din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1000 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Ministerul Muncii a propus un proiect de Ordonanta privind o retea europeana de ocupare a fortei de munca

Ministerul Muncii a propus un proiect de Ordonanta privind o retea europeana de ocupare a fortei de munca

  Publicat: 23 Jul 2019       1097 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Prin dispozitiile art.5 din Regulamentul (UE) 2016/589 al Parlamentului European si al Consiliului din 13 aprilie 2016 privind o retea europeana de servicii de ocupare a fortei de munca(EURES), accesul lucratorilor la servicii de mobilitate si integrarea mai buna a pietelor fortei de munca si de modificare a Regulamentelor (UE) nr.492/2011 si (UE) nr.1296/2013, denumit in continuare Regulamentul, s-a dispus reinstituirea retelei EURES. Regulamentul a intrat in vigoare la data de 11.05.2016, inlocuind cadrul de reglementare privind EURES, astfel cum figureaza in capitolul II din Regulamentul (UE) nr.492/2011, precum si Decizia de punere in aplicare 2012/733/UE.

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Cuprinde regulile care guverneaza organizarea unui stat dat si raporturile dintre acel stat si agentii sai, pe de o parte, si ceilalti participanti la astfel de raporturi juridice, pe de alta.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Cuprinde regulile care guverneaza organizarea unui stat dat si raporturile dintre acel stat si agentii sai, pe de o parte, si ceilalti participanti la astfel de raporturi juridice, pe de alta.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Cuprinde regulile care guverneaza organizarea unui stat dat si raporturile dintre acel stat si agentii sai, pe de o parte, si ceilalti participanti la astfel de raporturi juridice, pe de alta.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Cuprinde regulile care guverneaza organizarea unui stat dat si raporturile dintre acel stat si agentii sai, pe de o parte, si ceilalti participanti la astfel de raporturi juridice, pe de alta.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.

Dispozitiile proiectului de ordonanta a Guvernului reglementeaza in principal:
- criteriile de admitere a organizatiilor, respectiv a persoanelor juridice de drept public sau a persoanelor juridice de drept privat pentru a deveni membri sau parteneri EURES;
- desemnarea Serviciului Public de Ocupare al Romaniei, respectiv Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, impreuna cu agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti, ca membrii EURES;
- termenul in care se face admiterea persoanelor juridice de drept privat precum si a persoanelor juridice de drept public ca membri si parteneri EURES;
- realizarea evidentei persoanelor juridice de drept privat precum si a persoanelor juridice de drept public admise ca membri si parteneri EURES;
- obligatiile persoanelor juridice de drept privat precum si a persoanele juridice de drept public admise ca membri si parteneri EURES;
- efectuarea verificarii conformarii membrilor si partenerilor EURES cu legislatia aplicabila; - incetarea si suspendarea calitatii de membru sau partener EURES;
- readmiterea ca membri sau parteneri EURES a persoanelor juridice de drept privat sau public carora le-a incetat aceasta calitate;
- contestatia administrativa impotriva referatului intocmit de Directia coordonarea retelei nationale EURES, acorduri si relatii internationale din cadrul Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca in urma solutionarii cererii depuse in vederea admiterii ca membru sau partener EURES precum si contestatia administrativa formulata impotriva referatului prin care directia mentionata supune aprobarii presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca incetarea calitatii de membru sau partener EURES pentru persoanele juridice de drept privat sau public in situatia carora s-a constatat nerespectarea obligatiilor stabilite prin procedura prevazuta de proiectul de ordonanta a Guvernului.



Citeşte mai multe despre:    Ministerul Muncii    Proiect de act normativ    Ordonanta de Guvern    Regulamentul 2016/589    Regulamentul 492    EURES    Forta de munca    Decizia 2012/733/UE

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european
13 Jun 2024 | 681

Mecanismul de decontare de catre angajator a achizitiei de ochelari, in limita a 500 lei de persoana
11 Jun 2024 | 793

[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei
22 Feb 2022 | 1773

Aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii
15 Mar 2021 | 1323

REVISAL 2021. Forma actualizata pusa la dispozitie de Inspectia Muncii
27 Dec 2020 | 3985

M. Muncii: Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca
09 Sep 2020 | 1795



Articole Juridice

Angajatorii au obligatia de a permite salariatilor verificarea sistemului de masurare a duratei timpului de lucru zilnic
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Necesitatea implementarii de catre angajatori a unui sistem de inregistrare a timpului de lucru zilnic al salariatilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Constitutionalitatea dispozitiilor privind salarizarea la acelasi nivel pentru activitate desfasurata in aceleasi conditii a personalului platit din fonduri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Conditii privind incadrarea in grupe superioare de munca. Regasirea activitatilor prestate printre cele enumerate in Ordinul nr. 50/1990 si existenta conditiilor deosebite de munca la locul de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Ploiesti - Decizia civila nr. 2556 din data de 23 octombrie 2019

Obligarea angajatorul la eliberarea unei adeverinte privind incadrarea in grupa a II-a de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Suceava - Sentinta civila nr. 517 din data de 14 iulie 2020

Actiune in constatarea grupei I de munca. Discriminarea prin raportare la alti salariati incadrati in grupa de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel PLOIESTI- Decizia civila nr. 2556/23.10.2019

Constatarea activitatatii prestata de salariat in conditii de munca nocive, grele sau periculoase si incadrarea acesteia in grupa a II-a de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul SUCEAVA - Sentinta civila nr. 517/14.07.2020