Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Articole juridice » CEDO. Justitie Europeana » Germania nu poate restrictiona retransmisiile pe teritoriul sau a emisiunilor in limba kurda difuzate de Roj TV din Danemarca

Germania nu poate restrictiona retransmisiile pe teritoriul sau a emisiunilor in limba kurda difuzate de Roj TV din Danemarca

  Publicat: 22 Sep 2011       2214 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro        Secţiunea: CEDO. Justitie Europeana  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Legea 8 din 1996. Prin difuzare, in sensul legii 8/1996, se intelege distribuirea catre public a originalului ori a copiilor unei opere, prin vanzare, inchiriere, imprumut sau prin orice alt mod de transmitere cu titlu oneros sau cu titlu gratuit.
Totusi, in masura in care retransmisiile acestor emisiuni nu sunt restrictionate, Germania poate interzice pe teritoriul sau activitatile Roj TV si ale Mesopotamia Broadcast in calitate de asociatii Directiva „Televiziune fara frontiere” [1] vizeaza eliminarea restrictiilor asupra libertatii de difuzare a emisiunilor de televiziune in interiorul Uniunii.

Apartenenta persoanei la o anumita natiune.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Persoana pusa sub interdictie judecatoreasca sau careia i s-a aplicat pedeapsa complementara a interzicerii unor drepturi prevazuta de legea penala.
Totalitatea normelor juridice care reglementeaza raporturi sociale ce iau nastere in procesul exercitarii puterii de stat.
Viciu de consimtamant. Este amenintarea unei persoane cu un rau care sa-I produca o temere ce o determina sa consimta la incheierea unui act juridic civil, pe care altfel nu l-ar fi incheiat.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Persoana pusa sub interdictie judecatoreasca sau careia i s-a aplicat pedeapsa complementara a interzicerii unor drepturi prevazuta de legea penala.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Activitate de lamurire, de stabilire a adevaratului inteles al unei opere spirituale.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Viciu de consimtamant. Este amenintarea unei persoane cu un rau care sa-I produca o temere ce o determina sa consimta la incheierea unui act juridic civil, pe care altfel nu l-ar fi incheiat.
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, în forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
Grupare de persoane fizice sau juridice organizata pe baza unui statut in vederea realizarii unui scop comun (stiintific, cultural, artistic, sportiv).
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Legea 8 din 1996. Prin difuzare, in sensul legii 8/1996, se intelege distribuirea catre public a originalului ori a copiilor unei opere, prin vanzare, inchiriere, imprumut sau prin orice alt mod de transmitere cu titlu oneros sau cu titlu gratuit.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.

Directiva prevede ca statele membre au competenta de a asigura legalitatea activitatilor emitatorilor de televiziune stabiliti pe teritoriul lor. Statele membre trebuie sa garanteze in mod special ca emisiunile acestor organisme nu incita la ura pe motive de rasa, sex, religie sau nationalitate.

In plus, statele membre nu pot restrictiona retransmisiile pe teritoriul lor a emisiunilor difuzate de emitatori de televiziune stabiliti intr-un alt stat membru, din motive legate de incitarea la ura, pe care directiva le lasa la aprecierea acestui din urma stat .

Societatea daneza Mesopotamia Broadcast este detinatoarea mai multor licente de televiziune in Danemarca. Ea exploateaza in special canalul de televiziune Roj TV, care este tot o societate de drept danez. Roj TV transmite prin satelit in toata Europa si in Orientul Apropiat in special programe in limba kurda. Acesta transmite emisiuni si prin intermediul unei societati stabilite in Germania.

In 2008, autoritatile germane au interzis Mesopotamia Broadcast sa desfasoare orice activitate in Germania, prin intermediul Roj TV, pentru motivul ca emisiunile Roj TV aduceau atingere ``ideii de intelegere intre popoare``, astfel cum aceasta este definita de dreptul constitutional german. Motivul interdictiei era intemeiat pe faptul ca programele Roj TV incitau la solutionarea prin violenta a divergentelor dintre kurzi si turci, inclusiv in Germania, si sustineau eforturile PKK (Partidul Muncitorilor din Kurdistan, care a fost calificat de Uniunea Europeana drept organizatie terorista) in atragerea tinerilor kurzi in formatiunile de gherila indreptate impotriva Republicii Turcia.

Cele doua societati au solicitat anularea acestei interdictii in fata instantelor germane, sustinand ca in temeiul directivei, numai Danemarca poate exercita un control asupra activitatii lor.

Bundesverwaltungsgericht (tribunal administrativ federal, Germania) solicita Curtii de Justitie sa se pronunte daca autoritatile germane au interzis in mod legal activitatea Mesopotamia Broadcast si Roj TV. Instanta germana urmareste sa se stabileasca in special daca notiunea ``incitare la ura pe motive de rasa, sex, religie sau nationalitate``, a carei interpretare revine in cazul de fata autoritatilor daneze, include si atingerile aduse ``ideii de intelegere intre popoare``.

