din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2306 de useri online



Prima pagină » Articole juridice » CEDO. Justitie Europeana » Recrutarea pana la varsta maxima de 30 de ani a anumitor pompieri si stabilirea la 68 de ani a varstei de incetare a activitatii dentistilor aflati in relatii contractuale cu casa de asigurari de sanatate sunt admisibile

Recrutarea pana la varsta maxima de 30 de ani a anumitor pompieri si stabilirea la 68 de ani a varstei de incetare a activitatii dentistilor aflati in relatii contractuale cu casa de asigurari de sanatate sunt admisibile

  Publicat: 13 Jan 2010       6946 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro        Secţiunea: CEDO. Justitie Europeana  


Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Aceste limite de varsta nu constituie discriminari pe motive de varsta interzise atunci cand este vorba despre pompieri care participa in mod direct la combaterea incendiilor si, in cazul dentistilor, numai daca aceasta limitare raspunde in mod corespunzator si coerent unui obiectiv de protectie a sanatatii sau de politica a ocuparii fortei de munca

In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Persoana pusa sub interdictie judecatoreasca sau careia i s-a aplicat pedeapsa complementara a interzicerii unor drepturi prevazuta de legea penala.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Pagube, stricaciuni produse in contul cuiva ca urmare a unor evenimente neprevazute (incendiu, inundatie etc.).
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Proces, pricina, cauza, conflict, neintelegere intre doua sau mai multe persoane,
Proces, pricina, cauza, conflict, neintelegere intre doua sau mai multe persoane,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.

Directiva 2000/781 interzice, in domeniul incadrarii in munca si al muncii, in special discriminarile pe motive de varsta. Cu toate acestea, directiva nu se opune unor masuri nationale necesare protectiei sanatatii. Aceasta permite de asemenea legiuitorului national sa prevada ca, in anumite cazuri, un tratament diferentiat, desi intemeiat pe varsta sau pe o caracteristica legata de varsta, nu constituie o discriminare si, prin urmare, nu este interzis.
Astfel, este admisibil un tratament diferentiat bazat pe o caracteristica legata de varsta atunci cand, avand in vedere natura unei activitati profesionale sau conditiile de exercitare a acesteia, caracteristica in cauza constituie o cerinta profesionala esentiala si determinanta. Un tratament diferentiat pe motive de varsta poate fi admis de asemenea atunci cand este necesar in scopul protectiei sanatatii sau cand este justificat de un obiectiv legitim, in special de politica a ocuparii fortei de munca, a pietei muncii sau a formarii profesionale.
Landul Hessen (Germania) stabileste la 30 de ani varsta maxima de recrutare a pompierilor in cadrul serviciului tehnic intermediar care, printre altele, combat incendiile. Aceasta limita de varsta urmareste asigurarea caracterului operational si a bunei functionari a corpului pompierilor profesionisti.
Colin Wolf si-a depus candidatura in orasul Frankfurt pentru o recrutare in cadrul serviciului tehnic intermediar al pompierilor. Candidatura sa nu a fost luata in considerare deoarece acesta depasea limita de varsta de 30 de ani. La data depunerii candidaturii, domnul Wolf avea 29 de ani, insa la data urmatoarei recrutari ar fi avut 31 de ani. Tribunalul Administrativ din Frankfurt am Main, in fata caruia domnul Wolf a chemat in judecata orasul Frankfurt pentru acordarea de daune interese, a solicitat Curtii de Justitie sa se pronunte cu privire la marja de apreciere de care dispune legiuitorul national pentru a prevedea ca tratamentele diferentiate pe motive de varsta nu constituie discriminari interzise de dreptul comunitar.
In hotararea pronuntata in cauza Wolf, Curtea constata ca directiva nu se opune acestei limite de varsta, astfel cum a fost prevazuta de Landul Hessen pentru recrutarea pompierilor serviciului tehnic intermediar.
Intr-adevar, tratamentul diferentiat in functie de varsta determinat de aceasta limita de varsta indeplineste toate conditiile prevazute de directiva pentru a fi justificat. Astfel, preocuparea de a asigura caracterul operational si buna functionare a serviciului pompierilor profesionisti constituie un obiectiv legitim. In plus, faptul de a dispune de capacitati fizice deosebite poate fi considerat o cerinta profesionala esentiala si determinanta pentru exercitarea profesiei de pompier din serviciul tehnic intermediar, ai carui membri participa in special la combaterea incendiilor si la acordarea de prim ajutor persoanelor. Necesitatea de a dispune de capacitatea fizica deplina de a exercita aceasta activitate este legata de varsta membrilor acestui serviciu dat fiind ca, potrivit datelor stiintifice prezentate de guvernul german, foarte putini functionari in varsta de peste 45 de ani au capacitati fizice suficiente pentru a-si exercita activitatea in domeniul combaterii incendiilor. De altfel, se poate considera ca limita de varsta, pe de o parte, este corespunzatoare obiectivului care consta in asigurarea caracterului operational si a bunei functionari a serviciului pompierilor profesionisti si, pe de alta parte, nu depaseste ceea ce este necesar realizarii acestui obiectiv.



In ceea ce priveste cauza Petersen, Codul securitatii sociale german, in versiunea aplicabila acestei cauze, prevedea ca autorizatia de a exercita, in cadrul sistemului obligatoriu german de asigurari de sanatate, activitatea de dentist aflat in relatii contractuale cu casa de asigurari de sanatate expira la sfarsitul trimestrului in cursul caruia medicul aflat in relatii contractuale cu casa de asigurari de sanatate implineste varsta de 68 de ani. In afara acestui sistem de relatii contractuale cu casa de asigurari de sanatate, dentistii isi pot exercita profesia indiferent de varsta. In Germania, 90 % dintre pacienti sunt asigurati prin sistemul obligatoriu de asigurari de sanatate.
Domnica Petersen era autorizata, din 1974, sa acorde ingrijiri dentare in cadrul relatiilor contractuale cu casa de asigurari de sanatate. In aprilie 2007, aceasta a implinit varsta de 68 de ani. In fata Tribunalului pentru Litigii de Munca din Dortmund (Germania), doamna Petersen contesta decizia comisiei competente de autorizare a dentistilor potrivit careia autorizatia sa de a exercita activitatea de dentist aflat in relatii contractuale cu casa de asigurari de sanatate expira la sfarsitul lunii iunie 2007. Aceasta instanta adreseaza Curtii de Justitie mai multe intrebari privind compatibilitatea acestei limite de varsta cu Directiva 2000/78. Instanta de trimitere arata in special ca, potrivit Curtii Constitutionale federale, aceasta limita de varsta ar fi justificata de necesitatea protejarii pacientilor si ca, potrivit Tribunalului federal pentru Litigii de Munca, aceasta ar fi justificata de obiectivul prin care se urmareste mentinerea posibilitatilor de incadrare in munca a tinerilor dentisti aflati in relatii contractuale cu casa de asigurari de sanatate.
In Hotararea Petersen, Curtea constata ca un stat membru poate stabili in mod legitim o limita de varsta pentru exercitarea unei profesii medicale, precum cea de dentist, in scopul protejarii sanatatii pacientilor.
Cu toate acestea, directiva se opune unei masuri nationale care stabileste o limita de varsta maxima pentru exercitarea profesiei de dentist aflat in relatii contractuale cu casa de asigurari de sanatate, in speta 68 de ani, atunci cand aceasta masura are ca unic obiectiv protectia sanatatii pacientilor impotriva scaderii performantelor acestor dentisti dupa implinirea varstei mentionate, din moment ce aceeasi limita de varsta nu este aplicabila dentistilor care nu se afla in relatii contractuale cu casa de asigurari de sanatate. Intr-adevar, o astfel de masura este incoerenta si, asadar, nu poate fi considerata necesara protectiei sanatatii.
In schimb, directiva nu se opune unei astfel de limite de varsta atunci cand aceasta are ca obiectiv repartizarea intre generatii a posibilitatilor de incadrare in munca in calitate de dentist aflat in relatii contractuale cu casa de asigurari de sanatate daca, tinand seama de situatia de pe piata muncii in cauza, aceasta masura este corespunzatoare si necesara pentru atingerea obiectivului respectiv. Varsta de 68 de ani pare suficient de avansata pentru a servi drept termen limita pentru autorizatia de a exercita activitatea de dentist aflat in relatii contractuale cu casa de asigurari de sanatate.



Ii revine instantei nationale sarcina de a identifica obiectivul urmarit de limita de varsta pentru dentistii aflati in relatii contractuale cu casa de asigurari de sanatate. In cazul in care aceasta limita de varsta ar fi, tinand seama de obiectivul pe care il urmareste, contrara directivei, ar reveni instantei nationale sesizate cu solutionarea unui litigiu intre un particular si un organism administrativ, precum Comisia de autorizare a dentistilor, sarcina de a o lasa neaplicata chiar daca este anterioara directivei, iar dreptul national nu prevede inlaturarea sa.



IMPORTANT: Trimiterea preliminara permite instantelor din statele membre ca, in cadrul unui litigiu cu care sunt sesizate, sa adreseze Curtii intrebari cu privire la interpretarea dreptului Uniunii sau la validitatea unui act al Uniunii. Curtea nu solutioneaza litigiul national. Este de competenta instantei nationale sa solutioneze cauza conform deciziei Curtii. Aceasta decizie este obligatorie, in egala masura, pentru celelalte instante nationale care sunt sesizate cu o problema similara.





Citeşte mai multe despre:    pompieri    dentisti    asigurari de sanatate

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Titluri

Criterii jurisprudentiale in stabilirea daunelor morale de catre instantele de judecata
Sursa: Irina Maria Diculescu

Cazuri in care nu se plateste timbrul de mediu. Reduceri ale taxei
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cu ocazia pensionarii sale, un functionar are dreptul la o indemnizatie daca nu a putut sa isi exercite, din motive de boala, in tot sau in parte dreptul la concediu anual platit minim de patru saptamani
Sursa: EuroAvocatura.ro

Un medic stomatolog care difuzeaza gratuit fonograme in cabinetul sau privat nu realizeaza o �comunicare publica� in sensul dreptului Uniunii
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

Perioada serviciului de permanenta al procurorilor fara prestarea activitatii nu constituie timp de lucru
Pronuntaţă de: Tribunalul Valcea - Sentinta Civila nr. 867 din 24.09.2020.

Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019

Carantina nelegala. Ordonanta presedintiala privind incetarea de indata a masurii carantinarii institutionalizate
Pronuntaţă de: Judecatoria BAIA MARE - SENTINTA CIVILA NR. 3787- Sedinta publica din 18 iunie 2020

Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea

Recunoasterea grupei I de munca din grupa a II-a atribuita de angajator
Pronuntaţă de: Tribunalul Prahova Sectia I Civila, Sentinta nr. 391/2017, in sedinta publica din 3 februarie 2017