Articolul 35Serviciile private se constituie pe urmatoarele tipuri:a) servicii tip P1 - ca servicii proprii, la nivelul operatorilor economici si institutiilor;b) servicii tip P2 - ca servicii proprii la nivelul operatorilor economici supusi legislatiei privind controlul accidentelor majore in care sunt implicate substante periculoase;c) servicii tip P3 - ca servicii proprii, la nivelul operatorilor economici si institutiilor care desfasoara activitati cu risc de incendiu sau ca societati prestatoare de servicii .
Articolul 36In functie de tipul lor, serviciile private au urmatoarea compunere:a) servicii tip P1: sef serviciu, compartiment pentru prevenire si echipe specializate;b) servicii tip P2: sef serviciu, compartiment pentru prevenire, o grupa de interventie care incadreaza o autospeciala de stingere cu apa si spuma si, dupa caz, una sau mai multe echipe specializate, atelier de reparatii si dispecerat;c) servicii tip P3: sef serviciu, compartiment pentru prevenire, doua sau mai multe grupe de interventie care incadreaza autospecialele de stingere cu apa si spuma si, dupa caz, una sau mai multe echipe specializate, atelier de reparatii si dispecerat.
Articolul 37(1) Au obligatia constituirii serviciului tip P1 operatorii economici si institutiile care au in administrare, in acelasi sector de competenta:a) cladiri/spatii amenajate in cladiri/ansamblu de cladiri de invatamant de nivel centru universitar, inclusiv spatii de cazare aferente acestora cu un numar mai mare de 1.000 de studenti, forma de invatamant - zi;b) cladiri/spatii amenajate in cladiri/ansamblu de cladiri pentru sanatate, cu un numar mai mare de 300 de paturi;c) cladiri/spatii amenajate in cladiri/ansamblu de cladiri pentru cultura, cu capacitatea mai mare de 600 de persoane;d) cladiri/spatii amenajate in cladiri/ansamblu de cladiri pentru activitati sportive si spectacole cu capacitatea mai mare de 600 de persoane;e) cladiri/spatii amenajate in cladiri/ansamblu de cladiri si spatii anexe pentru comert si/sau alimentatie publica, cu suprafata desfasurata peste 3.500 mp;f) cladiri/spatii amenajate in cladiri/ansamblu de cladiri pentru turism, avand un numar mai mare de 200 de locuri de cazare;g) cladiri inalte sau foarte inalte, cu exceptia cladirilor de locuit;h) constructii, cladiri/spatii amenajate in cladiri/ansamblu de cladiri pentru productie si/sau depozitare, cu suprafata desfasurata intre 10.000 si 50.000 mp, cu risc mare si/sau foarte mare de incendiu.(2) Are obligatia constituirii serviciului tip P2 operatorul economic supus legislatiei privind controlul accidentelor majore in care sunt implicate substante periculoase, care are in administrare in acelasi sector de competenta constructii pentru productie si/sau depozitare cu risc mare si/sau foarte mare de incendiu, cu utilajele si instalatiile tehnologice aferente.(3) Au obligatia constituirii serviciului tip P3 operatorul economic si institutia care are in administrare in acelasi sector de competenta:a) constructii pentru productie si/sau depozitare, identificate cu risc mare si/sau foarte mare de incendiu, pe o suprafata desfasurata insumata mai mare de 50.000 mp;b) utilaje si instalatii tehnologice identificate cu risc mare si/sau foarte mare de incendiu, pe o suprafata desfasurata insumata mai mare de 50.000 mp;c) tipul de constructii, utilaje si instalatii specificate la lit. a) si b), identificate cu risc mare si/sau foarte mare de incendiu, daca suma suprafetelor desfasurate este mai mare de 50.000 mp.(4) Serviciile private constituite ca societati prestatoare de servicii sunt obligatoriu de tip P3.
Articolul 38In cazul in care constructiile pentru productie si/sau depozitare sau utilajele si instalatiile tehnologice, prevazute la art. 37 alin. (2) si (3), sunt dotate cu instalatii de stingere a incendiilor, potrivit scenariilor de securitate la incendiu si/sau altor documente justificative, exceptand pe cea de hidranti interiori si exteriori, operatorul economic sau institutia care le administreaza nu are obligatia dotarii serviciului cu autospeciala/autospeciale de stingere cu apa si spuma, serviciul constituit fiind de tip P1.
Articolul 39In situatia in care un operator economic/o institutie nu are obligatia constituirii serviciului privat, dar constituie serviciul, acesta se supune avizarii, cu respectarea criteriilor de performanta, masura ce nu poate substitui obligatiile legale privind apararea impotriva incendiilor, serviciul constituit fiind minimum de tip P1.
Articolul 40(1) Obligatia operatorilor economici/institutiilor de a constitui servicii private poate fi indeplinita si prin incheierea unui contract cu un serviciu voluntar sau privat, daca sunt respectate prevederile art. 41.(2) Contractul prevazut la alin. (1) are ca obiect indeplinirea de catre serviciul voluntar sau privat a atributiilor corespunzatoare serviciului pe care are obligatia sa il constituie operatorul economic/institutia, potrivit prezentelor criterii de performanta .
Articolul 41(1) Serviciul voluntar incheie contract, potrivit art. 40, numai in situatia in care beneficiarul isi desfasoara activitatea in sectorul acestuia de competenta si nu implica obtinerea unui nou aviz pentru sector de competenta .(2) Serviciul privat propriu incheie contract, potrivit art. 40, numai in situatia in care beneficiarul isi desfasoara activitatea in acelasi amplasament, nefiind necesara obtinerea unui nou aviz pentru sector de competenta .(3) Serviciul privat constituit ca societate prestatoare de servicii incheie contract, potrivit art. 40, cu obligativitatea obtinerii avizului pentru sector de competenta .
Articolul 42In vederea luarii in evidenta, serviciile voluntare si serviciile private proprii au obligatia de a transmite inspectoratelor competente teritorial toate contractele incheiate in sensul art. 40, in termen de 30 de zile de la data incheierii.
Articolul 43In cazul serviciilor private constituite ca societati prestatoare de servicii, pentru emiterea avizului pentru sector de competenta in cadrul unui operator economic sau institutie care nu are obligatia constituirii serviciului privat, acestea trebuie sa respecte criteriile de performanta corespunzatoare serviciului pe care beneficiarul doreste sa il constituie, masura ce nu poate substitui obligatiile legale privind apararea impotriva incendiilor ale acestuia.
SECTIUNEA a 2-aCriterii specifice privind incadrarea
Articolul 44(1) Functiile serviciului privat propriu care nu are in dotare autospeciala/autospeciale de stingere cu apa si spuma se exercita de personalul angajat al operatorului economic sau al institutiei, incadrat, de regula, pe alte functii.(2) Functiile serviciului privat propriu care are in dotare autospeciala/autospeciale de stingere cu apa si spuma se exercita de personalul angajat al operatorului economic sau al institutiei, incadrat astfel:a) exclusiv pe functiile de sef serviciu, precum si sef grupa si conducator autospeciala pentru fiecare grupa de interventie pe tura de serviciu;b) prin cumul de functii, pentru celelalte functii din cadrul serviciului.(3) Functiile serviciilor private constituite ca societati prestatoare de servicii se exercita de personalul angajat al societatii incadrat exclusiv pe aceste functii.(4) Personalul prevazut la alin. (3) desfasoara exclusiv atributii prevazute in sarcina serviciului privat pentru situatii de urgenta.
Nu numai calificativul si punctajul acordat trebuie comunicate cadrului didactic care nu a putut fi prezent pentru evaluarea finala la sedinta Consiliului de administratie, ci si Hotararea Consiliului de administratie, intrucat comunicarea nu poate fi pur formala Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova Sectia I Civila, Decizia civila nr. 883/2017, in sedinta publica din 29 martie 2017
Concedierea salariatului pe perioada incapacitatii temporare de munca. Obligatia salariatului de a aduce la cunostinta angajatorului starea de incapacitate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Constanta, Sectia I Civila, Decizia nr. 162/CM din 09.03.2016
Concediere colectiva. Evaluarea performantelor salariatiilor. Criteriile privind stabilirea ordinii de concediere a salariatilor Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 1387 din 17.03.2016
Reorganizarea societatii. Proces de evaluare a salariatilor dupa criterii de performanta individuale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 2024/2016 din data de 19.04.2016
Decizie de concediere a salariatilor. Procedura de evaluare unitara a acestora Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 58 din data de 26.01.2016
Cerere anulare ordonanta de urgenta si ordin ministerial Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta civila nr. 3298 din 14.10.2009
Precizari privind evaluarea functionarilor publici pentru anul 2018, conform Legii nr. 24/2019 Sursa: MCP Cabinet avocati