(5) Impozitele si contributiile de asigurari sociale aferente indemnizatiei prevazute la alin. (1) se suporta din capitolul aferent cheltuielilor de personal din bugetul de venituri si cheltuieli al angajatorului in conditiile prevazute de Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
(6) Pentru personalul institutiilor si autoritatilor publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea privind finantele publice nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea privind finantele publice locale nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, indemnizatia prevazuta la alin. (1) nu se ia in calcul la determinarea limitei prevazute la art. 25 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
(7) Pana la inchiderea anului fiscal, sumele decontate potrivit alin. (1) vor fi inapoiate Fondului de garantare din bugetul de stat, dupa caz, potrivit unei proceduri stabilite prin hotarare a Guvernului."
6. Dupa articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 31, cu urmatorul cuprins:
"Art. 31. -
(1) Personalul prevazut la art. 32 alin. (1) din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei are dreptul la o majorare acordata suplimentar drepturilor salariale cuvenite, in cuantumul prevazut la art. 3 alin. (1), corespunzator numarului de zile lucratoare din perioada starii de urgenta in situatia in care celalalt parinte nu beneficiaza de drepturile prevazute la art. 1 sau in prezentul articol .
(2) Pentru personalul din Sistemul national de aparare, ordine publica si securitate nationala, majorarea prevazuta la alin. (1) se suporta din bugetul de stat .
(3) Pentru personalul institutiilor si autoritatilor publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, majorarea prevazuta la alin. (1) nu se ia in calcul la determinarea limitei prevazute la art. 25 din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare."
7. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4. -
Numarul de zile libere acordate potrivit prezentei legi, respectiv numarul de zile lucratoare pentru care se acorda majorarea prevazuta la art. 31 alin. (1) se stabilesc de catre Guvern, prin hotarare, pentru fiecare situatie dintre cele prevazute la art. 1 alin. (1) si art. 31."
8. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6. -
In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi va fi aprobata hotararea Guvernului prevazuta la art. 3 alin. (7), precum si procedurile aferente decontarii sumelor privind plata indemnizatiei prevazuta la art. 2."
A se vedea si:
Pastrati-va si Protejati-va salariatii! Veti avea din nou nevoie de ei!
Munca la domicilliu si tele-munca. Ce le diferentiaza?
Modificarea unilaterala si temporara a locului si felului muncii in contextul pandemiei cu coronavirus
Starea de cantatina. Indemnizatia pentru carantina si pentru reducerea timpului de lucru
Suspendarea contractului de munca ca urmare a carantinei sau fortei majore
Art. II. -
(1) Acordarea stimulentului de insertie prevazut la art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se efectueaza fara intrerupere, pe o perioada de 90 zile in cazul persoanelor care, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se afla in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
a) beneficiaza de concediile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a), b) si d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) beneficiaza de concediul prevazut de Legea nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant;
c) se afla in perioada prevazuta la art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) li s-a suspendat ori le-a incetat raportul de munca ori de serviciu, ca urmare a instituirii situatiei de urgenta in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 453/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) In cazul in care, dupa perioada prevazuta la alin. (1), persoana indreptatita realizeaza venituri supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, atunci stimulentul de insertie se acorda, potrivit legii, pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani sau 4 ani in cazul copilului cu dizabilitate.
(3) Prevederile alin. (1) si (2) se aplica corespunzator si in cazul persoanelor care beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. 32 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Prevederile alin. (1) se aplica si persoanelor care la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se afla in plata stimulentului de insertie, cu respectarea prevederilor art. 17 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. III. -
(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si in baza Decretului nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, cererile, declaratiile si documentele doveditoare pentru solicitarea beneficiilor de asistenta sociala acordate din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale pot fi depuse in format letric sau prin posta electronica.
(2) Cererile, declaratiile si documentele doveditoare prevazute la alin. (1) vizeaza acordarea urmatoarelor beneficii de asistenta sociala:
a) ajutorul social acordat in baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) alocatia pentru sustinerea familiei acordata in baza Legii nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) alocatia de stat pentru copii acordata in baza Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) drepturile acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) alocatia lunara de plasament acordata in baza Legii nr. 272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
f) drepturile acordate in baza art. 50 din Legea nr. 273/2004 privind procedura adoptiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
g) ajutorul pentru incalzirea locuintei acordat in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 70/2011 privind masurile de protectie sociala pentru perioada sezonului rece, aprobata prin Legea nr. 92/2012, cu modificarile si completarile ulterioare;
h) indemnizatia lunara de hrana acordata in baza Legii nr. 584/2002 privind masurile de prevenire a raspandirii maladiei SIDA in Romania si de protectie a persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA, cu modificarile ulterioare.
(3) Depunerea prin posta electronica a cererilor, declaratiilor si documentelor doveditoare pentru solicitarea beneficiilor prevazute la alin. (2) se face astfel:
a) pentru beneficiile prevazute la lit. e)-f) si h), la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii teritoriale, in a caror raza teritoriala isi au domiciliul, resedinta ori locuiesc efectiv solicitantii;
b) pentru beneficiile prevazute la lit. a)-d) si g), la autoritatile administratiei publice locale in a caror raza teritoriala isi au domiciliul, resedinta ori locuiesc efectiv solicitantii.
(4) Depunerea prin posta electronica a cererilor, declaratilor si documentelor doveditoare este optionala si se realizeaza in conditiile in care agentiile teritoriale ori autoritatile administratiei publice locale au dezvoltate sisteme de primire electronica, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor).
(5) Incepand cu data prezentei ordonante de urgenta, pe perioada de aplicabilitate a Decretului nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, decizia de acordare/respingere/incetare/suspendare a dreptului de asistenta sociala pentru oricare din beneficiile sociale prevazute la alin. (2) se poate transmite beneficiarului in format letric sau prin posta electronica de catre agentia teritoriala emitenta.
Art. IV. -
(1) Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala, agentiile teritoriale si autoritatile administratiei publice locale vor lua masurile necesare pentru implementarea sistemului de transmitere prin posta electronica a cererilor si documentelor doveditoare pentru solicitarea beneficiilor de asistenta sociala prevazute la art. III alin. (2), in termen de maximum 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(2) Organizarea modului de primire prin posta electronica a cererilor, declaratiilor si documentelor doveditoare se stabileste prin decizie a directorului general al Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala pentru drepturile prevazute la art. III alin. (2) lit. c) -f) si h), respectiv prin dispozitie a primarului pentru drepturile prevazute la art. III alin. (2) lit. a), b) si g).
(3) Pentru cererile, declaratiile si documentele doveditoare pentru solicitarea drepturilor prevazute la art. III alin. (3) lit. b), depuse prin posta electronica la autoritatile administratiei publice locale, acestea au obligatia de a transmite la agentia teritoriala, in termenul prevazut de lege, solicitarile primite, la adresa de posta electronica oficiala a institutiei sau prin Punctul de contact unic electronic, conform Hotararii Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 179/2017.
Art. V. -