Proiectul este co-finantat prin Fondul European de Dezvoltare Regionala, in baza contractului de finantare incheiat cu Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, avand o valoare totala eligibila (fara TVA) de 21.499.000 lei, din care 17,547,483.8 lei reprezinta asistenta financiara nerambursabila. Proiectul are ca obiectiv general cresterea calitatii serviciilor CNPP oferite tuturor asiguratilor in sistemul public de pensii prin implementarea unui sistem informatic integrat.Perioada de derulare a proiectului este de 24 luni.Obiectivele specifice ale proiectului constau in:- instituirea unui serviciu public online stabil, profesionist, transparent, eficient si impartial in interesul cetatenilor;- promovarea accesului public la documente si posibilitatea completarii online a acestora;- reducerea timpului de raspuns al institutiei la solicitarile publicului prin crearea unui instrument modern si accesibil la scara nationala;- descongestionarea activitatilor la ghiseele institutiei prin oferirea acelorasi documente in sistem electronic;instruirea utilizatorilor si a personalului ce administreaza sistemul . Proiectul creeaza posibilitatea mentinerii unui contact permanent cu cetatenii, cu mediul de afaceri si cu institutiile publice din Romania si va determina cresterea interactiunii cu asiguratii si mediul de afaceri, va facilita schimbul de informatii intre parti, precum si reducerea timpului de solutionare a cererilor venite din partea asiguratilor. Proiectul contribuie la realizarea obiectivului specific al Domeniului Major de Interventie 2 (``Dezvoltarea si cresterea eficientei serviciilor publice electronice``), acela de a pune la dispozitie serviciile administrative prin mijloace electronice, respectiv de a crea beneficii atat pentru utilizatori (cetateni si operatorii economici), cat si pentru administratia publica. Beneficiarii directi ai proiectului sunt contribuabilii si beneficiarii sistemului public de pensii si din sistemul accidentelor de munca (cca. 5 600 000 asigurati, 450 000 angajatori si 5 400 000 pensionari). In categoria beneficiarilor indirecti intra angajatii Casei Nationale de Pensii Publice si cei ai caselor teritoriale de pensii. In urma implementarii proiectului acestia vor dezvolta abilitati de utilizare a mijloacelor electronice si vor fi conectati la metodele moderne de comunicare, contribuind astfel la imbunatatirea serviciilor institutiei. Principalele activitati din proiect sunt: achizitionarea si implementarea sistemului informatic integrats achizitionarea si derularea serviciilor de audit si management de proiect; instruirea utilizatorilor; informarea si publicitatea proiectului; realizarea managementului de proiect.Proiectul se va finaliza cu urmatoarele rezultate:- 15 servicii electronice furnizate: Servicii electronice pe zona de pensii si alte drepturi de asigurari sociale:o Managementul cererilor de acordare a drepturilor de pensie o Managementul cererilor de incasare a sumelor neincasate o Managementul cererilor de modificare a datelor personale o Managementul cererilor de acordare a indemnizatiilor prevazute de legile speciale o Managementul cererilor pentru acordarea biletelor de tratamenServicii electronice pe zona de evidenta contribuabili:o Evidenta contractelor de asigurare o Evidenta declaratiilor de asigurareo Evidenta declaratiilor nominale A11 si A12 / D112o Vizualizarea informatiilor centralizate: stagii, viramente pilonul 2, istoricul cariereiServicii electronice pe zona de accidente de munca si boli profesionaleo Completare on line a cererii-tip privind solicitarea drepturilor de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale - despagubire in caz de deces o Completare on line a cererii de participare la curs de recalificare sau reconversie profesionalao Completare on line a cererii de rambursare a cheltuielilor o Completare on line a cererii pentru acordarea de dispozitive medicaleo Completare on line a cererii pentru obtinerea compensatiei pentru atingerea integritatiio Completare on line a cererii-tip privind solicitarea drepturilor de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale - indemnizatii - 2125 persoane instruite pentru folosirea aplicatiei informatice;- 2080 de utilizatori ai proiectului, angajati ai CNPP;- 400.000 de utilizatori persoane fizice/institutii pana la sfarsitul proiectului, 700.000 de utilizatori la 5 ani de la finalizarea proiectului.Detalii suplimentare puteti obtine de la: Bianca Culea, Director Directia Informatica si Evidenta Stagii de Cotizare CNPP, Coordonator de Proiect, Casa Nationala de Pensii Publice; Tel: 021/316.82.77; E-mail: [email protected].
Casa Nationala de Pensii Publice incepe modernizarea sistemului informatic integrat 15 Jun 2024 | 1445
CNPP supenda activitatea de eliberare a biletelor de tratament balnear 18 Mar 2020 | 904
Guvernul a aprobat 59.926 de locuri la tratament balnear pentru anul 2020 06 Feb 2020 | 982
Inspectia Muncii aplicat amenzi de peste 1 milion de euro pentru munca la negru, in perioada 14 octombrie � 1 noiembrie 2019 14 Nov 2019 | 2484
In perioada septembrie-octombrie 2019 Inspectia Muncii a aplicat amenzi in valoare toatala de 10.355.310 de lei! 23 Oct 2019 | 1197
Peste 1200 de angajatori au fost sanctionati de inspectorii de munca, in perioada 1 aprilie � 3 mai 2019 12 May 2019 | 1556
Codul muncii al Romaniei din 1972 la cel din 2003, sau de la oamenii muncii pana la lucratorul de azi Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Criterii jurisprudentiale in stabilirea daunelor morale de catre instantele de judecata Sursa: Irina Maria Diculescu
Raspunderea coordonatorului activitatii salariatului in accidentele de munca. Plata daunelor morale Sursa: Irina Maria Diculescu
Pierderea unui membru de familie. Gradul de apreciere al instantei in acordarea daunelor morale Sursa: Irina Maria Diculescu
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Cauza reala si serioasa a desfiintarii postului. Analizarea organigramelor si a statelor de functii ale angajatorului in aprecierea caracterului efectiv al desfiintarii Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Sectia Conflicte de munca si asigurari sociale, Sentinta nr. 1275/2016 din 10.06.2016
Invocarea exceptiei de neconstitutionalitate. Neaplicabilitate in dosarele definitive in care nu a fost invocata Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 673 din 09.02.2016
Plata sumei cu titlu de compensatie pentru atingerea integritatii Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Sentinta civila nr. 1132 din data 29.03.2012