Rescrierea celor doua proiecte face parte din procesul complex de modernizare a legislatiei fiscale, unul dintre obiectivele incluse in Strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2013-2015 si in Programul Legislativ al Guvernului Romaniei pentru perioada 2013- 2016.Rescrierea Codului fiscal si a Codului de procedura fiscala presupune, in principal, reformularea prevederilor actuale, in scopul unei mai bune intelegeri, eliminarea disfunctionalitatilor si a eventualelor interpretari neunitare, actualizarea si reasezarea prevederilor articolelor, respectiv a titlurilor, pentru a raspunde atat cerintelor mediului de afaceri, cat si cerintelor organelor fiscale.``Prin proiectele pe care le propunem astazi spre consultare publica, cream premisele asigurarii predictibilitatii sistemului fiscal si continuarii consolidarii fiscale sustenabile. Raspundem astfel unei mai vechi asteptari a mediului de afaceri, printr-o legislatie fiscala mai clara, mai bine structurata, care cuprinde explicatiile necesare si coreleaza intr-o forma integrata modificarile fiscale operate in ultimii 10 ani``, afirma Ioana-Maria Petrescu, ministrul Finantelor Publice.Noul proiect al Codului fiscal a fost elaborat in conditiile in care, de la data adoptarii Codului fiscal in decembrie 2003, pana in prezent, legea a cunoscut numeroase modificari si completari determinate de evolutiile economice si sociale, contextul creat de criza economico-financiara internationala, aderarea Romaniei la Uniunea Europeana etc.In ceea ce priveste proiectul noului Cod de procedura fiscala, structura acestuia a fost, in cea mai mare parte, mentinuta avand in vedere faptul ca atat contribuabilii, cat si organele fiscale din cadrul ANAF si autoritatile administrativ teritoriale, cunosc actuala structura, iar acest fapt faciliteaza intelegerea si aplicarea noului proiect.
Structura noului Cod de procedura fiscala a fost imbunatatita in sensul comasarii unor titluri/capitole si introducerii altora.
Mentionam unul dintre elementele de noutate ale acestui proiect - Titlul VI. Controlul fiscal, care include prevederi privind regulile de control in scopul impozitarii, structurate in sase capitole, intre care cinci destinate fiecarui tip de control/verificare, in functie de obiectivele fiecaruia. Acest titlu include si actualele prevederi privind controlul antifrauda.
Guvernul Romaniei a adoptat proiectele de lege privind bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale 10 Dec 2015 | 1375
Procedura prin care Consiliile Locale pot stabili nivelul impozitelor si taxelor pentru anul 2016 16 Nov 2015 | 1955
Proiectul noului Cod fiscal aflat acum in dezbatere publica instituie un nou sistem de calcul al impozitului pe cladiri 30 Jul 2014 | 1619
Ordonanta pentru modificarea Codului de procedura fiscala a fost aprobata 26 Jan 2012 | 3739
ANAF: Proiect Ordin privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala 19 Sep 2011 | 3201
Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea
Confiscare extinsa. Infractiune prevazuta in art. 7 alin. (2) din Legea nr. 241/2005 Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 129/A din 30 martie 2016
In Danemarca nu se pro-duc automobile. In ianuarie 1999, De Danske Bilimportorer (DBI), o asociatie daneza de importatori de vehicule, a cumparat un a Pronuntaţă de: Cazul: De Danske Bilimportorer c. Skatteministeriet, Told- og Skattestyrelsen , 17 iunie 2003