaza de catre profesorii care au elaborat subiectele, aplicandu-se stampila unitatii de invatamant
(3) Subiectul de concurs si subiectul de rezerva sunt alese de

presedintele Comisiei de admitere, prin tragere la sorti, in plenul comisiei
(4) Comisia de admitere asigura confidentialitatea subiectelor din momentul extragerii variantei de subiecte pana la incheierea probei
(5) Dupa incheierea concursului, toate plicurile ce contin variantele subiectelor de concurs sunt pastrate de conducerea unitatii de invatamant in aceleasi conditii ca si lucrarile la probele scrise.

Art. 13. - Metodologia de admitere poate prevedea proceduri si criterii de admitere specifice, fara sustinerea probei scrise, pentru absolventii de liceu, filiera tehnologica, care au certificata o calificare profesionala din domeniul de pregatire din care face parte si calificarea profesionala pentru care solicita admiterea in invatamantul postliceal.

Art. 14. - Metodologia de admitere cuprinde prevederi obligatorii referitoare la componenta si atributiile Comisiei de admitere, inclusiv precizari legate de:
a) intocmirea proceselor-verbale corespunzatoare activitatilor principale desfasurate in cadrul comisiei, cum ar fi: rezultatul inscrierilor, deschiderea subiectelor de concurs, organizarea probelor de admitere, predarea-primirea lucrarilor scrise etc.;
b) obligatia membrilor acesteia de a semna un angajament cu privire la respectarea prevederilor metodologiei si a secretului cu privire la subiectele de examen;
c) obligatia membrilor acesteia de a semna o declaratie pe propria raspundere cu privire la inexistenta, printre candidati, a unor rude/afini pana la gradul IV, pentru a se evita conflictul de interese;
d) termenele de realizare a activitatilor corespunzatoare atributiilor, precum si responsabilii pentru: intocmirea si afisarea graficului de desfasurare a examenului de admitere, afisarea listelor cu candidatii inscrisi, afisarea anuntului privind posibilitatea recunoasterii si a transferului rezultatelor invatarii dobandite in timpul liceului de absolventii filierei tehnologice sau vocationale, afisarea rezultatelor probelor, afisarea rezultatelor finale, afisarea baremului de evaluare si notare corespunzator subiectului de concurs etc.;
e) norme de conduita a cadrelor didactice, membre ale comisiei, fata de candidati si colegi;
f) raspunderea disciplinara, administrativa sau penala privind conduita si faptele cu caracter infractional: conduita necorespunzatoare fata de candidati si colegi, neglijenta in indeplinirea atributiilor, nerespectarea instructiunilor metodologiei de admitere si a altor prevederi legale, favorizarea unor candidati prin furnizarea solutiilor subiectelor de examen, interventii pe lucrari sau inlocuirea lor, facilitarea unor actiuni sau intentii de frauda ale elevilor etc.;
g) procedura de sanctionare, conform prevederilor legale in vigoare.

Art. 15. - Metodologia de admitere cuprinde prevederi obligatorii referitoare la componenta si atributiile Comisiei de contestatii, la organizarea activitatii acesteia, inclusiv precizari legate de:
a) intocmirea proceselor-verbale corespunzatoare activitatilor principale desfasurate in cadrul comisiei, cum ar fi: rezultatul depunerii/inregistrarii contestatiilor, predarea-primirea lucrarilor scrise pentru reevaluare etc.;
b) constituirea comisiei, inclusiv aspecte legate de faptul ca se realizeaza cu cadre didactice evaluatori, altele decat cele care au evaluat si notat initial lucrarile candidatilor;
c) modalitatea de depunere a contestatiilor: termenul-limita pentru depunerea contestatiilor, dupa afisarea rezultatelor initiale, locul in care se depun;
d) sigilarea lucrarilor scrise ale caror note initiale au fost contestate;
e) modalitatea de stabilire a rezultatelor finale obtinute de candidatii care au depus contestatii: criterii de modificare/pastrare a notei initiale dupa contestatii;
f) termenul-limita si modul de comunicare a rezultatelor la contestatii si a ierarhiei finale.

