ANEXA la norma sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor - CERINTE SPECIFICE DE SANATATE A ANIMALELOR
Capitolul I - Membrane naturale de animale destinate pentru consum uman
A. Comertul Comertul cu membrane naturale de animale este supus prezentarii unui document care specifica faptul ca unitatea de origine trebuie sa fie: a) o unitate autorizata de autoritatea competenta, atunci cand membranele naturale de animale sunt sarate sau uscate la punctul de origine sau cand membranele naturale de animale sarate sau uscate sunt manipulate ulterior in alte scopuri; b) in alte cazuri, o unitate autorizata in concordanta cu Regulamentul Parlamentului European si al Consiliului nr. 853/2004/CE ce stabileste reguli specifice de igiena privind igiena alimentelor, cu conditia ca membranele naturale de animale sa fie transportate in asa fel incat sa se evite contaminarea . B. Importul din tari terte Importul de membrane naturale de animale din orice tara terta este supus prezentarii certificatului la care se refera art. 9 alin. (1) lit. b) din norma sanitara veterinara, emis si semnat de un medic veterinar oficial al tarii terte exportatoare, care indica faptul ca: (i) membranele naturale de animale provin de la intreprinderi autorizate de autoritatea competenta a tarii exportatoare; (ii) membranele naturale de animale au fost curatate, razuite si apoi sarate sau inalbite (sau, ca o alternativa la sarare ori inalbire, ca acestea au fost uscate dupa razuire); (iii) dupa tratamentul mentionat la pct. (ii), au fost luate masuri eficiente pentru a se preveni recontaminarea membranelor naturale de animale.
Capitolul II - Oase si produse pe baza de oase, cu exceptia fainii de oase, coarne si produse pe baza de coarne, cu exceptia fainii de coarne, ongloane si produse pe baza de ongloane, cu exceptia fainii de ongloane, destinate pentru consum uman
Comertul si importul produselor in cauza se supun urmatoarelor conditii: 1. In cazul comertului, oasele, coarnele si ongloanele sunt supuse cerintelor de sanatate a animalelor, stabilite de Norma sanitara veterinara ce stabileste reguli de sanatate animala care reglementeaza productia, procesarea, distributia si introducerea produselor de origine animala destinate pentru consum uman, aprobata prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 39/2006, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 213 din 8 martie 2006, ce transpune in legislatia nationala Directiva Consiliului 2002/99/CE. 2. In cazul comertului, produsele pe baza de oase, produsele pe baza de coarne si produsele pe baza de ongloane sunt supuse cerintelor de sanatate a animalelor, stabilite de Regulamentul Parlamentului European si al Consiliului nr. 853/2004/CE ce stabileste reguli specifice de igiena privind igiena alimentelor. 3. In cazul importului, oasele, produsele pe baza de oase, coarnele, produsele pe baza de coarne, ongloanele si produsele pe baza de ongloane sunt supuse cerintelor prevazute de Regulamentul Parlamentului European si al Consiliului nr. 854/2004/CE ce stabileste reguli specifice pentru organizarea de controale oficiale privind produsele de origine animala destinate pentru consum uman.
Capitolul III - Proteine de origine animala prelucrate destinate pentru consum uman
I. Fara a se prejudicia restrictiile impuse in ceea ce priveste encefalopatia spongiforma transmisibila sau restrictiile cu privire la furajarea rumegatoarelor cu proteine provenite de la rumegatoare, comertul si importul de proteine de origine animala prelucrate sunt supuse: A. In ceea ce priveste comertul, prezentarii documentului sau certificatului prevazut de Regulamentul Parlamentului European si al Consiliului nr. 853/2004/CE ce stabileste reguli specifice de igiena privind igiena alimentelor, care atesta ca cerintele acelui regulament au fost indeplinite; B. In ceea ce priveste importul: 1. prezentarii unui certificat de sanatate, astfel cum se prevede la art. 9 alin. (1) lit. b) din norma sanitara veterinara, semnat de un medic veterinar oficial din tara de origine, si care atesta ca: a) produsele indeplinesc cerintele prevazute de Regulamentul Parlamentului European si al Consiliului nr. 853/2004/CE ce stabileste reguli specifice de igiena privind igiena alimentelor; b) s-au luat toate masurile de precautie dupa tratament, pentru a se preveni contaminarea produsului tratat; c) au fost prelevate si testate probe pentru a depista Salmonella, atunci cand transportul a parasit tara de origine; d) rezultatele acestor teste sunt negative; 2. in urma controlului documentelor, adica al certificatului la care se refera pct. 1, prelevarii de probe de catre autoritatea competenta de la postul de inspectie la frontiera, fara a se prejudicia cele stipulate la pct. II: (i) din fiecare transport de produse expediate in vrac; (ii) aleatoriu, din transporturile de produse ambalate in unitatea de fabricare; 3. pentru aprobarea de libera circulatie pe teritoriul Comunitatii Europene a transporturilor de proteine de origine animala prelucrate si pentru a se dovedi faptul ca rezultatele prelevarii efectuate in baza prevederilor lit. B pct. 1 lit. c) au fost negative si, daca este necesar, dupa reprelucrare;
Toate elementele esentiale apte a da nastere raportului juridic obligational intre partile cauzei trebuie dovedite de angajator. Sarcina probei in conflictele de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 3028 din data de 05 Iunie 2019
Raspunderea penala a persoanei juridice. Abuz in serviciu Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 217/A din 16 iulie 2014
Acest caz se refera la sistemul despagubirilor banesti (MCAs) platibile exportatorilor, in virtutea Planului Comun pentru Agricultura, pentru a compen Pronuntaţă de: Cazul: CNTA vs. Commission, 1975, nr.74/74
In conformitate cu art.34 din Directiva 98/8/CE privind pesticidele ce nu sunt utilizate in agricultura statele membre erau obligate sa ia masurile in Pronuntaţă de: Cazul: Comisia Europeana c. Republica Franceza, recurs in neindeplinirea obligatiilor, 10 aprilie 2003
Angajarea raspunderii civile a functionarului public pentru prejudiciile provocate cu vinovatie autoritatii publice unde isi desfasoara activitatea Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 4643 din 11 octombrie 2011
Criterii de apreciere a caracterului ilicit al faptei. Cauza exoneratoare de raspundere Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 635 din 19 februarie 2013
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Precizari privind salariul minim brut pe tara garantat in plata aplicabil de la 1 ianuarie 2019 si legea zilierilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare Sursa: MCP Cabinet avocati
Munca la negru � definitie, forme, avantaje si dezavantaje, sanctiuni Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Reglementarea activitatii zilierilor Sursa: EuroAvocatura.ro
Exemple practice privind impozitarea veniturilor din activitati agricole Sursa: EuroAvocatura.ro
Excluderea unui agricultor de la beneficiul unor ajutoare agricole pentru declaratie falsa cu privire la suprafata exploatatiei sale nu se opune aplicarii unei sanctiuni penale pentru aceleasi fapte Sursa: EuroAvocatura.ro