Aproximativ un sfert dintre orasenii din Romania spun ca nu le place sa mearga la cumparaturi. Dintre acestia, doua treimi sunt barbati. De asemenea, media lor de varsta este usor mai ridicata decat cea a fanilor shoppingului. Pe de alta parte, aceasta atitudine nu are legatura cu lipsa resurselor: atat cei care evita cumparaturile, cat si cei pe care ii distreaza au venituri similare si nu sunt nici mai pesimisti, nici mai optimisti in legatura cu felul in care va evolua situatia lor financiara in viitorul apropiat.
Consumatorii carora nu le place sa mearga la cumparaturi sunt mai putin inclinati decat ceilalti sa cumpere ceva doar pentru a se rasfata (38% fata de 68%). In acelasi timp, mai putini dintre ei au obiceiul de a cauta in mod activ noutatile in materie de produse (13% fata de 34%).
Cu toate acestea, acest comportament nu presupune ca sunt consumatori mai putin atractivi: ambele categorii fac cumparaturi aproximativ la fel de frecvent. In acelasi timp, gradul de dotare cu produse electronice, de IT si comunicatii este acelasi. Pe de alta parte, cei pe care nu ii amuza iesitul la cumparaturi sunt mai dificil de atras, in special catre produsele noi. In afara de faptul ca nu le cauta in mod activ, punctele de contact cu ei sunt mai putine. De exemplu, citesc putin mai rar ziare (50% le citesc saptamanal, fata de 58% in cazul celorlalti) si mai ales reviste (32% le citesc saptamanal, fata de 45% dintre fanii shoppingului); pot fi gasiti mai rar in retelele de socializare (13% fata de 25%); daca se informeaza in legatura cu ceva ce vor sa cumpere, este mai putin probabil sa mearga prin magazine (6% fata de 11%).
Totusi, principalul canal de informare este acelasi pentru ambele categorii de consumatori: atunci cand vor sa se informeze despre posibilele achizitii 54% dintre ei - fie ca le place shoppingul, fie ca nu - discuta cu prietenii si cunoscutii. Prin urmare, o importanta deosebita o are comunicarea cu Influentatorii, adica acele persoane care au acces la multe grupuri sociale si care au si tendinta de a face recomandari in legatura cu produse si servicii .
Conform GfK Roper Reports, in Romania aproximativ jumatate dintre orasenii cu varsta intre 15 si 49 de ani sunt Influentatori in cadrul diferitelor categorii de produse. Cei mai multi, 21%, sunt Influentatori in categoria produselor alimentare si a gatitului, in general. Urmeaza categoria de produse si servicii pentru sanatate si forma fizica, cu 15% Influentatori in randul populatiei analizate, si categoria modei, frumusetii si ingrijirii personale (14%).
Aceste persoane au obiceiul sa faca recomandari si sa ofere pareri intr-un numar mare de cercuri sociale. Parerile lor sunt primite cu mai multa atentie si incredere decat comunicarea "oficiala`` a companiilor. Prin urmare, este important pentru companii sa comunice eficient cu Influentatorii propriului segment de piata, sa ii atraga si sa le produca o impresie buna .
Despre GfK Roper Reports
GfK Roper Reports are ca scop analizarea stilurilor de viata si valorilor personale ale consumatorilor din intreaga lume. La nivel global, studiul se desfasoara anual incepand din 1997, iar in Romania din 2008. In 2010 au fost intervievate peste 37.000 de persoane cu varsta intre 15 si 49 de ani, din 26 de tari de pe toate continentele. In Romania este analizata populatia din mediul urban, cu varsta peste 15 ani. Esantionul este de 1000 de respondenti.
Comisia Europeana ia primele masuri pentru a extinde accesul la continutul on-line si isi defineste viziunea privind modernizarea normelor UE in domeniul drepturilor de autor 10 Dec 2015 | 1354
DNA a dispus retinerea vicepresedintei Asociatiei "Tineri pentru Viitor" 10 Feb 2015 | 3930
UJMag.ro a fost desemnat �Cel mai bun magazin online la categoria Carti si Reviste� la Gala Premiilor eCommerce 2012 31 Oct 2012 | 7320
Bancul zilei! Barbie divortata! 31 Jul 2012 | 3102
Normele UE de simplificare a succesiunilor transfrontaliere au in prezent putere de lege 26 Jul 2012 | 1934
Consultare publica privind modalitatea de a ajuta victimele accidentelor rutiere in strainatate 19 Jul 2012 | 2718
Acordul de mediere in privinta custodiei copiilor Sursa: EuroAvocatura.ro
Statele membre ale UE nu pot interzice comercializarea lentilelor de contact prin internet Sursa: EuroAvocatura.ro
Comert online. Recomandari pentru cumparaturi online Sursa: EuroAvocatura.ro
Ce trebuie sa stii cand cumperi on-line Sursa: Centrul European al Consumatorului din Romania