CAPITOLUL IV
Dispozitii tranzitorii si finale


Art. 16. - Lucrarile scrise, borderourile de notare si celelalte documente intocmite de Comisia de admitere si de Comisia de contestatii se arhiveaza si se pastreaza in arhiva unitatii de invatamant pana la sfarsitul scolarizarii candidatilor admisi, conform prevederilor privind durata de scolarizare, iar cataloagele de examen se pastreaza permanent.

Art. 17. - Unitatea de invatamant care organizeaza invatamant postliceal poate stabili, prin metodologia de admitere, recunoasterea rezultatului concursului de admitere organizat de o alta unitate de invatamant pentru aceeasi calificare profesionala. In aceste cazuri, candidatii declarati admisi la o unitate de invatamant pot sa se inscrie, pentru frecventarea cursurilor, la o unitate de invatamant diferita de cea la care au sustinut admiterea.

Art. 18. - (1) Pentru ocuparea locurilor finantate de la buget, prin Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cheltuielile necesare organizarii concursului de admitere sunt asigurate de la bugetele locale ale unitatilor administrativ-teritoriale, din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat si din alte venituri ale bugetelor locale
(2) Taxa pentru examenul de admitere, pentru ocuparea locurilor cu taxa, se afiseaza odata cu planul de scolarizare si acopera cheltuielile de admitere.

Art. 19. - Absolventii invatamantului profesional si tehnic si absolventii invatamantului vocational admisi in invatamantul postliceal pot solicita transferul si recunoasterea rezultatelor invatarii dobandite in liceu, in vederea flexibilizarii parcursului de formare, in conformitate cu Regulamentul privind recunoasterea in invatamantul tertiar nonuniversitar a studiilor obtinute in cadrul invatamantului liceal - filiera tehnologica sau vocationala.

Art. 20. - Candidatii admisi pe locurile finantate integral de solicitanti, persoane fizice sau juridice, incheie cu unitatea de invatamant un contract de scolarizare, conform modelului prevazut in anexa care face parte integranta din prezentele criterii generale.

Art. 21. - (1) Admiterea in invatamantul postliceal de stat, pe locuri finantate din sumele defalcate din venituri de la bugetul de stat si din venituri ale bugetelor locale, prin bugetele locale ale unitatilor administrativ-teritoriale, se organizeaza pe unitati de invatamant, in limita numarului de locuri alocate. Planul de scolarizare, cuprinzand calificarile profesionale si numarul de locuri pentru fiecare calificare, este propus de unitatile de invatamant, este aprobat de Consiliul de administratie al inspectoratului scolar judetean/al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti si este inaintat Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului. Cifra de scolarizare pentru invatamantul postliceal de stat se aproba prin hotarare a Guvernului
(2) Admiterea in invatamantul postliceal de stat, pe locuri finantate integral de solicitanti, persoane fizice sau juridice, se organizeaza pe unitati de invatamant, in functie de cifra de scolarizare propusa de conducerile unitatilor de invatamant, stabilita in functie de numarul de solicitanti si aprobata, prin decizie, de inspectoratele scolare judetene/de Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti. Cifra de scolarizare aprobata de inspectoratul scolar se comunica Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului
(3) Admiterea in invatamantul postliceal, in clase organizate de unitati de invatamant particulare, se realizeaza in conformitate cu propriile reglementari.

Art. 22. - Pana la elaborarea Registrului National al Calificarilor, admiterea in invatamantul postliceal se realizeaza pentru calificari cuprinse in nomenclatoarele calificarilor profesionale pentru care se asigura pregatirea prin invatamantul preuniversitar, precum si durata de scolarizare, aprobate prin hotarare a Guvernului, aflate in vigoare la inceperea anului scolar.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice