din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1944 de useri online



Prima pagină » Articole juridice » Dreptul muncii. Contractul de Munca » Cum va fi implementat sistemul salarizarii unitare dupa primul an de aplicare a legii?

Cum va fi implementat sistemul salarizarii unitare dupa primul an de aplicare a legii?

  Publicat: 16 Jun 2010       4083 citiri       Sursa: Guvernul Romaniei        Secţiunea: Dreptul muncii. Contractul de Munca  


Incepand cu data de 1 ianuarie 2010, personalul din sectorul bugetar a fost reincadrat conform prevederilor Legii-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, act normativ care reglementeaza sistemul de salarizare din sectorul bugetar avand la baza un set de principii moderne, printre care:

Principiu moral si juridic de importanta fundamentala, care impune egalitatea in drepturi si indatoriri a membrilor unei colectivitati umane,
Drepturi banesti care se acorda pentru desfasurarea unor anumite activitati.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Mostra, model de referinta prezentat eventualilor cumparatori de catre o societate, in completarea ofertei, pentru a face dovada calitatii produsului oferit.
Grupare a diferitelor pozitii din nomenclatorul marfurilor, in grupe sau clase dupa anumite criterii (caracteristici).
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,

  • caracterul unitar, in sensul ca reglementeaza salarizarea tuturor categoriilor de personal din sectorul bugetar

  • suprematia legii, in sensul ca drepturile de natura salariala se stabilesc numai prin norme juridice de forta legii

  • - echitate si coerenta, prin crearea de oportunitati egale si remuneratie egala pentru munca de valoare egala;

  • sustenabilitatea financiara, prin stabilirea de majorari salariale in baza legilor speciale anuale, astfel incat ponderea in produsul intern brut a cheltuielilor de personal aferente personalului din sectorul bugetar sa se reduca progresiv la un nivel sustenabil.


Conform articolelor 41-45 din Legea-cadru nr. 330/2009, Guvernul Romaniei trebuie sa asume o serie de masuri de implementare a obiectivului de simplificare a sistemului public de salarizare si ierarhizare. i�� a fost constituita prin Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 1774/2009 Comisia bipartita, responsabila de implementarea principiilor din art. 41 din lege; i�� un grup de experti evaluatori instruiti de expertii Bancii Mondiale au descris si au evaluat un esantion reprezentativ de posturi din sectorul bugetar, iar pe baza rezultatelor acestei evaluari vor fi formulate propuneri pentru stabilirea gradelor noului sistem de clasificare a posturilor;


- au fost colectate date in vederea realizarii unei analize comparative a evolutiei drepturilor salariale din sectorul public si sectorul privat;


- pana la 30 iunie 2010 Comisia bipartita va publica un raport care va descrie in detaliu structura grupurilor ocupationale si a gradelor, grila unica, dispozitiile revizuite pentru sporuri si alte stimulente financiare, precum si cerintele unui sistem centralizat si automatizat de administrare a salariilor;


- dupa luarea in considerare a raportului Comisiei, pana la 30 septembrie 2010, Guvernul va trebui sa prezinte Parlamentului spre aprobare un proiect de lege simplificat al salarizarii in sectorul public pentru anul 2011.





Citeşte mai multe despre:    Norme metodologice    Norme metodologice Legea 330/2009    Legea 330/2009    Salarii    Salarizarea unitara

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Titluri

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Restituirea in 2018 a taxei pe poluare, a taxei speciale, pentru emisiile poluante, precum si a timbrului de mediu pentru autovehicule
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim



Jurisprudenţă

Decizia ICCJ 41/2019: In calculul drepturilor salariale pentru plata cu ora nu se include si gradatia de merit
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 41/2019

Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea

Decizia ICCJ nr. 9/2019 - RIL: activitatea desfasurata in cadrul unitatilor de prospectiuni geologice sau de exploatari in subteran nu poate fi considerata activitate desfasurata in "unitate miniera"
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Anulare decizie reincadrare data fiind lipsa unei norme legale care sa impuna transformarea functiei de conducere in functie de executie
Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 146/2017, in sedinta publica din 24 februarie 2017

Nerespectarea procedurii de evaluare profesionala atrage anularea hotararii prin care a fost stabilit calificativul, insa instanta nu se poate substitui evaluatorului
Pronuntaţă de: Tribunalul Timis Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 213/PI/LM/2017, in sedinta publica din 2 martie 2017