din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2385 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » LEGEA 188/1999 privind Statutul functionarilor publici (R). Actualizata 2013

LEGEA 188/1999 privind Statutul functionarilor publici (R). Actualizata 2013

  Publicat: 10 Apr 2013       433619 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


LEGEA nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici (R). Actualizata 2013

Actualizata prin Legea 2/1013

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Totalitatea activitatilor desfasurate, in regim de putere publica,
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
In cazul in care legislatia unei anumite ramuri de drept nu acopera toate situatiile posibile din practica, acestora din urma li se aplica legislatia dreptului comun.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,

Art. 111
(1) Autoritatile si institutiile publice care au prevazute in statele de functii posturi de natura contractuala, care presupun exercitarea unor atributii dintre cele prevazute la art. 2 alin. (3), au obligatia de a stabili functii publice in conditiile art. 107.
(2) Functiile publice vacante, functiile publice de conducere, precum si functiile publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, stabilite potrivit alin. (1), se ocupa in conditiile prezentei legi.
(3) Persoanele incadrate cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata in posturi de natura contractuala care au fost stabilite si avizate ca functii publice vor fi numite in functii publice de executie daca indeplinesc conditiile prevazute la art. 54 si conditiile de vechime in specialitatea studiilor corespunzatoare clasei si gradului profesional ale functiei publice.
(4) Drepturile salariale ale persoanelor care ocupa functii publice in conditiile alin. (3) se stabilesc potrivit salarizarii functiilor publice in care au fost numite.
Art. 112
(1) Numarul total al functiilor publice de conducere din cadrul fiecarei autoritati sau institutii publice, cu exceptia functiilor publice de secretar al unitatii administrativ-teritoriale si de sef al oficiului prefectural, este de maximum 12% din numarul total al functiilor publice.
*) La aprobarea structurii organizatorice a autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica centrala si locala vor fi respectate prevederile art. 112 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora numarul total al functiilor publice de conducere din cadrul fiecarei autoritati sau institutii publice, cu exceptia functiilor publice de secretar al unitatii administrativ-teritoriale si de sef al oficiului prefectural, este de maximum 12% din numarul total al functiilor publice, precum si prevederile art. XVI din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv:
a)pentru constituirea unui birou este necesar un numar de minimum 5 posturi de executie;
b)pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 7 posturi de executie;
c)pentru constituirea unei directii este necesar un numar de minimum 15 posturi de executie;
d)pentru constituirea unei directii generale este necesar un numar de minimum 25 de posturi de executie.
Art. 113
Programele organizate pentru obtinerea statutului de manager public potrivit art. 70 alin. (1) lit. a) sunt programele prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al functionarului public denumit manager public, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 452/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de Legea nr. 157/2004 privind instituirea bursei speciale "Guvernul Romaniei" pentru formarea managerilor din sectorul public, cu modificarile ulterioare.
Art. 114
Dispozitiile prezentei legi se aplica in mod corespunzator si autoritatilor administrative autonome.
Art. 115
Prin exceptie de la prevederile art. 18 alin. (1), comisia de recrutare se constituie in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, astfel:
a)un membru numit pe o perioada de un an si jumatate;
b)un membru numit pe o perioada de 3 ani;
c)un membru numit pe o perioada de 4 ani si jumatate;
d)un membru numit pe o perioada de 6 ani;
e)un membru numit pe o perioada de 7 ani si jumatate;
f)un membru numit pe o perioada de 9 ani;
g)un membru numit pe o perioada de 10 ani si jumatate.
Art. 116
Cauzele avand ca obiect litigii de munca in care una dintre parti are calitatea de functionar public, aflate pe rolul instantelor judecatoresti la data intrarii in vigoare a prezentului statut, vor continua sa se judece potrivit legii aplicabile in momentul sesizarii instantei.
Art. 117
Dispozitiile prezentei legi se completeaza cu prevederile legislatiei muncii, precum si cu reglementarile de drept comun civile, administrative sau penale, dupa caz, in masura in care nu contravin legislatiei specifice functiei publice.
Art. 118
La data intrarii in vigoare a prezentei legi, orice dispozitii contrare se abroga.

I.Functii publice generale
(A)Functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici
1.secretar general al Guvernului;
2.secretar general adjunct al Guvernului;
3.secretar general din ministere si alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale;
4.secretar general adjunct din ministere si alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale;
5.prefect;
6.subprefect;
7.inspector guvernamental.
(B)Functii publice de conducere
1.director general din cadrul autoritatilor administrative autonome, al ministerelor si al celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale;
2.director general adjunct din cadrul autoritatilor administrative autonome, din aparatul ministerelor si al celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale;
3.secretar al judetului si al municipiului Bucuresti;
4.director din cadrul autoritatilor administrative autonome, din aparatul ministerelor si al celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, director executiv in cadrul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si in cadrul autoritatilor administratiei publice locale si al institutiilor publice subordonate acestora;
5.director adjunct din cadrul autoritatilor administrative autonome, din aparatul ministerelor si al celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, director executiv adjunct in cadrul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si in cadrul autoritatilor administratiei publice locale si al institutiilor publice subordonate acestora;
6.secretar al municipiului, al sectorului municipiului Bucuresti, al orasului si comunei;
7.sef serviciu;
8.sef birou .
(C)Functii publice de executie





Afişează LEGEA 188/1999 privind Statutul functionarilor publici (R). Actualizata 2013 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Agentia Nationala a Functionarilor Publici    ANFP    Functionar public    Legea 188/1999    Legea 2/1013

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Actiune in constatarea nulitatii hotararii adoptate de consiliul judetean. Conflict de interese. Calitate procesuala activa. Regimul juridic al nulitatii in materia contenciosului administrativ
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bacau � Sectia a II-a civila, de contencios administrativ si fiscal Decizia civila nr. 84 din 31 ianuarie 2019

ICCJ: Art. 21 alin. (3) din Legea nr. 165/2013 - entitatea notificata va inainta dispozitia, la emiterea careia a fost obligata de instanta, impreuna cu dosarul administrativ, direct catre Secretariatul Comisiei Nationale pentru Compensarea Imobilelor.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Functionar public aflat in concediu medical. Ordin de eliberare din functie. Nelegalitatea ordinului
Pronuntaţă de: Decizia nr. 842 din 14 februarie 2005, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal

Functionar public aflat in concediu medical. Ordin de eliberare din functie. Nelegalitatea ordinului
Pronuntaţă de: Decizia nr. 842 din 14 februarie 2005, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal

Functionar public aflat in concediu medical. Ordin de eliberare din functie. Nelegalitatea ordinului
Pronuntaţă de: Decizia nr. 842 din 14 februarie 2005, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal

Concurs de recrutare pentru ocuparea unor functii publice de conducere vacante. Nelegalitatea participarii unui functionar public
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 1113 din 27 februarie 2009

Hotararea CEDO in Cauza Bucur si Toma impotriva Romaniei
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Functionari publici. Plata sporurilor salariale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia Comerciala, de contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 401 din 18.02.2010

Calcularea termenului de prescriptie. Incetarea nelegala a raportului de serviciu al functionarului public
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 835 din 17 februarie 2012

Sporuri. Solicitare drepturi banesti
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Sentinta civila nr. 88 din 17-ian-2012



Articole Juridice

Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V)
Sursa: Irina Maria Diculescu

[Av. muncii] Incadrarea si promovarea personalului platit din fonduri publice
Sursa: MCP Cabinet avocati