LEGEA nr. 233/2016 privind parteneriatul public-privat
Publicata in Monitorul Oficial nr. 954 din data de 25 noiembrie 2016
Investitorul privat desemnat castigator al procedurii de atribuire care incheie un contract de parteneriat public-privat dobandeste calitatea de partener privat.
SECTIUNEA 4: Finantarea proiectului de parteneriat public-privat
Articolul 10
Finantarea investitiilor care se realizeaza in cadrul proiectelor de parteneriat public-privat se poate asigura, dupa caz:
a)integral, din resurse financiare asigurate de partenerul privat; sau
b)din resurse financiare asigurate de partenerul privat, impreuna cu partenerul public.
Articolul 11
Partenerul privat asigura finantarea necesara realizarii investitiilor din resurse proprii si/sau din resurse atrase din partea unor finantatori.
Articolul 12
Partenerul public poate contribui la finantarea realizarii investitiilor cu resurse financiare publice provenind exclusiv din fonduri externe nerambursabile postaderare si din contributia nationala aferenta acestora, in conditiile prevazute de legislatia Uniunii Europene.
Articolul 13
(1)Partenerul public va putea contribui la realizarea proiectului de parteneriat public-privat prin una sau mai multe dintre urmatoarele modalitati, in conditiile specificate in normele de aplicare a prezentei legi:
a)constituirea anumitor drepturi in favoarea societatii de proiect sau partenerului privat, in conditiile legii;
b)aporturi in numerar la capitalul social al societatii de proiect;
c)asumarea unor obligatii de plata fata de partenerul privat sau societatea de proiect;
d)acordarea de garantii, in conditiile legii, in favoarea finantatorilor proiectului de parteneriat public-privat care sunt institutii de credit sau institutii financiare.
(2)Contributia partenerului public la proiectul de parteneriat public-privat se va face in conditiile reglementarilor privind ajutorul de stat, utilizarea fondurilor publice si, respectiv, incadrarea in limitele prevazute de lege cu privire la deficitul bugetelor publice si datoria publica.
(3)In cazul in care, prin contractul de parteneriat public-privat, se stabilesc in sarcina partenerului public obligatii de plata ce vor implica utilizarea fondurilor publice, creditele de angajament si creditele bugetare necesare vor fi incluse in bugetele publice corespunzatoare, in conditiile legii.
(4)Partenerul public poate efectua plati din fonduri publice catre societatea de proiect ori partenerul privat exclusiv pe parcursul operarii si intretinerii proiectului realizat in parteneriat public-privat, cu exceptia participarii la finantarea investitiilor care se realizeaza in cadrul proiectului, in conditiile prevazute la alin. (1) si la art. 12.
Articolul 14
(1)Prin contractul de parteneriat public-privat, partenerul public va putea transmite sau constitui, in favoarea societatii de proiect, dreptul de a colecta si utiliza pentru derularea proiectului tarife de la utilizatorii bunului/bunurilor sau serviciului public ce formeaza obiectul proiectului de parteneriat public-privat. Tipurile de tarife si nivelul acestora se reglementeaza in conditiile legii.
(2)Veniturile proiectului rezultate din colectarea tarifelor de catre societatea de proiect se completeaza cu obligatiile de plata ale partenerului public catre societatea de proiect sau partenerul privat, dupa caz, conform prevederilor contractului de parteneriat public-privat.
Articolul 15
Beneficiarul direct al utilizarii bunului/bunurilor sau serviciului public ce formeaza obiectul parteneriatului public-privat poate fi, in conditiile stabilite prin contractul de parteneriat public-privat, fie partenerul public ori o alta entitate publica, fie publicul in general.
Articolul 16
(1)Partenerul privat sau, dupa caz, societatea de proiect poate constitui garantii cu privire la creantele si drepturile detinute in temeiul contractului de parteneriat public-privat, exclusiv in favoarea finantatorilor proiectului de parteneriat public-privat care sunt institutii de credit sau institutii financiare si numai pe durata contractului de parteneriat public-privat.
(2)Partenerul privat poate constitui garantii asupra actiunilor sau partilor sociale detinute in societatea de proiect, exclusiv in favoarea finantatorilor proiectului de parteneriat public-privat care sunt institutii de credit sau institutii financiare si numai pe durata contractului de parteneriat public-privat.
(3)Prin contractul de parteneriat public-privat se va conveni modalitatea de preluare sau de stingere a garantiilor prevazute la alin. (1) si (2), in ipoteza incetarii contractului inainte de expirarea termenului pentru care a fost incheiat, in vederea protejarii interesului public si a intereselor finantatorilor proiectului.
CAPITOLUL II: Pregatirea proiectului de parteneriat public-privat
Articolul 17
In vederea incheierii unui contract de parteneriat public-privat este necesara parcurgerea urmatoarelor etape:
a)pregatirea studiului de fundamentare de catre partenerul public pe baza unui studiu de fezabilitate;
b)in cazul proiectelor de investitii publice medii si semnificative, parcurgerea etapelor specifice este reglementata de cap. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 25/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;
c)parcurgerea procedurii de atribuire a contractului de parteneriat public-privat;
d)semnarea contractului de parteneriat public-privat.
Articolul 18
(1)Initiativa realizarii unui proiect in regim de parteneriat public-privat apartine partenerului public.
(2)Pentru initierea unui proiect de parteneriat public-privat, partenerul public initiator intocmeste un studiu de fundamentare.
(3)Pentru intocmirea studiului de fundamentare, partenerul public poate contracta, in conditiile legii, servicii de consultanta tehnica, economica si juridica.
(4)Costurile generate de realizarea studiului de fundamentare se suporta de catre partenerul public.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
