din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2377 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG nr. 19/2009 privind unele masuri in domeniul legislatiei referitoare la achizitiile publice

OUG nr. 19/2009 privind unele masuri in domeniul legislatiei referitoare la achizitiile publice

  Publicat: 17 Mar 2009       14567 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2009 privind unele masuri in domeniul legislatiei referitoare la achizitiile publice.

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 156 din 12.03.2009

Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Denumire data monedei unice europene.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
In iunie 1993, Consiliul European de la Copenhaga a recunoscut dreptul tarilor din Europa Centrala si de Est de a adera la Uniunea Europeana , daca indeplinesc trei criterii:
Prestatia la care partile sau numai una din ele se obliga.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
(urmarea imediata). Este unul din elementele laturii obiective ale infractiunii si consta in rezultatul sau in schimbarea pe care o produce in lumea exterioara actiune sau inactiunea.
(urmarea imediata). Este unul din elementele laturii obiective ale infractiunii si consta in rezultatul sau in schimbarea pe care o produce in lumea exterioara actiune sau inactiunea.
Sanctiune care consta in lipsirea actului juridic civil de efectele sale firesti intrucat acesta a fost incheiat cu nerespectarea dispozitiilor legale imperative sau cu incalcarea conditiilor de validitate ale actului respectiv.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Etapele ce trebuie parcurse de autoritatea contractanta si de catre candidati/ofertanti
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Etapele ce trebuie parcurse de autoritatea contractanta si de catre candidati/ofertanti
Hotarare prin care instanta rezolva unele probleme ridicate in cursul judecatii,
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Etapele ce trebuie parcurse de autoritatea contractanta si de catre candidati/ofertanti
Este organul de stat caruia ii revin, conform legii, atribute privitoare la stabilirea
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Persoana fizica sau juridica care a suferit prin fapta penala o vatamare fizica, morala sau materiala si nu participa ca parte in procesul penal.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Totalitatea regulilor obligatorii privind executarea hotararilor.
Efect negativ, cu caracter patrimonial sau nepatrimonial, produs unei persoane prin fapta ilicita a altei persoane ori prin actiunea lucrurilor sau animalelor care se afla sub paza juridica a altei persoane.
Etapele ce trebuie parcurse de autoritatea contractanta si de catre candidati/ofertanti
Totalitatea normelor juridice care reglementeaza raporturile sociale din domeniul administratiei de stat, activitate indeplinita de organele administrative.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
20. La articolul 121, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Autoritatea contractanta deruleaza negocieri pana la identificarea si stabilirea ofertei castigatoare, avand in vedere prevederile art. 200."
21. La articolul 121, alineatele (3) si (4) se abroga.
22. Articolul 124 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 124. - Autoritatea contractanta are dreptul de a aplica procedura de cerere de oferte numai in cazul in care valoarea estimata, fara TVA, a contractului de achizitie publica este egala sau mai mica decat echivalentul in lei al urmatoarelor praguri:
a) pentru contractul de furnizare: 100.000 euro;
b) pentru contractul de servicii: 100.000 euro;
c) pentru contractul de lucrari: 750.000 euro."
23. La articolul 178, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 178. - (1) In cazul in care, pentru criteriile de natura celor prevazute la art. 176 lit. c) si d), autoritatea contractanta considera ca se justifica impunerea anumitor cerinte minime pe care ofertantii/candidatii trebuie sa le indeplineasca pentru a fi considerati calificati, atunci aceste cerinte trebuie sa fie precizate, conform principiului transparentei, in cadrul anuntului de participare."
24. Articolul 179 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 179. - Autoritatea contractanta are obligatia de a respecta principiul proportionalitatii atunci cand stabileste criteriile de calificare si selectie, iar aceste criterii trebuie sa aiba o legatura concreta cu obiectul contractului care urmeaza a fi atribuit. In acest sens, nivelul cerintelor minime solicitate prin documentatia de atribuire, precum si documentele care probeaza indeplinirea unor astfel de cerinte trebuie sa se limiteze numai la cele strict necesare pentru a se asigura indeplinirea in conditii optime a contractului respectiv, luand in considerare exigentele specifice impuse de valoarea, natura si complexitatea acestuia."
25. La articolul 186, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) In cazul in care ofertantul/candidatul isi demonstreaza situatia economica si financiara invocand si sustinerea acordata, in conformitate cu prevederile alin. (1), de catre o alta persoana, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, de regula, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului/candidatului resursele financiare invocate. Persoana care asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180."
26. Articolul 200 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 200. - (1) In termen de 20 de zile de la data deschiderii ofertelor, autoritatea contractanta are obligatia de a stabili oferta castigatoare, pe baza criteriului de atribuire precizat in anuntul de participare si in documentatia de atribuire, in conditiile in care ofertantul respectiv indeplineste criteriile de selectie si calificare impuse.
(2) In cazuri temeinic motivate, autoritatea contractanta poate prelungi perioada de evaluare cu cel mult 20 de zile.
(3) Motivele temeinice se prezinta intr-o nota justificativa, aprobata de ordonatorul de credite al autoritatii contractante, si este parte a dosarului achizitiei publice."
27. Articolul 205 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 205. - (1) Autoritatea contractanta are dreptul de a incheia contractul de achizitie publica/acordul-cadru numai dupa implinirea termenelor de:
a) 11 zile de la data transmiterii comunicarii privind rezultatul aplicarii procedurii, in cazul in care valoarea estimata, conform prevederilor cap. II sectiunea a 2-a a contractului de achizitie publica/acordului-cadru, este mai mare decat pragurile valorice prevazute la art. 55 alin. (2);
b) 6 zile de la data transmiterii comunicarii privind rezultatul aplicarii procedurii, in cazul in care valoarea estimata, conform prevederilor cap. II sectiunea a 2-a a contractului de achizitie publica/acordului-cadru, este egala sau mai mica decat pragurile valorice prevazute la art. 55 alin. (2).
(2) Contractul de achizitie publica/acordul-cadru incheiat inainte de implinirea termenelor prevazute la alin. (1) este lovit de nulitate.
(3) Autoritatea contractanta nu are obligatia de a respecta termenele prevazute la alin. (1) in urmatoarele cazuri:
a) atunci cand prezenta ordonanta de urgenta nu prevede obligativitatea publicarii unui anunt sau a unei invitatii de participare;
b) atunci cand contractul de achizitie publica/acordul-cadru urmeaza sa fie incheiat cu un operator economic care a fost singurul ofertant la respectiva procedura de atribuire si nu exista alti operatori economici implicati in procedura de atribuire;
c) atunci cand este atribuit un contract subsecvent unui acord-cadru sau ca urmare a utilizarii unui sistem dinamic de achizitie.
(4) Prevederile prezentului articol se aplica in mod corespunzator si in cazul organizarii unui concurs de solutii, precum si in cazul atribuirii contractelor prevazute la cap. VII."
28. La articolul 206, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 206. - (1) Autoritatea contractanta are obligatia de a informa operatorii economici implicati in procedura de atribuire despre deciziile referitoare la rezultatul selectiei, la rezultatul procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica sau de incheiere a acordului-cadru, la admiterea intr-un sistem de achizitie dinamic, la rezultatul concursului de solutii ori, dupa caz, la anularea procedurii de atribuire si eventuala initiere ulterioara a unei noi proceduri, in scris si cat mai curand posibil, dar nu mai tarziu de 3 zile lucratoare de la emiterea acestora, inauntrul termenului prevazut la art. 200."
29. La articolul 206, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:
"(11) In sensul prevederilor alin. (1), se considera operator economic implicat in procedura de atribuire orice candidat/ofertant pe care autoritatea contractanta nu l-a informat inca despre decizii care ii vizeaza direct candidatura/oferta proprie sau orice candidat/ofertant a carui candidatura/oferta nu a fost inca respinsa definitiv de autoritatea contractanta. O respingere este considerata definitiva daca a fost comunicata operatorului economic in cauza si fie a fost considerata legala de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor sau de catre instanta sesizata in legatura cu acest aspect, fie nu a facut ori nu mai poate face obiectul unei cai de atac."
30. La articolul 207 alineatul (2), litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"d) fiecarui operator economic dintre cei prevazuti la lit. a)-c), data-limita pana la care au dreptul de a depune contestatie, avandu-se in vedere prevederile art. 2562 alin. (1)."
31. La articolul 209 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) autoritatea contractanta se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 86 alin. (2) lit. a), art. 102 alin. (2) lit. a) sau art. 117 alin. (2) lit. a);".
32. Articolul 210 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 210. - Autoritatea contractanta are obligatia de a comunica in scris tuturor participantilor la procedura de atribuire, in cel mult 3 zile lucratoare de la data anularii, atat incetarea obligatiilor pe care acestia si le-au creat prin depunerea de oferte, cat si motivul concret care a determinat decizia de anulare, inauntrul termenului prevazut la art. 200."
33. Articolul 2101 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2101. - Cu exceptia negocierii fara publicarea prealabila a unui anunt de participare, in cel mult 48 de zile de la anularea procedurii de atribuire, autoritatea contractanta are obligatia de a transmite in SEAP informatii referitoare la motivele anularii."
34. Articolul 255 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 255. - (1) Orice persoana care se considera vatamata intr-un drept ori intr-un interes legitim printr-un act al autoritatii contractante, prin incalcarea dispozitiilor legale in materia achizitiilor publice, poate solicita anularea actului, obligarea autoritatii contractante de a emite un act, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim pe cale administrativ-jurisdictionala sau in justitie, in conditiile prezentei ordonante de urgenta.
(2) In sensul prevederilor alin. (1), prin persoana vatamata se intelege orice operator economic implicat in procedura de atribuire, care:
a) are un interes legitim in legatura cu respectiva procedura de atribuire; si
b) a suferit, sufera sau risca sa sufere un prejudiciu ca o consecinta a unui act al autoritatii contractante, de natura sa produca efecte juridice, ori ca urmare a nesolutionarii in termenul legal a unei cereri privind respectiva procedura de atribuire.
(3) In sensul prevederilor alin. (1), prin act al autoritatii contractante se intelege orice act administrativ, orice alta operatiune administrativa care produce sau poate produce efecte juridice, neindeplinirea in termenul legal a unei obligatii prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, omisiunea ori refuzul de a emite un act sau de a efectua o anumita operatiune, in legatura cu sau in cadrul procedurii de atribuire."
35. La articolul 256, alineatele (1) si (11) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 256. - (1) In vederea solutionarii contestatiilor pe cale administrativ-jurisdictionala, partea care se considera vatamata are dreptul sa se adreseze Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, cu respectarea prevederile art. 2562 si 270-271.
(11) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), contestatiile referitoare la procedurile de atribuire de servicii si/sau lucrari aferente infrastructurii de transport de interes national se formuleaza si se judeca in conditiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, cu derogarile prevazute la alin. (12)-(14). Prin derogare de la prevederile Legii nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, termenele prevazute la art. 2 alin. (1) lit. h), art. 7 alin. (1) si art. 11 alin. (1) se reduc la 5 zile. Prevederile art. 2878 alin. (1) sunt aplicabile."
36. Articolul 2561 se modifica si va avea urmatorul cuprins:




Afişează OUG nr. 19/2009 privind unele masuri in domeniul legislatiei referitoare la achizitiile publice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice