Desi traficul postal international a inregistrat scaderi in ultimii ani, in anul 2009 acesta a cunoscut o crestere de peste 60%.Traficul postal total corespunzator anului 2009 a fost de 460.602.792 de trimiteri rezultand o medie de 21,46 de trimiteri postale per locuitor, cu peste 10 trimiteri per locuitor mai putin decat in anul 2008 cand s-a inregistrat o medie de 31,98 de trimiteri postale per locuitor.Un procent de 93,77% din traficul postal total aferent anului 2009 este reprezentat de traficul intern care a inregistrat o scadere de peste 35% pana la valoarea de 431.909.187 de trimiteri in conditiile in care traficul intern realizat de CNPR a scazut cu 40,82%, iar cel realizat de ceilalti furnizori a crescut cu 29,67%.Desi traficul international a crescut in anul 2009 cu aproape 62%, acesta nu a putut influenta prea mult scaderea pietei postale intrucat ponderea acestuia in volumul total de trafic postal este relativ mica de numai 6,23%. Din datele statistice prelucrate de ANCOM a reiesit faptul ca atat CNPR, cat si ceilalti furnizori postali au inregistrat cresteri in acest sector de aproape 68%, respectiv 26%.Traficul postal total este format din traficul trimiterilor din posta de scrisori (servicii postale avand ca obiect trimiteri de corespondenta, trimiteri constand in imprimate, pachete mici si trimiteri de publicitate prin posta, cu limita maxima de greutate 2 kg.), traficul de colete si traficul aferent serviciilor postale Express (servicii postale care presupun, in mod cumulativ: eliberarea de catre furnizor expeditorului a unui document care atesta data si ora depunerii, precum si, de regula, plata tarifului; predarea trimiterii postale la adresa destinatarului, personal catre acesta sau catre persoana autorizata sa primeasca trimiterea postala; raspunderea furnizorului pentru predarea cu intarziere a trimiterii postale; predarea rapida a trimiterii postale).Toate cele trei categorii de trafic au avut o dinamica asemanatoare in sensul ca au inregistrat scaderi la nivel intern si cresteri la nivel international. CNPR detine o cota majoritara pe segmentele postei de scrisori si pe cel al serviciilor express de aproximativ 89%, respectiv 64%, in timp ce colectarea si distributia coletelor a fost realizata in proportie de peste 88% de catre ceilalti furnizori postali. In anul 2009 s-a remarcat intensificarea concurentei pe segmentul serviciilor postale incluse in sfera serviciului universal unde si-au desfasurat activitatea atat CNPR, in calitate de furnizor de serviciu universal, cat si alti furnizori de servicii postale. Acesta este segmentul in care furnizorii privati de servicii postale au inregistrat cresteri atat la nivelul traficului intern (aproape 95%) cat si la nivelul traficului international (peste 136%). Avand in vedere ca CNPR detine o pondere de peste 90% in acest segment, scaderea traficului intern procesat de aceasta, a avut o influenta majora asupra pietei serviciilor postale incluse in sfera serviciului universal, aceasta inregistrand in anul 2009 o scadere de aproape 38%.Singurul segment care a inregistrat cresteri (+3%) la nivelul traficului total sunt serviciile din afara sferei serviciului universal (servicii care au ca obiect trimiteri de corespondenta, imprimate, trimiteri de publicitate prin posta mai mari de 2 kg, colete interne cu o greutate intre 10 si 50 kg, colete internationale cu limita de greutate intre 10 si 50 kg sau intre 20 si 50 kg distribuite in Romania, precum si serviciul Ramburs, serviciul Schimbare destinatie, serviciul Livrare speciala, serviciul Confirmare de primire, serviciul Express. In anul 2009, si numarul punctelor de acces/contact a scazut pana la 8.549 in conditiile in care punctele de acces si de contact ale furnizorului de serviciu universal au crescut cu 3,49% fata de 2008, iar numarul punctelor de acces/contact a celorlalti furnizori a scazut cu 35,67%. In medie, o unitate postala a deservit 2.510 locuitori, fata de anul 2008 cand indicele a fost de 2.366 locuitori/unitate postala.Din totalul de 38.836 de reclamatii inregistrate in cursul anului 2009, peste 66% au fost reclamatii transmise furnizorilor privati; 15,36% din totalul reclamatiilor s-au dovedit intemeiate, pentru acestea acordandu-se despagubiri in valoare de 1.001.042 lei, din care 70.035 lei au fost despagubiri acordate de catre CNPR pentru 5,47% din toate reclamatiile primite de catre acesta.
Programul TEZAUR continua si in luna august 2020 09 Aug 2020 | 1595
MFP continua si in luna octombrie emisiunile de titluri de stat pentru populatie 06 Oct 2019 | 799
MFP continua si in luna septembrie emisiunile de titluri de stat pentru populatie 16 Sep 2019 | 829
Proiectele de acte normative aprobate sau de care Guvernul a luat act in sedinta din 9 septembrie 2019 10 Sep 2019 | 809
MFP continua emisiunile de titluri de stat pentru populatie si in luna iunie 03 Jun 2019 | 774
MFP continua in luna mai emisiunile de titluri de stat pentru populatie 01 May 2019 | 725
Contul bancar ca element obligatoriu al cererii de chemare in judecata � problema liberului acces la justitie si confidentialitatii Sursa: Irina Maria Diculescu
Locul de citare. Art. 259 - NCPP Sursa: EuroAvocatura.ro
Acte necesare in vederea eliberarii certificatului de cazier judiciar, necesar inscrierii in Registrul operatorilor intracomunitari Sursa: EuroAvocatura.ro
Criminalitatea fara violenta � fraudele informatice Sursa: Inspectoratul General al Politiei si DIICOT
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Daunele morale in litigiile de munca. Salariatul trebuie sa faca dovada unor consecinte negative pe plan social si psihic, argumentarea acestora nefiind suficienta. Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 255/2014 din 07.03.2014
Lipsa convocarii salariatului la cercetarea disciplinara. Nulitatea absoluta a deciziei de sanctionare Pronuntaţă de: Curtea de Apel CONSTANTA� Decizia nr. 170/30.06.2020
Accesul, fara drept, la un sistem informatic prin incalcarea masurilor de securitate. Falsificarea instrumentelor de plata electronica. Punerea in cir Pronuntaţă de: I.C.C.J., sectia penala, decizia nr. 5288 din 15 septembrie 2006