Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Articole juridice » Drept Penal » Drepturile persoanei in contextul prelucrarii datelor cu caracter personal

Drepturile persoanei in contextul prelucrarii datelor cu caracter personal

  Publicat: 26 Jul 2009       3682 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro        Secţiunea: Drept Penal  


Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Conform cerintelor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare, Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor are obligatia de a utiliza datele de identificare si adresele cetatenilor romani in conditii de siguranta si numai pentru scopurile specificate.

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Scopul colectarii datelor este: cunoasterea numarului, structurii si miscarii populatiei pe teritoriul Romaniei.

Potrivit dispozitiilor art.18 coroborat cu art.42 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani, aprobata prin Legea nr.290/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, cetatenii au obligatia de a furniza datele de identificare, acestea fiind necesare tinerii evidentei cetatenilor romani. Refuzul comunicarii determina incalcarea dispozitiilor legale privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani.

Informatiile inregistrate sunt destinate utilizarii de catre operator si pot fi comunicate urmatorilor destinatari: persoanei vizate/reprezentantilor legali ai acesteia, parteneri contractuali ai operatorului, autoritati judecatoresti, autoritati publice centrale/locale, politie, societati bancare, societati de asigurare si reasigurare, casele de asigurari de sanatate judetene, Ministerul Finantelor Publice si structurile subordonate acestuia, institutii cu atributii in domeniul protectiei drepturilor copilului si al asistentei si ocrotirii sociale a batranilor, Ministerul Afacerilor Externe, ambasade straine acreditate in Romania, Guvernul Romaniei, institutii publice cu atributii in domeniul apararii sigurantei nationale si ordinii publice.

Conform dispozitiilor art.12-15 din Legea nr.677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cetatenii romani beneficiaza de dreptul de informare, de acces, de interventie asupra datelor si de dreptul de a nu fi supusi unei decizii individuale. Exercitarea acestor drepturi se poate realiza prin intermediul unei cereri scrisa, datata si semnata, adresata Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor cu sediul in str. Obcina Mare nr. 2, sector 6, municipiul Bucuresti, sau la adresa de E-mail: inep@mai.gov.ro. De asemenea, este recunoscut dreptul fiecarui cetatean de a se adresa justitiei.

Datele cu caracter personal pot fi transferate in strainatate cu respectarea dispozitiilor art.5, art.29 si art.30 din Legea nr.677/2001.

Datele transferate in strainatate pot avea ca scop: constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in justitie, recuperarea creantelor unor cetateni romani catre autoritatile altor state.




Citeşte mai multe despre:    Legea 677/2001    OUG 97/2005    Legea 290/2005    Prelucrarea datelor cu caracter personal    Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor    INEP

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Titluri

Prezentarea unui act de identitate valabil pentru executarea unei hotarari judecatoresti regula de conduita necesara ci nu limitare a liberului acces la justitie
Sursa: Irina Maria Diculescu

Dreptul la viata privata pe retelele de socializare, intre victima si iresponsabil
Sursa: Irina Maria Diculescu

Drepturi noi sau extinse ale cetatenilor in contextul implementarii GDPR Partea I
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Cazurile in care nu este necesara notificarea prelucrarii unor date cu caracter personal
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

Plata drepturilor salariale reprezentand sporul de confidentialitate
Pronuntaţă de: Tribunalul Vaslui - Sentinta civila nr. 183 din data 11.02.2010

D-na Lindqvist avea functia de instructoare pentru enoriasii unei parohii din Suedia. In scopul de a-i ajuta pe acestia pentru a obtine confirmarea, a
Pronuntaţă de: Cazul: Bodil Lindqvist c. Datainspektion, Suedia, recurs prealabil, 6 noiembrie 2003