din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2252 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul nr. 569/2019 privind aprobarea Sistemului de monitorizare prin esantionare a calitatii benzinei si motorinei si a procedurii de implementare a acestuia

INTEGRAL: Ordinul nr. 569/2019 privind aprobarea Sistemului de monitorizare prin esantionare a calitatii benzinei si motorinei si a procedurii de implementare a acestuia


Publicat in Monitorul Oficial nr. 720 din 02.09.2019

Articolul 1
Se aproba Sistemul de monitorizare prin esantionare a calitatii benzinei si motorinei, prevazut in anexa nr. 1 la prezentul ordin.


Articolul 2
Se aproba Procedura de implementare a Sistemului de monitorizare prin esantionare a calitatii benzinei si motorinei, prevazuta in anexa nr. 2 la prezentul ordin.


Articolul 3
Organismele de inspectie de terta parte folosesc modelul de proces-verbal de esantionare in vederea determinarii parametrilor din specificatiile tehnice pentru benzina si motorina, prevazut in anexa nr. 3 la prezentul ordin, si formularul de constatare a situatiilor speciale aparute in procesul de esantionare a benzinei si motorinei, prevazut in anexa nr. 5 la prezentul ordin, pentru situatiile speciale descrise la pct. 5 din anexa nr. 2 la prezentul ordin.


Articolul 4
Etichetarea probelor prelevate conform Sistemului de monitorizare prin esantionare a calitatii benzinei si motorinei se face prin aplicarea pe recipientele utilizate pentru prelevare a unei etichete ce contine informatiile prevazute in anexa nr. 4 la prezentul ordin.


Articolul 5
(1) Se aproba formularele de prezentare a informatiilor privind cantitatile totale de benzina si, respectiv, de motorina introduse pe piata, detaliate pe sortimente si regiuni de dezvoltare ale Romaniei, de catre producatorii, importatorii si distribuitorii finali de benzina si motorina, care sunt prevazute in anexa nr. 7 la prezentul ordin.
(2) Producatorii, importatorii si distribuitorii finali de benzina si motorina au obligatia sa transmita Ministerului Energiei formularele prevazute la alin. (1) completate cu datele trimestriale, in termen de 10 zile de la incheierea trimestrului calendaristic.
(3) Pentru datele aferente anului 2018, producatorii, importatorii si distribuitorii finali de benzina si motorina au obligatia sa transmita Ministerului Energiei formularele prevazute la alin. (1) completate in termen de 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentului ordin.
(4) Producatorii, importatorii si distribuitorii finali de benzina si motorina transmit formularele prevazute la alin. (2) si (3) la adresa de e-mail [email protected].


Articolul 6
(1) In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului ordin, toti operatorii economici care detin locuri de distributie a carburantilor au obligatia sa transmita Ministerului Energiei, la adresa de e-mail [email protected], urmatoarele informatii:
a) adresa exacta si coordonatele geografice ale locurilor de distributie a carburantilor;
b) tipul carburantilor disponibili la punctele de lucru;
c) programul de functionare a locurilor de distributie a carburantilor;
d) datele de contact (telefon, fax, e-mail) ale operatorilor locurilor de distributie a carburantilor, conform formularului din anexa nr. 8 la prezentul ordin.
(2) Operatorii economici au obligatia sa informeze Ministerul Energiei in termen de 30 de zile in cazul aparitiei oricaror modificari in ceea ce priveste informatiile de la alin. (1).


Articolul 7
Lista cu statiile de distributie a carburantilor se publica pe pagina de internet a Ministerului Energiei, cu mentionarea ultimei date de verificare a calitatii benzinei si motorinei.


Articolul 8
Ministerul Energiei elaboreaza raportul final de tara, in conformitate cu modelul prevazut in anexa nr. 6 la prezentul ordin si cu respectarea cerintelor din cap. 7 din SR EN 14274:2013.


Articolul 9
Anexele nr. 1-8 fac parte integranta din prezentul ordin.


Articolul 10
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


ANEXA Nr. 1


SISTEMUL
de monitorizare prin esantionare a calitatii benzinei si motorinei


SECTIUNEA A
Esantionarea de catre Ministerul Energiei


1. Definitii
Se aplica urmatorii termeni si definitii:
1.1. Sortiment de carburant - un produs de o calitate definita de standardele SR EN 228+A1:20171 si SR EN 590+A1:20172, precum si de reglementarile din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/20183, aprobata cu modificari prin Legea nr. 311/20184.
1 SR EN 228+A1:2017: Carburanti pentru automobile. Benzina fara plumb. Cerinte si metode de incercare.
2 SR EN 590+A1:2017: Carburanti pentru automobile. Motorina. Cerinte si metode de incercare.
3 Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/2018 pentru stabilirea conditiilor de introducere pe piata a benzinei si motorinei, de introducere a unui mecanism de monitorizare si reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera si de stabilire a metodelor de calcul si de raportare a reducerii emisiilor de gaze cu efect de sera si pentru modificarea si completarea Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie.
4 Legea nr. 311/2018 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 80/2018 pentru stabilirea conditiilor de introducere pe piata a benzinei si motorinei, de introducere a unui mecanism de monitorizare si reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera si de stabilire a metodelor de calcul si de raportare a reducerii emisiilor de gaze cu efect de sera si pentru modificarea si completarea Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie.
1.2. Sortiment de baza al carburantului - conform definitiei din SR EN 14274:2013.
1.3. Determinarea numarului minim de probe pentru sortimentul de carburant cu cota de piata sub 10% - in cazul sortimentului de carburant - benzina sau motorina - cu cota de piata sub 10%, numarul minim de locuri de distributie a carburantului din care se esantioneaza si se analizeaza probele este calculat proportional cu numarul de probe pentru sortimentul de baza, folosind formula din SR EN 14274:20135.
5 SR EN 14274:2013: Carburanti pentru automobile. Evaluarea calitatii benzinei si a motorinei. Sistemul de monitorizare a calitatii carburantilor (FQMS).
Pentru acoperirea intregii tari, in situatia in care numarul minim de probe calculat pentru un anumit sortiment este mai mic decat 1, trebuie sa fie prelevata cel putin o proba din acel sortiment de carburant din judetul/regiunea luat/a in calcul.
1.4. Loc de distributie a carburantului este fie statia de distributie, fie amplasamentul comercial unde carburantul este distribuit in vederea folosirii de catre vehiculele rutiere. Se tine cont de definitiile din SR EN 14274:2013 pentru "statie de distributie" si "amplasament comercial".
1.5. Numarul de probe - numarul de probe necesar a fi analizate in Romania pentru a obtine rezultate reprezentative pentru Sistemul de monitorizare prin esantionare a calitatii benzinei si motorinei, in conformitate cu standardul SR EN 14274:2013, cu modificarile si completarile ulterioare.
1.6. Perioada de vara - perioada anului cuprinsa intre 1 mai si 30 septembrie, asa cum este definita in specificatiile din anexa nationala normativa a standardelor corespondente pentru sortimentele de carburant:
- SR EN 228+A1:2017 (Conditii referitoare la caracteristicile de volatilitate); si
- SR EN 590+A1:2017 (Cerinte dependente de conditiile climatice).
1.7. Perioada de iarna - perioadele anului cuprinse intre 1 ianuarie si 14 martie si intre 16 noiembrie si 31 decembrie, asa cum sunt definite in specificatiile din anexa nationala normativa a standardelor corespondente pentru sortimentele de carburant:
- SR EN 228+A1:2017 (Conditii referitoare la caracteristicile de volatilitate); si
- SR EN 590+A1:2017 (Cerinte dependente de conditiile climatice).
1.8. Perioada de tranzitie - perioadele anului cuprinse intre 15 martie si 30 aprilie si intre 1 octombrie si 15 noiembrie, asa cum sunt definite in specificatiile din anexa nationala normativa a standardelor corespondente pentru sortimentele de carburant:
- SR EN 228+A1:2017 (Conditii referitoare la caracteristicile de volatilitate); si
- SR EN 590+A1:2017 (Cerinte dependente de conditiile climatice).
1.9. Proba pentru laborator - cantitatea de produs prelevata dintr-un lot, de la un loc de distributie a carburantilor, de catre organismele de inspectie de terta parte, pentru a permite determinarea parametrilor specificatiilor tehnice in conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/2018, aprobata cu modificari prin Legea nr. 311/2018, si cu standardele SR EN 228+A1:2017 si SR EN 590+A1:2017.
1.10. Contraproba - cantitatea de produs prelevata in acelasi moment cu proba de laborator, din acelasi lot, de la un loc de distributie a carburantilor, de catre organismele de inspectie de terta parte, pentru efectuarea determinarilor suplimentare atunci cand rezultatele determinarilor asupra probei pentru laborator au evidentiat neconformitatea acesteia cu specificatiile tehnice prevazute in conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/2018, cu Legea nr. 311/2018 si cu standardele SR EN 228+A1:2017 si SR EN 590+A1:2017.
1.11. Proba-martor - cantitatea de produs prelevata in acelasi moment cu proba de laborator si contraproba, din acelasi lot, de la un loc de distributie a carburantilor, de catre organismele de inspectie de terta parte, si care se pastreaza de catre operatorul locului de distributie cel putin pana la comunicarea de catre Ministerul Energiei a rezultatelor determinarilor.
1.12. Codul unic de identificare a probei - de tipul ORG- 2019-01-2XY3-a–ˇa–ˇ-CORa–ˇa–ˇ-Ea–ˇa–ˇ, unde primele 3 caractere reprezinta codul alocat de autoritatea competenta pentru fiecare organism de inspectie de terta parte, urmatoarele 4 cifre reprezinta anul prelevarii, urmatoarele 2 cifre reprezinta nr. campaniei, urmatoarele 4 caractere reprezinta codul unic de identificare al amplasamentului (furnizat de Ministerul Energiei), urmatoarele 2 cifre reprezinta numarul pompei de la care se preleva proba, apoi cifra octanica sau cifra cetanica, in functie de caz, iar ultimele caractere reprezinta continutul de biocombustibil6.
6 Pentru benzina, in functie de continutul de etanol, se va completa cu valorile E5 (% etanol a‰¤ 5), E10 (5 < % etanol a‰¤ 10) sau E+ (% etanol > 10). Pentru motorina, in functie de continutul de EMAG, se va completa cu valorile B7 (EMAG a‰¤ 7), B+1 (7 < EMAG a‰¤ 30) sau B+2 (EMAG > 30).
1.13. Marimea tarii - este determinata in functie de cantitatea de benzina si motorina care este introdusa pe piata, la nivel national, definita conform pct. 3.2 din standardul SR EN 14274:2013.
1.14. Lista principala - este lista stabilita de autoritatea competenta, cuprinzand statiile de distributie si amplasamentele comerciale in care organismele de inspectie de terta parte vor esantiona benzina si motorina.
1.15. Lista de rezerva - este lista stabilita de autoritatea competenta, cuprinzand statiile de distributie si amplasamentele comerciale din care organismele de inspectie de terta parte vor esantiona benzina si motorina, in cazul in care intr-o locatie din lista principala nu este posibila esantionarea.


2. Centralizarea informatiilor necesare
Ministerul Energiei centralizeaza datele din formularele de prezentare a informatiilor privind cantitatile totale de benzina si, respectiv, de motorina introduse pe piata, detaliate pe sortimente si regiuni de dezvoltare ale Romaniei, transmise de producatorii, importatorii si distribuitorii finali de benzina si motorina, conform obligatiilor de la art. 5 alin. (2) si (3) din ordin.
Din analiza cantitatilor de benzina si, respectiv, de motorina introduse pe piata, detaliate pe sortimente si regiuni de dezvoltare ale Romaniei, Ministerul Energiei determina marimea tarii intre tipurile de tara "mica" si "mare", in functie de cantitatea totala de carburant care este introdusa pe piata la nivel national, conform pct. 1 subpct. 1.13 din prezenta anexa.


3. Stabilirea modelului pentru tara
In conformitate cu prevederile standardului SR EN 14274:2013 - pct. 5.5 "Modele pentru FQMS", Romania poate aborda activitatea de esantionare in conformitate cu modelul A "Macroregiuni" sau cu modelul B "Non-macroregiuni". Modelul anual aplicabil pentru esantionare se va determina pentru fiecare an in parte, in functie de datele obtinute din raportarile producatorilor, importatorilor si distribuitorilor finali de benzina si motorina si de gradul de variabilitate determinat in conformitate cu prevederile standardului SR EN 14274:2013.
Pentru situatia in care se determina utilizarea modelului A, macroregiunile sunt stabilite conform nomenclatorului comun al unitatilor teritoriale de statistica (NUTS), publicat de Eurostat, dupa cum urmeaza:
- Macroregiunea unu (include regiunile de dezvoltare Nord-Vest si Centru);
- Macroregiunea doi (include regiunile de dezvoltare Nord-Est si Sud-Est);
- Macroregiunea trei (include regiunile de dezvoltare Sud-Muntenia si Bucuresti-Ilfov);
- Macroregiunea patru (include regiunile de dezvoltare Sud-Vest si Vest).
Pentru situatia in care se determina utilizarea modelului B non-macroregiuni, regiunile sunt stabilite conform prevederilor Legii nr. 315/2004 privind dezvoltarea regionala in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
- Regiunea de dezvoltare Nord-Est, cu judetele: Bacau, Botosani, Iasi, Neamt, Suceava si Vaslui;
- Regiunea de dezvoltare Sud-Est, cu judetele: Braila, Buzau, Constanta, Galati, Tulcea si Vrancea;
- Regiunea de dezvoltare Sud-Muntenia, cu judetele: Arges, Calarasi, Dambovita, Giurgiu, Ialomita, Prahova si Teleorman;
- Regiunea de dezvoltare Sud-Vest Oltenia, cu judetele: Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt si Valcea;
- Regiunea de dezvoltare Vest, cu judetele: Arad, Caras-Severin, Hunedoara si Timis;
- Regiunea de dezvoltare Nord-Vest, cu judetele: Bihor, Bistrita-Nasaud, Cluj, Maramures, Satu Mare si Salaj;
- Regiunea de dezvoltare Centru, cu judetele: Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mures si Sibiu;
- Regiunea de dezvoltare Bucuresti-Ilfov compusa din municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.


4. Stabilirea sortimentelor de esantionare
Pentru benzina
Sortimentul de baza este benzina fara plumb (minimum COR = 95) E10. Se mai esantioneaza benzina fara plumb (minimum COR a‰Ą 98) E10.
Pentru motorina
Sortimentul de baza este motorina B7 (minimum CC = 51). Se mai poate esantiona motorina B+ (cu continut EMAG mai mare de 7%, dar mai mic 30%) sau motorina B+ (cu EMAG mai mare de 30%).


5. Numarul de probe
Se stabileste in conformitate cu standardul SR EN 14274:2013, avand ca premise tipul de tara si modelul de tara. Totodata se va avea in vedere aditionarea de probe suplimentare, aferente sortimentelor cu cote de piata mai mica de 10%, in conformitate cu prevederile standardului SR EN 14274:2013.


6. Repartitia numarului de probe pe macroregiuni/regiuni
Autoritatea competenta determina numarul de probe pentru fiecare macroregiune/regiune, utilizand unul din factorii prevazuti in standardul SR EN 14274:2013, referitori la "Volum de carburant", "Numar de statii" sau "Alte volume". Totodata, in functie de factorul selectat se stabileste numarul de statii de distributie, respectiv numarul de amplasamente comerciale aferente activitatii de esantionare sau esantionarea pe date proportionale.


7. Stabilirea listei cu locurile de distributie aferente fiecarei macroregiuni/regiuni
Autoritatea competenta identifica locurile de distributie din fiecare macroregiune/regiune in baza informatiilor solicitate si primite de autoritatile publice care detin informatii utile in acest sens si prin surse proprii.


8. Derularea procedurii de esantionare
Autoritatea competenta demareaza procedura de implementare a Sistemului de monitorizare prin esantionare a calitatii benzinei si motorinei, prevazuta in anexa nr. 2 la ordin.


9. Raportarea datelor din raportul final de tara
Autoritatea competenta raporteaza anual informatiile catre Agentia Europeana de Mediu - European Environment Agency.


SECTIUNEA B
Esantionarea in laboratoare proprii. Transmiterea si pastrarea informatiilor de vanzari
1. Producatorii, importatorii si distribuitorii finali de benzina si motorina care introduc pe piata benzina si motorina sunt obligati sa verifice in laboratoarele proprii sau in alte laboratoare, pentru fiecare lot de benzina si motorina introdus pe piata, toate specificatiile tehnice prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/2018, aprobata cu modificari prin Legea nr. 311/2018.


2. Operatorii economici au obligatia de a pastra inregistrarea tuturor cantitatilor de benzina si motorina comercializate, precum si rapoartele de incercari aferente acestora cel putin 2 ani.


ANEXA Nr. 2


PROCEDURA


de implementare a Sistemului de monitorizare prin esantionare a calitatii benzinei si motorinei


1. Autoritatea competenta aproba programul anual de esantionare.


2. Autoritatea competenta deruleaza procedura de selectie a organismului de inspectie de terta parte.


3. Autoritatea competenta elaboreaza lista principala si lista de rezerva a locurilor de distributie in care urmeaza sa se desfasoare activitatea de esantionare.
Din lista prevazuta la pct. 7 din anexa nr. 1 la ordin, autoritatea competenta va stabili lista principala si lista de rezerva prin selectarea aleatorie a unui numar de locuri de distributie corespunzator repartitiei numarului de probe pe macroregiuni/regiuni prevazute la pct. 3 din anexa nr. 1 la ordin.


4. Autoritatea competenta stabileste datele calendaristice la care se esantioneaza la locurile de distributie din lista principala, pe care le comunica organismului de inspectie de terta parte selectat cu 24 de ore in avans.
Fiecarui amplasament de la care urmeaza sa fie efectuata esantionarea i se atribuie un numar de identificare unic. Acest numar trebuie sa se regaseasca pe toate probele prelevate din amplasament si in rapoartele analitice.


5. Organismul de inspectie de terta parte efectueaza in cel mai scurt timp posibil activitatea de esantionare, incercare si analiza a probelor in conformitate cu standardele aferente acestor activitati si cerintele legislatiei in vigoare.
In vederea determinarii parametrilor prevazuti in specificatiile tehnice pentru benzina se preleva 3 probe, identificabile oricand:
- proba pentru laborator - 3 litri;
- contraproba - 3 litri;
- proba-martor - 3 litri, iar pentru motorina se preleva 3 probe, identificabile oricand:
- proba pentru laborator - 1,5 litri;
- contraproba - 1,5 litri;
- proba-martor - 1,5 litri.
Procesul-verbal de esantionare in vederea determinarii specificatiilor tehnice pentru benzina si motorina trebuie completat in conformitate cu modelul prevazut in anexa nr. 3 la ordin si se intocmeste in 3 exemplare:
- un exemplar pentru distribuitorul final de la care s-a prelevat proba;
- un exemplar pentru organismul recunoscut sa efectueze esantionarea;
- un exemplar pentru autoritatea competenta.
Operatorii locurilor de distributie de benzina si motorina au obligatia sa permita organismelor de inspectie de terta parte recunoscute si selectate de autoritatea competenta sa preleve probele de benzina si motorina in cadrul sistemului de monitorizare prin esantionare a calitatii carburantilor.
Organismul de inspectie de terta parte va intocmi un formular de constatare in cazul in care este constatata cel putin una dintre urmatoarele situatii:
a) adresa gresita/locatii din lista cu adresa putin diferita de cea comunicata de autoritate;
b) lipsa unor sortimente solicitate pentru prelevare;
c) intreruperea temporara/totala a activitatii punctului de lucru;
d) imposibilitatea prelevarii in conditii normale din motive care nu tin de organismul de inspectie de terta parte;
e) alte situatii care pot impiedica finalizarea prelevarii de probe.
Formularul de constatare se comunica de indata autoritatii competente, care va comunica organismului de inspectie de terta parte modalitatea pentru continuarea esantionarii, respectiv utilizarea unei locatii de distributie alese aleatoriu din lista de rezerva.


6. Etichetarea probelor
Pe recipientele utilizate pentru prelevarea probelor de benzina si motorina se aplica o eticheta ce contine informatiile prevazute in anexa nr. 4 la ordin.
Informatiile de pe eticheta trebuie sa fie complete si lizibile. Eticheta se aplica pe recipientul pentru prelevarea probei astfel incat sa nu se desprinda sau sa nu se detaseze usor ulterior.


7. Comunicarea rezultatelor
Organismele de inspectie de terta parte vor transmite autoritatii competente rezultatele incercarilor efectuate asupra probei si un exemplar al procesului-verbal de esantionare, in maximum 10 zile lucratoare de la data prelevarii.
Daca rezultatele incercarilor nu sunt conforme cu prevederile din standardele aferente si cu cerintele legislatiei in vigoare, organismul de inspectie de terta parte anunta in cel mai scurt timp posibil autoritatea competenta, care dispune preluarea contraprobelor in discutie de un alt organism recunoscut si analizarea acestora in maximum 48 de ore de la momentul preluarii acestora.


8. Contraprobele
Contraprobele se trimit la un laborator acreditat pentru analiza si incercare. Contraprobele trebuie sa fie analizate si incercate pentru aceleasi caracteristici ca si probele. La incercarea si analizarea contraprobei poate sa participe un reprezentant al organismului de inspectie de terta parte care a efectuat analize asupra probei de laborator initiale.
In cazul in care rezultatele incercarilor efectuate pe contraprobe sunt conforme cu standardele aferente si cu cerintele legislatiei in vigoare, cheltuielile aferente analizarii contraprobelor sunt suportate de organismul de inspectie de terta parte care a efectuat primele incercari.
In cazul in care rezultatele incercarilor efectuate pe contraprobe nu sunt conforme cu specificatiile tehnice prevazute in standardele aferente si cu cerintele legislatiei in vigoare, autoritatea competenta sesizeaza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) si/sau orice autoritate cu competente despre neconformitatile constatate in vederea aplicarii de catre acestea a prevederilor referitoare la constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor, conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 80/2018, aprobata cu modificari prin Legea nr. 311/2018.


9. Raportul analitic elaborat de laborator
Trebuie sa contina informatiile prevazute la pct. 6.5 din standardul SR EN 14274:2013, precum si codul de identificare al probei detaliat la pct. 1 subpct. 1.12 din anexa nr. 1 la ordin. Din motive de protectie a datelor, informatiile confidentiale despre probe trebuie sa fie anonime si trebuie sa fie pastrate doar in laboratorul care a executat analizele. Toate datele referitoare la probele prelevate trebuie sa fie disponibile, la cerere, autoritatilor romane pentru o perioada de 3 ani.
10. Centralizarea rapoartelor analitice de organismul de inspectie de terta parte si raportul final
Autoritatea competenta primeste informatia colectata si centralizata din rapoartele analitice de la laboratoare, sub forma unui raport tehnic final intocmit de catre organismul de inspectie de terta parte, pe care il foloseste pentru elaborarea raportului tehnic final, in conformitate cu modelul prevazut in anexa nr. 6 la ordin si cu respectarea cerintelor din cap. 7 din SR EN 14274.


Anexele 3, 4, 5, 6, 7 si 8 pot fi consultate aici: Anexa 3, Anexa 4, Anexa 5, Anexa 6, Anexa 7, Anexa 8.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice