din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3682 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

  Publicat: 29 Dec 2019       35539 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


ORDONANTA DE URGENTA nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, Republicata si Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea 247/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania.

Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
1. Persoana fizica sau juridica ce sufera un prejudiciu sau o vatamare a drepturilor sale prin fapta ilicita a unei alte persoane si care este indreptatita sa
Act normativ care cuprinde principiile si regulile referitoare la desfasurarea procesului penal.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Persoana fizica in virsta de pana la 18 ani.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Persoana fizica in virsta de pana la 18 ani.
Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Reprezinta forma raspunderii sociale stabilita de stat, in urma incalcarii normelor de drept printr-un fapt ilicit si care determina suportarea consecintelor corespunzatoare de catre cel vinovat,

b) strainii nu prezinta pericol pentru ordinea publica sau securitatea nationala.

(5) Permisul de sedere temporara se elibereaza cu titlu gratuit.

(6) Dreptul de sedere temporara acordat potrivit alin. (2) sau prelungit potrivit alin. (3) se revoca de catre Inspectoratul General pentru Imigrari, prin decizie motivata, la solicitarea procurorului sau a instantei de judecata, in oricare dintre urmatoarele situatii:

a) strainii au reinnoit in mod intentionat contactele cu persoanele suspectate de comiterea infractiunilor prevazute la alin. (1) ;

b) strainii au indus in eroare autoritatile competente cu privire la calitatea de victima sau cu privire la datele si informatiile furnizate;

c) strainii refuza sa coopereze cu autoritatile competente;

d) strainii prezinta pericol pentru ordinea publica sau securitatea nationala;

e) autoritatile competente constata existenta vreunuia dintre cazurile prevazute la art. 16 din Codul de procedura penala.

(7) Dreptul de sedere temporara prelungit potrivit alin. (4) se revoca de catre Inspectoratul General pentru Imigrari, prin decizie motivata, in oricare dintre situatiile prevazute la alin. (6) lit. a) -d) sau in situatia in care strainii au primit remuneratiile restante.

(8) Deciziile de revocare a dreptului de sedere temporara pentru victimele unor infractiuni se comunica strainilor potrivit art. 78.

(9) Strainii victime ale infractiunilor prevazute la alin. (1) , carora nu le-a fost acordat dreptul de sedere temporara, nu pot face obiectul masurii de interzicere a intrarii in Romania decat atunci cand reprezinta o amenintare pentru ordinea publica ori securitatea nationala sau nu au respectat decizia de returnare.

(Din 28-nov-2014 Art. 130 din capitolul VIII modificat de Art. 41, punctul 78. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

Articolul 131: Regimul juridic aplicabil strainilor minori neinsotiti

(1) In situatia strainilor minori care intra neinsotiti sau care raman neinsotiti pe teritoriul Romaniei, atunci cand nu exista dubii serioase cu privire la minoritatea acestora, Inspectoratul General pentru Imigrari si formatiunile sale teritoriale procedeaza dupa cum urmeaza:

(Din 10-nov-2018 Art. 131, alin. (1) din capitolul VIII modificat de Art. I, punctul 66. din Legea 247/2018)

a) se stabilesc identitatea acestora si modul de intrare in tara;

b) indiferent de modul de intrare in Romania, li se asigura reprezentarea printr-o institutie competenta potrivit legii, care le va asigura si protectia si ingrijirea necesare, inclusiv cazarea in centre speciale de ocrotire a minorilor in aceleasi conditii ca si pentru minorii romani;

c) se iau masuri de identificare a parintilor, indiferent de locul de resedinta al acestora, in scopul reunificarii familiale;

d) pana la identificarea parintilor, minorii de varsta scolara au acces la sistemul de invatamant;

e) executarea masurilor de indepartare a unui minor neinsotit se poate face, in urma unei evaluari prealabile de catre autoritatile competente, doar daca minorul este trimis parintilor, atunci cand acestia au fost identificati si nu au resedinta pe teritoriul Romaniei, membrilor familiei, cu acordul acestora, tutorelui desemnat sau unor centre de primire corespunzatoare in statul de returnare;

(Din 28-nov-2014 Art. 131, alin. (1) , litera E. din capitolul VIII modificat de Art. 41, punctul 79. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

f) [Art. 131, alin. (1) , litera F. din capitolul VIII a fost abrogat la 03-sep-2016 de Art. II, punctul 38. din Ordonanta 25/2016]

(2) In scopul gasirii solutiilor adecvate, Oficiul Roman pentru Imigrari coopereaza cu alte institutii, precum si cu organizatii nationale si internationale specializate in domeniul ocrotirii minorilor.

(3) Procedura prevazuta la alin. (1) se considera finalizata in urmatoarele situatii;

a) s-a realizat reunificarea familiala a minorului;

b) minorul a fost predat autoritatilor competente din tara de origine;

c) in cazul neidentificarii parintilor minorului ori a altor membri de familie ai acestuia;

d) minorul nu este acceptat in statul de origine.

(4) Pe perioada derularii procedurii prevazute la alin. (1) , minorilor li se prelungeste dreptul de sedere in scopul prevazut la art. 69 alin. (1) lit. g) , fara a fi necesara indeplinirea conditiilor generale si speciale prevazute de prezenta ordonanta .

(5) Permisele de sedere pentru minorii neinsotiti se acorda cu scutire de la plata taxelor.

(6) In situatiile prevazute la alin. (3) lit. c) si d) , minorului i se poate acorda dreptul de sedere pe termen lung pe teritoriul Romaniei.

(Din 03-sep-2016 Art. 131, alin. (2) din capitolul VIII completat de Art. II, punctul 39. din Ordonanta 25/2016)

Articolul 1311: Stabilirea varstei minorului neinsotit

(1) In situatia in care strainul declara ca este minor si nu poate sa isi probeze varsta, dar exista dubii serioase cu privire la minoritatea sa, acesta va fi considerat major.

(2) In situatia prevazuta la alin. (1) Inspectoratul General pentru Imigrari solicita efectuarea unei expertize medico-legale de evaluare a varstei solicitantului, cu consimtamantul prealabil, in scris, al acestuia.

(3) In cazul in care strainul refuza efectuarea expertizei medico-legale de evaluare a varstei si nu sunt aduse dovezi concludente cu privire la varsta sa, acesta va fi considerat major.

(4) In situatia prevazuta la alin. (3) se va considera ca persoana in cauza a implinit varsta de 18 ani la data constatarii sederii ilegale a acestuia.

(5) Prevederile alin. (3) nu se aplica in cazul in care la baza refuzului efectuarii expertizei medico-legale de stabilire a varstei stau motive intemeiate, constatate in urma evaluarii de catre un psiholog din cadrul Inspectoratului General pentru Imigrari.

(6) Interpretarea rezultatului expertizei medico-legale de evaluare a varstei strainului se realizeaza cu luarea in considerare a principiului interesului superior al minorului.

(Din 10-nov-2018 Art. 131 din capitolul VIII completat de Art. I, punctul 67. din Legea 247/2018)

Articolul 132: Accesul strainilor minori la educatie

(1) Strainii minori care locuiesc in Romania au acces la invatamantul scolar obligatoriu in aceleasi conditii ca si minorii cetateni romani.

(2) Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului stabileste, potrivit legii, limitele si conditiile recunoasterii si echivalarii studiilor efectuate in tara de origine, pentru inscrierea elevilor straini in sistemul national de invatamant.

CAPITOLUL IX: Contraventii si infractiuni

Articolul 133: Raspunderea juridica pentru incalcarea dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta





Afişează OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 194/2002    Vize de sedere in Romania    Permise de munca 2020    Drept de sedere    Permise de munca BREXIT    permis de sedere in scop de detasare    OUG 194/2002 actualizata 2020    Permis de sedere    Permis de sedere BREXIT

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Regimul strainilor. Dreptul de sedere acordat in vederea desfasurarii de activitati comerciale
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, SENTINTA CIVILA NR. 1527/07. 04. 2009