Regulamentul Institutului National al Magistraturii (INM)
Completari si modificari
- Hotarare nr. 452/2007
- Hotarare nr. 81/2008
(5) Evaluarea proiectelor extracurriculare se realizeaza cu "admis" sau "respins", la finalul celui de-al doilea an de studiu. Auditorii de justitie care primesc la evaluare calificativul "respins" nu se pot inscrie pentru sustinerea examenului de absolvire, avand posibilitatea inscrierii in urmatoarea sesiune a examenului, in situatia completarii proiectului si evaluarii cu calificativul "admis".
Art. 20
(1) Activitatea auditorilor de justitie din cel de-al doilea an de studiu se desfasoara conform programului de practica, in cadrul instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea, precum si al altor institutii, sub indrumarea coordonatorilor de practica sau a persoanelor de contact din cadrul respectivelor institutii, alternativ cu modulele stabilite conform programei Institutului.
(2) Stagiile de practica, desfasurate la alte institutii, nationale si internationale, vor avea o durata minima totala de 15 zile.
(3) Coordonatorii de practica sunt judecatori si procurori de la instante si, respectiv, parchete, ce fac parte din personalul de instruire al Institutului. Coordonatorii sunt propusi de Consiliul stiintific si numiti de Consiliul Superior al Magistraturii. Persoanele de contact din cadrul institutiilor in care se desfasoara stagiile de practica sunt desemnate de conducerea acestor institutii.
(4) Auditorii de justitie din cel de-al doilea an de studiu vor primi o nota reprezentand evaluarea continua a activitatii in stagiu, constand in media ponderata a evaluarilor coordonatorilor pentru perioadele de stagiu de la instante si parchete. Media ponderata se calculeaza in functie de numarul de zile alocate fiecarui stagiu, conform programului de stagiu aprobat. Aceasta nota va avea o pondere egala cu a celorlalte note acordate auditorilor de justitie in al doilea an de studiu, conform alin. (6).
(5) Pe perioada stagiului, auditorii completeaza caietul de practica, continand toate lucrarile cu caracter practic efectuate in perioada de stagiu, in conformitate cu structura aprobata de Consiliul stiintific la inceputul fiecarui an. Evaluarea caietelor de practica se realizeaza de o comisie formata din reprezentanti ai coordonatorilor de practica si ai titularilor de catedra. Nota primita la evaluarea caietelor de practica reprezinta 50% din nota ce reprezinta evaluarea continua a activitatii de stagiu, conform alin. (4).
(6) Nota acordata auditorilor de justitie la sfarsitul celui de-al doilea an de studiu reprezinta media dintre notele obtinute la testarile mentionate la alin. (8) si la evaluarea continua a stagiilor mentionata la alin. (4) si (5), conform programului de formare initiala.
(7) Auditorii de justitie din cel de-al doilea an de studiu continua, in paralel cu stagiile de practica, formarea in cadrul Institutului, conform programului de formare initiala, sub forma de module, cu caracter preponderent practic.
(8) Auditorii de justitie din cel de-al doilea an de studiu sustin pe parcursul anului testari la sfarsitul fiecarei etape a stagiului de practica, precum si la terminarea fiecarui modul, conform programului de practica si programului de invatamant.
Art. 21
(1) Formatorii sunt obligati sa respecte programa analitica si orarul. In mod exceptional, modificarea orarului si a programei analitice sau inlocuirea formatorilor se poate face de directorul Institutului, cu acordul Consiliului stiintific.
(2) In cadrul fiecarei catedre/discipline se organizeaza lunar sau ori de cate ori este nevoie sedinta membrilor acesteia, la convocarea titularului de catedra/disciplina, in scopul asigurarii pregatirii unitare a auditorilor de justitie.
Art. 22
(1) Personalul de instruire evalueaza activitatea desfasurata de auditorii de justitie, prin acordarea de note sau, dupa caz, calificative, intr-o fisa individuala.
(2) Criteriile de evaluare se aproba de Consiliul stiintific al Institutului, la propunerea Consiliului pedagogic.
(3) Notele si calificativele se centralizeaza la incheierea fiecarei perioade de studiu sau stagiu de practica si au pondere in media finala de absolvire.
(4) Nota minima admisa la fiecare proba este 5,00 (cinci).
(5) Auditorii de justitie au dreptul sa ceara recorectarea lucrarilor in termen de 48 de ore de la afisarea rezultatelor la sediul Institutului. Cererea de recorectare trebuie sa contina motivele pe care se intemeiaza, prin raportare la baremul afisat.
(6) Proba sau examenul la care nu s-a obtinut nota minima prevazuta la alin. (4) mai poate fi sustinuta/sustinut o singura data, in prima sesiune anuntata de Institut. Nepromovarea la cea de-a doua sesiune atrage exmatricularea din Institut, in baza hotararii Consiliului stiintific.
Art. 23
Trimestrial sau ori de cate ori este necesar Consiliul stiintific face analiza modului de desfasurare a procesului de invatamant si a stagiilor de practica, avand in vedere si opiniile auditorilor de justitie.
Capitolul V - Departamentul de formare profesionala continua style="font-size: 10pt; font-family: Verdana;">
Art. 24
Departamentul de formare profesionala continua este organizat si functioneaza in conformitate cu prevederile Regulamentului privind modul de desfasurare a cursurilor de formare profesionala continua a judecatorilor si procurorilor si atestare a rezultatelor obtinute, aprobat prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 25
Institutul elaboreaza programul anual de formare profesionala continua a judecatorilor si procurorilor, pe care il supune aprobarii Consiliului Superior al Magistraturii pana cel mai tarziu in luna noiembrie a anului in curs, pentru anul urmator.
Art. 26
Institutul coordoneaza activitatea de formare profesionala continua descentralizata a judecatorilor si procurorilor, realizata de curtile de apel si de parchetele de pe langa acestea, prin avizarea tematicii de pregatire, furnizarea materialelor documentare si formarea formatorilor.
Capitolul VI - Departamentul de formare a formatorilor
Art. 27
Institutul realizeaza formarea formatorilor, conform dispozitiilor art. 103 alin. (1) din Legea nr. 304/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 28
Selectia candidatilor care si-au anuntat intentia de a deveni formatori ai Institutului se realizeaza de catre o comisie numita prin hotarare a Consiliului stiintific, conform unei proceduri publice si transparente, cu aplicarea unor criterii obiective stabilite prin strategia de recrutare a formatorilor Institutului, aprobata de Consiliul Superior al Magistraturii.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
