Sanctiuni
(1) Constituie contraventii urmatoarele fapte si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (1), art. 12 alin. (1), art. 15 alin. (1) si alin. (4) - (6) si art. 17, cu amenda de la 5.000 lei la 30.000 lei;
b) nerespectarea prevederilor art. 10 alin. (2) si (3) si art. 20 alin. (3) - (5) si (7), cu amenda de la 10.000 lei la 40.000 lei;
c) nerespectarea prevederilor art. 5, art. 13 alin. (3) - (7) si (9) si art. 18 alin. (1) si (3), cu amenda de la 10.000 lei la 50.000 lei.
(2) Faptele prevazute la alin. (1), daca au avut ca urmare afectarea grava si in mod repetat a intereselor economice ale unuia sau mai multor consumatori, se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 25.000 lei.
(3) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la alin. (1) si (2), precum si la art. 22 alin. (1) se fac de catre reprezentantii imputerniciti ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
ARTICOLUL 22
Sanctiuni contraventionale complementare
(1) Odata cu aplicarea sanctiunii amenzii contraventionale prevazute la art. 21 agentul constatator poate dispune aducerea in conformitate a continutului digital sau a serviciului digital ori restituirea contravalorii produsului, dupa caz.
(2) Contraventiilor prevazute la art. 21 le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia art. 28 alin. (1) si art. 29.
ARTICOLUL 23
Sesizari
In vederea asigurarii respectarii prevederilor prezentei ordonante de urgenta de catre comercianti, persoanele fizice sau organizatiile care, potrivit legii, au un interes legitim, inclusiv organizatiile de consumatori sau organizatiile profesionale, organismele publice sau reprezentantii acestora, precum si organizatiile sau asociatiile fara scop lucrativ care A�a��si desfasoara activitatea in domeniul protectiei drepturilor si libertatilor persoanelor vizate, asa cum sunt definite la articolul 80 din Regulamentul (UE) 2016/679, pot fie sa sesizeze Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor in legatura cu incalcarile prevederilor prezentei ordonante de urgenta astfel incat aceasta sa decida asupra reclamatiilor, fie sa initieze actiuni in justitie impotriva comerciantilor care au savarsit sau sunt susceptibili sa savarseasca incalcari ale prezentei ordonante de urgenta.
ARTICOLUL 24
Caracterul imperativ
(1) Cu exceptia cazului in care se prevede altfel in prezenta ordonanta de urgenta, consumatorul nu poate fi obligat la niciun acord de natura contractuala care, in defavoarea sa, exclude aplicarea dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta, deroga de la acestea sau le modifica efectele inainte ca modificarea continutului digital sau a serviciului digital in conformitate cu art. 18 sa fie adusa la cunostinta consumatorului de catre comerciant.
(2) Comerciantul poate sa ofere consumatorului conditii contractuale care depasesc nivelul de protectie asigurat prin prezenta ordonanta de urgenta .
ARTICOLUL 25
Dispozitii tranzitorii si finale
(1) Prezenta ordonanta de urgenta intra in vigoare la 10 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) Sunt exceptate de la prevederile art. 18 si art. 19 alin. (1) contractele ce au ca obiect furnizarea de continut digital sau de servicii digitale aflate in derulare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
ARTICOLUL 26
In termen de 60 de zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta se modifica anexa la Hotararea Guvernului nr. 444/2020 privind stabilirea cadrului institutional si a unor masuri pentru punerea in aplicare a prevederilor art. 5 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2017/2.394 al Parlamentului European si al Consiliului din 12 decembrie 2017 privind cooperarea dintre autoritatile nationale insarcinate sa asigure respectarea legislatiei in materie de protectie a consumatorului si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.006/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 488 din 10 iunie 2020, precum si modificarea si completarea anexei la Hotararea Guvernului nr. 1.553/2004 privind unele modalitati de incetare a practicilor ilicite in domeniul protectiei intereselor colective ale consumatorilor, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 695 din 30 septembrie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, in conformitate cu dispozitiile art. 23 din Directiva (UE) 2019/770 a Parlamentului European si a Consiliului din 20 mai 2019 privind anumite aspecte referitoare la contractele de furnizare de continut digital si de servicii digitale, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 136 din 22 mai 2019.
*
Dialogurile MCP (X) - Utilizarea retelelor de mesagerie electronica in raporturile de munca Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Interviu avocat Predut: Oportunitatea digitalizarii relatiilor de munca. Efecte imediate si pe termen lung Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Dialogurile MCP � Digitalizarea raporturilor de munca Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Protectia corespondentei electronice a salariatului in era digitala Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati