Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile

OUG 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile

  Publicat: 09 Aug 2020       1505 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Ordonanta de urgenta nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene


Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Orice masura de sprijin acordata de catre stat sau de catre unitatile administrative-teritoriale, din resursele de stat sau resurse ale unitatilor administrative-teritoriale
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Alocatie nerambursabila acordata persoanelor fizice, organizatiilor neguvernamentale, agentilor economici si institutiilor publice.
(Working capital) Suma cu care activele curente depasesc datoriile curente.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Denumire data monedei unice europene.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
(Working capital) Suma cu care activele curente depasesc datoriile curente.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Orice masura de sprijin acordata de catre stat sau de catre unitatile administrative-teritoriale, din resursele de stat sau resurse ale unitatilor administrative-teritoriale
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
(Working capital) Suma cu care activele curente depasesc datoriile curente.
Alocatie nerambursabila acordata persoanelor fizice, organizatiilor neguvernamentale, agentilor economici si institutiilor publice.
(Working capital) Suma cu care activele curente depasesc datoriile curente.
Alocatie nerambursabila acordata persoanelor fizice, organizatiilor neguvernamentale, agentilor economici si institutiilor publice.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Alocatie nerambursabila acordata persoanelor fizice, organizatiilor neguvernamentale, agentilor economici si institutiilor publice.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Alocatie nerambursabila acordata persoanelor fizice, organizatiilor neguvernamentale, agentilor economici si institutiilor publice.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Alocatie nerambursabila acordata persoanelor fizice, organizatiilor neguvernamentale, agentilor economici si institutiilor publice.
Denumire data monedei unice europene.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
inseamna o persoana fizica sau juridica, autoritate publica, agentie sau organism altul decat persoana vizata, operatorul,
Denumire data monedei unice europene.
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
Instrument structural infiintat in 1993, cu scopul de a oferi ajutor financiar in domeniile mediu si infrastructura celor mai sarace state ale UE (statele cu un produs national brut sub 90% din media europeana),
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Denumire data monedei unice europene.
Denumire data monedei unice europene.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).

Tinand cont de faptul ca intreprinderile mici si mijlocii, reglementate prin Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare IMM-uri, s-au confruntat pe perioada declararii starii de urgenta cu probleme determinate fie de lipsa consumatorilor, caz in care activitatile IMM-urilor au fost puternic afectate prin scaderea cifrei de afaceri, iar personalul angajat a fost trimis in somaj tehnic, fie de faptul ca activitatile desfasurate de IMM-uri au fost interzise prin ordonante militare pe perioada declararii starii de urgenta sau au fost ingradite pe perioada starii de alerta, situatie in care de asemenea personalul angajat al IMM-urilor a fost trimis in somaj tehnic, iar toate aceste masuri au condus la un blocaj al acestor activitati economice la nivel national,

deoarece IMM-urile detin o pondere importanta in activitatea economica la nivel national, numarul total al acestora fiind de 723.595 de companii, cu o pondere insemnata pentru microintreprinderi de 666.356 de companii, respectiv o pondere relativ medie de 48.230 de intreprinderi mici, precum si 9.009 intreprinderi mijlocii care desfasoara activitati in diferite domenii de activitate, iar pentru reluarea urgenta a activitatii curente au nevoie de capital de lucru, astfel cum acesta este definit prin Regulamentul (UE) 2020/460 al Parlamentului European si al Consiliului din 30 martie 2020 de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.301/2013, (UE) nr. 1.303/2013 si (UE) nr. 508/2014 in ceea ce priveste anumite masuri specifice menite sa mobilizeze investitii in sistemele de sanatate ale statelor membre si in alte sectoare ale economiilor acestora ca reactie la epidemia de COVID -19 - Initiativa pentru investitii ca reactie la coronavirus, care urmeaza a fi utilizat pentru finantarea activitatilor curente ale IMM-urilor,

avand in vedere faptul ca ajutorul de stat se poate acorda doar pana la data de 31 decembrie 2020,

intrucat IMM-urile detin o parte insemnata din forta de munca activa a Romaniei prin contractele individuale de munca incheiate, respectiv un numar total de 2.564.484 de contracte, din care 886.803 contracte incheiate de microintreprinderi, 860.996 de contracte incheiate de intreprinderi mici si 816.685 de contracte incheiate de intreprinderile mijlocii, astfel incat nevoia de sprijin a acestora fie prin granturi pentru capital de lucru, fie prin granturi de investitii este o nevoie reala cu un impact major asupra echilibrelor macroeconomice ale Romaniei,

avand in vedere ca masurile de sprijin pentru reluarea activitatilor economice la nivel national influenteaza direct capacitatea operationala a IMM-urilor de a relua activitatile pe o piata de consum si productie grav afectata de epidemia de COVID-19, iar prin neluarea acestor masuri de sprijin IMM-urile se pot confrunta cu grave dificultati in desfasurarea activitatilor curente si de investitii, cu impact direct asupra veniturilor bugetului de stat, dar si asupra cresterii ratei somajului in Romania,

deoarece o parte din IMM-uri au nevoie de grant pentru capital de lucru necesar pentru plata datoriilor curente, constituirea stocurilor de materie prima, marfuri, materiale consumabile, dar si pentru achizitionarea echipamentelor de protectie medicala necesare propriilor salariati, iar in lipsa capitalului de lucru reluarea activitatii curente va fi dificil de realizat,

intrucat o parte din IMM-uri, ca urmare a crizei provocate de COVID-19, trebuie sa isi realoce activitatea prin crearea unor capacitati de productii noi, prin desfasurarea unor activitati noi sau prin implementarea unor proiecte de investitii noi, iar pentru aceasta au nevoie de granturi pentru investitii de mica valoare, astfel incat sa se creeze capacitati de productie mici si sa se poata obtine produse si servicii noi adaptate la cerintele consumatorilor,

luand in considerare ca exista un risc substantial de recesiune economica in anul 2020, iar in acest context multe segmente ale economiei europene sunt blocate din cauza epidemiei de COVID-19 si lanturile de aprovizionare si schimburile comerciale globale sunt profund afectate, fiind necesare masuri de sprijin pentru deblocarea redresarea activitatilor economice,

avand in vedere faptul ca, in lipsa adoptarii masurilor propuse in regim de urgenta, sectorul IMM, care reprezinta o prioritate a programului de relansare economica a Guvernului Romaniei, nu ar putea beneficia de conditii de finantare adecvata pentru proiectele de relansare a activitatilor, de investitii sau pentru capitalul de lucru necesar derularii activitatii curente ale intreprinderilor grav afectate de pandemia de COVID-19,

tinand cont de faptul ca sprijinirea sectorului IMM reprezinta o prioritate a programului de relansare economica al Guvernului Romaniei, in conditiile in care acest sector are o contributie importanta la cresterea economica nationala si crearea de locuri de munca, sens in care trebuie sa beneficieze din partea statului de politici publice care vizeaza printre altele imbunatatirea accesului la finantare,

luand in considerare faptul ca este necesara adoptarea unui act normativ care sa asigure temeiul juridic pentru modificarea Programului operational Competitivitate in sensul stabilirii valorilor sumelor forfetare, avand in vedere numarul mare de IMM-uri afectate si impactul implicit asupra economiei, precum si faptul ca semnarea contractelor pentru acordarea ajutorului de stat are ca data-limita 31 decembrie 2020, motiv pentru care este necesara adoptarea de urgenta a masurilor de sprijin pentru capitalul de lucru si investitional propus,

intrucat neadoptarea prezentului act normativ determina imposibilitatea acordarii in cadrul Programului operational Competitivitate a unui sprijin financiar in cuantum de 1 miliard de euro pentru IMM-urile afectate in contextul pandemiei de COVID-19,

intrucat neadoptarea unor masuri in regim de urgenta pentru IMM-uri ar conduce la blocarea/intarzierea relansarii economice si, implicit, la pierderea unor sume considerabile din fondurile europene alocate Romaniei,

avand in vedere ca elementele mai sus mentionate vizeaza interesul public si strategic, sunt o prioritate a Programului de guvernare si constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata, se impune adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta.

In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta .

CAPITOLUL I

Dispozitii generale

Art. 1. -

(1) Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza cadrul general pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, denumit in continuare POC, in contextul crizei provocate de COVID-19, pentru beneficiarii prevazuti la alin. (3), a caror activitate a fost afectata de raspandirea virusului SARS-CoV-2 sau a caror activitate a fost interzisa prin ordonante militare pe perioada starii de urgenta sau ingradite pe perioada starii de alerta.

(2) Formele de sprijin din fonduri externe nerambursabile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se refera la:

a) microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile sub forma de suma forfetara;

b) granturi pentru capital de lucru acordate sub forma de suma forfetara si in procent din cifra de afaceri;

c) granturi pentru investitii productive acordate din fonduri externe nerambursabile in baza evaluarii proiectului de investitii depus.

(3) Intreprinderile mici si mijlocii, denumite in continuare IMM-uri, sunt beneficiari pentru fondurile externe nerambursabile prevazute la alin. (2), iar persoanele fizice autorizate, denumite in continuare PFA, si cabinetele medicale individuale, denumite in continuare CMI, pentru fondurile externe nerambursabile prevazute la alin. (2) lit. a).

Art. 2. -

In sensul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

a) administrator al schemei de ajutor de stat - Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, denumit in continuare MEEMA, in parteneriat cu agentiile pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului, denumite in continuare AIMMAIPE, in baza contractului de finantare incheiat cu Ministerul Fondurilor Europene, denumit in continuare MFE, prin Autoritatea de management pentru Programul operational Competitivitate, denumita in continuare AM-POC, in calitate de furnizor de ajutor de stat . Administratorul schemei este imputernicit sa deruleze proceduri in legatura cu schema de ajutor de stat, in conformitate cu prevederile contractelor de finantare semnate cu AM-POC;

b) administrator tehnic al sistemului informatic de gestionare a schemei de ajutor de stat - Serviciul de Telecomunicatii Speciale, denumit in continuare STS;

c) administrator operational al sistemului informatic de gestionare a schemei de ajutor stat - MEEMA, in parteneriat cu AIMMAIPE;

d) sistem informatic de gestionare a schemei de ajutor de stat - sistemul informatic integrat proiectat si dezvoltat de STS pe baza cerintelor operationale furnizate de MEEMA, in scopul gestionarii acordarii sprijinului financiar pentru beneficiarii prevazuti la art. 1 alin. (3), in conditiile prezentei ordonante de urgenta; sistemul informatic este gazduit si administrat din punct de vedere tehnic de STS, respectiv din punct de vedere operational de MEEMA si AIMMAIPE, fondurile necesare proiectarii, dezvoltarii, testarii, punerii in functiune, operarii, administrarii tehnice si operationale, respectiv mentenantei preventive si corective fiind asigurate din fonduri externe nerambursabile, prin POC, si de la bugetul de stat, in baza contractului de finantare semnat in acest sens de AM-POC cu MEEMA, in parteneriat cu AIMMAIPE si STS, conform regulilor de eligibilitate stabilite prin Ghidul solicitantului;

e) beneficiari finali ai ajutorului de stat - IMM/microintreprinderi/PFA/CMI, organizatii neguvernamentale cu activitate economica, denumite in continuare ONG-uri cu activitate economica, care primesc ajutorul de stat prin intermediul micrograntului/grantului pentru capital de lucru/grantului pentru investitii productive, prin incheierea unui contract de ajutor de stat cu administratorul schemei de ajutor de stat;

f) CMI - unitatea, cu sau fara personalitate juridica, furnizoare de servicii publice, de stat sau private, de asistenta medicala umana preventiva, curativa, de recuperare si de urgenta. Serviciile de sanatate ale cabinetelor medicale se realizeaza de medici de medicina generala - medici de familie, medici stomatologi, medici specialisti si alte categorii de personal medical autorizat. In CMI isi exercita profesia medicul titular, care poate avea ca salariati ori colaboratori medici sau orice alta categorie de personal;

g) capital de lucru - diferenta dintre activele curente si datoriile curente ale unei intreprinderi;

h) grant pentru capital de lucru - grant direct acordat beneficiarilor de ajutor de stat sub forma de suma forfetata reprezentand 15% din cifra de afaceri inregistrata in anul 2019;

i) grant pentru investitii productive - grant acordat beneficiarilor de ajutor de stat din fonduri externe nerambursabile pentru realizarea de investitii necesare pentru extinderea/reabilitarea/modernizarea capacitatilor de productie existente, realizarea unor capacitati de productii noi, achizitionarea de echipamente, utilaje si instalatii, precum si pentru modernizarea, reabilitarea, extinderea cladirilor existente sau achizitionarea unor cladiri destinate activitatilor de productie noi, inclusiv pentru achizitionarea de terenuri necesare realizarii investitiilor, in limita a 10% din valoarea proiectelor care fac obiectul cererilor de finantare;

j) IMM - intreprinderile infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, sau in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobata cu modificari prin Legea nr. 301/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, care au mai putin de 250 de angajati si o cifra de afaceri anuala neta care nu depaseste echivalentul in lei a 43 milioane euro;

k) microgrant - grant direct in valoare de 2.000 euro acordat sub forma de suma forfetara beneficiarilor de ajutor de stat considerati vulnerabili la riscul de raspandire a virusului SARS-CoV-2;

l) PFA - intreprinderea economica, fara personalitate juridica, organizata de o persoana fizica ce foloseste, in principal, forta sa de munca;

m) industrii creative - industrii care isi au originea in creativitatea, talentul si maiestria indiviziilor si care au potentialul crearii de locuri de munca si prosperitate prin generarea si exploatarea proprietatii intelectuale.

Art. 3. -

(1) Formele de sprijin din fonduri externe nerambursabile prevazute la art. 1 alin. (2) se acorda in cadrul POC pentru care MFE indeplineste functia de Autoritate de management, denumita in continuare AM, si furnizor de ajutor de stat .

(2) Pentru formele de sprijin din fonduri externe nerambursabile prevazute la art. 1 alin. (2), MEEMA in parteneriat cu AIMMAIPE indeplineste functia de administrator de schema de ajutor de stat, in conditiile prevazute in contractele de finantare incheiate intre MFE, prin AM-POC, pe de o parte, si MEEMA in parteneriat cu AIMMAIPE, pe de alta parte .

CAPITOLUL II

Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile

Art. 4. -

(1) Microgranturile au valoarea de 2.000 euro si se acorda o singura data, sub forma de suma forfetara, conform prevederilor art. 3 alin. (1) din Regulamentul (UE) nr. 1.301/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind Fondul european de dezvoltare regionala si dispozitiile specifice aplicabile obiectivului referitor la investitiile pentru crestere economica si locuri de munca si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006, cu modificarile ulterioare, si ale art. 67 alin. (1) lit. c) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispozitii comune privind Fondul european de dezvoltare regionala, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurala si Fondul european pentru pescuit si afaceri maritime, precum si de stabilire a unor dispozitii generale privind Fondul european de dezvoltare regionala, Fondul social european, Fondul de coeziune si Fondul european pentru pescuit si afaceri maritime si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului.

(2) Fondurile alocate pentru acordarea de microgranturi in cadrul POC 2014-2020 sunt in valoare totala de 100.000.000 euro, din care 85.000.000 euro se aloca din bugetul POC 2014-2020 si 15.000.000 euro din cofinantarea de la bugetul de stat .

Art. 5. -





Afişează OUG 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 30/2020    foncuri europene    fonduri neramburasabile

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Protectia sociala a salariatilor. Drepturi si Proceduri de care acestia pot beneficia (II pe durata starii de urgenta)
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu