Urmarirea penala este in curs si nu a condus inca la pronuntarea unei hotarari definitive.
Independent de aceasta urmarire penala, Comisia bulgara anticoruptie si de confiscare a bunurilor a constatat ca BP si membrii familiei sale au dobandit bunuri cu o valoare considerabila a caror origine nu poate fi determinata. Aceasta comisie a initiat, asadar, o procedura civila in fata Sofiyski gradski sad (Tribunalul Orasului Sofia, Bulgaria) in vederea confiscarii bunurilor dobandite ilegal. Acest tribunal solicita, in esenta, Curtii de Justitie sa stabileasca daca dreptul Uniunii se opune unei reglementari a unui stat membru care prevede ca o instanta poate dispune confiscarea bunurilor ilegal dobandite fara ca aceasta procedura sa fie conditionata de constatarea unei infractiuni sau de condamnarea presupusilor autori ai unei astfel de infractiuni .
Prin hotararea sa pronuntata Curtea constata ca Decizia-cadru privind confiscarea bunurilor1 urmareste sa impuna statelor membre sa aplice norme minime comune de confiscare a instrumentelor si a produselor infractiunilor, pentru a facilita recunoasterea reciproca a deciziilor judiciare de confiscare adoptate in cadrul procedurilor penale.
Rezulta ca aceasta decizie-cadru nu reglementeaza confiscarea unor instrumentelor si a unor produse dispusa in cadrul sau in urma unei proceduri care nu are legatura cu constatarea uneia sau a mai multor infractiuni . Curtea constata ca procedura de confiscare pendinte in fata Sofiyski gradski sad este o procedura de natura civila care coexista in dreptul intern cu un regim de confiscare de drept penal.
Ea se concentreaza exclusiv pe bunurile despre care se pretinde ca au fost dobandite in mod ilegal si se deruleaza independent de o eventuala procedura penala initiata impotriva presupusului autor al infractiunilor, precum si de eventuala condamnare a acestuia.
In aceste conditii, Curtea constata ca decizia pe care Sofiyski gradski sad este chemat sa o pronunte nu se inscrie intr-o procedura care are legatura cu infractiuni si nu intra, asadar, in domeniul de aplicare al Deciziei-cadru privind confiscarea bunurilor. Curtea constata ca dreptul Uniunii nu se opune unei reglementari nationale care prevede ca o instanta poate dispune confiscarea unor bunuri dobandite ilegal fara ca aceasta procedura sa fie conditionata de constatarea unei infractiuni sau de condamnarea presupusilor autori ai unei astfel de infractiuni .
Hotararea in cauza C-234/18 Komisia za protivodeystvie na koruptsiyata i za otnemane na nezakonno pridobitoto imushtestvo/BP si altii
1 Decizia-cadru 2005/212/JAI a Consiliului din 24 februarie 2005 privind confiscarea produselor, a instrumentelor si a bunurilor avand legatura cu infractiunea (JO 2005, L 68, p. 49, Editie speciala, 19/vol. 7, p. 147)
Legalitatea sanctiunilor contraventionale/amenzilor aplicate pe durata starii de urgenta, conform OUG 1/1999 Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Decizia CCR nr. 388/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea 115/1996 si din Legea 176/2010 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia ICCJ nr. 10/2019: in cazul nedepunerii armei la un armurier autorizat dupa expirarea permisului de arma, arma si munitia intra sub incidenta confiscarii speciale chiar daca a fost dispusa clasarea. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia C.C.R. nr. 197/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea 171/2010 si OG 2/2001 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 830/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din OUG 28/1999 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei