din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2581 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

  Publicat: 01 Aug 2009       61985 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 528 din 30/07/2009

1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
A fost promulgat la 11.09.1865
Prevazuta in sectiunea II, cap. II, t. I, art. 10 , C.pen., partea generala , principiu de aplicare a legii penale active,
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
Reprezentanta, filiala sau sucursala a unei institutii sau intreprinderi
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Potrivit legii nr 58/1998 privind activitatea bancilor comerciale, acestea (atat persoanele juridice romane, cat si sucursalele unor banci straine) pot desfasura, in limita autorizatiei primite de la BNR, urmatoarele activitati:
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
A fost promulgat la 11.09.1865
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor care aduc atingerea unotr relatii privind covietuirea sociala,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Contract incheiat intre locatar si locator prin care primul inchiriaza un bun,
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală

(2) Cheltuielile legate de tiparirea licentelor de organizare a jocurilor de noroc si a autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc, precum si cele legate de producerea elementelor de siguranta vor fi suportate din bugetul Ministerului Finantelor Publice.

(3) Culoarea predominanta a licentei de organizare a jocurilor de noroc si a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, forma si culoarea elementelor de siguranta se vor stabili, de comun acord, de catre Ministerul Finantelor Publice si Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A.

Art. 6. - (1) Operatorii economici care detin licenta de organizare a jocurilor de noroc sunt obligati sa pastreze acest document in cadrul locatiei care constituie sediul social, precum si sa afiseze o copie a acestuia intr-un loc vizibil, in cadrul fiecarei locatii in care se exploateaza activitatea respectiva.

(2) Operatorii economici care detin autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc, astfel cum aceasta este prevazuta la art. 2 alin. (8) lit. a)-e) din prezenta hotarare, sunt obligati sa afiseze o copie a acesteia intr-un loc vizibil in cadrul fiecarei locatii in care se exploateaza activitatea respectiva. Originalul autorizatiei/autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc detinute de operatorul economic in cauza se pastreaza la sediul social al acestuia si va fi prezentat organelor de specialitate ale Ministerului Finantelor Publice sau ale Ministerului Administratiei si Internelor, la solicitarea acestora.

(3) Operatorii economici care detin autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc, astfel cum aceasta este prevazuta la art. 2 alin. (8) lit. f) din prezenta hotarare, sunt obligati sa afiseze acest document intr-un loc vizibil, pe mijlocul de joc care face obiectul autorizarii.

Art. 7. - (1) Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligati sa asigure participantilor la jocurile de noroc sanse egale la mize egale jucate pe elementele aleatorii proprii mijloacelor de joc utilizate sau pe elemente de hazard si de abilitate a participantilor la jocurile de noroc.

(2) Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligati sa asigure distributia castigurilor sau premiilor cuvenite participantilor la jocurile de noroc in cuantumul si in forma in care s-au angajat inainte de inceperea jocului respectiv si cu respectarea prevederilor legale in vigoare privind calculul si plata obligatiilor care le revin in ceea ce priveste impozitul pe veniturile realizate din jocurile de noroc, astfel cum acestea sunt prevazute in Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligati sa tina o evidenta unitara a activitatilor pentru care au fost autorizati in conditiile ordonantei de urgenta si ale prezentei hotarari, indiferent de tipul acestora, precum si a rezultatelor financiare aferente, organizata la nivelul domiciliului fiscal, indiferent de numarul de locatii in care se desfasoara activitatea .

(4) Organizatorii pot interzice accesul persoanelor aflate intr-o stare avansata de ebrietate, al celor aflate sub influenta substantelor halucinogene, al celor care nu au o tinuta decenta sau al celor care prin comportament aduc atingere bunei desfasurari a activitatii in incinta in care sunt exploatate jocuri de noroc.

(5) Programele de joc nu sunt transmisibile in cazul transferului instalatiilor de la un organizator la altul, cu exceptia programelor informatice aferente jocurilor tip slot-machine, inclusiv a sistemelor tehnice adaugate acestora.

Art. 8. - (1) Pentru organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, organizatorii sunt obligati sa utilizeze mijloace financiare reprezentand jetoane, impulsuri, tichete sau altele asemenea, precum si mijloace banesti, care constituie in intelesul ordonantei de urgenta mijloace de joc auxiliare.

(2) Se interzice utilizarea ca instrumente de plata care concura la exploatarea jocurilor de noroc a instrumentelor de plata utilizate in sistemul financiar-bancar (ordine de plata, cambii, bilete la ordin, viramente, foi de varsamant etc.), altor hartii de valoare/cu valoare declarata sau vouchere.

Art. 9. - (1) In intelesul ordonantei de urgenta, prin agentie se intelege punctul de lucru inregistrat ca atare de catre organizatorul activitatii la oficiul registrului comertului.

(2) Exploatarea jocurilor de noroc in cadrul agentiei se realizeaza in mod direct, la sediul punctului de lucru sau in alte locatii decat punctul de lucru, cu conditia ca centralizarea activitatii si raportarea rezultatelor sa se efectueze prin punctul de lucru respectiv sau printr-un punct de lucru desemnat de organizator in care se realizeaza colectarea.

Art. 10. - (1) In intelesul art. 28 alin. (1) din ordonanta de urgenta, prin persoane imputernicite din cadrul Ministerului Finantelor Publice se intelege persoanele din cadrul directiei de specialitate cu atributii de autorizare.

(2) In intelesul art. 28 alin. (1) din ordonanta de urgenta, prin persoane imputernicite din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor se intelege persoanele din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane si unitatile sale subordonate.

Art. 11. - (1) Verificarile efectuate de Biroul Roman de Metrologie Legala pentru mijloacele masinilor, instalatiilor, dispozitivelor, meselor de jocuri de noroc si pentru alte mijloace de joc, cu exceptia programelor informatice care nu fac parte integranta din mijlocul de joc respectiv, vizeaza:

a) verificari pentru obtinerea aprobarii de tip (omologare);

b) verificari tehnice initiale;

c) verificari tehnice periodice;

d) verificari tehnice dupa reparatia mijlocului de joc.

(2) Sunt exceptate de la verificarile pentru obtinerea aprobarii de tip (omologare) mijloacele de joc care au certificate similare recunoscute la nivelul Uniunii Europene prin directiva. In acest caz, operatorii economici vor depune la Biroul Roman de Metrologie Legala un etalon al programului de joc, o aplicatie pentru compararea etalonului de joc cu programul instalat in mijlocul de joc respectiv si traducerea legalizata a setului de documente obtinut de la organismul autorizat la nivelul Uniunii Europene, care dovedeste ca mijlocul de joc respecta legislatia specifica in domeniu existenta in Romania, in vederea efectuarii verificarilor tehnice ulterioare.

(3) Verificarile se efectueaza de Biroul Roman de Metrologie Legala in baza unei solicitari scrise depuse de operatorii economici, acestia fiind obligati sa suporte costurile reprezentand tarifele si cheltuielile aferente acestor activitati .

(4) In documentele emise de Biroul Roman de Metrologie Legala in vederea obtinerii autorizatiei pentru exploatarea jocurilor de noroc se inscriu, in functie de tipul mijlocului de joc, urmatoarele informatii:

a) datele de identificare ale mijlocului de joc (seria de fabricatie, producatorul, anul de fabricatie);

b) datele de identificare ale proprietarului de drept al mijlocului respectiv (denumirea, adresa sediului social, codul unic de inregistrare). In situatia in care exploatarea mijlocului de joc urmeaza a fi realizata de alt operator economic, se vor inscrie distinct si datele de identificare ale acestuia;

c) documentele de provenienta a mijlocului de joc;

d) caracteristicile tehnice ale modului de functionare;

e) tensiunea de alimentare;

f) clasa de electrosecuritate;

g) factorul de multiplicare al contoarelor;

h) indexul contoarelor inainte si dupa verificare;

i) modalitatea de sigilare si componentele sigilate. Cutia de protectie a placii de baza si cea a contoarelor vor fi sigilate obligatoriu;

j) modalitatea prin care se realizeaza monitorizarea, inregistrarea si evidentierea tuturor operatiunilor de exploatare. In situatia in care cerintele sunt indeplinite prin intermediul dispozitivelor de tip black-box, avizul va cuprinde informatii privind faptul ca monitorizarea, inregistrarea si evidentierea tuturor operatiunilor de exploatare se realizeaza prin intermediul unui dispozitiv de tip black-box, datele de identificare ale acestuia, precum si datele de identificare ale societatii care a distribuit si instalat dispozitivul respectiv;

k) drepturile de utilizare asupra programelor informatice care fac parte integranta din mijlocul de joc. Pe baza declaratiei pe propria raspundere a operatorului economic solicitant, care se arhiveaza la nivelul Biroului Roman de Metrologie Legala, se va inscrie proprietarul programului informatic.

(5) In documentele tehnice emise de Biroul Roman de Metrologie Legala pentru verificarile tehnice ulterioare se va identifica obligatoriu aprobarea de tip (omologarea) si emitentul acesteia.

