din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3020 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » A intrat in vigoare Legea 280/2011 privind reorganizarea Politiei de Frontiera Romane

A intrat in vigoare Legea 280/2011 privind reorganizarea Politiei de Frontiera Romane

  Publicat: 16 Dec 2011       5800 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
La data de 15.12.2011, a intrat in vigoare Legea 280 din 7 decembrie 2011 care vizeaza o serie de masuri privind reorganizarea Politiei de Frontiera Romane.

Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Giurgiu Adrian - membru al Parlamentului Romaniei.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Element al laturii subiective a infractiunii si consta in obiectivul urmarit de faptuitor prin savarsirea faptei prevazute de legea penala.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Riscul reputational este riscul inregistrarii de pierderi sau al nerealizarii profiturilor estimate, ca urmare a lipsei de incredere a publicului in integritatea Bancii.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Strainul incadrat in munca pe teritoriul Romaniei, pe un loc de munca bine definit, intr-un sector de activitate care se desfasoara in functie de succesiunea anotimpurilor, in baza unui contract individual de munca incheiat pe perioada determinata.

Noua structura a Politiei de Frontiera va permite coordonarea unitara a activitatilor specifice derulate, asigurarea unui inalt nivel de supraveghere si control la frontiera terestra, maritima si fluviala, combaterea migratiei ilegale si a infractionalitatii transfrontaliere in zona de responsabilitate, precum si respectarea regimului juridic al frontierei de stat .


Reorganizarea Politiei de Frontiera are ca scop principal intarirea structurilor operative de executie, in urma aplicarii acesteia fiind reduse 25 de functii de conducere . Totodata, au fost ajustate structurile suport, fiind realizata o reducere a personalului care incadra astfel de structuri cu aproximativ 12 %.
Astfel, prin actul normativ amintit, la nivelul fiecarei frontiere cu statul vecin, se creeaza inspectorate teritoriale ale P.F.R., iar la nivelul judetelor Tulcea si Constanta, se infiinteaza Garda de Coasta, astfel :

1. La frontiera cu R. Moldova - Inspectoratul Teritorial al Politiei de Frontiera Iasi
2. La frontiera cu Bulgaria, pe Dunare - Inspectoratul Teritorial al Politiei de Frontiera Giurgiu
3. La frontiera cu Serbia - Inspectoratul Teritorial al Politiei de Frontiera Timisoara
4. La frontiera cu Ungaria - Inspectoratul Teritorial al Politiei de Frontiera Oradea
5. La frontiera cu Ucraina - Inspectoratul Teritorial al Politiei de Frontiera Sighetu Marmatiei
6. La frontiera maritima, Delta Dunarii, Dunarea interioara si frontiera de uscat cu Bulgaria - Garda de Coasta.
In cadrul inspectoratelor teritoriale si a Garzii de Coasta vor functiona servicii teritoriale P.F., sectoare P.F. si grupuri de nave, toate fiind structuri operative menite a asigura un inalt nivel de supraveghere si control a frontierei de stat, respectiv a preveni si combate mult mai eficient migratia ilegala si infractionalitatea transfrontaliera in zonele de competenta .
Inspectoratul Teritorial al Politiei de Frontiera va fi structura subordonata I.G.P.F. cu personalitate juridica si calitate de ordonator tertiar de credite, rolul sau fiind de :
- coordonare, control si raspundere pentru intreaga activitate a structurilor subordonate cu privire la supravegherea si controlul trecerii frontierei de stat in scopul prevenirii si combaterii migratiei ilegale, a faptelor specifice criminalitatii transfrontaliere, respectarii regimului juridic al frontierei de stat .
- implementarea unitara a Conceptiei Politiei de Frontiera Romane cu privire la supravegherea si controlul trecerii frontierei de stat, a prevederilor Instructiunilor de aplicare a Regulamentului CE nr. 562/2006 si a celorlalte acte normative incidente nationale si europene.
- dispunerea eficienta a fortelor, echipamentelor si mijloacelor de mobilitate detinute, in functie de situatia operativa existenta de la nivelul unei frontiere si analizele de risc .
- cooperarea eficienta cu institutia similara din statul vecin, in baza documentelor bilaterale de colaborare incheiate.
- gestionarea, din punct de vedere al resurselor umane, logistic si financiar, a activitatii structurii.

Serviciile teritoriale al politiei de frontiera, subordonate inspectoratelor teritoriale, vor functiona in judetele de frontiera, principalele atributii fiind:
- organizarea si desfasurarea de actiuni - independent sau impreuna cu organele de cooperare de pe raza judetului - in scopul prevenirii si combaterii migratiei ilegale si a infractionalitatii transfrontaliere (implementarea Filtrului IV al S.I.S.F)
- desfasurarea de actiuni informativ-operative, de investigare si cercetare a infractiunilor deosebit de grave, circumscrise migratiei ilegale si criminalitatii organizate transfrontaliere;
- la solicitarea sectoarelor de pe raza judetului, desfasurarea de actiuni de sprijin pe linia supravegherii si controlului trecerii frontierei, in scopul prevenirii incalcarii legislatiei specifice.

Ca urmare a reorganizarii au fost intreprinse demersurile legale pentru imputernicirea unor ofiteri care sa asigure conducerea inspectoratelor teritoriale, pana la organizarea concursurilor de ocupare a functiilor, dupa cum urmeaza:
- Inspectoratul Teritorial al Politiei de Frontiera Iasi - comisar sef de politie Stefan Alexa
- Inspectoratul Teritorial al Politiei de Frontiera Giurgiu - comisar sef de politie Marius Dan Popara
- Inspectoratul Teritorial al Politiei de Frontiera Timisoara - chestor de politie Ioan Handra
- Inspectoratul Teritorial al Politiei de Frontiera Oradea - comisar sef de politie Iancu Nicolae
- Inspectoratul Teritorial al Politiei de Frontiera Sighetu Marmatiei - comisar sef de politie Liviu Bute
- Garda de Coasta - comisar sef de politie Radu Dumitru

In perioada urmatoare, fiecare structura teritoriala va face o analiza a posturilor existente, urmand sa faca demersurile, in conditiile legii si a dispozitiilor interne, de ocupare a acestora cu personalul avut la dispozitie, printr-o evaluare profesionala, in functie de specificul fiecarui post, precum si optiunea si specializarea fiecarui lucrator .



Citeşte mai multe despre:    Polita de frontiera    Garda de Coasta

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Monitorul Oficial din data de 22 mai 2017
22 May 2017 | 1987

Ofiter de politie in cadrul Garzii de Coasta trimis in judecata de procurorii DNA
03 Dec 2013 | 1810

Monitorul Oficial al Romaniei nr. 376 din 26.06.2013
26 Jun 2013 | 1165

Monitorul Oficial al Romaniei nr. 113 din 27.02.2013
28 Feb 2013 | 1712

Rezultatele concursului pentru ocuparea functiilor de sef al inspectoratelor teritoriale ale Politiei de frontiera
17 Jan 2012 | 2029