din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1975 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Dreptul Muncii » Functionar public. Modificarea raporturilor de serviciu prin vointa unilaterala a autoritatii publice. Revocarea detasarii. Legalitate

Functionar public. Modificarea raporturilor de serviciu prin vointa unilaterala a autoritatii publice. Revocarea detasarii. Legalitate

  Publicat: 18 Dec 2007       9490 citiri        Secţiunea: Dreptul Muncii  


Legea privind Statutul funcţionarilor publici
Efecte induse - Efecte secundare (colaterale) ale unui acord sau ale unei concentrari dintre cel putin doua intreprinderi, care afecteaza concurenta dintre ele, pe o alta piata relevanta decat cea vizata de intelegerea sau de concentrarea in cauza.
Detasarea dispusa pe o perioada de 6 luni fiind, potrivit art.77 din Legea 188/1999 , privind statutul functionarului public, o masura unilaterala, dispusa din initiativa si in interesul institutiei publice in care urmeaza sa-si desfasoare activitatea functionarul public, poate fi revocata sau modificata, chiar daca a intrat in circuitul civil si a produs efecte .

Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Legea privind Statutul funcţionarilor publici
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Prevazuta in sectiunea XIII, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Prevazuta in sectiunea XIII, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
Stare a unei persoane de a fi lipsita de capacitate juridica. Nepricepere, nepregatire, lipsa de aptitudini pentru indeplinirea unei activitati,functii, meserii, profesii sau ocupatii.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Prevazute in sectiunea I, cap. IV, t. I, C. proc. pen., partea speciala.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Este organul de stat caruia ii revin, conform legii, atribute privitoare la stabilirea
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
Plata a serviciilor de asistenta juridica prestate de catre un avocat, pe care beneficiarul o face colectivului de asistenta juridica.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Modificare temporara a contractului de munca, prin trimiterea persoanei incadrate sa presteze munca la o alta unitate, intr-o perioada de pana la 6 luni,
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Stare a unei persoane de a fi lipsita de capacitate juridica. Nepricepere, nepregatire, lipsa de aptitudini pentru indeplinirea unei activitati,functii, meserii, profesii sau ocupatii.
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Contrarietate intre un fapt sau act juridic si prevederile actelor normative.
Viciu al unei hotarari,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Legea privind Statutul funcţionarilor publici
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Legea privind Statutul funcţionarilor publici
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Este parte in cadrul unui proces care se afla in situatia unui parat in caz de recurs sau in alta cale de atac, respectiv persoana impotriva careia se declara recursul.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este parte in cadrul unui proces care se afla in situatia unui parat in caz de recurs sau in alta cale de atac, respectiv persoana impotriva careia se declara recursul.
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Parte dintr-un proces
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Acte specifice efectuate de autoritatea vamala pentru a asigura aplicarea corecta a reglementarilor vamale si a altor dispozitii legale privind
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Legea privind Statutul funcţionarilor publici
Modificare temporara a contractului de munca, prin trimiterea persoanei incadrate sa presteze munca la o alta unitate, intr-o perioada de pana la 6 luni,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Perioada electorala - intervalul de timp cuprins intre ziua aducerii la cunostinta publica a datei la care vor avea loc alegerile si data in care rezultatele finale
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Modificare temporara a contractului de munca, prin trimiterea persoanei incadrate sa presteze munca la o alta unitate, intr-o perioada de pana la 6 luni,
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Legea privind Statutul funcţionarilor publici
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este parte in cadrul unui proces care se afla in situatia unui parat in caz de recurs sau in alta cale de atac, respectiv persoana impotriva careia se declara recursul.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Este parte in cadrul unui proces care se afla in situatia unui parat in caz de recurs sau in alta cale de atac, respectiv persoana impotriva careia se declara recursul.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este parte in cadrul unui proces care se afla in situatia unui parat in caz de recurs sau in alta cale de atac, respectiv persoana impotriva careia se declara recursul.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Activitate de lamurire, de stabilire a adevaratului inteles al unei opere spirituale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Efect negativ, cu caracter patrimonial sau nepatrimonial, produs unei persoane prin fapta ilicita a altei persoane ori prin actiunea lucrurilor sau animalelor care se afla sub paza juridica a altei persoane.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Totodata, masura de revocare sau modificare a detasarii poate fi dispusa si in perioada in care raporturile de munca sunt suspendate de drept ca urmare a incapacitatii temporare de munca, reglementarea din Codul muncii cu care se completeaza Legea nr. 188/1999, interzicand intr-o astfel de situatie doar masura desfacerii disciplinare a contractului de munca .