Art. 12. - (1) Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligati sa exploateze jocurile de noroc pentru care detin autorizatii de exploatare a jocurilor de noroc cu respectarea numarului minim de mijloace de joc, locatii sau dotari tehnice, astfel cum acesta este prevazut la art. 15 alin. (6) din ordonanta de urgenta .

(2) Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligati sa informeze comisia cu privire la mutarea mijloacelor de joc pentru care detin autorizatie de exploatare a mijloacelor de joc cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de realizarea operatiunii. Informarea va cuprinde adresa noii locatii si datele de identificare ale mijloacelor de joc care fac obiectul mutarii.

(3) Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligati sa conduca evidenta contabila cu respectarea prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata.

Art. 13. - (1) Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligati sa prevada in mod expres in regulamentul de ordine interioara interzicerea accesului minorilor in spatiile organizate distinct pentru exploatarea mijloacelor de joc pentru care detin autorizatii de exploatare a jocurilor de noroc, precum si in acele spatii pentru care detin autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc si care sunt destinate eliberarii de cartoane sau de bilete care atesta participarea la jocul de noroc respectiv.

(2) Organizatorii sunt obligati sa afiseze la loc vizibil prevederea expresa de la alin. (1) continuta in regulamentul de ordine interioara.

Art. 14. - (1) Declararea mijloacelor de joc produse pe teritoriul Romaniei se realizeaza de catre producatorul acestora, iar a celor care fac obiectul achizitiilor intracomunitare sau importului dintr-un stat care nu este stat membru al Uniunii Europene, sub orice forma, se realizeaza de catre operatorii economici care efectueaza aceste operatiuni, conform modelului prezentat in anexa nr. 4.

(2) Operatorii economici care vand sau cumpara mijloace de joc in scopul prevazut de ordonanta de urgenta vor declara tranzactia respectiva, cu precizarea elementelor de identificare ale mijloacelor de joc, conform modelului prezentat in anexa nr. 5.

(3) Operatorii economici care nu mai doresc sa exploateze mijloacele de joc care au facut anterior obiectul autorizarii sau nu mai doresc sa le puna la dispozitie, sub orice forma, unui alt operator economic, indiferent de motivele care stau la baza acestei decizii (casare, export, stocare, conservare etc.), vor declara mijloacele de joc respective, cu precizarea elementelor de identificare ale acestora, precum si natura operatiunii si data efectuarii acesteia, conform modelului prezentat in anexa nr. 6.

Art. 15. - (1) In intelesul art. 27 alin. (1) din ordonanta de urgenta, prin licente pentru exploatarea jocurilor de noroc acordate operatorilor economici pana la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta se intelege aprobarile acordate de comisie pana la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, pentru eliberarea de licente pentru exploatarea jocurilor de noroc, sub conditia platii taxelor aferente, chiar daca data de inceput a termenului de valabilitate al acestora este ulterioara datei intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta.

(2) Intra sub incidenta prevederilor alin. (1) si jocurile de noroc, indiferent de denumire si de modul de organizare, exploatate de Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A.

(3) Pana la intrarea in vigoare a prevederilor art. 27 alin. (1) din ordonanta de urgenta, licentele pentru exploatarea jocurilor de noroc acordate operatorilor economici pana la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta operatorii isi mentin valabilitatea in conditiile achitarii taxelor lunare din taxa anuala datorata aferenta licentelor in cuantumul si la termenele prevazute de legislatia in vigoare la momentul acordarii licentelor pentru exploatarea jocurilor de noroc.

(4) Mutarea mijloacelor de joc care intra sub incidenta prevederilor alin. (1) se realizeaza de catre operatorii economici care exploateaza mijloacele respective cu respectarea prevederilor ordonantei de urgenta referitoare la informarea comisiei cu privire la noua locatie si datele de identificare ale mijloacelor de joc care fac obiectul mutarii. Comunicarea se realizeaza cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de realizarea operatiunii.

(5) Operatorii economici care detin licente pentru exploatarea jocurilor de noroc valabile la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta si doresc continuarea activitatii pentru care au fost autorizati pot solicita licenta de organizare a jocurilor de noroc in conditiile prevazute in ordonanta de urgenta si in prezenta hotarare . La stabilirea numarului minim de mijloace de joc se vor lua in considerare si licentele pentru exploatarea jocurilor de noroc valabile la data depunerii cererii.

(6) Operatorii economici care detin licente pentru exploatarea jocurilor de noroc valabile la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta sunt obligati sa indeplineasca cerintele privind dotarile tehnice si de amplasare la data intrarii in vigoare a art. 27 alin. (1) din ordonanta de urgenta .





Afişează Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice