din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1923 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei

Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei

  Publicat: 18 Mar 2020       14442 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei

Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Riscul reputational este riscul inregistrarii de pierderi sau al nerealizarii profiturilor estimate, ca urmare a lipsei de incredere a publicului in integritatea Bancii.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act normativ prin care se reglementeaza situatii generale si impersonale (decrete lege) sau situatii individuale concrete (numirea sau revocarea unui ambasador)
Act normativ prin care se reglementeaza situatii generale si impersonale (decrete lege) sau situatii individuale concrete (numirea sau revocarea unui ambasador)
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

Avand in vedere evolutia situatiei epidemiologice internationale determinata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 la nivelul a peste 150 de tari, in care aproximativ 160.000 de persoane au fost infectate si peste 5.800 au decedat, precum si declararea "Pandemiei" de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii, la data de 11.03.2020,

luand in considerare experienta tarilor grav afectate de evolutia virusului si masurile care au avut impact pozitiv in limitarea raspandirii acestuia si care au vizat actiuni in planul sanatatii publice, concomitent cu limitarea sau intreruperea activitatilor socioeconomice neesentiale, dar mai ales ingradirea exercitarii unor drepturi si libertati fundamentale, fara de care celelalte actiuni desfasurate nu ar fi putut avea efectul scontat,

in contextul masurilor adoptate la nivelul statelor europene, in principal cele limitrofe, dar si cele cu comunitati mari de cetateni romani, din care 12 state au adoptat masuri speciale prin instituirea unor stari exceptionale in scopul prevenirii raspandirii comunitare a infectiei,

luand act de evolutia situatiei epidemiologice pe teritoriul Romaniei si de evaluarea riscului de sanatate publica pentru perioada imediat urmatoare, care indica o crestere masiva a numarului de persoane infectate cu coronavirusul SARS-CoV-2,

tinand cont de faptul ca neluarea unor masuri urgente, cu caracter exceptional, in domeniul social si economic, pentru limitarea infectarii cu coronavirusul SARS-CoV-2 in randul populatiei ar avea un impact deosebit de grav, in principal asupra dreptului la viata si, in subsidiar, asupra dreptului la sanatate al persoanelor,

subliniind necesitatea instituirii starii de urgenta pentru diminuarea efectelor negative asupra economiei cauzate de masurile adoptate la nivel national si international pentru combaterea raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2,

in considerarea faptului ca elementele sus-mentionate definesc un context exceptional care nu putea fi previzionat, care vizeaza interesul public general si care constituie o situatie extraordinara, ce impune masuri exceptionale,

tinand cont de faptul ca restrangerea exercitiului unor drepturi nu trebuie sa afecteze substanta lor, ci sa urmareasca un scop legitim, sa fie necesara intr-o societate democratica si sa fie proportionala cu scopul urmarit,

vazand Hotararea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii nr. 30/2020 privind necesitatea instituirii starii de urgenta si planul de actiune la instituirea starii de urgenta,

avand in vedere propunerea Guvernului de instituire a starii de urgenta,

in temeiul prevederilor art. 93 alin. (1), ale art. 100 din Constitutia Romaniei, republicata, si ale art. 3 si art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 453/2004, cu modificarile si completarile ulterioare,

Presedintele Romaniei d e c r e t e a z a:

Articolul 1

Se instituie starea de urgenta pe intreg teritoriul Romaniei pe o durata de 30 de zile .

Articolul 2

Pentru prevenirea raspandirii COVID-19 si realizarea managementului consecintelor, raportat la evolutia situatiei epidemiologice, pe durata starii de urgenta este restrans exercitiul urmatoarelor drepturi, proportional cu gradul de realizare al criteriilor prevazute de art. 4 alin. (4):

a) libera circulatie;

b) dreptul la viata intima, familiala si privata;

c) inviolabilitatea domiciliului;

d) dreptul la invatatura;

e) libertatea intrunirilor;

f) dreptul de proprietate privata;

g) dreptul la greva;

h) libertatea economica.

Articolul 3

In scopul prevazut la art. 2 se stabilesc masurile de prima urgenta cu aplicabilitate directa si imediata prevazute in anexa nr. 1.

Articolul 4

(1) In scopul prevazut la art. 2 se stabilesc masurile de prima urgenta cu aplicabilitate graduala, prevazute in anexa nr. 2.

(2) Masurile de prima urgenta cu aplicabilitate graduala prevazute la pct. 1-7 din anexa nr. 2 se dispun de ministrul afacerilor interne sau de inlocuitorul legal al acestuia, cu acordul prim-ministrului, prin ordonanta militara.

(3) Masurile de prima urgenta cu aplicabilitate graduala, prevazute la pct. 8 din anexa nr. 2, se dispun de catre Ministerul Afacerilor Interne, prin ordin al secretarului de stat, sef al Departamentului pentru Situatii de Urgenta sau inlocuitorul legal al acestuia.

(4) Masurile de prima urgenta cu aplicabilitate graduala se dispun potrivit alin. (2) si (3) potrivit evaluarii realizate de Comitetul National pentru Situatii de Urgenta, cu acordul prim-ministrului, pe baza urmatoarelor criterii:

a) intensitatea transmiterii intracomunitare a COVID-19;

b) frecventa aparitiei unor focare intr-o zona geografica;

c) numarul de pacienti critici raportat la capacitatea sistemului sanitar;

d) capacitatea si continuitatea asigurarii serviciilor sociale si de utilitati publice pentru populatie;

e) capacitatea autoritatilor publice de a mentine si asigura masuri de ordine si siguranta publica;

f) masurile instituite de alte state cu impact asupra populatiei sau situatiei economice a Romaniei;

g) capacitatea de asigurare a masurilor pentru punere in carantina;

h) aparitia altor situatii de urgenta.

(5) Conducerea aplicarii masurilor stabilite prin ordonantele militare sau prin ordinul prevazut la alin. (3) revine Ministerului Afacerilor Interne.

Articolul 5

(1) Coordonarea integrata a masurilor de raspuns cu caracter medical si de protectie civila la situatia de urgenta generata de COVID-19 se realizeaza de catre Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situatii de Urgenta, in colaborare cu Ministerul Sanatatii si cu celelalte institutii implicate in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc .

(2) Masurile dispuse pentru prevenirea COVID-19 ca urmare a hotararilor Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta sunt aplicabile si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Articolul 6

Conducatorii autoritatilor publice, ai celorlalte persoane juridice, precum si persoanele fizice au obligatia sa respecte si sa aplice toate masurile stabilite prin prezentul decret si prin ordonantele emise de ministrul afacerilor interne.

Articolul 7

Institutiile sprijina structurile Ministerului Afacerilor Interne, la solicitarea acestuia, in indeplinirea misiunilor, conform legislatiei in vigoare.

Articolul 8

Prezentul decret se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la data publicarii.





Afişează Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Decret 195/2020    starea de urgenta    coronavirus    termene de judecata stare de urgenta    avocat starea de urgenta    masuri starea de urgenta    justitie starea de urgenta

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Fake News. Afectarea demnitatii si imaginii persoanei. Practica Tribunalului Bucuresti
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

In aceasta perioada inregistrati o crestere a solicitarilor pentru consiliere cu privire la modul de incetare a contractelor de munca pe perioada starii de urgenta?
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Concedierea pe motiv de forta majora este mai usor de contestat decat concedierea individuala si decat concedierea colectiva?
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Ce sfatuiti un angajat care a fost concediat pe motiv de forta majora?
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Cum interpretati articolul 48 din Codul Muncii? Angajatorul poate face concedieri in baza lui?
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut