din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2607 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea 169/2013, privind unele masuri necesare pentru lucrarile de dezvoltare a Conductei de gaze naturale Nabucco

Legea 169/2013, privind unele masuri necesare pentru lucrarile de dezvoltare a Conductei de gaze naturale Nabucco

  Publicat: 06 Jun 2013       9728 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 169/2013, privind unele masuri necesare pentru lucrarile de dezvoltare a Conductei de gaze naturale Nabucco

PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 325 din 05 iunie 2013

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Drept real ce presupune dreptul de proprietate asupra unei constructii si dreptul de folosinta asupra terenului pe care se gaseste aceasta.
Drept in temeiul caruia proprietarul unui imobil, fond dominant, exercita anumite prerogative asupra unui alt imobil, fond aservit, apartinand altui proprietar.
Drept real ce presupune dreptul de proprietate asupra unei constructii si dreptul de folosinta asupra terenului pe care se gaseste aceasta.
Drept in temeiul caruia proprietarul unui imobil, fond dominant, exercita anumite prerogative asupra unui alt imobil, fond aservit, apartinand altui proprietar.
Este puterea materiala pe care o exercita o persoana asupra bunului dandu-i posibilitatea de a se comporta ca si cum ar fi adevaratul proprietar al bunului.
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
In cazul in care legislatia unei anumite ramuri de drept nu acopera toate situatiile posibile din practica, acestora din urma li se aplica legislatia dreptului comun.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Drept real ce presupune dreptul de proprietate asupra unei constructii si dreptul de folosinta asupra terenului pe care se gaseste aceasta.
Drept in temeiul caruia proprietarul unui imobil, fond dominant, exercita anumite prerogative asupra unui alt imobil, fond aservit, apartinand altui proprietar.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
In cazul in care legislatia unei anumite ramuri de drept nu acopera toate situatiile posibile din practica, acestora din urma li se aplica legislatia dreptului comun.
In cazul in care legislatia unei anumite ramuri de drept nu acopera toate situatiile posibile din practica, acestora din urma li se aplica legislatia dreptului comun.
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Drept real ce presupune dreptul de proprietate asupra unei constructii si dreptul de folosinta asupra terenului pe care se gaseste aceasta.
Drept in temeiul caruia proprietarul unui imobil, fond dominant, exercita anumite prerogative asupra unui alt imobil, fond aservit, apartinand altui proprietar.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
(In sensul Legii 10 din 2001). Orice teren si/sau constructie situat in intravilan, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii, precum si orice bun mobil devenit imobil prin incorporare in aceasta constructie,
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Drept real ce presupune dreptul de proprietate asupra unei constructii si dreptul de folosinta asupra terenului pe care se gaseste aceasta.
Drept in temeiul caruia proprietarul unui imobil, fond dominant, exercita anumite prerogative asupra unui alt imobil, fond aservit, apartinand altui proprietar.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Drept real ce presupune dreptul de proprietate asupra unei constructii si dreptul de folosinta asupra terenului pe care se gaseste aceasta.
Drept in temeiul caruia proprietarul unui imobil, fond dominant, exercita anumite prerogative asupra unui alt imobil, fond aservit, apartinand altui proprietar.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Drept real ce presupune dreptul de proprietate asupra unei constructii si dreptul de folosinta asupra terenului pe care se gaseste aceasta.
Drept in temeiul caruia proprietarul unui imobil, fond dominant, exercita anumite prerogative asupra unui alt imobil, fond aservit, apartinand altui proprietar.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Drept in temeiul caruia proprietarul unui imobil, fond dominant, exercita anumite prerogative asupra unui alt imobil, fond aservit, apartinand altui proprietar.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Drept in temeiul caruia proprietarul unui imobil, fond dominant, exercita anumite prerogative asupra unui alt imobil, fond aservit, apartinand altui proprietar.
Suma de bani acordata cu anticipatie de catre o persoana pentru procurarea unui bun, executarea unei lucrari sau pentru prestarea unui serviciu.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Drept real ce presupune dreptul de proprietate asupra unei constructii si dreptul de folosinta asupra terenului pe care se gaseste aceasta.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
A fost promulgat la 11.09.1865
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Categorie de operatiuni intalnita in clasa 1 de conturi si care se refera la operatiunile de casa, operatiunile care se realizeaza in relatie cu BNR;
Este un mijloc legal sau conventional de asigurare a executarii obligatiilor;
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

(1) Planul amplasamentului si lista continand imobilele afectate de construirea Conductei de gaze naturale Nabucco pe fiecare unitate administrativ-teritoriala, datele de identificare, continand numele si prenumele, respectiv denumirea persoanelor pe seama carora sunt consemnate sau carora le-au fost platite compensatiile stabilite in conformitate cu prezenta lege, sau, respectiv, imobilele ai caror proprietari nu sunt cunoscuti pentru care compensatiile au fost consemnate conform art. 14 alin. (5) lit. i) se afiseaza prin grija companiilor Nabucco si cu sprijinul oficiului teritorial si al consiliilor locale la sediul consiliilor locale relevante, in termen de 30 de zile de la finalizarea procedurilor de plata sau, respectiv, consemnarea compensatiilor pentru imobilele situate in respectiva unitate administrativ-teritoriala.
(2) Persoanele indreptatite nemultumite de cuantumul compensatiei determinate conform art. 7 si 9 si platite sau, respectiv, consemnate in baza prevederilor prezentei legi se pot adresa instantei judecatoresti competente. Termenul de depunere a acestor cereri este de un an de la afisarea de catre companiile Nabucco a listelor finale continand identificarea persoanelor indreptatite si sumele platite sau consemnate cu titlu de compensatie, conform alin. (1), sub sanctiunea decaderii. Exercitarea cailor de atac cu privire la valoarea compensatiilor nu suspenda si nu afecteaza in niciun mod lucrarile sau operarea Conductei de gaze naturale Nabucco, respectiv exercitarea drepturilor de superficie si servitute stabilite la art. 6 sau inregistrarea acestora.
(3) Actiunea formulata in conformitate cu prevederile prezentului articol se solutioneaza potrivit dispozitiilor Codului de procedura civila. Pentru stabilirea cuantumului compensatiei se iau in considerare valorile de la momentul afectarii imobilelor relevante de lucrarile aferente Conductei de gaze naturale Nabucco.
(4) Constituirea si exercitarea drepturilor de superficie si servitute stabilite conform art. 6, precum si lucrarile privind edificarea, intretinerea si/sau operarea Conductei de gaze naturale Nabucco sau functionarea acesteia nu pot fi suspendate sau sistate la cererea vreunei persoane care invoca existenta unor drepturi, pretentii sau litigii privind detentia, posesia ori proprietatea imobilelor necesare Proiectului Nabucco.
Articolul 17
(1) Cererile adresate instantei judecatoresti pentru stabilirea, in contradictoriu cu companiile Nabucco, a dreptului la compensatii si a cuantumului acestora, stabilite conform prezentei legi, sunt scutite de taxa judiciara de timbru si sunt de competenta instantelor de drept comun.
(2) Prevederile alin. (1) nu sunt aplicabile litigiilor avand ca obiect stabilirea dreptului de proprietate ori a altui drept real asupra imobilelor afectate de drepturile de superficie si servitute stabilite la art. 6.
(3) Cheltuielile de judecata, inclusiv costurile necesare pentru realizarea expertizelor de evaluare a cuantumului compensatiilor cuvenite conform prevederilor art. 9, in cadrul litigiilor prevazute la alin. (1), sunt avansate in conformitate cu procedura de drept comun.
(4) Aparitia, ulterior consemnarii sau platii compensatiilor, fie anterior, fie ulterior publicarii listei prevazute la art. 16 alin. (1), a oricaror litigii, cereri, inclusiv cererile de rectificare prevazute la art. 18, sau pretentii in legatura cu cuantumul compensatiilor, cu drepturile sau cu titlul persoanelor pe seama carora sunt consemnate sau carora le-au fost platite compensatiile nu poate duce la suspendarea, invalidarea sau amanarea constituirii, inregistrarii sau exercitarii valabile a drepturilor prevazute la art. 6 in favoarea Companiei Nabucco Romania.
(5) Reclamantii au posibilitatea de a se indrepta impotriva persoanelor carora le-au fost platite sau eliberate compensatiile, conform normelor de drept comun.
Articolul 18
(1) In urma demersurilor realizate in conformitate cu prevederile art. 12-15, pentru imobilele afectate de Proiectul Nabucco care sunt inscrise in cartea funciara, companiile Nabucco evidentiaza drepturile constituite in baza art. 6 in favoarea Companiei Nabucco Romania, in conformitate cu prevederile protocolului incheiat intre ANCPI si companiile Nabucco, potrivit art. 19.
(2) In urma demersurilor realizate in conformitate cu prevederile art. 12-15, pentru imobilele afectate de Proiectul Nabucco care nu sunt inscrise in cartea funciara, iar proprietarii sunt cunoscuti, companiile Nabucco intocmesc documentatii cadastrale in conformitate cu prevederile protocolului incheiat intre ANCPI si companiile Nabucco, prevazut la art. 19, in care sunt evidentiate drepturile constituite in conformitate cu art. 6 in favoarea Companiei Nabucco Romania.
(3) Ori de cate ori proprietarul sau alte persoane interesate refuza emiterea acordului necesar in baza prevederilor legale aplicabile, in vederea intocmirii sau actualizarii documentatiei cadastrale, acest refuz nu afecteaza si nu poate duce la suspendarea, invalidarea sau amanarea constituirii sau exercitarii valabile a drepturilor prevazute la art. 6 in favoarea Companiei Nabucco Romania.
(4) Documentatiile intocmite de companiile Nabucco conform alin. (1) si (2) se publica prin afisare la sediul primariei si al consiliului local si judetean in a caror raza teritoriala se afla imobilele.
(5) Cererile de rectificare a documentelor afisate conform alin. (3) se formuleaza in termen de 30 de zile de la afisare, in scris, si trebuie sa fie insotite de documente doveditoare. Oficiul teritorial solutioneaza cererile de rectificare in termen de 15 zile de la terminarea perioadei de afisare, prin proces-verbal. Pentru solutionarea cererilor de rectificare, oficiile teritoriale coopereaza cu reprezentantii companiilor Nabucco, cu reprezentantii unitatii administrativ-teritoriale si cu Camera Notarilor Publici din Romania. Documentatiile se finalizeaza si inscrierea in cartea funciara se efectueaza dupa solutionarea cererilor de rectificare.
Articolul 19
(1) In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi, ANCPI si companiile Nabucco incheie un protocol avand drept scop reglementarea unei proceduri de identificare a suprafetelor de teren afectate de constituirea si exercitarea drepturilor de superficie si servitute reglementate prin prezenta lege, de intocmire a documentatiilor cadastrale pentru imobilele necesare Proiectului Nabucco si inregistrare in cartea funciara a drepturilor constituite in favoarea Companiei Nabucco Romania, conform art. 6.
(2) Protocolul este incheiat cu respectarea urmatoarelor reguli si principii:a) se reglementeaza continutul si modul de intocmire a planurilor cu amplasamentul lucrarilor prevazut la art. 10;
b) in cazul imobilelor neintabulate in cartea funciara necesare Proiectului Nabucco, protocolul reglementeaza continutul si modul de intocmire a documentatiilor cadastrale de prima inscriere in sistemul integrat de cadastru si carte funciara, dupa cum titularii dreptului de proprietate sunt sau nu sunt cunoscuti;
c) documentatiile cadastrale se intocmesc prin grija companiilor Nabucco, cu sprijinul oficiului teritorial competent. Ulterior, imobilele se intabuleaza in cartea funciara, cu evidentierea drepturilor constituite in favoarea Companiei Nabucco Romania;
d) in cazul imobilelor intabulate in cartea funciara necesare Proiectului Nabucco, protocolul reglementeaza modalitatea de evidentiere si de inscriere in sistemul integrat de cadastru si carte funciara a drepturilor constituite in favoarea Companiei Nabucco Romania;
e) in cazul in care doar o parte din imobil este afectata de Proiectul Nabucco, respectiva suprafata afectata pe care se constituie drepturile in favoarea Companiei Nabucco Romania se evidentiaza direct in documentatiile cadastrale, in modalitatea reglementata prin protocol, fara a fi necesara intocmirea unui act de dezmembrare a acestor imobile;
f) in cazul in care se identifica suprapuneri reale sau virtuale implicand imobilele necesare construirii si operarii Conductei de gaze naturale Nabucco, titularii dreptului de proprietate asupra imobilelor afectate de suprapunere sunt convocati de catre oficiul teritorial competent la sediul acestuia pentru a solutiona suprapunerea pe cale amiabila, cu sprijinul companiilor Nabucco;
g) daca respectiva suprapunere nu este solutionata pe cale amiabila in termen de 10 zile de la data convocarii, drepturile constituite in favoarea Companiei Nabucco Romania conform art. 6 se inscriu din oficiu asupra tuturor imobilelor implicate in suprapunere;
h) oficiile teritoriale comunica incheierile si extrasele de carte funciara companiilor Nabucco pe masura deschiderii cartilor funciare ale imobilelor prevazute la lit. b);
i) introducerea in baza de date grafice gestionata de ANCPI a limitelor zonelor afectate de amplasarea Proiectului Nabucco nu este conditionata de intabularea imobilelor afectate sau de inscrierea in cartea funciara a drepturilor constituite in favoarea Companiei Nabucco Romania;
j) prin protocol sunt reglementate inclusiv situatiile speciale in care procedura de identificare sau inscriere in cartea funciara ar fi impiedicata de motive cum ar fi: imobile aflate in litigiu, lipsa titlurilor de proprietate, refuzul titularilor de drepturi si/sau activitati de a colabora, imposibilitatea identificarii proprietarilor;
k) in cazurile prevazute la lit. j), operatiunile descrise mai sus, precum si inscrierea drepturilor constituite in favoarea Companiei Nabucco Romania se realizeaza de catre oficiile teritoriale la cererea companiilor Nabucco.
(3) Delimitarea terenurilor necesare in vederea constituirii drepturilor de superficie si servitute stabilite la art. 6 si urmatoarele in favoarea Companiei Nabucco Romania si inregistrarea in cartea funciara a acestor drepturi se face numai pe baza documentatiei cadastrale intocmite si receptionate conform protocolului prevazut la alin. (1) si (2), fara a fi necesara intocmirea unui act de dezmembrare in acest sens.
(4) Documentatiile cadastrale necesare in vederea indeplinirii formalitatilor de publicitate imobiliara cu privire la drepturile constituite in favoarea Companiei Nabucco Romania conform art. 6 se intocmesc prin grija companiilor Nabucco.
(5) In vederea pregatirii documentatiei cadastrale, precum si a efectuarii tuturor formalitatilor necesare in vederea constituirii si a inscrierii drepturilor prevazute la art. 6 in favoarea Companiei Nabucco Romania in cartea funciara, ANCPI si oficiile teritoriale elibereaza documentele solicitate, receptioneaza documentatiile cadastrale in sistemul integrat de cadastru si carte funciara, realizeaza inscrierile in cartea funciara si presteaza oricare dintre serviciile aflate in competenta lor pentru scopul prevazut mai sus.
(6) Serviciile vor fi prestate cu celeritate de catre ANCPI si unitatile subordonate, in termenele stabilite in protocolul prevazut la alin. (1).
Articolul 20
(1) Companiile Nabucco au obligatia de a indeplini toate formalitatile necesare in vederea inregistrarii Companiei Nabucco Romania drept titular al drepturilor de superficie si de servitute prevazute la art. 6, in cartea funciara a fiecaruia dintre imobilele necesare realizarii si exploatarii Conductei de gaze naturale Nabucco.
(2) Documentatia pentru efectuarea inscrierii in cartile funciare trebuie depusa de Compania Nabucco Romania in termen de 6 luni de la data inceperii exercitarii drepturilor de superficie si de servitute conform prezentei legi, in cazul in care imobilele relevante sunt intabulate in cartea funciara la acel moment, sau de la data primirii notificarii din partea ANCPI privind deschiderea cartilor funciare pentru respectivele imobile conform art. 19 alin. (2).
Articolul 21
(1) Sub rezerva indeplinirii conditiilor prevazute la art. 7 alin. (3) si (4), companiile Nabucco realizeaza operatiunile de scoatere definitiva din fondul forestier national si de ocupare temporara a terenurilor din fondul forestier national, precum si de scoatere din circuitul agricol a imobilelor necesare pentru lucrarile prevazute la art. 2 lit. n), indiferent de titularul dreptului de proprietate, de administrare sau al altor drepturi reale asupra acestora, in masura in care titularii nu realizeaza respectivele operatiuni, fara a fi necesar acordul prealabil al proprietarilor, in conditiile prezentei legi.
