din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3955 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

  Publicat: 01 Aug 2009       61977 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 528 din 30/07/2009

Cheltuielile care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale, implementate de organisme, autoritati, institutii sau societati comerciale din sectorul public,
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.
1. Contract incheiat intre locatar si locator prin care primul inchiriaza un bun,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Intamplator; care depinde de un eveniment viitor si nesigur. Se are in vedere mai ales in cazul contractelor.
(Gambler) Ca si speculatorii, jucatorii isi folosesc banii in speranta obtinerii unor profituri rapide,
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

Art. 66. - (1) Exploatarea jocurilor bingo organizate prin intermediul sistemelor retelelor de televiziune se realizeaza prin intermediul unor programe informatice specifice jocului de bingo.

(2) In cazul incetarii activitatii, programele de joc nu pot fi transmise odata cu instrainarea instalatiei.

Art. 67. - (1) In vederea acordarii autorizatiei pentru exploatarea jocurilor de noroc, pentru fiecare sala in care urmeaza a se organiza jocuri bingo organizate prin intermediul sistemelor retelelor de televiziune, o echipa de specialisti, formata din reprezentanti ai directiei de specialitate si reprezentanti ai organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice si ale Ministerului Administratiei si Internelor, in numar de cel putin 5 persoane, se va deplasa la fata locului si va intocmi o nota de constatare privind indeplinirea conditiilor de autorizare.

(2) Nota de constatare va fi semnata de catre toti membrii echipei, precum si de reprezentantul operatorului economic verificat si va fi inaintata comisiei.

SECTIUNEA a 5-a
Pariuri in cota fixa

Art. 68. - (1) Activitatile de pariuri in cota fixa vor fi exploatate in spatii bine delimitate, denumite agentii de pariuri.

(2) In cadrul agentiilor de pariuri, organizatorul este obligat sa exploateze activitatea utilizand programe informatice unice si formulare unitare la nivelul organizatorului.

(3) Documentatia tehnico-economica de eficienta prezentata de operatorul economic la autorizare, intocmita pe o perioada de un an, va contine urmatoarele date: totalul incasarilor brute estimate, totalul cheltuielilor, pe elemente principale de cheltuieli, profitul brut.

(4) Prin incasari brute se intelege suma totala incasata inainte de deducerea premiilor si a altor cheltuieli .

(5) Lunar, pana la data de 10 a lunii in curs pentru luna anterioara, organizatorii de astfel de jocuri vor intocmi situatia prevazuta in anexa nr. 12.

(6) Procentul de castiguri din totalul incasarilor brute va fi de minimum 60%, calculat pentru perioada de valabilitate a autorizatiei.

Art. 69. - In regulamentele de joc si regulamentele de ordine interioara vor fi precizate toate datele principale privind organizarea activitatii: sistemul de certificare si de omologare a castigurilor, sistemul de validare a castigurilor, sistemul de control si de securitate si alte elemente definitorii ale activitatii respective. Modificarea ulterioara a acestora se poate face numai cu aprobarea comisiei.

Art. 70. - (1) Organizatorii sunt obligati sa nu practice iluminarea excesiva a intrarii sau a locatiei in care exploateaza pariurile in cota fixa, sub orice forma sau prin utilizarea oricaror mijloace, cu exceptia situatiei in care intreaga cladire din care face parte locatia in care se desfasoara activitatea face obiectul iluminarii, alta decat iluminatul stradal.

(2) Organizatorii pot mediatiza activitatea desfasurata in urmatoarele conditii:

a) sa inscrie denumirea societatii organizatoare, denumirea activitatii sau alte inscrisuri pe care organizatorii le considera a fi relevante, la intrarea in locatie ori situata pe aceasta, pe un panou sau pe o suprafata vitrata dispusa in spatiul aferent locatiei in limita a 6 m2;

b) panoul prevazut la lit. a) poate fi iluminat la o intensitate care sa permita pe timp de noapte doar vizualizarea inscrisurilor de pe acesta; se interzice folosirea luminilor intermitente sau stroboscopice, precum si a oricaror altor mijloace de iluminat dinamic.

(3) Este permisa expunerea la loc vizibil in cadrul suprafetelor vitrate a afiselor sau a materialelor publicitare in vederea sustinerii campaniilor de informare a clientilor; suprafata fiecarui material in parte nu va putea depasi 1 m2, iar suprafata totala 3 m2.

(4) Prevederile alin. (1)-(3) se aplica in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.

(5) Mijloacele de iluminat dinamice (jocuri de lumini, lumini intermitente sau stroboscopice si altele asemenea), utilizate de organizatori pentru mediatizarea activitatilor desfasurate, in functiune la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, pot fi utilizate cel mult 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului act normativ.

SECTIUNEA a 6-a
Jocuri loto si pariuri mutuale

Art. 71. - (1) In intelesul ordonantei de urgenta si al prezentei hotarari, in categoria jocurilor loto sunt incluse, fara a se limita la acestea, urmatoarele tipuri de jocuri:

a) jocuri loto cu extrageri pur aleatorii de numere, fara a se limita la acestea: 5/40; 6/49; 3/90; 5/55; 5/45 + 1/20 (JOKER), noroc, loto bingo, Keno si altele asemenea;

b) jocuri loto cu pretrageri pur aleatorii de numere si/sau simboluri, fara a se limita la acestea: loz in plic, loz randalinat, loz capsat, loz anvelopat, loz razuibil si altele asemenea;

c) jocuri loto - loterii pasive, care se bazeaza pe extragerea pur aleatorie de bilete, numere si/sau date de identificare ale biletelor, fara a se limita la acestea: Crosul Loteriei; Loteria Cadou; Loteria sarbatorilor de iarna; Loto Zodiac si altele asemenea;

d) videoloteria - joc tip loto prin care se obtin aleatoriu castiguri, rezultatul participarii la joc fiind relevat jucatorului prin intermediul terminalului de videoloterie, dexteritatea sau abilitatea jucatorului neavand nicio influenta/relevanta in obtinerea castigului. Jocul de videoloterie se realizeaza printr-o retea unitara de terminale cu circuit inchis care functioneaza numai conectate on-line la un sistem central la nivel national. Sistemul central asigura activarea, monitorizarea permanenta a terminalelor, centralizarea datelor si validarea automata a castigurilor acordate jucatorilor. Validarea si acordarea castigului nu implica terminalul utilizat de jucator.

(2) In masura in care, pentru realizarea obiectului de activitate al Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A., adunarea generala a actionarilor decide extinderea activitatii cu noi jocuri de noroc, categoriile de jocuri enumerate la alin. (1) se completeaza in mod corespunzator, cu conditia ca acestea sa respecte prevederile art. 10 alin. (1) lit. a) din ordonanta de urgenta .

Art. 72. - (1) Pentru jocurile de noroc pentru care Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. beneficiaza de licenta de organizare a jocurilor de noroc, respectiv autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc, prin efectul legii, comisia nu emite documentele aferente.

(2) Dispozitiile art. 12 alin. (2) din ordonanta de urgenta nu se aplica Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A. pentru jocurile de noroc prevazute la art. 18 alin. (1) din ordonanta de urgenta, pentru care aceasta beneficiaza de licente de organizare a jocurilor de noroc prin efectul legii.

(3) Regulamentele de joc si regulamentele de ordine interioara utilizate de Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. pentru jocurile de noroc pentru care aceasta beneficiaza de licente de organizare a jocurilor de noroc, respectiv autorizatii de exploatare a jocurilor de noroc, prin efectul legii, sunt cele aprobate la nivelul acestei companii, conform legii, si avizate de catre comisie. Avizarea de catre comisie, la propunerea Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A., se realizeaza in cel mult 45 de zile de la depunerea documentatiei complete. Regulamentele de joc si regulamentele de ordine interioara se vor depune la comisie pana cel tarziu pe data de 15 decembrie pentru anul urmator.

(4) Pentru anul 2009, taxele aferente licentei de organizare a jocurilor de noroc, respectiv taxele aferente autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, pentru fiecare joc de noroc pentru care Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. beneficiaza de licenta de organizare a jocurilor de noroc, respectiv autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc, prin efectul legii, se achita de catre aceasta pana la data intrarii in vigoare a art. 27 alin. (1) din ordonanta de urgenta numai pentru trimestrul IV din anul 2009, proportional cu cuantumurile stabilite in anexa la ordonanta de urgenta, respectiv 25% din taxele anuale datorate.

(5) Pentru anul 2009, regulamentele de joc si regulamentele de ordine interioara utilizate de Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. pentru jocurile de noroc pentru care aceasta beneficiaza de licente de organizare a jocurilor de noroc, respectiv autorizatii de exploatare a jocurilor de noroc, prin efectul legii, se depun pana la data de 1 octombrie, termenul de avizare de catre comisie fiind cel prevazut la alin. (3).

Art. 73. - (1) Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. poate utiliza sistemul computerizat de inregistrare, stocare, omologare si raportare contabila realizat pentru organizarea si exploatarea pariurilor mutuale, inclusiv sistemul de securizare a transmisiilor, sistemul de transmisie de date (internet, radio, telefon etc.) utilizat la nivelul companiei, precum si cel utilizat pentru locatia aflata la Ministerul Finantelor Publice si pentru organizarea si exploatarea celorlalte jocuri de noroc a caror existenta este prevazuta in ordonanta de urgenta .

(2) Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. poate exploata jocurile de noroc pentru care detine exclusivitate in conformitate cu prevederile ordonantei de urgenta si ale prezentei hotarari si pe baza de contract incheiat cu persoane fizice sau persoane juridice in conditiile legii.



CAPITOLUL III
Obligatiile organizatorilor de jocuri de noroc

Art. 74. - (1) Organizatorii de jocuri de noroc au, in functie de specificul activitatii de jocuri de noroc desfasurate, urmatoarele obligatii:

a) sa intretina mijloacele de joc autorizate in conditii corespunzatoare, in scopul mentinerii normelor si parametrilor de functionare prevazuti in verificarile tehnice si in regulamentele de desfasurare a jocurilor aprobate de comisie;

b) sa asigure securitatea utilajelor si a accesoriilor aferente mijloacelor de joc autorizate, cum ar fi: ceasuri, contoare, indicatoare, afisaje electronice, instalatie de alimentare cu energie electrica, inclusiv a sigiliilor aplicate;

c) sa tina zilnic la fiecare sala de joc o evidenta completa, clara si detaliata a incasarilor realizate de fiecare mijloc de joc in parte, precum si a premiilor sau castigurilor acordate, in conformitate cu prevederile prezentei hotarari, in limba romana;

d) sa prezinte toate documentele financiar-contabile, regulamentele de organizare a jocurilor, verificarile tehnice ale mijloacelor de joc sau alte documente solicitate de catre organele de control prevazute de lege;





Afişează Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice