din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1987 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2

OUG 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2

  Publicat: 21 Mar 2020       7796 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Ordonanta de urgenta nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Acea modificare a cursului acestei prescriptii, care se concretizeaza in stergerea timpului scurs de la inceputul prescriptiei pana la ivirea uneia din imprejurarile prevazute de lege care intrerup aceasta prescriptie si in inceperea unei noi prescriptii.
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
A fost promulgat la 11.09.1865
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Puterile publice existente in stat.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
A fost promulgat la 11.09.1865
Una din masurile preventive privative de libertate reglementata in Codul de procedura penala si prevazuta si de Constitutia Romaniei, revizuita.
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
A fost promulgat la 11.09.1865
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere

(1) In cazuri exceptionale, agentiile teritoriale si/sau autoritatile administratiei publice locale pot solicita persoanelor care au depus cererea si documentele doveditoare prin posta electronica prezentarea la sediul institutiei.

(2) Prin cazuri exceptionale se inteleg urmatoarele:

a) determinarea unor inadvertente intre informatiile din documentele transmise si cele din bazele de date ale altor institutii la care agentiile teritoriale sau autoritatile administratiei publice locale au acces pentru verificarea indeplinirii de catre solicitanti a criteriilor de acordare a drepturilor;

b) informatiile din documentele transmise sunt incomplete sau pe baza acestora nu se poate determina indeplinirea conditiilor de eligibilitate.

(3) Termenul prevazut de lege pentru solutionarea cererii in cazurile exceptionale prevazute la alin. (2) se prelungeste cu pana la 15 zile lucratoare pentru verificarea realitatii, legalitatii si conformitatii documentelor transmise, precum si pentru solicitarea de documente doveditoare suplimentare.

Art. VI. -

Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala, agentiile teritoriale si autoritatile administratiei publice locale vor a afisa la sediul institutiilor si pe web site-ul propriu informatiile necesare privind posibilitatea si procedura solicitarii beneficiilor de asistenta sociala prin posta electronica, in termen de maximum 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Art. VII. -

Pe perioada situatiei de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, transmiterea prin posta electronica a cererilor si documentelor doveditoare pentru solicitarea drepturilor de asigurari devine principalul mijloc de comunicare .

Art. VIII. -

Rapoartele de monitorizare prevazute la art. 30 alin. (2) din anexa la Hotararea Guvernului nr. 118/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, intocmite inainte de instituirea starii de urgenta prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, raman valabile dupa incetarea starii de urgenta si vor fi luate in considerare in procesul de evaluare pentru acordarea unei noi licente pentru serviciul social.

Art. IX. -

(1) Pe perioada instituirii starii de urgenta prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, beneficiile de asistenta sociala care au drept conditie frecventarea cursurilor de invatamant de catre copii sau tineri se acorda fara intrerupere .

(2) Pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, alocatia zilnica de hrana de care beneficiaza copiii cu cerinte educationale speciale se acorda pe perioada valabilitatii certificatului de orientare scolara fara a fi conditionata de numarul de zile de scolarizare si de prezenta scolara.

(3) Pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, acordarea stimulentelor educationale prevazute de Legea nr. 248/2015 privind stimularea participarii in invatamantul prescolar a copiilor provenind din familii defavorizate, cu modificarile ulterioare, nu este conditionata de frecventa regulata la gradinita a copiilor din familiile beneficiare ale stimulentului educational.

Art. X. -

(1) Pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, cererile si documentele doveditoare pentru stabilirea si plata, in conditiile legii, a drepturilor banesti ce se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, precum si din Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale pot fi depuse la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti in format letric sau prin posta electronica, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor).

(2) Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti au obligatia de a lua masurile necesare pentru implementarea sistemului de transmitere prin posta electronica a cererilor si documentelor doveditoare prevazute la alin. (1).

(3) In cazuri exceptionale, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti pot solicita persoanelor care au depus cererea si documentele doveditoare prin posta electronica prezentarea la sediul institutiei.

(4) Prin situatii exceptionale se inteleg urmatoarele:

a) identificarea unor inadvertente in documentele transmise;

b) informatiile din documentele transmise sunt incomplete sau pe baza acestora nu se poate determina indeplinirea conditiilor legale pentru acordarea drepturilor prevazute la alin. (1).

(5) Termenele prevazute de lege pentru solutionarea cererilor in situatiile exceptionale prevazute la alin. (4) se prelungeste cu pana la 15 zile lucratoare pentru verificarea realitatii, legalitatii si conformitatii documentelor transmise, precum si pentru solicitarea de documente doveditoare suplimentare.

(6) Agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti au obligatia de a afisa la sediul acestora si pe web site-ul propriu informatiile necesare privind transmiterea prin posta electronica a cererilor si documentelor doveditoare prevazute la alin. (1).

Art. XI. -

(1) Pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, pentru perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca, din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizatiile de care beneficiaza salariatii se stabilesc la 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020.

(2) De prevederile alin. (1) beneficiaza salariatii angajatorilor care indeplinesc una din urmatoarele conditii:

a) intrerup activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente potrivit legii, pe perioada starii de urgenta decretate, si detin certificatul de situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, prevazut la art. 12 din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei. Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri elibereaza certificatul de situatii de urgenta conform metodologiei aprobate prin ordin;

b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 si nu au capacitatea financiara de a achita plata tuturor salariilor angajatilor lor. Angajatorii pot beneficia de plata indemnizatiei prevazute la alin. (1) pentru cel mult 75% dintre angajatii care au contracte individuale de munca active la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

(3) Pentru angajatorii mentionati la alin. (2) lit. b), plata indemnizatiei prevazute la alin. (1) se va realiza in baza unei declaratii pe propria raspundere din care sa reiasa faptul ca angajatorul inregistreaza o diminuare a incasarilor din luna anterioara depunerii declaratiei pe propria raspundere, cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie-februarie 2020, si ca nu are capacitate financiara pentru a plati toti salariatii.

(4) Indemnizatia prevazuta la alin. (1) este supusa impozitarii si platii contributiilor sociale obligatorii, conform prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

(5) In cazul indemnizatiei prevazute la alin. (1), calculul, retinerea si plata impozitului pe venit, a contributiei de asigurari sociale de stat si a contributiei de asigurari sociale de sanatate se realizeaza de catre angajator din indemnizatiile incasate din bugetul asigurarilor pentru somaj.

(6) Pentru calculul impozitului pe venit prevazut la alin. (5) se aplica prevederile art. 78 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Declararea impozitului pe venit, a contributiei de asigurari sociale de stat si a contributiei de asigurari sociale de sanatate se realizeaza de angajator prin depunerea declaratiei prevazute la art. 147 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

(7) Termenul de plata si declarare a obligatiilor fiscale prevazute conform alin. (5) este data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care se face plata din bugetul asigurarilor de somaj.

(8) Pentru indemnizatia prevazuta la alin. (1) nu se datoreaza contributie asiguratorie pentru munca conform prevederilor art. 2205 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

A se vedea si:

Pastrati-va si Protejati-va salariatii! Veti avea din nou nevoie de ei!

Munca la domicilliu si tele-munca. Ce le diferentiaza?

Modificarea unilaterala si temporara a locului si felului muncii in contextul pandemiei cu coronavirus

Starea de cantatina. Indemnizatia pentru carantina si pentru reducerea timpului de lucru

Suspendarea contractului de munca ca urmare a carantinei sau fortei majore

Art. XII. -

(1) In vederea acordarii sumelor necesare platii indemnizatiei prevazute la art. XI alin. (1) angajatorii depun, prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, intocmita conform modelelor prevazute in anexele nr. 1 si 2 la prezenta ordonanta de urgenta, insotita de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 3.

(2) Plata sumei prevazute la art. XI alin. (1) se face in baza cererii semnate si datate de reprezentantul legal, depusa prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social.

Art. XIII. -

(1) Documentele prevazute la art. XII alin. (1) si (2) se depun in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.

(2) Plata din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiilor prevazute la art. XI alin. (1) se face in cel mult 30 de zile de la depunerea documentelor.

Art. XIV. -

(1) Cheltuielile din bugetul asigurarilor pentru somaj efectuate potrivit art. XI alin. (1) se pot acoperi din fonduri externe nerambursabile prin Ministerul Fondurilor Europene, in limita sumelor alocate si in conformitate cu prevederile si regulile de eligibilitate aplicabile.

(2) Modelul declaratiei pe propria raspundere prevazut la art. XI alin. (3) se stabileste prin ordin comun al ministrului muncii si protectiei sociale si al ministrului fondurilor europene.





Afişează OUG 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    ordonanta coronavirus    ordonanta covid-19    ordonanta stare de urgenta    IMM Invest Romanaia 2020    subventionare dobanzi IMM    certificat ONRC coronavirus    certificat stare de urgenta    restructurare obligatii bugetare    decret 195/2020    legea 500/2002    OUG 30/2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.