Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG 19/2019, de modificare a OUG 114/2018 si a altor acte normative

OUG 19/2019, de modificare a OUG 114/2018 si a altor acte normative

  Publicat: 30 Mar 2019       7096 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG nr. 19/2019 - modificarea si completarea unor acte normative

Publicata in Monitorul Oficial nr. 245 din 29 martie 2019

Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Suma care trebuie inscrisa intr-una din rubricile unui cont pentru a egaliza debitul cu creditul acestui cont;
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Suma de bani sau alte valori care trebuie platite de catre un debitor unei alte persoane,
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Masura a importantei relative a unei intreprinderi, in interiorul unei ramuri de activitate sau al unei piete date, raportata la productie, la vanzari sau la capacitatea ansamblului intreprinderilor din aceasta ramura sau de pe aceasta piata.
Masura a importantei relative a unei intreprinderi, in interiorul unei ramuri de activitate sau al unei piete date, raportata la productie, la vanzari sau la capacitatea ansamblului intreprinderilor din aceasta ramura sau de pe aceasta piata.
Masura a importantei relative a unei intreprinderi, in interiorul unei ramuri de activitate sau al unei piete date, raportata la productie, la vanzari sau la capacitatea ansamblului intreprinderilor din aceasta ramura sau de pe aceasta piata.
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
O interfata care este capabila sa incarce, pe rand,
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
1. In industrie, grup de masini care lucreaza impreuna pentru realizarea unei anumite operatii tehnice.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
(Near money) (1) Instrumente financiare echivalente cu numerarul sau alte active care pot fi convertite cu usurinta in numerar fara a inregistra nici o pierdere, cum ar fi instrumentele financiare de credit guvernamentale si titlurile de participare la fondurile de piata monetara.
A fost promulgat la 11.09.1865
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
Act adoptat de organele de stat,
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Solutie dispusa de Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Solutie dispusa de Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Masura a importantei relative a unei intreprinderi, in interiorul unei ramuri de activitate sau al unei piete date, raportata la productie, la vanzari sau la capacitatea ansamblului intreprinderilor din aceasta ramura sau de pe aceasta piata.
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
A fost promulgat la 11.09.1865
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

Articolul 87. - (1) Taxa pe active se calculeaza prin aplicarea cotelor prevazute la alin. (2) asupra bazei impozabile reprezentate de activele financiare nete ale institutiei bancare existente in sold la sfarsitul semestrului, respectiv al anului pentru care se datoreaza taxa, potrivit evidentei contabile, din care se scad urmatoarele active financiare:
a) numerarul;
b) solduri de numerar la banci centrale la valoare neta, din care se exclud expunerile neperformante;
c) expuneri neperformante la valoare neta;
d) titluri de datorie emise de administratii publice la valoare neta, din care se exclud expunerile neperformante;
e) credite si avansuri acordate administratiilor publice la valoare neta, din care se exclud expunerile neperformante;
f) credite acordate de institutiile de credit sectorului neguvernamental purtatoare de garantii primite din partea administratiei publice centrale la valoare neta, din care se exclud expunerile neperformante;
g) credite acordate institutiilor de credit, creante atasate si sume de amortizat, la valoare neta, din care se exclud expunerile neperformante; depozite la institutii de credit, creante atasate si sume de amortizat, la valoare neta, din care se exclud expunerile neperformante; conturi de corespondent la institutii de credit (nostro) si creante atasate, la valoare neta, din care se exclud expunerile neperformante; operatiuni reverse repo si titluri luate cu imprumut, creante atasate si sume de amortizat, la valoare neta, din care se exclud expunerile neperformante.
(2) Cotele taxei pe active, aplicate asupra bazei impozabile prevazute la alin. (1), sunt:
a) 0,4% pe an, pentru institutia bancara care detine o cota de piata mai mare sau egala cu 1%;
b) 0,2% pe an, pentru institutia bancara care detine o cota de piata mai mica de 1%.
Cota de piata este cea stabilita la sfarsitul semestrului/anului pentru care se datoreaza taxa .
(3) Contribuabilii prevazuti la art. 86 alin. (2) lit. a) sunt obligati sa calculeze semestrial, respectiv la sfarsitul anului taxa pe active, prin aplicarea cotelor prevazute la alin. (2) asupra bazei impozabile prevazute la alin. (1).
(4) Taxa calculata potrivit alin. (3) se reduce astfel:
a) pentru cresterea intermedierii financiare, prin cresterea soldului creditelor:
(i) cu 50%, in cazul in care cresterea soldului creditelor acordate societatilor nefinanciare si gospodariilor populatiei, determinata potrivit art. 86 alin. (2) lit. h), este egala sau mai mare decat tinta de crestere a creditarii, prevazuta la alin. (7);
(ii) pana la 50%, in cazul in care cresterea soldului creditelor acordate societatilor nefinanciare si gospodariilor populatiei este mai mica decat tinta de crestere a creditarii prevazuta la alin. (7), situatie in care procentul de reducere a taxei pe active se calculeaza proportional, conform urmatoarei formule:
R1 = [cresterea soldului creditelor/tinta de crestere a creditarii] *50%,
unde:
R1 - procentul de reducere a taxei pe active ca urmare a cresterii soldului creditelor;
(iii) referinta initiala fata de care se realizeaza calculul evolutiei soldului creditelor este reprezentata de soldul creditelor la sfarsitul anului 2018;
(iv) in cazul in care in anul/anii urmator/urmatori soldul creditelor scade, evolutia soldului creditelor se va evalua in functie de referinta initiala de la pct. (iii) pana cand soldul creditelor inregistreaza o valoare mai mare sau egala cu valoarea referintei initiale de la pct. (iii). In anul urmator inregistrarii soldului creditelor cel putin la nivelul referintei initiale, calculul evolutiei soldului creditelor se va realiza fata de soldul creditelor inregistrate la sfarsitul anului precedent, care devine referinta initiala si careia i se aplica prevederile de la acest punct;
b) pentru diminuarea marjei de dobanda:
(i) cu 50%, in cazul in care marja de dobanda calculata la nivelul semestrului/anului pentru care se datoreaza se situeaza sub nivelul marjei de referinta a dobanzii sau in cazul in care diminuarea marjei de dobanda determinata potrivit art. 86 alin. (2) lit. i) este egala sau mai mare decat tinta de diminuare a marjei de dobanda, prevazuta la alin. (7);
(ii) pana la 50%, in cazul in care diminuarea marjei de dobanda este mai mica decat tinta de diminuare a marjei de dobanda prevazuta la alin. (7), situatie in care procentul de reducere a taxei pe active se calculeaza proportional, conform urmatoarei formule:
R2 = [(diminuarea marjei de dobanda/tinta de diminuare a marjei de dobanda) * 50%],
unde:
R2 - procentul de reducere a taxei pe active ca urmare a diminuarii marjei de dobanda;
(iii) referinta initiala fata de care se realizeaza calculul evolutiei marjei de dobanda este data de marja de dobanda de la sfarsitul anului 2018;
(iv) in cazul in care in anul/anii urmator/urmatori marja de dobanda creste, evolutia marjei de dobanda se va evalua in functie de referinta initiala de la pct. (iii) pana cand marja de dobanda inregistreaza o valoare mai mica sau egala cu valoarea referintei initiale de la pct. (iii). In anul urmator inregistrarii marjei de dobanda cel mult la nivelul referintei initiale, calculul evolutiei marjei de dobanda se va realiza fata de marja de dobanda inregistrata la sfarsitul anului precedent, care devine referinta initiala si careia i se aplica prevederile de la acest punct .
(5) Taxa pe active, calculata potrivit alin. (3) si redusa in conditiile prevederilor alin. (4), pe baza indicatorilor privind cota de piata, soldul creditelor si marja de dobanda inregistrati la nivelul primului semestru al anului pentru care se datoreaza taxa pe active si a jumatate din nivelurile-tinta de crestere a creditarii si a tintei de diminuare a marjei de dobanda, se declara si se plateste pana la data de 25 august inclusiv a anului pentru care se datoreaza. Taxa nu se datoreaza si nu se declara la nivelul primului semestru in urmatoarele situatii:
a) daca a indeplinit 100% tinta de crestere a creditarii; sau
b) daca a indeplinit 100% tinta de diminuare a marjei de dobanda;sau
c) daca nivelul procentual agregat al cresterii creditarii si al diminuarii marjei de dobanda este cel putin 100%.
(6) Pe baza indicatorilor privind cota de piata, soldul creditelor si marja de dobanda determinati la nivelul anului pentru care se datoreaza taxa pe active, taxa pe active, calculata potrivit alin. (3), se reduce in conditiile prevederilor alin. (4). Sumele rezultate se declara pana la data de 25 august inclusiv a anului urmator celui pentru care se datoreaza taxa pe active . Diferentele in plus fata de sumele de la alin. (5) se platesc pana la data de 25 august inclusiv a anului urmator celui pentru care se datoreaza taxa pe active, iar diferentele in minus se restituie/se compenseaza potrivit dispozitiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
(7) Indicatorii-tinta de crestere a creditarii si de diminuare a marjei de dobanda, precum si marja de referinta a dobanzii se stabilesc anual, prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor Publice, cu recomandarea Comitetului National pentru Supravegherea Macroprudentiala. Pentru anul 2019, pentru fiecare institutie bancara, tinta de crestere a creditarii este de + 8,0 la suta, tinta de diminuare a marjei de dobanda este de -8,0 la suta, iar marja de referinta a dobanzii este de 4,0 puncte procentuale.
(8) Nu sunt supuse taxei pe active institutiile bancare care inregistreaza pierdere contabila, inainte de calculul taxei pe active, la sfarsitul semestrului, respectiv al anului pentru care se datoreaza taxa .
(9) Institutiile bancare pentru care Banca Nationala a Romaniei, in exercitarea atributiilor care ii revin, in calitate de autoritate de supraveghere, a impus limitarea activitatii de creditare in conformitate cu art. 226 alin. (3) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, nu datoreaza taxa pe active pentru perioada in care opereaza aceasta masura . In acest caz, taxa pe active datorata se determina prin raportarea taxei pe active, calculata potrivit alin. (3) si (4), la numarul de zile aferent semestrului/anului pentru care se datoreaza taxa si inmultirea rezultatului cu numarul de zile aferent perioadei in care nu a operat masura .
(10) In cazul in care taxa pe active datorata de institutiile bancare se situeaza peste profitul contabil, inainte de calculul taxei pe active, inregistrat la sfarsitul semestrului, respectiv al anului pentru care se datoreaza taxa, acestea datoreaza taxa pe active in limita profitului contabil inregistrat, fara a influenta taxa pe active datorata pentru anii urmatori.

