Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Ordinul nr. 569/2019 privind aprobarea Sistemului de monitorizare prin esantionare a calitatii benzinei si motorinei si a procedurii de implementare a acestuia

Ordinul nr. 569/2019 privind aprobarea Sistemului de monitorizare prin esantionare a calitatii benzinei si motorinei si a procedurii de implementare a acestuia

  Publicat: 02 Sep 2019       487 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicat in Monitorul Oficial nr. 720 din 02.09.2019

Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
A fost promulgat la 11.09.1865
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Contract incheiat intre locatar si locator prin care primul inchiriaza un bun,
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Puterile publice existente in stat.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale în interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Vanzarile facute prin abordarea activa a clientilor individuali, in interiorul fie al teritoriului exclusiv al unui alt distribuitor, fie al clientelei exclusive a unui alt distribuitor; aceasta se poate face, de exemplu, prin:

1.7. Perioada de iarna - perioadele anului cuprinse intre 1 ianuarie si 14 martie si intre 16 noiembrie si 31 decembrie, asa cum sunt definite in specificatiile din anexa nationala normativa a standardelor corespondente pentru sortimentele de carburant:
- SR EN 228+A1:2017 (Conditii referitoare la caracteristicile de volatilitate); si
- SR EN 590+A1:2017 (Cerinte dependente de conditiile climatice).
1.8. Perioada de tranzitie - perioadele anului cuprinse intre 15 martie si 30 aprilie si intre 1 octombrie si 15 noiembrie, asa cum sunt definite in specificatiile din anexa nationala normativa a standardelor corespondente pentru sortimentele de carburant:
- SR EN 228+A1:2017 (Conditii referitoare la caracteristicile de volatilitate); si
- SR EN 590+A1:2017 (Cerinte dependente de conditiile climatice).
1.9. Proba pentru laborator - cantitatea de produs prelevata dintr-un lot, de la un loc de distributie a carburantilor, de catre organismele de inspectie de terta parte, pentru a permite determinarea parametrilor specificatiilor tehnice in conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/2018, aprobata cu modificari prin Legea nr. 311/2018, si cu standardele SR EN 228+A1:2017 si SR EN 590+A1:2017.
1.10. Contraproba - cantitatea de produs prelevata in acelasi moment cu proba de laborator, din acelasi lot, de la un loc de distributie a carburantilor, de catre organismele de inspectie de terta parte, pentru efectuarea determinarilor suplimentare atunci cand rezultatele determinarilor asupra probei pentru laborator au evidentiat neconformitatea acesteia cu specificatiile tehnice prevazute in conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/2018, cu Legea nr. 311/2018 si cu standardele SR EN 228+A1:2017 si SR EN 590+A1:2017.
1.11. Proba-martor - cantitatea de produs prelevata in acelasi moment cu proba de laborator si contraproba, din acelasi lot, de la un loc de distributie a carburantilor, de catre organismele de inspectie de terta parte, si care se pastreaza de catre operatorul locului de distributie cel putin pana la comunicarea de catre Ministerul Energiei a rezultatelor determinarilor.
1.12. Codul unic de identificare a probei - de tipul ORG- 2019-01-2XY3-a–ˇa–ˇ-CORa–ˇa–ˇ-Ea–ˇa–ˇ, unde primele 3 caractere reprezinta codul alocat de autoritatea competenta pentru fiecare organism de inspectie de terta parte, urmatoarele 4 cifre reprezinta anul prelevarii, urmatoarele 2 cifre reprezinta nr. campaniei, urmatoarele 4 caractere reprezinta codul unic de identificare al amplasamentului (furnizat de Ministerul Energiei), urmatoarele 2 cifre reprezinta numarul pompei de la care se preleva proba, apoi cifra octanica sau cifra cetanica, in functie de caz, iar ultimele caractere reprezinta continutul de biocombustibil6.
6 Pentru benzina, in functie de continutul de etanol, se va completa cu valorile E5 (% etanol a‰¤ 5), E10 (5 < % etanol a‰¤ 10) sau E+ (% etanol > 10). Pentru motorina, in functie de continutul de EMAG, se va completa cu valorile B7 (EMAG a‰¤ 7), B+1 (7 < EMAG a‰¤ 30) sau B+2 (EMAG > 30).
1.13. Marimea tarii - este determinata in functie de cantitatea de benzina si motorina care este introdusa pe piata, la nivel national, definita conform pct. 3.2 din standardul SR EN 14274:2013.
1.14. Lista principala - este lista stabilita de autoritatea competenta, cuprinzand statiile de distributie si amplasamentele comerciale in care organismele de inspectie de terta parte vor esantiona benzina si motorina.
1.15. Lista de rezerva - este lista stabilita de autoritatea competenta, cuprinzand statiile de distributie si amplasamentele comerciale din care organismele de inspectie de terta parte vor esantiona benzina si motorina, in cazul in care intr-o locatie din lista principala nu este posibila esantionarea.

2. Centralizarea informatiilor necesare
Ministerul Energiei centralizeaza datele din formularele de prezentare a informatiilor privind cantitatile totale de benzina si, respectiv, de motorina introduse pe piata, detaliate pe sortimente si regiuni de dezvoltare ale Romaniei, transmise de producatorii, importatorii si distribuitorii finali de benzina si motorina, conform obligatiilor de la art. 5 alin. (2) si (3) din ordin .
Din analiza cantitatilor de benzina si, respectiv, de motorina introduse pe piata, detaliate pe sortimente si regiuni de dezvoltare ale Romaniei, Ministerul Energiei determina marimea tarii intre tipurile de tara "mica" si "mare", in functie de cantitatea totala de carburant care este introdusa pe piata la nivel national, conform pct. 1 subpct. 1.13 din prezenta anexa.

3. Stabilirea modelului pentru tara
In conformitate cu prevederile standardului SR EN 14274:2013 - pct. 5.5 "Modele pentru FQMS", Romania poate aborda activitatea de esantionare in conformitate cu modelul A "Macroregiuni" sau cu modelul B "Non-macroregiuni". Modelul anual aplicabil pentru esantionare se va determina pentru fiecare an in parte, in functie de datele obtinute din raportarile producatorilor, importatorilor si distribuitorilor finali de benzina si motorina si de gradul de variabilitate determinat in conformitate cu prevederile standardului SR EN 14274:2013.
Pentru situatia in care se determina utilizarea modelului A, macroregiunile sunt stabilite conform nomenclatorului comun al unitatilor teritoriale de statistica (NUTS), publicat de Eurostat, dupa cum urmeaza:
- Macroregiunea unu (include regiunile de dezvoltare Nord-Vest si Centru);
- Macroregiunea doi (include regiunile de dezvoltare Nord-Est si Sud-Est);
- Macroregiunea trei (include regiunile de dezvoltare Sud-Muntenia si Bucuresti-Ilfov);
- Macroregiunea patru (include regiunile de dezvoltare Sud-Vest si Vest).
Pentru situatia in care se determina utilizarea modelului B non-macroregiuni, regiunile sunt stabilite conform prevederilor Legii nr. 315/2004 privind dezvoltarea regionala in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
- Regiunea de dezvoltare Nord-Est, cu judetele: Bacau, Botosani, Iasi, Neamt, Suceava si Vaslui;
- Regiunea de dezvoltare Sud-Est, cu judetele: Braila, Buzau, Constanta, Galati, Tulcea si Vrancea;
- Regiunea de dezvoltare Sud-Muntenia, cu judetele: Arges, Calarasi, Dambovita, Giurgiu, Ialomita, Prahova si Teleorman;
- Regiunea de dezvoltare Sud-Vest Oltenia, cu judetele: Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt si Valcea;
- Regiunea de dezvoltare Vest, cu judetele: Arad, Caras-Severin, Hunedoara si Timis;
- Regiunea de dezvoltare Nord-Vest, cu judetele: Bihor, Bistrita-Nasaud, Cluj, Maramures, Satu Mare si Salaj;
- Regiunea de dezvoltare Centru, cu judetele: Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mures si Sibiu;
- Regiunea de dezvoltare Bucuresti-Ilfov compusa din municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.

4. Stabilirea sortimentelor de esantionare
Pentru benzina
Sortimentul de baza este benzina fara plumb (minimum COR = 95) E10. Se mai esantioneaza benzina fara plumb (minimum COR a‰Ą 98) E10.
Pentru motorina
Sortimentul de baza este motorina B7 (minimum CC = 51). Se mai poate esantiona motorina B+ (cu continut EMAG mai mare de 7%, dar mai mic 30%) sau motorina B+ (cu EMAG mai mare de 30%).

5. Numarul de probe
Se stabileste in conformitate cu standardul SR EN 14274:2013, avand ca premise tipul de tara si modelul de tara. Totodata se va avea in vedere aditionarea de probe suplimentare, aferente sortimentelor cu cote de piata mai mica de 10%, in conformitate cu prevederile standardului SR EN 14274:2013.

6. Repartitia numarului de probe pe macroregiuni/regiuni
Autoritatea competenta determina numarul de probe pentru fiecare macroregiune/regiune, utilizand unul din factorii prevazuti in standardul SR EN 14274:2013, referitori la "Volum de carburant", "Numar de statii" sau "Alte volume". Totodata, in functie de factorul selectat se stabileste numarul de statii de distributie, respectiv numarul de amplasamente comerciale aferente activitatii de esantionare sau esantionarea pe date proportionale.

7. Stabilirea listei cu locurile de distributie aferente fiecarei macroregiuni/regiuni
Autoritatea competenta identifica locurile de distributie din fiecare macroregiune/regiune in baza informatiilor solicitate si primite de autoritatile publice care detin informatii utile in acest sens si prin surse proprii.

8. Derularea procedurii de esantionare
Autoritatea competenta demareaza procedura de implementare a Sistemului de monitorizare prin esantionare a calitatii benzinei si motorinei, prevazuta in anexa nr. 2 la ordin .

9. Raportarea datelor din raportul final de tara
Autoritatea competenta raporteaza anual informatiile catre Agentia Europeana de Mediu - European Environment Agency.

SECTIUNEA B
Esantionarea in laboratoare proprii. Transmiterea si pastrarea informatiilor de vanzari



Afişează Ordinul nr. 569/2019 privind aprobarea Sistemului de monitorizare prin esantionare a calitatii benzinei si motorinei si a procedurii de implementare a acestuia pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Ordinul 569/2019    Sistemul de monitorizare a calitatii benzinei    Procedura de implementare    Ministerul Energiei    OUG 80/2018



Comentează: Ordinul nr. 569/2019 privind aprobarea Sistemului de monitorizare prin esantionare a calitatii benzinei si motorinei si a procedurii de implementare a acestuia