din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2449 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan

HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan

  Publicat: 30 Jan 2014       21871 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Hotarare nr. 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan

Publicat in Monitorul Oficial nr. 829 din 23 decembrie 2013

Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Legea 10 din 2001. Intervalul de timp in care s-a facut preluarea abuziva, cuprins intre 6 martie 1945 si 22 decembrie 1989, in cazul Legii nr. 10 din 2001 si al O.U.G. nr.94/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, respectiv cuprins intre 6 septembrie 1940 si 22 decembrie 1989, in cazul O.U.G. nr. 83/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 66/2004;
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
(gr. eu "bine, bun" si thanatos "moarte"). Provocarea de catre o persoana a mortii unui bolnav care sufera de o boala incurabila, la cererea acestuia.
Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
(gr. eu "bine, bun" si thanatos "moarte"). Provocarea de catre o persoana a mortii unui bolnav care sufera de o boala incurabila, la cererea acestuia.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
(gr. eu "bine, bun" si thanatos "moarte"). Provocarea de catre o persoana a mortii unui bolnav care sufera de o boala incurabila, la cererea acestuia.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(gr. eu "bine, bun" si thanatos "moarte"). Provocarea de catre o persoana a mortii unui bolnav care sufera de o boala incurabila, la cererea acestuia.


Capitolul IX - Participarea asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor la actiunile de capturare, adapostire, deparazitare, vaccinare, sterilizare si revendicare sau adoptie a cainilor fara stapan


Art. 29
(1) Asociatiile si fundatiile pentru protectia animalelor interesate asista la actiunile de capturare, adapostire, deparazitare, vaccinare, sterilizare si revendicare sau adoptie a cainilor fara stapan, efectuate de catre serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv de catre operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, in baza unei solicitari scrise.
(2) Serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, precum si administratorii adaposturilor private aflate in parteneriat cu consiliile locale, respectiv cu Consiliul General al Municipiului Bucuresti inregistreaza solicitarile asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor pentru participarea la actiunile prevazute la alin. (1).
(3) Reprezentantii asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor care participa la examinarea medicala trebuie sa aiba studii de specialitate in acest domeniu .
(4) Informatiile cu privire la actiunile de capturare, adapostire, deparazitare, vaccinare, sterilizare si revendicare sau adoptie a cainilor fara stapan se comunica asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor inregistrate care au solicitat participarea la actiunile prevazute la alin. (1), prin mijloace electronice, si trebuie publicate pe site-urile web ale serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan.
(5) Activitatile prevazute la alin. (1) se desfasoara in absenta reprezentantilor asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor in urmatoarele situatii:
a) nu exista o solicitare formulata potrivit prevederilor alin. (2) si (3) de catre asociatiile si fundatiile pentru protectia animalelor;
b) reprezentantii asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor interesate nu s-au prezentat la locul si in intervalul orar in care erau programate actiunile respective.
(6) Reprezentantii asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor care participa la activitatile prevazute la alin. (1) au obligatia de a nu perturba buna desfasurare a activitatilor respective.
(7) In cazul in care exista solicitari in ceea ce priveste montarea unui sistem de monitorizare video cu redare on-line, streaming-live, in spatiile de cazare a cainilor din adaposturile publice din partea unor persoane fizice sau juridice, care asigura pe cheltuiala proprie din punct de vedere material achizitionarea, montarea si functionarea acestora, operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan pot permite acest lucru.


Capitolul X - Examinarea medicala a cainilor


Art. 30
(1) Cainii fara stapan cu semne clinice de boala sunt inregistrati si examinati medical cu prioritate la sosirea in adapost. Evaluarea starii de sanatate a cainilor fara stapan cazati in adaposturi se face periodic, de cate ori este necesar.
(2) Medicul veterinar de libera practica, organizat in conditiile legii, evalueaza starea generala de sanatate a cainilor cazati in adaposturi.
(3) Documentele care dovedesc efectuarea examenelor medicale, precum si rezultatele respectivelor examene sunt arhivate impreuna cu fisa de observatie a cainelui fara stapan si pastrate pentru o perioada de minimum 3 ani.
(4) Cainii bolnavi incurabil sunt eutanasiati in termen de 48 de ore de la stabilirea diagnosticului, daca nu sunt adoptati in aceasta perioada .

Art. 31
Reprezentantii asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor interesate pot participa la examenul medical al cainilor, in baza unei solicitari adresate serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv operatorilor serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, precum si administratorilor adaposturilor private aflate in parteneriat cu consiliile locale, respectiv cu Consiliul General al Municipiului Bucuresti.


Capitolul XI - Eutanasierea cainilor fara stapan si neutralizarea cadavrelor


Art. 32
Cainii diagnosticati cu boli incurabile in urma examenului medical efectuat pot fi eutanasiati in conditiile prevazute de anexa nr. 3 la ordonanta de urgenta .

Art. 33
In cazul in care animalul diagnosticat cu o boala incurabila este identificat, acesta poate fi eutanasiat numai cu permisiunea proprietarului.

Art. 34
Este interzisa eutanasierea cainilor fara stapan care nu sufera de boli incurabile inainte de expirarea termenului de 14 zile lucratoare de la cazarea cainelui in adapost.

Art. 35
(1) Decizia de eutanasiere a cainilor care nu au fost revendicati, adoptati, adoptati la distanta sau mentinuti in adaposturi, dupa expirarea termenului de 14 zile lucratoare de la cazarea acestora, va fi emisa prin completarea de catre imputernicitul primarului a unui formular special al carui model este prevazut in anexa nr. 5.
(2) Imputernicitul primarului emite decizii de eutanasiere exclusiv pentru cainii fara stapan din adaposturile publice administrate de serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv de operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan.

Art. 36
(1) Eutanasierea cainilor este efectuata numai de catre medicii veterinari de libera practica, organizati in conditiile legii, cu respectarea prevederilor lit. B pct. 6 din anexa nr. 1 la ordonanta de urgenta, care au contractat servicii veterinare pentru activitatile specifice prevazute de prezentele norme metodologice, potrivit prevederilor legale.
(2) Colegiul Medicilor Veterinari intocmeste liste ale medicilor veterinari de libera practica, organizati in conditiile legii, care pot asista la procedurile de eutanasiere. Listele in cauza vor fi intocmite pentru fiecare judet in parte si pentru municipiul Bucuresti si postate pe site-ul web al Colegiului Medicilor Veterinari.
(3) Asociatiile si fundatiile pentru protectia animalelor pot fi reprezentate la operatiunile de eutanasiere de catre medici veterinari prevazuti la alin. (2).




Afişează HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 1059/2013    OUG 155/2001    Caini fara stapan    Eutanasiere

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.