din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2764 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Ordonanta de urgenta nr. 104/2001, privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane. Consolidata 2008

Ordonanta de urgenta nr. 104/2001, privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane. Consolidata 2008

  Publicat: 16 Mar 2009       45124 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Ordonanta de urgenta nr. 104/2001, privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane. Consolidata 2008.
Actul include modificarile din urmatoarele acte:
- Legea nr. 81/2002
- Legea nr. 196/2004
- O.U.G. nr. 130/2008 publicata in MOF nr. 711 din 20/10/2008.

Timpul de munca reprezinta timpul pe care salariatul il foloseste pentru indeplinirea sarcinilor de munca.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Modificare temporara a contractului de munca, prin trimiterea persoanei incadrate sa presteze munca la o alta unitate, intr-o perioada de pana la 6 luni,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Legea 10 din 2001. Entitatea cu personalitate juridica care exercita, in numele statului, dreptul de proprietate publica/privata cu privire la un bun ce face obiectul legii (minister, primarie, prefectura sau orice alta institutie publica)
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Prevazuta in sectiunea II, cap. II, t. I, art. 10 , C.pen., partea generala , principiu de aplicare a legii penale active,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;

h) interzice, direct sau cu participarea, la cerere, a unitatilor de nave ale Ministerului Apararii Nationale, accesul navelor straine in anumite zone, sectoare sau raioane ale marii teritoriale si cailor navigabile fluviale aflate sub jurisdictia statului roman, prin suspendarea temporara a dreptului de trecere inofensiva, conform legii;

i) asigura protectia si participa la apararea obiectivelor de importanta deosebita aflate in apele din zona de competenta, in colaborare cu unitatile de nave ale Ministerului Apararii Nationale, cu alte forte, in conformitate cu planurile aprobate din timp .



SECTIUNEA a 2-a
Dispozitii speciale privind efectuarea cercetarii penale de catre
politistii de frontiera



Art. 23. - (1) Prin dispozitie a inspectorului general al politiei de frontiera sunt desemnati politistii de frontiera care efectueaza cercetarea penala, potrivit legii.

(2) In indeplinirea activitatilor de cercetare penala politistul de frontiera are competenta teritoriala corespunzatoare unitatii politiei de frontiera din care face parte.

(3) In caz de continuare a unei masuri sau activitati specifice politistul de frontiera poate actiona si in zona de competenta teritoriala a altor unitati ale politiei de frontiera, comunicand despre aceasta unitatii competente.

(4) In caz de detasare sau de misiune ordonata in zona de competenta a unei alte structuri a Politiei de Frontiera Romane, politistul de frontiera are competenta teritoriala stabilita pentru acea unitate .

(5) In indeplinirea atributiilor generale politistul din Inspectoratul General al Politiei de Frontiera are competenta teritoriala generala.

Art. 24. - (1) In punctele de trecere a frontierei de stat, in apele de frontiera, pe Dunarea interioara, bratul Macin, canalul Sulina si bratul Tulcea, in apele maritime interioare, marea teritoriala, in zona contigua si in zona economica exclusiva organele de cercetare ale politiei judiciare din cadrul Politiei de Frontiera Romane efectueaza cercetarea penala pentru orice infractiune care nu este data in mod obligatoriu in competenta altor organe de cercetare.

(2) Competenta politistului de frontiera prevazuta la alin. (1) este asigurata si in situatiile de extindere a cercetarilor de pe apa la cele de pe uscat. In aceste situatii politistul de frontiera colaboreaza cu organele competente, potrivit legii.

(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pentru constatarea infractiunilor de frontiera si a infractiunilor din domeniul criminalitatii transfrontaliere si efectuarea cercetarilor in legatura cu acestea politistii de frontiera pot depasi zona de competenta, actionand, impreuna cu organele specializate ale politiei, pe intregul teritoriu al tarii.



SECTIUNEA a 3-a
Cooperarea



Art. 25. - (1) Cooperarea dintre Politia de Frontiera Romana si celelalte structuri ale Ministerului de Interne pentru securizarea frontierei de stat si combaterea criminalitatii transfrontaliere se realizeaza pe baza ordinului ministrului de interne.

(2) In cazul unor actiuni comune, maritime sau fluviale, ale navelor Politiei de Frontiera Romane cu cele ale Marinei Militare din Ministerul Apararii Nationale, acestea din urma vor avea la bord un ofiter de la politia de frontiera si vor arbora pavilionul distinctiv al Politiei de Frontiera Romane. In aceste situatii navei Marinei Militare i se confera autoritatea si drepturile Politiei de Frontiera Romane.

(3) Capitaniile de port vor informa structurile teritoriale ale Politiei de Frontiera Romane numai in cazul in care navele nu indeplinesc conditiile legale de iesire/intrare din/in porturile in care acestea isi desfasoara activitatea .

Art. 26. - Politia de Frontiera Romana coopereaza cu institutii similare din alte state si cu organisme internationale de politie in baza intelegerilor la care Romania este parte.



CAPITOLUL V
Drepturi si obligatii



SECTIUNEA 1
Drepturile politistului de frontiera



Art. 27. - In exercitarea atributiilor ce ii revin in zona de competenta politistul de frontiera este investit cu exercitiul autoritatii publice si are urmatoarele drepturi:

a) sa legitimeze si sa stabileasca identitatea persoanelor care incalca dispozitiile legale privind frontiera de stat ori a caror prezenta in zona de frontiera este suspecta si sa ia masurile legale ce se impun;

b) sa conduca la sediul politiei de frontiera pe cei care prin actiunile lor pericliteaza viata persoanelor, ordinea publica sau alte valori ale statului de drept, persoanele suspecte de savarsirea unor fapte ilegale la frontiera de stat, persoanele a caror identitate nu a putut fi stabilita, precum si urmaritii general si international; sa verifice situatia acestora si sa ia, dupa caz, masurile legale in cel mult 24 de ore, cu respectarea dreptului la aparare;

c) sa cerceteze suprafetele de teren, caile de comunicatii si constructiile izolate, sa intre, pentru indeplinirea atributiilor, in incinta agentilor economici si a institutiilor publice, indiferent de detinator sau de proprietar, la bordul navelor si aeronavelor romane sau straine, cu respectarea dispozitiilor legale; accesul in institutiile care desfasoara activitati in legatura cu siguranta nationala se face cu aprobarea sefilor institutiilor respective;





Afişează Ordonanta de urgenta nr. 104/2001, privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane. Consolidata 2008 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice