din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3886 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG nr. 19/2009 privind unele masuri in domeniul legislatiei referitoare la achizitiile publice

OUG nr. 19/2009 privind unele masuri in domeniul legislatiei referitoare la achizitiile publice

  Publicat: 17 Mar 2009       14561 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2009 privind unele masuri in domeniul legislatiei referitoare la achizitiile publice.

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 156 din 12.03.2009

Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
In categoria activelor circulante, post ce se refera la creantele salariale, sociale si fiscale determinate
In categoria activelor circulante, post ce se refera la creantele salariale, sociale si fiscale determinate
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Act de procedura emis de catre instanta de judecata dupamefectuarea unei licitatii publice, prin care bunul imobil ce a format obiectul executarii silite
Denumire data monedei unice europene.
(Acting in concert) Atunci cand doi sau mai multi investitori actioneaza in baza unei intelegeri cu scopul atingerii unui obiectiv comun - de exemplu, obtinerea unei pozitii de control sau majoritare intr-o companie detinuta public prin cumpararea actiunilor companiei respective de pe piata secundara.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Dorinta populatiei si a companiilor de a detine active care pot fi usor schimbate contra bunurilor si serviciilor.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Act adoptat de organele de stat,
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
Sistem de supraveghere, prognoza, avertizare si interventie, care are �n vedere evaluarea sistematica a dinamicii caracteristicilor calitative ale factorilor de mediu, �n scopul cunoasterii starii de calitate si semnificatiei ecologice a acestora, evolutiei si implicatiilor sociale ale schimbarilor produse, urmate de masuri care se impun.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Mijloc de proba, prevazut in cap. II, t. III, C. proc.pen., partea generala.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
Structura juridica plurivalenta, subsumand o pluralitate de contracte distincte reciproc interconditionate, care alcatuiesc impreuna un ansamblu contractual inchegat si coerent.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Scriere de orice fel, semnata ori nu,
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Scriere de orice fel, semnata ori nu,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
Act de procedura emis de catre instanta de judecata dupamefectuarea unei licitatii publice, prin care bunul imobil ce a format obiectul executarii silite
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Art. 2878. - (1) Indiferent de decizia instantei cu privire la suspendarea procedurii de atribuire, autoritatea contractanta nu are in nicio situatie dreptul de a incheia contractul inainte de solutionarea cauzei de catre instanta.
(2) In cazul in care hotararea prin care instanta a solutionat cauza este comunicata inainte de expirarea termenelor prevazute la art. 205 din prezenta ordonanta de urgenta, autoritatea contractanta are dreptul de a incheia contractul numai dupa implinirea termenelor respective.
(3) In cazul in care, in cadrul aceleiasi proceduri de atribuire, autoritatea contractanta achizitioneaza produse, servicii sau lucrari defalcate pe loturi, prevederile alin. (1) sunt aplicabile numai asupra loturilor pentru care s-a formulat actiune in justitie.
Art. 2879. - Instanta, admitand cererea, poate dispune anularea in tot sau in parte a actului autoritatii contractante, obligarea la emiterea actului de catre autoritatea contractanta, indeplinirea unei obligatii de catre autoritatea contractanta, inclusiv eliminarea oricaror specificatii tehnice, economice sau financiare discriminatorii din anuntul/invitatia de participare, din documentatia de atribuire ori din alte documente emise in legatura cu procedura de atribuire, precum si orice alte masuri necesare remedierii incalcarii dispozitiilor legale in materia achizitiilor publice.
Art. 28710. - Instanta poate constata nulitatea contractului in urmatoarele cazuri:
a) autoritatea contractanta a atribuit contractul fara sa respecte obligatiile referitoare la publicarea unui/unei anunt/invitatii de participare conform prevederilor prezentei ordonante de urgenta;
b) autoritatea contractanta nu a respectat prevederile art. 205 alin. (1) sau ale art. 2878 alin. (1) si (2), prin aceasta privand un operator economic interesat de posibilitatea de a se adresa instantei inainte de incheierea contractului, operatorul economic respectiv avand sanse reale de a i se atribui contractul, iar aceste sanse i-au fost compromise ca urmare a unei incalcari a prevederilor in materie de achizitii publice;
c) autoritatea contractanta nu a respectat prevederile art. 150 sau ale art. 158-160.
Art. 28711. - (1) In cazul in care contractul de achizitie publica a produs efecte juridice sau daca masura prevazuta la art. 28710 ar avea efecte negative mai mari decat cele pozitive si numai daca exista motive imperative de interes general, instanta poate dispune:
a) limitarea efectelor contractului, prin reducerea termenului de executie al acestuia; si/sau
b) aplicarea unei amenzi autoritatii contractante de pana la 2% din valoarea obiectului contractului, cuantumul acesteia fiind invers proportional cu posibilitatea de a limita efectele contractului conform dispozitiilor de la lit. a).
(2) Interesele economice in legatura directa cu contractul respectiv, cum ar fi costurile generate de executarea contractului, costurile generate de lansarea unei noi proceduri de atribuire, costurile cu privire la obligatiile legale generate de absenta efectelor contractului, nu constituie motive imperative de interes general.
Art. 28712. - (1) Prevederile art. 28710 lit. a) nu sunt aplicabile atunci cand autoritatea contractanta, considerand ca se incadreaza in una dintre situatiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta in care are dreptul de a nu transmite spre publicare un/o anunt/invitatie de participare, a procedat dupa cum urmeaza:
a) a publicat in mod voluntar in SEAP si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene un anunt pentru asigurarea transparentei, prin care isi exprima intentia de a incheia contractul respectiv; si
b) a incheiat contractul respectand, din proprie initiativa, prevederile art. 205 alin. (1) si ale art. 206 alin. (3).
(2) In sensul prevederilor alin. (1) lit. a), publicarea anuntului si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nu este necesara in urmatoarele situatii:
a) autoritatea contractanta se incadreaza in una dintre categoriile prevazute la art. 8 lit. a)-c), iar valoarea estimata a contractului de furnizare ori de servicii care urmeaza sa fie atribuit este egala sau mai mica decat echivalentul in lei a 125.000 euro;
b) autoritatea contractanta se incadreaza in una dintre categoriile prevazute la art. 8 lit. d) sau e), iar valoarea estimata a contractului de furnizare ori de servicii care urmeaza sa fie atribuit este egala sau mai mica decat echivalentul in lei a 400.000 euro;
c) valoarea estimata a contractului de lucrari care urmeaza sa fie atribuit este egala sau mai mica decat echivalentul in lei a 5.000.000 euro.
Art. 28713. - Prevederile art. 28710 lit. c) nu sunt aplicabile atunci cand autoritatea contractanta, considerand ca a respectat prevederile art. 150 sau, dupa caz, ale art. 158-160, a procedat dupa cum urmeaza:
a) a comunicat ofertantilor implicati decizia de atribuire a contractului, cu respectarea prevederilor art. 206 alin. (1)-(2) si ale art. 207; si
b) a incheiat contractul respectand, din proprie initiativa, prevederile art. 205 alin. (1) si ale art. 206 alin. (3).
Art. 28714. - (1) Constatarea nulitatii contractului in conditiile prevazute la art. 287 10 se poate solicita si prin actiune separata, in termen de cel mult 30 de zile de la data publicarii anuntului de atribuire prevazut la art. 56 sau, dupa caz, de la data in care s-au indeplinit prevederile art. 28713 lit. a). In cazul in care nu a fost publicat un anunt de atribuire sau publicarea anuntului de atribuire nu s-a realizat in conditiile prevazute la art. 47-48 si la art. 56, cererea de constatare a nulitatii contractului se poate introduce in termen de cel mult de 6 luni de la data incheierii acestuia.
(2) Cererea introdusa dupa expirarea termenelor prevazute la alin. (1) se solutioneaza potrivit dispozitiilor art. 28711.
Art. 28715. - Hotararea se pronunta in termen de 3 zile de la inchiderea dezbaterilor si se comunica partilor in cel mult 5 zile de la pronuntare.
Art. 28716. - (1) Hotararea pronuntata in prima instanta poate fi atacata cu recurs, in termen de 5 zile de la comunicare . Recursul se judeca de sectia de contencios administrativ si fiscal a curtii de apel.
(2) Recursul suspenda executarea si se judeca de urgenta si cu precadere.
(3) In cazul admiterii recursului, instanta de recurs, modificand sau casand sentinta, va rejudeca in toate cazurile litigiul in fond .