(2) Operatiunile de scoatere, definitiva ori temporara, din circuitul agricol sau din fondul forestier national a imobilelor prevazute mai sus sunt intreprinse de companiile Nabucco sau de imputernicitii acestora, cu plata de catre companiile Nabucco a obligatiilor banesti datorate potrivit prevederilor legale in vigoare.
(3) Scoaterea definitiva sau temporara din circuitul agricol a pajistilor se poate face la solicitarea companiilor Nabucco, cu avizul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
(4) Ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national poate fi solicitata pentru o perioada de maximum 10 ani pentru terenurile necesare pentru desfasurarea lucrarilor de constructie asupra carora se instituie un drept de servitute conform art. 6 alin. (4) lit. a), precum si pentru terenurile necesare pentru efectuarea lucrarilor de reabilitare, retehnologizare, modernizare, exploatare, de interventie in caz de avarie, revizie sau reparatie si de intretinere, asupra carora se instituie un drept de servitute conform art. 6 alin. (4) lit. b). Perioada pentru care se aproba ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier include si perioada necesara executarii lucrarilor pentru redarea terenurilor in circuitul silvic.
(5) Chiria datorata pentru ocuparea temporara a terenurilor prevazute la alin. (4) se plateste in avans pentru fiecare an calendaristic, pana la data de 31 ianuarie a anului pentru care se datoreaza, respectiv pana in ultima zi a lunii imediat urmatoare inceperii ocuparii temporare, pentru perioada ramasa din primul an calendaristic aferent, si se calculeaza conform prevederilor legale in vigoare la data de 1 ianuarie, cu exceptia situatiei in care chiria datorata pentru terenurile din fondul forestier proprietate privata a fost stabilita prin intelegerea partilor.
(6) Pentru terenurile asupra carora se instituie un drept de superficie conform art. 6 alin. (2), indiferent daca aceste terenuri se afla in proprietate publica sau privata, se procedeaza la scoaterea definitiva a terenurilor din fondul forestier national, fara compensare cu terenuri, la solicitarea companiilor Nabucco. Prin derogare de la prevederile art. 38 alin. (1) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificarile si completarile ulterioare, terenurile scoase din fondul forestier national isi pastreaza regimul de proprietate si titularul dreptului de proprietate de la data scoaterii din fondul forestier national.
(7) Scoaterea definitiva sau ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national se aproba:a) fara acordul proprietarilor, pentru terenurile din fondul forestier proprietate privata si, respectiv, din fondul forestier proprietate publica sau privata a unitatilor administrativ-teritoriale, potrivit prevederilor prezentei legi;
b) cu avizul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, pentru terenurile forestiere proprietate publica a statului.
(8) Operatiunea de scoatere din circuitul agricol sau forestier a imobilelor nu determina nicio majorare a taxelor si impozitelor datorate de proprietarii acestor imobile, care sunt calculate in continuare prin raportare la situatia imobilelor existenta anterior realizarii acestor operatiuni .
(9) Taxa, garantia si celelalte obligatii banesti datorate de companiile Nabucco in schimbul scoaterii definitive sau ocuparii temporare a terenurilor, atat din fondul forestier national proprietate publica, cat si din fondul forestier proprietate privata, se calculeaza si se achita potrivit metodologiei de stabilire a acestor obligatii pentru terenurile forestiere proprietate publica, in vigoare, in conformitate cu Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, cu respectarea alin. (5) si (7).
(10) Redarea terenurilor in circuitul silvic se poate face in conditiile in care terenurile sunt apte pentru a fi impadurite si daca nu exista restrictii cu privire la solutiile de impadurire a terenurilor respective ca urmare a existentei obiectivelor respective in fondul forestier national si dupa perioada aprobata.
(11) Pentru terenurile proprietate publica a statului scoase definitiv din fondul forestier potrivit alin. (6) si ramase in proprietatea publica a statului roman, Guvernul Romaniei desemneaza, prin hotarare, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoarea a prezentei legi, entitatea/autoritatea competenta sa administreze aceste terenuri.
Articolul 22




Afişează Legea 169/2013, privind unele masuri necesare pentru lucrarile de dezvoltare a Conductei de gaze naturale Nabucco pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Compania Nabucco Romania    Nabucco    Cesiune    Servitute    Conducta de gaze naturale Nabucco    Superficie

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.