LEGEA nr. 233/2016 privind parteneriatul public-privat
Publicata in Monitorul Oficial nr. 954 din data de 25 noiembrie 2016
CAPITOLUL I: Dispozitii generale
 SECTIUNEA 1: Domeniu de aplicare
 Articolul 1
 (1)Prezenta lege reglementeaza incheierea si derularea parteneriatului public-privat.
 (2)Parteneriatul public-privat are ca obiect realizarea sau, dupa caz, reabilitarea si/sau extinderea unui bun sau a unor bunuri destinate prestarii unui serviciu public si/sau operarii unui serviciu public, in conditiile prezentei legi.
 Articolul 2
 Prevederile prezentei legi se aplica de catre partenerul public pentru implementarea unui proiect, in cazul in care studiul de fundamentare a proiectului demonstreaza, pe langa elementele principale prevazute la art. 19 alin. (1), faptul ca veniturile care urmeaza sa fie obtinute de societatea de proiect din utilizarea bunului/bunurilor sau operarea serviciului public ce formeaza obiectul proiectului sunt generate, in totalitate sau in majoritate, prin plati efectuate de catre partenerul public sau de catre alte entitati publice in beneficiul partenerului public.
 Articolul 3
 Mecanismul parteneriatului public-privat este caracterizat de urmatoarele elemente, care se vor detalia in normele de aplicare a prezentei legi:
 a)cooperarea dintre partenerul public si partenerul privat, in vederea implementarii unui proiect public;
 b)durata relativ lunga de derulare a raporturilor contractuale, care sa permita partenerului privat recuperarea investitiei si realizarea unui profit rezonabil;
 c)finantarea proiectului, in principal din fonduri private si, dupa caz, prin punerea in comun a fondurilor private cu fonduri publice;
 d)atingerea scopului urmarit de partenerul public si partenerul privat;
 e)distribuirea riscurilor intre partenerul public si partenerul privat, in functie de capacitatea fiecarei parti contractante de a evalua, gestiona si controla un anumit risc .
 Articolul 4
 (1)Formele de parteneriat public-privat sunt:
 a)parteneriatul public-privat contractual - parteneriatul public-privat realizat in temeiul unui contract incheiat intre partenerul public, partenerul privat si societatea de proiect al carei capital social este detinut integral de partenerul privat;
 b)parteneriatul public-privat institutional - parteneriatul public-privat realizat in temeiul unui contract incheiat intre partenerul public si partenerul privat, prin care se constituie de catre partenerul public si partenerul privat o societate noua, care va actiona ca societate de proiect si care, ulterior inregistrarii in registrul societatilor, dobandeste calitatea de parte la contractul de parteneriat public-privat respectiv.
 (2)Atat in cazul parteneriatului public-privat contractual, cat si in cazul parteneriatului public-privat institutional, daca o alta entitate publica intentioneaza sa sprijine realizarea proiectului prin asumarea fata de partenerul privat desemnat castigator a procedurii de atribuire a contractului sau fata de societatea de proiect a unei/unor obligatii de plata sau de garantie, in beneficiul partenerului public, poate face acest lucru numai in situatia in care obligatia de plata sau de garantie a fost prevazuta in studiul de fundamentare si in documentatia de atribuire a procedurii, intr-o modalitate clara, precisa si neechivoca, indicandu-se conditiile in care poate fi realizata.
 (3)Asumarea de catre entitatea publica a obligatiei/obligatiilor, in conformitate cu prevederile alin. (2), se poate face in conditiile stabilite prin normele de aplicare, dupa caz:
 a)dupa desemnarea de catre partenerul public a castigatorului procedurii de atribuire a contractului de parteneriat public-privat, dar mai inainte de semnarea contractului, situatie in care entitatea publica devine astfel parte a contractului respectiv de la momentul incheierii acestuia; sau
 b)dupa semnarea contractului de parteneriat public-privat, in timpul executarii acestuia, situatie in care entitatea publica incheie cu partile contractului respectiv un act aditional, ce stabileste drepturile si obligatiile reciproce, entitatea publica devenind parte a contractului in cauza de la momentul incheierii actului aditional respectiv.
 Articolul 5
 Contractele de parteneriat public-privat pot fi incheiate si in scopul efectuarii unei activitati relevante in sectoarele de utilitate publica prevazute in Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale, precum si in vederea realizarii de catre un operator privat a serviciilor comunitare de utilitati publice prevazute in Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu luarea in considerare a prevederilor art. 1 si 2.
 SECTIUNEA 2: Definitii
 Articolul 6
 In sensul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
 a)afiliat - orice persoana asupra careia se poate exercita, direct sau indirect, o influenta dominanta sau care poate exercita o influenta dominanta ori care, ca urmare a asocierii cu o persoana, se afla sub influenta dominanta a unei alte persoane . Influenta dominanta se prezuma in cazul in care o persoana, direct sau indirect, detine majoritatea capitalului social subscris sau controleaza majoritatea voturilor asociate actiunilor/partilor sociale emise sau poate numi mai mult de jumatate dintre membrii organului de administrare, de conducere sau de supraveghere;
 b)finantatorii proiectului de parteneriat public-privat - persoanele fizice sau juridice care pun la dispozitia societatii de proiect mijloacele financiare necesare indeplinirii obligatiilor asumate de partenerul privat, in temeiul contractului de parteneriat public-privat;
 c)finantarea proiectului de parteneriat public-privat - presupune finantarea investitiilor realizate in cadrul proiectului si finantarea utilizarii bunului/bunurilor sau operarii serviciului public ce formeaza obiectul proiectului;
 d)investitor privat-orice persoana juridica sau asociere de persoane juridice, romana sau straina, care apartine categoriilor prevazute la art. 8, care si-a manifestat interesul de a participa in cadrul procedurii de atribuire a contractului de parteneriat public-privat;
 e)investitii realizate in cadrul proiectului - investitii care au drept obiect realizarea sau, dupa caz, reabilitarea si/sau extinderea unui bun sau a unor bunuri in cadrul proiectului de parteneriat public-privat;
 f)partener privat - investitorul privat sau asocierea de investitori privati care a semnat cu partenerul public contractul de parteneriat public-privat;
 g)societate de proiect - societate care se infiinteaza si functioneaza in conformitate cu prevederile Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ih scopul implementarii proiectului.
 SECTIUNEA 3: Partenerul public si partenerul privat
 Articolul 7
 Este partener public, in sensul prezentei legi, oricare dintre entitatile care sunt autoritati contractante sau entitati contractante in sensul art. 4 din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu completarile ulterioare, al art. 4 din Legea nr. 99/2016, precum si al art. 9 si 10 din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii .
 Articolul 8
 Orice persoana juridica sau asociere de persoane juridice poate sa participe in cadrul procedurii de atribuire a contractului de parteneriat public-privat, cu conditia sa nu apartina categoriilor de parteneri publici prevazute la art. 7.
 Articolul 9

Citeşte mai multe despre:
 Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE | 
Ultimele acte normative publicate:
    
    
 Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
 JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
 Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? 
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
 Ştiri Juridice
 Tabloul Avocatilor din Romania
 Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
 Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
 Tabloul Contabililor din Romania
 Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
 Tabloul Evaluatorilor din Romania
 Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
 Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
 Tabloul Mediatorilor din Romania
 Tabloul Notarilor Publici din Romania
 Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
 Tabloul Psihologilor din Romania
 Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
 Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
 Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
	