Art. 28717. - (1) Cererile introduse, potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta, la instantele judecatoresti, avand ca obiect contractele de achizitie publica, contractele de concesiune de lucrari publice si contractele de concesiune de servicii, se taxeaza cu 2% din valoarea contractului.
(2) Cererile pentru repararea prejudiciului cauzat in cadrul procedurii de atribuire se taxeaza cu 2% din valoarea acestuia.
(3) Cererile privind anularea actului juridic nepatrimonial, obligarea autoritatii de a emite un act juridic nepatrimonial, recunoasterea dreptului pretins si alte asemenea cereri neevaluabile in bani se taxeaza cu 2.000 lei. Daca prin aceste cereri se solicita si repararea prejudiciului cauzat in cadrul procedurii de atribuire, aceasta se taxeaza la valoare, potrivit prevederilor alin. (2).
Art. 28718. - Dispozitiile prezentei ordonante de urgenta se completeaza cu prevederile Legii nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, in masura in care nu sunt contrare prezentei reglementari."
61. Articolul 291 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 291. - Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea presedintelui Consiliului si cu avizul Secretariatului General al Guvernului."
62. Articolul 2961 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2961. - Fara a aduce atingere prevederilor art. 294 si in masura in care un operator economic nu a utilizat o cale de atac in acest sens, Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice are dreptul de a solicita in instanta constatarea nulitatii contractelor/acordurilor-cadru, pentru urmatoarele motive:
a) autoritatea contractanta se afla in unul dintre cazurile prevazute la art. 28710;
b) contractul de achizitie publica, contractul de concesiune de lucrari publice sau contractul de concesiune de servicii a fost incheiat cu nerespectarea cerintelor minime prevazute de autoritatea contractanta in caietul de sarcini sau, desi sunt respectate cerintele respective, contractul a fost incheiat in conditii mai putin favorabile decat cele prevazute in propunerile tehnica si financiara care au constituit oferta declarata castigatoare;
c) atunci cand autoritatea contractanta urmareste dobandirea executiei unei lucrari, a unui serviciu sau a unui produs, fapt care ar incadra contractul respectiv fie in categoria contractelor de achizitie publica, fie in categoria contractelor de concesiune de lucrari publice sau de concesiune de servicii, insa autoritatea contractanta incheie un alt tip de contract decat acestea, cu nerespectarea procedurilor de atribuire prevazute de prezenta ordonanta de urgenta ."
63. La articolul 300, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:
"(11) Autoritatea contractanta are obligatia de a transmite Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, pentru cauzele in care a fost parte, copia hotararii judecatoresti pronuntate conform art. 28715, in cel mult 30 de zile de la data la care hotararea a devenit definitiva si irevocabila."
Art. III. - (1) Dispozitiile referitoare la solutionarea litigiilor in instanta prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost modificate si completate prin prezenta ordonanta de urgenta, se aplica numai proceselor incepute dupa intrarea in vigoare a acesteia din urma.
(2) Procesele in curs de judecata la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta vor continua sa fie judecate de instantele legal investite, potrivit legii sub care au inceput .
(3) Dispozitiile referitoare la solutionarea contestatiilor prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost modificate si completate prin prezenta ordonanta de urgenta, se aplica numai contestatiilor formulate dupa intrarea in vigoare a acesteia din urma. Contestatiile introduse in fata Consiliului, in curs de solutionare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se solutioneaza potrivit legii sub care au inceput .
Art. IV. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 418 din 15 mai 2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia prin lege, dandu-se textelor o noua numerotare.

*

Prezenta ordonanta de urgenta transpune Directiva 2007/66/CE a Parlamentului European si a Consiliului de modificare a directivelor 89/665/CEE si 92/13/CEE ale Consiliului in ceea ce priveste ameliorarea eficacitatii cailor de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitii publice, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L335 din 20 decembrie 2007.





Afişează OUG nr. 19/2009 privind unele masuri in domeniul legislatiei referitoare la achizitiile publice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice