Directiva prevede ca statele membre au competenta de a asigura legalitatea activitatilor emitatorilor de televiziune stabiliti pe teritoriul lor. Statele membre trebuie sa garanteze in mod special ca emisiunile acestor organisme nu incita la ura pe motive de rasa, sex, religie sau nationalitate. In plus, statele membre nu pot restrictiona retransmisiile pe teritoriul lor a emisiunilor difuzate de emitatori de televiziune stabiliti intr-un alt stat membru, din motive legate de incitarea la ura, pe care directiva le lasa la aprecierea acestui din urma stat . Societatea daneza Mesopotamia Broadcast este detinatoarea mai multor licente de televiziune in Danemarca. Ea exploateaza in special canalul de televiziune Roj TV, care este tot o societate de drept danez. Roj TV transmite prin satelit in toata Europa si in Orientul Apropiat in special programe in limba kurda. Acesta transmite emisiuni si prin intermediul unei societati stabilite in Germania. In 2008, autoritatile germane au interzis Mesopotamia Broadcast sa desfasoare orice activitate in Germania, prin intermediul Roj TV, pentru motivul ca emisiunile Roj TV aduceau atingere ``ideii de intelegere intre popoare``, astfel cum aceasta este definita de dreptul constitutional german. Motivul interdictiei era intemeiat pe faptul ca programele Roj TV incitau la solutionarea prin violenta a divergentelor dintre kurzi si turci, inclusiv in Germania, si sustineau eforturile PKK (Partidul Muncitorilor din Kurdistan, care a fost calificat de Uniunea Europeana drept organizatie terorista) in atragerea tinerilor kurzi in formatiunile de gherila indreptate impotriva Republicii Turcia. Cele doua societati au solicitat anularea acestei interdictii in fata instantelor germane, sustinand ca in temeiul directivei, numai Danemarca poate exercita un control asupra activitatii lor. Bundesverwaltungsgericht (tribunal administrativ federal, Germania) solicita Curtii de Justitie sa se pronunte daca autoritatile germane au interzis in mod legal activitatea Mesopotamia Broadcast si Roj TV. Instanta germana urmareste sa se stabileasca in special daca notiunea ``incitare la ura pe motive de rasa, sex, religie sau nationalitate``, a carei interpretare revine in cazul de fata autoritatilor daneze, include si atingerile aduse ``ideii de intelegere intre popoare``. Prin hotararea pronuntata astazi, Curtea interpreteaza notiunea ``incitare la ura``. Aceasta notiune este consacrata de directiva ``Televiziune fara frontiere`` in scopul prevenirii oricarei ideologii contrare valorilor umane, in special a initiativelor care elogiaza violenta prin acte de terorism indreptate impotriva unei comunitati determinate de persoane . Or, in opinia instantei de trimitere, Mesopotamia Broadcast si Roj TV contribuie la incurajarea confruntarilor violente dintre persoanele de etnie turca si kurda din Turcia si la amplificarea tensiunilor dintre turcii si kurzii din Germania. In aceste conditii, Curtea constata ca, potrivit descrierii facute de instanta germana, comportamentul Mesopotamia Broadcast si Roj TV este inclus in notiunea ``incitare la ura``. Totusi, in prezenta cauza, Curtea subliniaza ca numai autoritatile daneze sunt competente sa verifice daca acest comportament constituie efectiv o ``incitare la ura`` si sa garanteze ca emisiunile Roj TV nu incita la ura. Curtea aminteste de asemenea ca statele membre pot adopta reglementari care urmaresc un obiectiv de ordine publica si care nu vizeaza in mod special difuzarea si distributia programelor. Totusi, statelor membre nu li se permite sa restrictioneze retransmisiile propriu-zise pe teritoriul lor ale emisiunilor care provin dintr-un alt stat membru. In aceasta privinta, Curtea constata ca potrivit informatilor furnizate de guvernul german, masurile contestate nu vizeaza sa restrictioneze retransmisiile in Germania a emisiunilor de televiziune realizate de Roj TV, ci interzic activitatile de pe teritoriul german ale acestei televiziuni si ale Mesopotamia Broadcast in calitate de asociatii. In acest context, receptia si utilizarea privata ale programului Roj TV nu sunt interzise si sunt efectiv posibile in practica, in Germania. Totusi, in calitate de asociatie interzisa, Roj TV nu mai poate organiza activitati in Germania, iar activitatile exercitate in folosul acestei televiziuni sunt de asemenea interzise in acest stat . In mod special, sunt interzise asadar producerea emisiunilor si organizarea de evenimente ce constau in proiectii de emisiuni ale Roj TV intr-un spatiu public, cum ar fi un stadion, precum si activitatile de sustinere care s-ar desfasura pe teritoriul german. In consecinta, Curtea raspunde ca masurile adoptate in privinta Mesopotamia Broadcast si Roj TV nu constituie in principiu un obstacol in calea retransmisiilor programelor difuzate de Roj TV din Danemarca. Totusi, instanta de trimitere trebuie sa verifice daca efectele concrete care decurg din decizia de interdictie nu restrictioneaza in practica retransmisiile acestor programe in Germania.1 Directiva 89/552/CEE a Consiliului din 3 octombrie 1989 privind coordonarea anumitor acte cu putere de lege si acte administrative ale statelor membre cu privire la desfasurarea activitatilor de difuzare a programelor de televiziune (JO L 298, p. 23, Editie speciala, 06/vol. 1, p. 215), astfel cum a fost modificata prin Directiva 97/36/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 30 iunie 1997 (JO L 202, p. 60, Editie speciala, 06/vol. 2, p. 232).
GDPR: Montarea unor camere video in perimetrul apartamentului proprietate personala Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Conditiile in care o perioada de garda in regim de permanenta constituie in integralitatea sa timp de lucru Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Dreptul la viata privata pe retelele de socializare, intre victima si iresponsabil Sursa: Irina Maria Diculescu
Publicitatea in avocatura. Marketing juridic. Limitari si posibilitati practice Sursa: Irina Maria Diculescu
Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare Sursa: MCP Cabinet avocati
Salariatul poate fi obligat de catre angajator pentru a-si da consimtamantul pentru utilizarea datelor cu caracter personal? Sursa: Comisia Europeana
Toate temeiurile de nevalabilitate a unei decizii de concediere trebuie formulate prin contestatie, neputand fi completate ulterior, chiar si pentru motive de neconstitutionalitate a legii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 309/2017, in sedinta publica din 20 ianuarie 2017
Concediere colectiva. Evaluarea performantelor salariatiilor. Criteriile privind stabilirea ordinii de concediere a salariatilor Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 1387 din 17.03.2016
Contract de furnizare a serviciilor de televiziune prin cablu. Raspundere civila contractuala Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Decizie nr. 322/07.03.2011 din data 07.03.2011
Audiovizual. Emisiune de televiziune. Publicitate mascata. Decizie de sanctionare. Conditii de legalitate. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 4176 din 19 noiembrie 2008