Articolul 88. - (1) Prin exceptie de la art. 87 alin. (3), (5) si (6), contribuabilii care inceteaza sa existe in cursul anului au obligatia de a declara si a plati taxa pe active proportional cu perioada impozabila, pana la data depunerii situatiilor financiare la organul fiscal competent, respectiv pana la data radierii, dupa caz. In aceasta situatie, pentru determinarea taxei pe active, cota de piata este ultima cota stabilita, iar reducerea taxei, in conditiile prevederilor art. 87 alin. (4), se efectueaza pe baza indicatorilor privind soldul creditelor si marja de dobanda inregistrati la sfarsitul perioadei impozabile. Perioada impozabila este perioada din anul calendaristic centru care contribuabilul a existat.
(2) Contribuabilii nou-infiintati in cursul anului datoreaza taxa pe active incepand cu anul urmator.
(3) Modelul si continutul declaratiei taxei pe active se stabilesc prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 60 de zile .
(4) Cheltuiala cu taxa pe active este cheltuiala deductibila la stabilirea rezultatului fiscal reglementat de titlul II din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Taxa pe active reprezinta venit la bugetul de stat si se administreaza de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.``
10. Articolul 90 va avea urmatorul cuprins:
``Art. 90. - Obligatiile suplimentare de capital social minim prevazute la art. 60 alin. (1) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu data de 1 iunie 2019, se varsa pana la data de 31 decembrie 2019.``

Articolul II. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 389 din 11 iunie 2010, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 288/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 37, litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:




Afişează OUG 19/2019, de modificare a OUG 114/2018 si a altor acte normative pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 19/2019    OUG 114/2018    OUG 50/2010    OUG 52/2016

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Statul nu poate invoca lipsa de lichiditati pentru refuzul de a executa o hotarare judecatoreasca
Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorul 1 Bucuresti - Sentinta civila nr. 12197 din data de 16.07.2014



Articole Juridice

Recunoasterea si aplicarea sporului pentru conditii de munca in domeniul sanatatii si asistentei sociale. Dispozitii legale incidente si paralizante
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro