din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3846 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Aproximativ un sfert dintre orasenii din Romania spun ca nu le place sa mearga la cumparaturi

Aproximativ un sfert dintre orasenii din Romania spun ca nu le place sa mearga la cumparaturi

  Publicat: 23 Feb 2011       1399 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


GfK Romania a investigat in Roper Reports, studiul international care analizeaza valorile si stilul de viata ale consumatorilor, comportamentul romanilor care nu sunt pasionati de shopping.

Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
Putin Emil-Livius-Nicolae - membru al Parlamentului Romaniei.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Convingere intima a unei persoane ca ceea ce face este bine,

Aproximativ un sfert dintre orasenii din Romania spun ca nu le place sa mearga la cumparaturi. Dintre acestia, doua treimi sunt barbati. De asemenea, media lor de varsta este usor mai ridicata decat cea a fanilor shoppingului. Pe de alta parte, aceasta atitudine nu are legatura cu lipsa resurselor: atat cei care evita cumparaturile, cat si cei pe care ii distreaza au venituri similare si nu sunt nici mai pesimisti, nici mai optimisti in legatura cu felul in care va evolua situatia lor financiara in viitorul apropiat.


Consumatorii carora nu le place sa mearga la cumparaturi sunt mai putin inclinati decat ceilalti sa cumpere ceva doar pentru a se rasfata (38% fata de 68%). In acelasi timp, mai putini dintre ei au obiceiul de a cauta in mod activ noutatile in materie de produse (13% fata de 34%).


Cu toate acestea, acest comportament nu presupune ca sunt consumatori mai putin atractivi: ambele categorii fac cumparaturi aproximativ la fel de frecvent. In acelasi timp, gradul de dotare cu produse electronice, de IT si comunicatii este acelasi. Pe de alta parte, cei pe care nu ii amuza iesitul la cumparaturi sunt mai dificil de atras, in special catre produsele noi. In afara de faptul ca nu le cauta in mod activ, punctele de contact cu ei sunt mai putine. De exemplu, citesc putin mai rar ziare (50% le citesc saptamanal, fata de 58% in cazul celorlalti) si mai ales reviste (32% le citesc saptamanal, fata de 45% dintre fanii shoppingului); pot fi gasiti mai rar in retelele de socializare (13% fata de 25%); daca se informeaza in legatura cu ceva ce vor sa cumpere, este mai putin probabil sa mearga prin magazine (6% fata de 11%).


Totusi, principalul canal de informare este acelasi pentru ambele categorii de consumatori: atunci cand vor sa se informeze despre posibilele achizitii 54% dintre ei - fie ca le place shoppingul, fie ca nu - discuta cu prietenii si cunoscutii. Prin urmare, o importanta deosebita o are comunicarea cu Influentatorii, adica acele persoane care au acces la multe grupuri sociale si care au si tendinta de a face recomandari in legatura cu produse si servicii .


Conform GfK Roper Reports, in Romania aproximativ jumatate dintre orasenii cu varsta intre 15 si 49 de ani sunt Influentatori in cadrul diferitelor categorii de produse. Cei mai multi, 21%, sunt Influentatori in categoria produselor alimentare si a gatitului, in general. Urmeaza categoria de produse si servicii pentru sanatate si forma fizica, cu 15% Influentatori in randul populatiei analizate, si categoria modei, frumusetii si ingrijirii personale (14%).


Aceste persoane au obiceiul sa faca recomandari si sa ofere pareri intr-un numar mare de cercuri sociale. Parerile lor sunt primite cu mai multa atentie si incredere decat comunicarea "oficiala`` a companiilor. Prin urmare, este important pentru companii sa comunice eficient cu Influentatorii propriului segment de piata, sa ii atraga si sa le produca o impresie buna .



Despre GfK Roper Reports



GfK Roper Reports are ca scop analizarea stilurilor de viata si valorilor personale ale consumatorilor din intreaga lume. La nivel global, studiul se desfasoara anual incepand din 1997, iar in Romania din 2008. In 2010 au fost intervievate peste 37.000 de persoane cu varsta intre 15 si 49 de ani, din 26 de tari de pe toate continentele. In Romania este analizata populatia din mediul urban, cu varsta peste 15 ani. Esantionul este de 1000 de respondenti.



Citeşte mai multe despre:    GfK Romania    Cumparaturi    Oras    Mediul urban    Mediul rural

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Comisia Europeana ia primele masuri pentru a extinde accesul la continutul on-line si isi defineste viziunea privind modernizarea normelor UE in domeniul drepturilor de autor
10 Dec 2015 | 1354

DNA a dispus retinerea vicepresedintei Asociatiei "Tineri pentru Viitor"
10 Feb 2015 | 3930

UJMag.ro a fost desemnat �Cel mai bun magazin online la categoria Carti si Reviste� la Gala Premiilor eCommerce 2012
31 Oct 2012 | 7320

Bancul zilei! Barbie divortata!
31 Jul 2012 | 3102

Normele UE de simplificare a succesiunilor transfrontaliere au in prezent putere de lege
26 Jul 2012 | 1934

Consultare publica privind modalitatea de a ajuta victimele accidentelor rutiere in strainatate
19 Jul 2012 | 2718



Articole Juridice

Acordul de mediere in privinta custodiei copiilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Statele membre ale UE nu pot interzice comercializarea lentilelor de contact prin internet
Sursa: EuroAvocatura.ro

Comert online. Recomandari pentru cumparaturi online
Sursa: EuroAvocatura.ro

Ce trebuie sa stii cand cumperi on-line
Sursa: Centrul European al Consumatorului din Romania