Prin hotararea pronuntata astazi, Curtea interpreteaza notiunea ``incitare la ura``. Aceasta notiune este consacrata de directiva ``Televiziune fara frontiere`` in scopul prevenirii oricarei ideologii contrare valorilor umane, in special a initiativelor care elogiaza violenta prin acte de terorism indreptate impotriva unei comunitati determinate de persoane . Or, in opinia instantei de trimitere, Mesopotamia Broadcast si Roj TV contribuie la incurajarea confruntarilor violente dintre persoanele de etnie turca si kurda din Turcia si la amplificarea tensiunilor dintre turcii si kurzii din Germania. In aceste conditii, Curtea constata ca, potrivit descrierii facute de instanta germana, comportamentul Mesopotamia Broadcast si Roj TV este inclus in notiunea ``incitare la ura``. Totusi, in prezenta cauza, Curtea subliniaza ca numai autoritatile daneze sunt competente sa verifice daca acest comportament constituie efectiv o ``incitare la ura`` si sa garanteze ca emisiunile Roj TV nu incita la ura.

Curtea aminteste de asemenea ca statele membre pot adopta reglementari care urmaresc un obiectiv de ordine publica si care nu vizeaza in mod special difuzarea si distributia programelor. Totusi, statelor membre nu li se permite sa restrictioneze retransmisiile propriu-zise pe teritoriul lor ale emisiunilor care provin dintr-un alt stat membru.

In aceasta privinta, Curtea constata ca potrivit informatilor furnizate de guvernul german, masurile contestate nu vizeaza sa restrictioneze retransmisiile in Germania a emisiunilor de televiziune realizate de Roj TV, ci interzic activitatile de pe teritoriul german ale acestei televiziuni si ale Mesopotamia Broadcast in calitate de asociatii.

In acest context, receptia si utilizarea privata ale programului Roj TV nu sunt interzise si sunt efectiv posibile in practica, in Germania. Totusi, in calitate de asociatie interzisa, Roj TV nu mai poate organiza activitati in Germania, iar activitatile exercitate in folosul acestei televiziuni sunt de asemenea interzise in acest stat . In mod special, sunt interzise asadar producerea emisiunilor si organizarea de evenimente ce constau in proiectii de emisiuni ale Roj TV intr-un spatiu public, cum ar fi un stadion, precum si activitatile de sustinere care s-ar desfasura pe teritoriul german. In consecinta, Curtea raspunde ca masurile adoptate in privinta Mesopotamia Broadcast si Roj TV nu constituie in principiu un obstacol in calea retransmisiilor programelor difuzate de Roj TV din Danemarca. Totusi, instanta de trimitere trebuie sa verifice daca efectele concrete care decurg din decizia de interdictie nu restrictioneaza in practica retransmisiile acestor programe in Germania.

1 Directiva 89/552/CEE a Consiliului din 3 octombrie 1989 privind coordonarea anumitor acte cu putere de lege si acte administrative ale statelor membre cu privire la desfasurarea activitatilor de difuzare a programelor de televiziune (JO L 298, p. 23, Editie speciala, 06/vol. 1, p. 215), astfel cum a fost modificata prin Directiva 97/36/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 30 iunie 1997 (JO L 202, p. 60, Editie speciala, 06/vol. 2, p. 232).




Citeşte mai multe despre:    Televiziune fara frontiere    Televiziune    Mesopotamia Broadcast    Germania    Danemarca    Roj TV    Curtea de Justitie a Uniunii Europene



Comentează: Germania nu poate restrictiona retransmisiile pe teritoriul sau a emisiunilor in limba kurda difuzate de Roj TV din Danemarca
Alte Titluri

Salariatul poate fi obligat de catre angajator pentru a-si da consimtamantul pentru utilizarea datelor cu caracter personal?
Sursa: Comisia Europeana

[Av. muncii] Procedura concedierii colective
Sursa: MCP Cabinet avocati

Protectia martorilor amenintati. Art. 125 - 129 - NCPP
Sursa: EuroAvocatura.ro

Se poate prezuma juris tantum ca suporturile de inregistrare vandute unor persoane private vor fi utilizate in scopuri personale
Sursa: EuroAvocatura.ro

Organismele de radiodifuziune televizata pot interzice retransmiterea prin internet a emisiunilor lor de catre o alta societate
Sursa: EuroAvocatura.ro

Limitarea costurilor pentru retransmisia unor scurte extrase de evenimente de mare interes pentru public este valida
Sursa: EuroAvocatura.ro

Limitarea compensatiei datorate de o statie de emisie pentru a putea utiliza extrase scurte ale unor evenimente de mare interes pentru public, precum meciurile de fotbal, este justificata
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

Concediere colectiva. Evaluarea performantelor salariatiilor. Criteriile privind stabilirea ordinii de concediere a salariatilor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 1387 din 17.03.2016

Contract de furnizare a serviciilor de televiziune prin cablu. Raspundere civila contractuala
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Decizie nr. 322/07.03.2011 din data 07.03.2011

Audiovizual. Emisiune de televiziune. Publicitate mascata. Decizie de sanctionare. Conditii de legalitate.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 4176 din 19 noiembrie 2008