CAPITOLUL VMonitorizarea agentilor economici cu capital unic sau majoritar de stat
Art. 47. - Guvernul Romaniei, prin Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale va lua masuri suplimentare pentru monitorizarea operatorilor economici cu capital sau patrimoniu integral sau majoritar de stat si filialelor acestora, sub aspectul incadrarii in programele de reducere a arieratelor, creantelor si pierderilor, precum si a cheltuielilor de personal prevazute prin Bugetele de venituri si cheltuieli aprobate potrivit legii, programe propuse de ministere, autoritati ale administratiei publice centrale si organe de specialitarte ale administratiei publice centrale, in subordinea, coordonarea, autoritatea sau portofoliul carora se afla acestia.
CAPITOLUL VIFondul social
Art. 48. - Se constituie Fondul social din sponsorizarea ce va fi acordata de producatorii interni si distribuitorii de gaze naturale, care contribuie benevol la constituirea acestui fond, in conformitate cu art.4 alin. (1) din Legea nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare.Art. 49. - (1) Pe baza de protocol incheiat intre Guvern si producatorii interni si distribuitorii de gaze naturale care doresc sa contribuie la fond, Fondul social se colecteaza si se distribuie in cursul anului 2009.(2) Sumele cu care vor sponsoriza si vor contribui la Fondul social producatorii interni si distribuitorii de gaze naturale sunt, de regula, sume obtinute din majorarea de pret la gazele naturale in cursul anului 2009.(3) Sumele prevazute la alin. (1) sunt cheltuieli cu deductibilitate limitata pentru respectivele societati, prin derogare de la prevederile art. 21 alin. (4) lit. p) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.Art. 50. - Colectarea sumelor se realizeaza lunar prin virarea in contul de venituri ale bugetului de stat, numarul xxxxxx "Donatii si sponsorizari", deschis la Trezoreria Statului, pe baza protocoalelor incheiate potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta.Art. 51. - Destinatia sumelor colectate se stabileste prin hotarare a Guvernului.
CAPITOLUL VIIAlte dispozitii
Art. 52. - (1) Limita valorica a garantiilor de stat pentru anul 2009, in conformitate cu Ordonanta de urgenta privind datoria publica nr. 64/2007 cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste in suma de 6 miliarde lei. (2) Pentru garantiile de stat emise in valuta, conversia se efectueaza la cursul de schimb valabil pentru data semnarii contractului de imprumut .(3) Acordarea garantiilor de stat emise in conformitate cu alin. (1) se va realiza pentru finantarea proiectelor prioritare pentru economia romaneasca, derulate de catre entitati publice si private non-financiare, in conditiile respectarii legislatiei privind ajutorul de stat .Art. 53. - (1) Plata facturilor reprezentand contravaloarea bunurilor achizitionate, serviciilor prestate sau lucrarilor efectuate se realizeaza de catre institutiile publice in perioada 24 - 31 a fiecarei luni.(2) In vederea derularii in conditii de echilibru a cheltuielilor sectorului public, institutiile publice au obligatia de a-si programa platile efectuate prin virament sau numerar, potrivit normelor metodologice aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.(3) Institutiile publice si operatorii economici cu capital majoritar de stat au obligatia de a transmite catre Ministerul Finantelor Publice o programare a operatiunilor de vanzare/cumparare valuta potrivit normelor metodologice aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.(4) Prin normele metodologice prevazute la alin. (2) se pot aproba categorii de plati exceptate de la prevederile prezentei ordonante de urgenta.(5) In termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, termenele de plata aferente angajamentelor legale incheiate, se coreleaza cu termenele de plata prevazute la alin. (1).(6) Angajamentele legale incheiate dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se coreleaza cu termenele de plata prevazute la alin. (1).Art. 54. - Institutiile publice sunt obligate sa furnizeze Ministerului Finantelor Publice, la termenele, periodicitatile si in forma solicitata, date si informatii financiar-contabile, in conformitate cu instructiunile si normele metodologice aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.Art. 55. - In cazul nerespectarii prevederilor art.53 si art.54, Ministerul Finantelor Publice este autorizat sa ia urmatoarele masuri:a) blocarea deschiderilor de credite bugetare pentru ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor pentru somaj, bugetului Fondului national unic de asigurari de sanatate si ai bugetelor locale;b) blocarea conturilor de disponibilitati deschise la unitatile Trezoreriei Statului pe numele institutiilor publice finantate integral sau partial din venituri proprii.c) In situatia nerespectarii termenului de plata sau al nerespectarii graficului de plati anuntat, Ministerul Finantelor Publice isi rezerva dreptul de a scoate din decontare sumele neanuntate, iar responsabilitatea pentru nedecontarea documentelor de plata prezentate unitatilor teritoriale ale trezoreriei statului revine in totalitate ordonatorilor de credit .Art. 56. - Alineatul (1) al articolului 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 276 din 8 aprilie 2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 275/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:"(1) Ordonatorii principali de credite ai autoritatilor si institutiilor publice finantate integral din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, din venituri proprii si subventii acordate de la aceste bugete si integral din venituri proprii, vor depune centralizat la Ministerul Finantelor Publice pana cel tarziu in a zecea zi lucratoare, inclusiv, a lunii curente pentru luna anterioara, situatii privind monitorizarea derularii programului de investitii publice."Art. 57. - Articolul 1 si alineatul (3) al articolului 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 223/2008 privind unele masuri de reducere a unor cheltuieli bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 899 din 31 decembrie 2008, se abroga.Art. 58. - Anexele 1 - 3 fac parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta .PRIM-MINISTRU,
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti