``daca in interpretarea si aplicarea formei agravate prevazuta de art. 7 alin. 1 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie (forma in vigoare anterior anului 2014) este suficient ca faptuitorul sa aiba ca atributii de serviciu constatarea ori sanctionarea contraventiilor indiferent daca infractiunea de luare de mita nu are legatura cu atributiile de serviciu privind constatarea sau sanctionarea contraventiilor sau retinerea formei agravate este conditionata de savarsirea infractiunii de luare de mita in legatura cu atributiile de serviciu privind constatarea sau sanctionarea contraventiilor" si, in consecinta, a stabilit ca:
"Dispozitiile art. 7 alin. 1 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie (forma in vigoare anterior anului 2014) se aplica doar in ipoteza in care infractiunea de luare de mita a fost savarsita de faptuitor in legatura cu atributiile de serviciu ale acestuia privind constatarea sau sanctionarea contraventiilor."
Obligatorie de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, potrivit art. 477 alin. 3 din Codul de procedura penala.
Dupa redactarea considerentelor si semnarea deciziei, aceasta se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Minuta Deciziei poate fi consultata aici.
CSM a aprobat calendarul, tematica si bibliografia pentru Concursul de admitere la INM - septembrie 2019 � februarie 2020 17 Sep 2019 | 3884
CCR: propunerea ca ordonantele de urgenta sa nu poata reglementa in domeniul infractiunilor, pedepselor si organizarii judiciare nu incalca limitele revizuirii Constitutiei. 18 Jul 2019 | 763
CCR: a existat un conflict juridic de natura constitutionala intre Parlament si ICCJ privind neconstituirea completurilor de judecata specializate pentru judecarea infractiunilor de coruptie 04 Jul 2019 | 701
Presedintele Romaniei a semnat decretul pentru organizarea unui referendum national in data de 26 mai 2019 28 Apr 2019 | 756
Parlamentul a dat aviz favorabil referendumului consultativ solicitat de Presedintele Romaniei cu privire la probleme de interes national 19 Apr 2019 | 671
Legea anticoruptie: efectuarea de operatiuni financiare incompatibile cu functia ca acte de comert � aspecte de constitutionalitate si previzibilitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Restrangerea dreptului la viata privata, intima si de familie prin metodele speciale de supraveghere tehnica. Proportionalitatea actiunilor Sursa: Liliana Gologan
Sensul �folosului necuvenit� in savarsirea infractiunilor de coruptie prev. de art. 12 din Legea nr. 78/2000 Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Suspendarea raportului de serviciu in cazul savarsirii de infractiuni de catre functionarii publici. Legalitatea desfasurarii unei activitati in domeniul privat Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 417/2019 - conflict juridic constitutional intre Parlament si ICCJ Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia C.C.R. nr. 224/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei