Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Jurisprudenţă » Drept Comunitar » In Danemarca nu se pro-duc automobile. In ianuarie 1999, De Danske Bilimportorer (DBI), o asociatie daneza de importatori de vehicule, a cumparat un a

In Danemarca nu se pro-duc automobile. In ianuarie 1999, De Danske Bilimportorer (DBI), o asociatie daneza de importatori de vehicule, a cumparat un a

  Publicat: 01 Jun 2007       994 citiri        Secţiunea: Drept Comunitar  


Grupare de persoane fizice sau juridice organizata pe baza unui statut in vederea realizarii unui scop comun (stiintific, cultural, artistic, sportiv).
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Denumire data monedei unice europene.
Denumire data monedei unice europene.
Dorinta populatiei si a companiilor de a detine active care pot fi usor schimbate contra bunurilor si serviciilor.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Produse agroalimentare care pot fi donate conform prevederilor prezentei legi
Produse agroalimentare care pot fi donate conform prevederilor prezentei legi
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Lucratorii salariati precum si cei independenti din statele membre ale UE au dreptul de a se stabili si lucra in oricare alt stat membru decat cel ai carui cetateni sunt, beneficiind de avantajele sociale ale tarii de resedinta in aceleasi conditii ca si resortisantii acelei tari, fara nici o discriminare bazata pe nationalitate.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Legea privind Codul fiscal
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Situatia de fapt
In Danemarca nu se pro-duc automobile. In ianuarie 1999, De Danske Bilimportorer (DBI), o asociatie daneza de importatori de vehicule, a cumparat un autovehicul nou, marca Audi, pentru un pret total de 67.152 EURO din care 40.066 EURO au fost platiti cu titlul de taxa de inmatriculare.
Estimand ca taxa de inmatriculare a fost platita fara justificare, DBI a cerut rambursarea sa de catre autoritatile fiscale daneze. Acestea au refuzat cererea . In consecinta, DBI a introdus un recurs impotriva Skatteministeriet (Ministerul Impozitelor si Accizelor) In sprijinul cererii sale, reclamanta a invocat principiul libertatii de circulatie a marfurilor, principiu prevazut de tratatul CE. In acest context, justitia daneza a intrebat CJCE daca un impozit indirect perceput de un stat membru (o taxa de inmatriculare), care se ridica, pentru vehiculele noi la 105% din prima transa de 52.800 DKK si la 180% din restul valorii impozabile, poate constitui o masura cu efect echivalent unei restrictii cantitative la import, fiind , din acest motiv, incompatibila cu principiul liberei circulatii a marfurilor.

Dreptul aplicabil
Art. 90 TCE privind interzicerea impunerii, asupra produselor din alte state membre, a unor taxe superioare celor care se aplica produselor nationale similare precum si taxele interne de natura sa protejeze indirect alte produse .

Solutia si principiile degajate de CJCE
Curtea constata ca taxa daneza de inmatriculare prezinta un pronuntat caracter fiscal si este perceput, nu ca urmare a trecerii frontierei ci cu ocazia primei inmatriculari a vehiculului pe teritoriul Danemarcei. Ea apartine, deci, regimului general de redevente interne asupra marfurilor. In consecinta, problema trebuie analizata prin prisma art. 90 TCE. Acest articol interzice impunerea, asupra produselor din alte state membre, a unor taxe superioare celor care se aplica produselor nationale similare precum si taxele interne de natura sa protejeze indirect alte produse . Articolul vizeaza sa asigure libera circulatie a marfurilor intre statele membre, in conditii concurentiale normale, prin eliminarea tuturor formelor de protectie putand rezulta din aplicarea de impozitari interne discriminatorii produselor originare din alte state membre. Acest text trebuie de asemenea sa garanteze neutralitatea perfecta a impozitarilor interne cu privire la concurenta dintre produsele nationale si produsele importate.
Curtea reaminteste ca art. 90 TCE nu poate fi invocat impotriva impozitarilor interne asupra produselor importate in absenta unei productii nationale similare sau concurente. Este interzisa in mod special cenzurarea caracterului excesiv al nivelului de taxare pe care statele membre le-ar putea stabili pentru anumite produse, in absenta oricarui efect discriminatoriu sau protector. Avand in vedere ca in Danemarca nu exista productie nationala de masini, CJCE a stabilit ca taxa de inmatriculare daneza vizand vehiculele noi nu intra in sfera de aplicare a art. 90 TCE si ca, in orice caz, sumele comunicate nu conduc la concluzia ca libera circulatie a acestui tip de produse intre Danemarca si celelalte state membre este afectata din cauza taxei foarte mari .

Evaluare
In Romania a fost adoptat, prin legea 571/2003 noul Cod Fiscal, intrat in vigoare la inceputul anului 2004.
Consecintele pentru Romania: dupa aderare,in legislatia in vigoare va trebui sa tina cont de dispozitiile acestui articol precum si de interpretarea data de CJCE pentru respectarea principiului liberei circulatii a marfurilor intre statele membre. Astfel, potrivit interpretarii date de Curte, este necesara eliminarea tuturor formelor de protectie putand rezulta din aplicarea de impozitari interne discriminatorii produselor originare din alte state membre.



Pronuntata de: Cazul: De Danske Bilimportorer c. Skatteministeriet, Told- og Skattestyrelsen , 17 iunie 2003


Citeşte mai multe despre:   
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Dialogurile MCP (VII): Legalitatea testarii obligatorii a salariatilor pentru prezenta la locul de munca
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Dialogurile MCP (VI): Activarea clauzei de neconcurenta
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Anularea executarii silite in cazul cesiunii de creanta
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati



Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG 117/2021 pentru modificarea si completarea Codului muncii
Ordonanta de urgenta nr. 117/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii ...

OUG 110/2021 privind acordarea unor zile libere platite parintilor si altor categorii de persoane in contextul raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2
Ordonanta de urgenta nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere platite parintilor si altor cat ...

Legea 226/2021 a consumatorului vulnerabil
Legea nr. 226/2021 privind stabilirea masurilor de protectie sociala pentru consumatorul vulnerabil ...