din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2720 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Legea nr. 194/2009, privind aprobarea OUG nr. 19/2008 pentru modificarea si completarea OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

Legea nr. 194/2009, privind aprobarea OUG nr. 19/2008 pentru modificarea si completarea OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

  Publicat: 03 Jun 2009       2978 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


A fost promulgat la 11.09.1865
Legea nr. 194/2009, privind aprobarea OUG nr. 19/2008 pentru modificarea si completarea OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 365 din 01/06/2009

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
A fost promulgat la 11.09.1865
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Confirmare intr-o anumita functie
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Valori de incasat din vanzari pe credit, de bunuri rezultate din exploatare (produse, lucrari, servicii). Sunt generate de ciclul de exploatare al intreprinderii
Confirmare intr-o anumita functie
Persoana fizica sau juridica care a primit o suma de bani sau alte valori de la creditor,
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Confirmare intr-o anumita functie
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Termen ce desemneaza pe debitorul indatorat sa execute prestatia formand obiectul uni raport juridic obligational cu referire la care creditorul (numit cedent)
Persoana care beneficiaza de un contract de cesiune.
Termen ce desemneaza pe debitorul indatorat sa execute prestatia formand obiectul uni raport juridic obligational cu referire la care creditorul (numit cedent)
A fost promulgat la 11.09.1865
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.



Articol unic. - Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19 din 27 februarie 2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 163 in 3 martie 2008, cu urmatoarele modificari:


1. La articolul I punctul 16, articolul 1751 se modifica si va avea urmatorul cuprins:



"ARTICOLUL 1751
Cesiunea creantelor fiscale administrate de Agentia
Nationala de Administrare Fiscala



(1) Agentia Nationala de Administrare Fiscala poate cesiona creantele fiscale principale si accesorii pe care le are in administrare, datorate de contribuabili, astfel cum acestea sunt individualizate prin titluri de creanta si confirmate prin certificate de atestare fiscala.


(2) Cesiunea creantelor fiscale se face prin licitatie, selectie de oferte sau incredintare directa, dupa caz.


(3) Procedura de cesiune a creantelor fiscale este demarata la initiativa Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau a unitatilor sale subordonate si incepe prin transmiterea spre publicare a unui anunt de intentie.


(4) Publicarea anuntului de intentie nu creeaza Agentiei Nationale de Administrare Fiscala obligatia de a efectua respectiva cesiune de creante .


(5) Intentia de cesionare a creantei fiscale se va notifica debitorului fiscal. Incepand cu data eliberarii certificatului de atestare fiscala, orice plata efectuata de debitor sau in numele sau se considera a fi efectuata in contul obligatiilor fiscale curente sau viitoare. In cazul in care nu se realizeaza procedura cesiunii creantelor fiscale, organul fiscal va proceda la stingerea creantelor fiscale cu sumele achitate in conditiile prezentului alineat, cu respectarea prevederilor art. 114 si 115 din prezentul cod.


(6) Agentia Nationala de Administrare Fiscala poate cesiona creantele fiscale principale si accesorii pe care le administreaza, ale debitorilor prevazuti la alin. (1), la un pret care nu va putea fi mai mic decat valoarea creantelor fiscale principale, parcurgand urmatoarele etape:


a) se publica anuntul de participare la cesionarea creantelor fiscale prin licitatie publica cu strigare, la un pret ce nu va putea fi mai mic decat valoarea creantelor fiscale astfel cum acestea sunt individualizate prin titlurile de creanta si confirmate prin certificate de atestare fiscala;


b) in situatia in care exista un singur ofertant pentru care oferta a fost declarata calificata, Agentia Nationala de Administrare Fiscala poate sa treaca la incredintarea directa, cu conditia ca pretul din oferta sa nu fie mai mic decat valoarea totala a creantelor fiscale. In situatia in care exista mai multe oferte declarate calificate este declarata castigatoare oferta cea mai avantajoasa;


c) in cazul in care nu exista nicio oferta, licitatia in vederea cesiunii creantelor fiscale se va organiza la un alt termen, pentru care se va publica un nou anunt in care pretul nu va putea fi mai mic decat valoarea creantelor fiscale principale plus 75% din valoarea creantelor fiscale accesorii;


d) in cazul in care nu exista nicio oferta, licitatia in vederea cesiunii creantelor fiscale se va organiza la un alt termen, pentru care se va publica un nou anunt in care pretul nu va putea fi mai mic decat valoarea creantelor fiscale principale la care se adauga 50% din valoarea creantelor fiscale accesorii;


e) in cazul in care in cadrul etapei prevazute la lit. c) sau d) exista un singur ofertant, Agentia Nationala de Administrare Fiscala poate sa treaca la incredintarea directa, cu conditia ca pretul din oferta sa nu fie mai mic decat valoarea creantelor fiscale inscrisa in anunt. Daca exista mai multe oferte calificate, este declarata castigatoare oferta cea mai avantajoasa;


f) daca nu se obtine pretul inscris in anunt, cesiunea creantelor fiscale va fi facuta la cel mai mare pret oferit, daca acesta depaseste valoarea creantelor fiscale principale.


(7) Distribuirea pretului cesiunii creantelor fiscale se face de organul fiscal competent, mai intai pe obligatiile fiscale principale si apoi, dupa caz, diferenta se va distribui pe obligatiile fiscale accesorii, in ordinea vechimii acestora.


(8) Cesionarul creantei fiscale preia ca urmare a cesiunii de creanta toate drepturile cedentului, inclusiv garantiile detinute de creditorul bugetar.


(9) Contractul de cesiune a creantelor incheiat in aplicarea prezentului articol constituie titlu executoriu, fara a fi necesara transmiterea titlurilor de creanta si a titlurilor executorii.


(10) Dupa realizarea cesiunii creantelor fiscale, acestea devin creante comerciale.


(11) Cesiunea creantelor fiscale nu poate fi facuta persoanelor afiliate cu debitorul cedat. Creantele fiscale cesionate in conditiile prezentului cod nu pot fi cesionate de catre cesionar catre debitorul cedat sau persoanelor afiliate cu debitorul cedat, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.


(12) In situatia in care ulterior realizarii cesiunii creantelor fiscale, potrivit prezentului cod, au fost incalcate prevederile alin. (11), cesionarul are obligatia de plata a diferentei dintre creanta fiscala totala cesionata si valoarea la care s-a realizat cesiunea. Aceasta diferenta se stabileste prin decizie intocmita de organul fiscal competent in administrarea cesionarului, dispozitiile art. 28 aplicandu-se in mod corespunzator.


(13) In situatia in care nu se realizeaza cesiunea de creanta, debitorul va fi notificat asupra acestui fapt, prevederile art. 114 si 115 aplicandu-se in mod corespunzator.


(14) Procedura si conditiile de realizare a cesiunii creantelor fiscale se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala."


2. La articolul I punctul 21, partea introductiva a alineatului (21) al articolului 220 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"(21) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 3.000 lei urmatoarele fapte:".



Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.



PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR PRESEDINTELE SENATULUI
ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANA



Bucuresti, 27 mai 2009.


Nr. 194.







Afişează Legea nr. 194/2009, privind aprobarea OUG nr. 19/2008 pentru modificarea si completarea OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice