In prezent, modelul si continutul acestuia, precum si procedura de eliberare sunt reglementate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.752/2006, astfel cum acesta a fost modificat si completat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2014/2011 pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora (M. Of. nr. 396 din 6 iunie 2011).Prin Ordonanta Guvernului nr. 29/2011 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala (M. Of. nr. 626 din 2 septembrie 2011) a fost modificat art. 112 din Codul de procedura fiscala in sensul reglementarii posibilitatii organului fiscal de a inscrie in certificatul de atestare fiscala, sumele certe, lichide si exigibile pe care contribuabilul solicitant le are de incasat de la autoritati contractante definite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, iar inscrierea acestor sume se face in baza unui document eliberat de autoritatea contractanta prin care se certifica ca sumele sunt certe, lichide si exigibile.Notiunea de autoritate contractanta este definita la art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, ca fiind:``a) oricare organism al statului - autoritate publica sau institutie publica - care actioneaza la nivel central ori la nivel regional sau local; b) oricare organism, altul decat unul dintre cele prevazute la lit. a), cu personalitate juridica, care a fost infiintat pentru a satisface nevoi de interes general fara caracter comercial sau industrial si care se afla cel putin in una dintre urmatoarele situatii:- este finantat, in majoritate, de catre o autoritate contractanta, astfel cum este definita la lit. a), sau de catre un alt organism de drept public; - se afla in subordinea sau este supusa controlului unei autoritati contractante, astfel cum este definita la lit. a), sau unui alt organism de drept public;- in componenta consiliului de administratie/organului de conducere sau de supervizare mai mult de jumatate din numarul membrilor acestuia sunt numiti de catre o autoritate contractanta, astfel cum este definita la lit. a), sau de catre un alt organism de drept public;c) oricare asociere formata de una sau mai multe autoritati contractante dintre cele prevazute la lit. a) sau b);d) oricare intreprindere publica ce desfasoara una sau mai multe dintre activitatile prevazute la cap. VIII sectiunea 1, atunci cand aceasta atribuie contracte de achizitie publica sau incheie acorduri-cadru destinate efectuarii respectivelor activitati;e) oricare subiect de drept, altul decat cele prevazute la lit. a) - d), care desfasoara una sau mai multe dintre activitatile prevazute la cap. VIII sectiunea 1, in baza unui drept special sau exclusiv, astfel cum este acesta definit la art. 3 lit. k), acordat de o autoritate competenta, atunci cand acesta atribuie contracte de achizitie publica sau incheie acorduri-cadru destinate efectuarii respectivelor activitati .``In scopul armonizarii prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 cu noua prevedere de la art. 112 din Codul de procedura fiscala se impune reglementarea procedurii de inscriere in certificatul de atestare fiscala a sumelor certe, lichide si exigibile pe care contribuabilul le are de incasat de la autoritatile contractante.
MFP supune dezbaterii publice proiectul Legii noului Cod fiscal si al noului Cod de procedura fiscala 02 Jul 2014 | 1263
Ordonanta pentru modificarea Codului de procedura fiscala a fost aprobata 26 Jan 2012 | 3760
APEC: Principalele modificari aduse prin OG 29/2011 Codului de Procedura Fiscala 13 Sep 2011 | 3954
Noul Cod de procedura fiscala: Cand se anuleaza debitele fiscale ? 12 Sep 2011 | 3794
Decizia ICCJ nr. 16/2019 - O hotarare judecatoreasca in materie civila, referitoare la restituirea despagubirilor acordate in baza Legii nr. 10/2001 este asimilata, in vederea executarii, unui titlu executoriu referitor la creante bugetare rezultate din raporturi juridice contractuale. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia CCR nr. 72/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2331 din OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala si ale art. 350 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Nu se poate vorbi despre o suma nedatorata cata vreme plata acesteia s-a efectuat in baza unei decizii a angajatorului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 1467, in sedinta publica din 9 martie 2017
Nu se poate dispune obligarea salariatului la restituirea sumei incasate daca aceasta i-a fost remisa in baza unor acte valide si necontestate la acel moment Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 1467/2017, in sedinta publica din 9 martie 2017