***


Nota: Instanta a avut in vedere prevederile art.77 din Legea nr. 188/1999 privind statutul functionarului public, in forma republicata in M.Of. nr. 251 din 22/03/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Legea 188/1999 a fost republicata in M.Of. nr. 365 din 29/05/2007, articolele capatand o noua numerotare.


Prin cererea inregistrata sub nr. 174/F/CA/2006 la Curtea de Apel Brasov, sectia de contencios administrativ si fiscal, reclamantul AM a chemat in judecata pe parata Autoritatea Nationala a Vamilor Bucuresti, solicitand ca prin sentinta ce se va pronunta instanta sa anuleze ordinul Autoritatii Nationale a Vamilor nr. 200/1 februarie 2006 si ordinul Autoritatii Nationale a Vamilor nr. 201/1 februarie 2006, cu obligarea la plata cheltuielilor de judecata .

In motivarea actiunii reclamantul a precizat ca prin Ordinul nr. 7543/2 noiembrie 2005 emis de Autoritatea Nationala a Vamilor, a fost detasat sa lucreze o perioada de 6 luni la Ministerul Administratiei si Internelor � Punctul National Focal, ulterior prin cele doua ordine atacate nr. 200/1 februarie 2006 si respectiv nr. 201/1 februarie 2006, s-a transformat delegarea in detasare, limitandu-i�se astfel dreptul de a promova in cariera sa profesionala, pierzand o serie de sporuri ce i se cuveneau conform legii, salariul de merit, spor pentru conditii vatamatoare, etc., intr-un cuvant producandu-i-se pagube materiale si morale.

Se invoca prin actiune, excesul de putere al paratei Agentia Nationala a Vamilor, deoarece a modificat retroactiv detasarea sa pe o perioada de 6 luni, intr-o delegare de 90 zile, prin Ordinul nr. 200/1 februarie 2006, iar prin Ordinul nr. 201/1 februarie 2006, subsecvent primului, i-a incetat si delegarea prin cele doua Ordine, incalcandu-se dispozitiile art.5 din Hotararea Guvernului nr. 543/1995.

A sustinut reclamantul ca cele doua ordine contestate sunt nelegale si pentru faptul ca ele au fost emise in perioada in care se afla in incapacitate temporara de munca, fiind spitalizat in luna februarie 2006 conform certificatului medical din 13 februarie 2006, acestea fiindu-i comunicate abia la 13 martie 2006, cu ocazia unui alt dosar aflat pe rolul instantei, cand a constatat si modificarile efectuate in carnetul sau de munca .

Parata Autoritatea Nationala a Vamilor a formulat intampinare prin care a solicitat respingerea actiunii ca neintemeiata si ca o consecinta mentinerea celor doua ordine, aceasta precizand ca detasarea dispusa de parata ca si masura si act administrativ, poate fi revocata sau modificata fara acordul functionarului public, nefiind aplicabile prevederile Hotararii Guvernului nr. 543/1995 care interzice fractionarea delegarilor si detasarilor si nu revocarea sau modificarea lor.

La termenul din 30 iulie 2006, reclamantul si-a precizat actiunea, in sensul ca a solicitat pe langa anularea celor doua ordine si obligarea paratei la despagubiri, reprezentand echivalentul sporurilor legale, aplicate la salariul de baza din perioada 1 decembrie 2005 � 9 mai 2006, respectiv indemnizatia de conducere, salariul de merit, spor de port-arma si spor pentru conditii vatamatoare, cuantum neimpozabil.

Fata de aceasta precizare de actiune, parata a invocat exceptia prematuritatii, solicitand respingerea sa, intrucat nu s-a formulat de reclamant plangere prealabila cu privire la acest petit, ceea ce conduce la inadmisibilitatea acesteia.

S-au administrat probatorii cu acte si in urma analizarii acestora, prima instanta a pronuntat sentinta nr. 176/F din 11 septembrie 2006, prin care a admis exceptia prematuritatii formularii precizarii de actiune de catre reclamant in contradictoriu cu parata Autoritatea Nationala a Vamilor, invocata de aceasta, respingand astfel ca prematura, precizarea de actiune privind despagubirile solicitate.

Prin aceeasi sentinta, a admis actiunea formulata de reclamant si a dispus anularea Ordinelor cu nr. 200/1 februarie 2006 si nr. 201/1 februarie 2006, ambele emise de parata Autoritatea Nationala a Vamilor, obligand parata si la plata cheltuielilor de judecata in suma de 4 lei RON taxa judiciara de timbru si 0,30 lei RON timbru judiciar si 700 lei RON, onorariu de avocat.
Pentru a pronunta aceasta sentinta, prima instanta a retinut ca potrivit Ordinului nr. 7543/2 noiembrie 2005 emis de parata Autoritatea Nationala a Vamilor, reclamantul a fost detasat pentru o perioada de 6 luni incepand cu 1 decembrie 2005 la Ministerul Administratiei si Internelor � Punctul National Focal, avand functia de manager public in cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor , ordinul respectiv neputand fi modificat in delegare, pentru ca acesta a fost emis in baza adresei nr. 96521/23 septembrie 2005 a Ministerului Administratiei si Internelor, parata fiind de acord cu detasarea unui numar de persoane, printre care si reclamantul, iar cata vreme ordinul de detasare nu a fost anulat, nu se putea dispune modificarea lui in delegare.

A mai retinut instanta de fond, ca parata a emis Ordinul nr. 200/1 februarie 2006, cu incalcarea prevederilor legale, in sensul ca desi reclamantul se afla in incapacitate de munca, totusi parata a procedat la modificarea detasarii in delegare, ceea ce reprezinta incalcarea art. 5 din Hotararea Guvernului nr. 543/1995, intrucat a fractionat efectiv �detasarea� de la 6 luni la 90 de zile, chiar daca a numit-o delegare.

Prin Ordinul nr. 200/1 februarie 2006 s-a dispus retroactiv modificarea detasarii, incepand cu 1 decembrie 2005, ceea ce este inadmisibil, chiar si in conditiile in care Ministerul Administratiei si Internelor cu adresele nr. 144281/6 ianuarie 2005 si 144281/30 ianuarie 2006 a solicitat Autoritatea Nationala a Vamilor anularea Ordinului nr. 7543/2 noiembrie 2005, ca urmare a faptului ca Agentia Nationala a Functionarilor publici nu a avizat detasarea reclamantului pe functia de manager public.

In ce priveste Ordinul nr. 201/1 februarie 2006, prin care s-a dispus incetarea aplicabilitatii Ordinului nr. 200/1 februarie 2006, se arata de catre instanta de fond ca si acesta este emis nelegal, pentru ca de asemenea s-au incalcat dispozitiile art. 5 din Hotararea Guvernului nr. 543/1995, parata pe cale ocolita incercand sa anuleze efectele primului act administrativ, adica a Ordinului nr. 7543/2 noiembrie 2005, de detasare, ordin care intrase deja in circuitul civil, fiind operat in carnetul de munca al reclamantului.

Referitor la despagubirile solicitate de reclamant, prin precizarea de actiune formulata ulterior, instanta de fond a retinut ca acestea sunt prematur formulate, atata vreme cat cele doua ordine contestate nu au fost anulate irevocabil ele putand fi solicitate si separat printr-o alta actiune, chiar daca nu au facut obiectul unei plangeri prealabile.

Impotriva acestei sentinte a declarat recurs parata Autoritatea Nationala a Vamilor Brasov � prin Directia Regionala Vamala Brasov, criticand-o pentru nelegalitate si netemeinicie si sustinand in esenta ca in mod gresit instanta de fond a dispus anularea celor doua ordine nr. 200/1 februarie 2006 si nr. 201/1 februarie 2006, ignorand faptul ca acestea au fost emise cu respectarea dispozitiilor art. 77 din Legea 188/1999 privind Statutul Functionarilor Publici, conform carora masura detasarii dispusa pe o perioada de 6 luni poate fi revocata sau modificata, chiar daca a intrat in circuitul civil si a produs efecte, fiind o masura unilaterala, dispusa din initiativa si in interesul institutiei publice, care nu presupune acordul functionarului public, fiind prevazuta numai situatia refuzului din partea acestuia.

De asemenea sustine recurenta, masura de revocare sau modificare a detasarii de transformare a acesteia in delegare, poate fi dispusa in perioada in care raporturile de munca sunt suspendate de drept, ca urmare a incapacitatii temporare de munca (concediu) , Codul muncii (dreptul comun cu care se completeaza Legea 188/1999 ) interzicand doar masura desfacerii disciplinare a contractului de munca .

Nu au fost incalcate dispozitiile art. 5 din Hotararea Guvernului nr. 543/1995, asa cum sustine intimatul � reclamant, pentru ca acest text de lege interzice doar fractionarea delegarilor si detasarilor si nu modificarea acestora.

Intimatul � reclamant a depus concluzii scrise, solicitand instantei, respingerea recursului ca nefondat si mentinerea sentintei recurate ca fiind legala si temeinica.

Recursul este fondat.
Ordinul nr. 7543 din 2 noiembrie 2005 emis de Autoritatea Nationala a Vamilor prin care reclamantul � intimat MA - manager public la Directia Supraveghere si Control Vamal din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor a fost detasat, incepand cu 1 decembrie 2005 la Ministerul Administratiei si Internelor � Punctul National Focal pe o perioada de 6 luni, a avut in vedere adresa cu nr. 96521/23 septembrie 2005 a Ministerului Administratiei si Internelor, prin care se stabilea in baza Raportului de Suplimentare pe anul 2004 pentru Planul de Actiune 2004 � 2006 detasarea de personal vamal la Centrul de Cooperare Politieneasca International (Punctul National Focal).

Detasarea nu a avut la baza avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, din adresa cu nr. 1031636 din 30 ianuarie 2006, a acestei autoritati, rezultand ca nu era posibila detasarea intimatului � reclamant � manager public pe o functie publica de executie, nefiind asigurata respectarea dispozitiilor art. 77 din Legea nr. 188/1999 republicata cu modificarile ulterioare, raportate la prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 56/2004 cu modificarile si completarile ulterioare si ale Hotararii Guvernului nr. 783/2005.

Prevederile art. 77 alin. (1), alin. (2) si alin. (4) teza 1 din Legea 188/1999 republicata, cu modificarile ulterioare ce reglementeaza situatia modificarii raporturilor de serviciu prin detasare si prevad ca aceasta se dispune in interesul autoritatii sau institutiei publice in care urmeaza sa isi desfasoare activitatea functionarul public, precizeaza ca �detasarea se poate dispune doar daca pregatirea profesionala a functionarului public corespunde atributiilor si responsabilitatilor functiei publice pe care urmeaza sa fie detasat. Pe perioada detasarii functionarul public isi pastreaza functia publica si salariul�.

Avand in vedere aceste dispozitii legale, precum si faptul ca Ministerul Administratiei si Internelor a comunicat recurentei � parate ca nu poate da curs Ordinului nr. 7543/2 noiembrie 2005 privind detasarea intimatului � reclamant, recurenta � parata a emis initial Ordinul nr. 200/1 februarie 2006 prin care a modificat Ordinul de detasare in delegare pe o perioada de 90 de zile, iar ulterior in aceeasi zi, a emis Ordinul nr. 201/1 februarie 2006 prin care a constatat ca incepand cu data de 1 februarie 2006 isi inceteaza aplicabilitatea ordinului emis initial.

Contrar celor sustinute de prima instanta, cele doua ordine au fost emise cu respectarea dispozitiilor legale in materie, art. 76 si art. 77 din Legea nr. 188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile ulterioare.
Masura detasari dispusa pe o perioada de 6 luni poate fi revocata sau modificata, chiar daca a intrat in circuitul civil si a produs efecte, pentru ca este o masura unilaterala dispusa din initiativa si interesul institutiei publice, in care urmeaza sa-si desfasoare activitatea functionarul public asa cum se prevede in mod expres in art. 77 din Legea 188/1999 privind statutul functionarului public. Legea in art. 77 alin. (3) reglementeaza doar situatia cand functionarul public poate refuza masura detasarii in anumite situatii.
Totodata, aceasta masura de revocare/modificare a detasarii si transformare a acesteia in delegare, poate fi dispusa si in perioada in care raporturile de munca sunt suspendate de drept, ca urmare a incapacitatii temporare de munca, in speta, intimatul � reclamant sustinand ca a fost in concediu medical, reglementarea din Codul muncii cu care se completeaza Legea 188/1999, interzicand doar masura desfacerii disciplinare a contractului de munca .
Oricum prin emiterea Ordinului nr. 201/1 februarie 2006, prin care s-a constatat ca incepand cu data de 1 februarie 2006 isi inceteaza aplicabilitatea Ordinul Autoritatii Nationale a Vamilor nr. 200/1 februarie 2006, prin care intimatul � reclamant a fost delegat la Ministerul Administratiei si Internelor � Punctul National Focal, recurenta � parata a avut in vedere si faptul ca potrivit textului de lege � art. 76 din legea privind Statutul Functionarului public, este permisa delegarea, ca act unilateral al institutiei fara acordul persoanei delegate, numai pe o perioada de 60 de zile, peste aceasta perioada pana la 90 de zile fiind necesar acordul scris al persoanei in cauza.

Nu poate fi retinuta nici incalcarea art. 5 din Hotararea Guvernului nr. 543/1995, asa cum sustine intimatul reclamant si instanta de fond, pentru ca acest text de lege interzice fractionarea detasarilor si delegarilor si nu modificarea acestora.

Asa fiind se constata ca numai printr-o interpretare eronata a textelor de lege aplicabile in speta, instanta de fond a concluzionat ca trebuie a fi anulate, cele doua ordine contestate, considerent pentru care recursul se priveste ca fondat si urmeaza a fi admis, cu consecinta modificarii sentintei atacate in sensul respingerii actiunii formulate de reclamantul MA ca neintemeiata.
Constatand ca cele doua ordine nr. 200/1 februarie 2006 si nr. 201/1 februarie 2006, au fost emise cu respectarea legii, nu mai poate fi pusa in discutie problema existentei unui prejudiciu adus reclamantului � recurent, pretentiile formulate fiind subsecvente obiectului principal al actiunii acela de anulare a celor doua ordine, fiind inutila astfel analizarea lor in calea de atac a recursului.
Recursul a fost admis.



Pronuntata de: Inalta Curte de Casatie si Justitie , Sectia de contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 1697 din 21 martie 2007


Citeşte mai multe despre:   
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...