Presedintele Romaniei, domnul Klaus Iohannis, a trimis Parlamentului marti, 8 decembrie a.c., spre reexaminare, Legea pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat si pentru completarea art. 44 din Legea nr.204/2006 privind pensiile facultative.
Va prezentam textul integral al cererii:
Domnului Calin Popescu Tariceanu Presedintele Senatului
In temeiul articolului 77 alineatul (2) din Constitutia Romaniei, republicata, formulez urmatoarea Cerere de Reexaminare asupra Legii pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat si pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative privind pensiile facultative are ca obiect de reglementare modificarea dispozitiilor referitoare la contractul de societate aplicabil in materie.
Astfel, prin derogare de la prevederile Codului civil, se instituie posibilitatea adoptarii hotararilor privind modificarea contractului de societate cu acordul majoritatii participantilor, daca prin contract nu se stabileste altfel.
Totodata, se prevede ca Autoritatea de Supraveghere Financiara poate emite norme cu privire la procedura de modificare a contractului de societate . Cu privire la procedura de modificare a contractului de societate, consideram ca solutia legislativa propusa pentru modificarea art. 10 alin. (3) din Legea nr. 411/2004, respectiv pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 este de natura sa genereze incertitudine juridica si lipsa de previzibilitate in aplicarea normei juridice.
In acest sens, apreciem ca se poate realiza modificarea contractului de societate si printr-o alta procedura decat cea a acordului din partea majoritatii partilor in contractul de societate, daca exista o clauza contractuala ce deroga de la norma instituita, ea insasi derogatorie de la dreptul comun, ceea ce poate insemna ca modificarea contractului de societate ar putea fi realizata si cu acordul a mai putin de majoritate din participanti .
Asadar, chiar daca in aparenta modificarea propusa ar putea fi justificata de ratiuni de ordin practic, in realitate aceasta solutie legislativa ar putea afecta interesele participantilor la contractul de societate si ar putea conduce la abuzuri in aplicare. Referitor la solutia propusa la art. 10 alin. (4) din Legea nr. 411/2004, respectiv la art. 44 alin. (23) din Legea nr. 204/2006, in sensul ca Autoritatea de Supraveghere Financiara poate emite norme cu privire la procedura de modificare a contractului de societate, consideram ca sunt necesare clarificari suplimentare in continutul normei, intrucat, in forma actuala, aceasta poate genera imprevizibilitate in aplicare, ca urmare a faptului ca Autoritatea de Supraveghere Financiara ar putea interpreta ca are competenta sa modifice, prin norme proprii, inclusiv regula majoritatii pentru adoptarea hotararilor privind modificarea contractului de societate .
Astfel, pe langa faptul ca ar fi afectat si principiul ierarhiei actelor normative, prevazut de art. 1 alin. (5) din Constitutie, aceasta norma instituie si un drept de reglementare excesiv pentru Autoritatea de Supraveghere Financiara. Fata de argumentele expuse mai sus si avand in vedere competenta legislativa exclusiva a Parlamentului, va solicitam reexaminarea Legii pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat si pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative.
PRESEDINTELE ROMANIEI KLAUS - WERNER IOHANNIS
SRJ MediaSind: TVR impune o procedura ilegala si imorala pentru a concedia angajatii incomozi 11 Mar 2020 | 1219
CCR: decontarea cheltuielilor de transport pentru elevi "pe baza de abonament" - neconstitutionala 19 Oct 2019 | 1167
CCR: dispozitiile art. 62 alin. (1) si (3) din Legea notarilor publici (in forma anterioara) sunt neconstitutionale 09 Oct 2019 | 1399
CCR: reluarea cauzei din faza judecatii in prima instanta ca urmare a redeschiderii procesului penal pentru persoanele condamnate judecate in lipsa - neconstitutionala 09 Oct 2019 | 1016
CCR: Excluderea barbatului condamnat care are copil mai mic de un an de la posibilitatea amanarii pedepsei inchisorii/detentiunii pe viata este neconstitutionala 25 Sep 2019 | 881
CCR: Refuzul Presedintelui de a numi ministri interimari la propunerea primului-ministru este neconstitutional 18 Sep 2019 | 1151
Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte Sursa: MCP avocati
Nemotivarea deciziei de concediere. Protectia salariatilor impotriva concedierilor abuzive Sursa: MCP avocati
Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor? Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Greva, context in care angajatorul poate dispune concedierea salariatilor? Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Legalitatea platii esalonate a drepturilor salariale obtinute prin hotarari judecatoresti Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Contestatie pentru depasirea termenului de redactare a unei decizii penale Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 549/2021