SECTIUNEA 2: Suspendarea raportului de serviciu Art. 94 (1) Raportul de serviciu se suspenda de drept atunci cand functionarul public se afla in una dintre urmatoarele situatii: a)este numit sau ales intr-o functie de demnitate publica, pentru perioada respectiva, cu exceptiile prevazute la art. 34; a1)este numit sau ales intr-o functie de demnitate publica, pentru perioada respectiva, cu exceptiile prevazute la art. 34; a2)este incadrat la cabinetul unui demnitar; b)este incadrat la cabinetul unui demnitar; c)este desemnat de catre autoritatea sau institutia publica sa desfasoare activitati in cadrul unor misiuni diplomatice ale Romaniei ori in cadrul unor organisme sau institutii internationale, pentru perioada respectiva; d)desfasoara activitate sindicala pentru care este prevazuta suspendarea in conditiile legii; e)efectueaza stagiul militar*****), serviciul militar alternativ, este concentrat sau mobilizat; f)este arestat preventiv; g)efectueaza tratament medical in strainatate, daca functionarul public nu se afla in concediu medical pentru incapacitate temporara de munca, precum si pentru insotirea sotului sau, dupa caz, a sotiei ori a unei rude pana la gradul I inclusiv, in conditiile legii; h)se afla in concediu pentru incapacitate temporara de munca, pe o perioada mai mare de o luna, in conditiile legii; i)carantina, in conditiile legii; j)concediu de maternitate, in conditiile legii; k)este disparut, iar disparitia a fost constatata prin hotarare judecatoreasca irevocabila; l)forta majora; m)in cazul in care s-a dispus trimiterea in judecata pentru savarsirea unei infractiuni de natura celor prevazute la art. 54 lit. h); n)pe perioada cercetarii administrative, in situatia in care functionarul public care a savarsit o abatere disciplinara poate influenta cercetarea administrativa, la propunerea motivata a comisiei de disciplina; o)in alte cazuri expres prevazute de lege. (2) In termen de 15 zile calendaristice inainte de data incetarii motivului de suspendare de drept, dar nu mai tarziu de data luarii la cunostinta de motivul incetarii suspendarii de drept, functionarul public este obligat sa informeze in scris persoana care are competenta legala de numire in functia publica despre acest fapt . Neinformarea persoanei care are competenta legala de numire in functia publica atrage incetarea de drept a raportului de serviciu al functionarului public, cu exceptia cazurilor prevazute la alin. (1) lit. f), h), i), k) si l). (3) Persoana care are competenta legala de numire in functia publica are obligatia sa asigure, in termen de 5 zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (2), conditiile necesare reluarii activitatii de catre functionarul public. Art. 95 (1) Raportul de serviciu se suspenda la initiativa functionarului public in urmatoarele situatii: a)concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea varstei de 3 ani, in conditiile legii; b)concediu pentru ingrijirea copilului bolnav in varsta de pana la 7 ani sau, in cazul copilului cu handicap pentru afectiunile intercurente, pana la implinirea varstei de 18 ani; c)desfasurarea unei activitati in cadrul unor organisme sau institutii internationale, in alte situatii decat cele prevazute la art. 94 alin. (1) lit. c); d)pentru participare la campania electorala; e)pentru participarea la greva, in conditiile legii. (2) Raportul de serviciu se poate suspenda la cererea motivata a functionarului public, pentru un interes personal legitim, in alte cazuri decat cele prevazute la alin. (1) si la art. 94 alin. (1), pe o perioada cuprinsa intre o luna si 3 ani. (3) Cererea de suspendare a raportului de serviciu se face in scris, cu cel putin 15 zile calendaristice inainte de data cand se solicita suspendarea, cu exceptia situatiei prevazute la alin. (1) lit. e), cand cererea de suspendare se face cu 48 de ore inainte de declansarea grevei. (4) Suspendarea raportului de serviciu se constata in cazurile prevazute la alin. (1) si la art. 94 alin. (1), precum si in alte cazuri reglementate prin legi speciale, respectiv se aproba in cazul prevazut la alin. (2), prin act administrativ al persoanei care are competenta numirii in functia publica. (5) Dispozitiile art. 94 alin. (2) se aplica in mod corespunzator si pentru cazurile prevazute la alin. (1) si (2). Art. 96 (1) Reluarea activitatii se dispune prin act administrativ al persoanei care are competenta legala de numire in functia publica. (2) Actul administrativ prin care se constata, respectiv se aproba suspendarea raportului de serviciu, precum si cel prin care se dispune reluarea activitatii de catre functionarul public se comunica Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, in termen de 10 zile lucratoare de la data emiterii. (3) Pe perioada suspendarii raportului de serviciu autoritatile si institutiile publice au obligatia sa rezerve postul aferent functiei publice. Ocuparea acestuia se face, pe o perioada determinata, in conditiile legii. Pe perioada suspendarii, raporturile de serviciu ale functionarilor publici nu pot inceta si nu pot fi modificate decat din initiativa sau cu acordul functionarului public in cauza. (4) Perioada suspendarii raporturilor de serviciu in conditiile art. 94 alin. (1) lit. c) si art. 95 alin. (1) lit. c) se considera vechime in functia publica.
SECTIUNEA 3: incetarea raportului de serviciu Art. 97 Incetarea raporturilor de serviciu ale functionarilor publici se face prin act administrativ al persoanei care are competenta legala de numire in functia publica si are loc in urmatoarele conditii: a)de drept; b)prin acordul partilor, consemnat in scris;
Actiune in constatarea nulitatii hotararii adoptate de consiliul judetean. Conflict de interese. Calitate procesuala activa. Regimul juridic al nulitatii in materia contenciosului administrativ Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bacau � Sectia a II-a civila, de contencios administrativ si fiscal Decizia civila nr. 84 din 31 ianuarie 2019
ICCJ: Art. 21 alin. (3) din Legea nr. 165/2013 - entitatea notificata va inainta dispozitia, la emiterea careia a fost obligata de instanta, impreuna cu dosarul administrativ, direct catre Secretariatul Comisiei Nationale pentru Compensarea Imobilelor. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Functionar public aflat in concediu medical. Ordin de eliberare din functie. Nelegalitatea ordinului Pronuntaţă de: Decizia nr. 842 din 14 februarie 2005, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal
Concurs de recrutare pentru ocuparea unor functii publice de conducere vacante. Nelegalitatea participarii unui functionar public Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 1113 din 27 februarie 2009
Hotararea CEDO in Cauza Bucur si Toma impotriva Romaniei Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Functionari publici. Plata sporurilor salariale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia Comerciala, de contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 401 din 18.02.2010
Calcularea termenului de prescriptie. Incetarea nelegala a raportului de serviciu al functionarului public Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 835 din 17 februarie 2012
Sporuri. Solicitare drepturi banesti Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Sentinta civila nr. 88 din 17-ian-2012
Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V) Sursa: Irina Maria Diculescu
[Av. muncii] Incadrarea si promovarea personalului platit din fonduri publice Sursa: MCP Cabinet avocati